Zobacz temat - [R600] Blow Off
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [R600] Blow Off

takeda666 - Nie Sty 23, 2011 19:09
Temat postu: [R600] Blow Off
Chciałbym troszkę się pochwalić, choć może dla niektórych to żadna nowość czy ciekawostka, ale zamontowałem w swoim R 600 kilka dni temu zawór upustowy. Jest to zawór znanej firmy Properfekt. Za zestaw, czyli: zawór, wężyk, trójnik, adapter (srebrna flansza) oraz łącznik adaptera z zaworem zapłaciłem 300zł z przesyłką. Myślę, że to dobra cena za taki zestawik. Montaż dzięki radom dobregozioma był prosty i trwał może 15 min :) Wrażenia są nie do opisania :) Mały bajer a cieszy bardzo. Teraz nawet muzy nie słucham bo uwielbiam ten dźwięk pszszsz!!! Oczywiście w najbliższym czasie zmienię kilka przewodów i pomaluję kilka elementów silnika pod kolor, tak bez przesady żeby było ładnie :) Poniżej fotka :)

[ Dodano: Nie Sty 23, 2011 19:09 ]
Mój Ci on :)

BorysOpole - Sro Mar 30, 2011 23:03

a mógłbyś opisac dokładnie co i gdzie podłączyłeś i jak
Perez - Sob Kwi 02, 2011 18:29

Na forum Subaru słyszałem, że tani Blow Off może uszkodzić turbo, a w ogóle podobno zwiększają spalanie. Czy to prawda?
dobryziom - Sob Kwi 02, 2011 19:40

Perez napisał/a:
Na forum Subaru słyszałem, że tani Blow Off może uszkodzić turbo, a w ogóle podobno zwiększają spalanie. Czy to prawda?


raczej niesprawny i to na dłuższą mete :) Co do spalania sama prawda jak chcesz mieć pssyytttt to musisz wysoko kręcić :p hehhe

Perez - Nie Cze 19, 2011 19:05

Odkopuję temat, ponieważ wczoraj rozmawiałem z kolegą nad sensem zakładania Blow-off`a do mojego auta i chciałem się zapytać użytkowników.
Czy po zamontowaniu nie czujecie, że po zmianie biegu turbo od nowa musi naładować ciśnienie? Chodzi mi o to, że bez zaworu ciśnienie przez chwilę zostanie i jak zmienię bieg to będzie ciągnąć dalej, a jak ujdzie zaworem to musiałbym chwilę odczekać, aż turbo napompuje.

dobryziom - Nie Cze 19, 2011 20:35

blow off jak i DV spelnia ta sama role wiec nie ma roznicy co masz... jedyna roznica to taka ze DV dziala w ukladzie zamknietym co oznacza charakterystycznego psssytttt a blow off w otwartym wypuszczajac nadmiar poiwetrza w akmosfere pppssyyyt :)

PS blow off montuje sie jeszcze z jednego powodu gdy zwiekszasz doladowanie poniewazy seryjne DV maja zwykle przewidziane jedynie 0,2 bara zapasu od serii... wiec moze pozniej puszczac co doprowadzi do szybszego zniszczenia sprezarki

Perez - Nie Cze 19, 2011 20:56

Czyli blow off ma sens po zwiekszeniu doladowania?
dobryziom - Nie Cze 19, 2011 21:02

Perez napisał/a:
Czyli blow off ma sens po zwiekszeniu doladowania?


z praktycznej strony tak :) chyba ze zalezy ci na efektach dzwiekowych

Perez - Pon Cze 20, 2011 11:16

Myślę, że do 800 ten efekt średnio pasuje, chociaż ostatnio widziałem ładne s70R, który puszczał z zaworka i miało to swój urok.
Nad zwiększeniem doładowania się zastanawiam, ale najpierw chcę dojść do serii. Czy muszę zwiększać doładowanie w warsztacie, czy wystarczy, że kupię sobię zegar boost i przekręcę śrubę regulacji?

adamsky - Pon Cze 20, 2011 11:28

Perez napisał/a:
Czy muszę zwiększać doładowanie w warsztacie, czy wystarczy, że kupię sobię zegar boost i przekręcę śrubę regulacji?

zegar zegarem, ale do zwiększania ciśnienia przydatny jest manometr. Tak słyszałem, sam nie używam, ale mam w planach :)

Matexx - Pon Cze 20, 2011 19:55

mhm ile tak mniej wiecej przy średniej jeździe zwiększy się złużycie paliwa przy zwiększonym ciśnieniu doładowania?

i w r800 jest gorzej chyba z montażem zaworu blof off..Przewaznie na każdym zdjeciu którym widziałem zawór jest umieszczany w rurze która idzie od przepustnicy do IC... a w R800 ta rura idzie w dół i na dole w chodzi do IC pod obudową od filtra powietrza nie tak jak np R600 na wierzchu jest jakas róznica w montazu zaworu?? na której rurze?..np jak by zamontować od rury IC do Turbo?

dobryziom - Wto Cze 21, 2011 11:52

komp jest w stanie ogranac mieszanke do 0,87 bara wiec do tylu mozesz sie bawic MBC plus zegar boost i działasz... powyzej tego doładowania komp odcina i konieczna jest jakas swinka :)

a czym jest adamsky zegar boost jak nie bardzo dokładnym manometrem :)

spalanie zwiekszy sie rownomiernie z dociskaniem gazu w podłoge :) przy normalnej spokojnej jezdzie raczej niezauwazalnie. Blow off powinien byc zamontowany jak najblizej przepustnicy...

Perez - Wto Cze 21, 2011 23:30

dobryziom, czyli rozumiem, że jak podniosę do 0,8 bara z 0,5 bara to będzie wszystko cacy, ale blow-off`a muszę już zapodać?
Rozumiem, że jak podłącze zegar boosta to reguluję doładowanie tą śrubką za turbiną?

Konix - Sro Cze 22, 2011 07:02

Perez, na 0,8 raczej nie będzie konieczne zakładanie bov. Ta śrubka za turbiną służy do wyregulowania długości dźwigni, nie ruszaj jej. Do wyregulowania doładowania służy kontroler doładowania. Kup sobie manual bost controler, i tam będzie śruba do regulacji.
Perez - Sro Cze 22, 2011 07:47

Wiele jest roboty z zamontowaniem MBC?
Konix - Sro Cze 22, 2011 08:02

Niewiele. Z dołu przepustnicy do accuratora przy turbinie idzie wąż na środku którego jest taka malutka puszka z wtyczką, Wyciągasz ten kontroler doładowania i wkładasz taki ze śrubką, zaciskasz opaski i zrobione. Później trzeba go tylko ustawić.