|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Aluminiowy korpus pompki sprzęgła
Luk - Sob Sty 22, 2011 19:51 Temat postu: [R75] Aluminiowy korpus pompki sprzęgła Witam
W związku z tym, że kilka miesięcy temu musiałem wymienić zepsutą pompkę sprzęgła na nową (podobnie jak większość właścicieli R75 ), a teraz, zaledwie po 5 tysiącach kilometrów, nowa pompka marki LUK też zaczyna się psuć, szukam jakiegoś sposobu uniknięcia kolejnej kosztownej wymiany tej części. Na Allegro sprzedają aluminiowy korpus pompki i zapewniają, że to przedłuża żywotność pompki.
http://moto.allegro.pl/po...1403067439.html
Czy ktoś próbował tego wynalazku?
Może pojawiły się jakieś inne sposoby radzenia sobie z ciągłymi usterkami poza tymi, które opisywane były już na Forum (m.in. adaptacja pompki od BMW)?
Pozdrawiam
Segi - Sob Sty 22, 2011 20:46
Czesc,
W lipcu 2010 rowniez bylem zmuszony do naprawy ukladu sprzegla. Przez zuzyta pompke poszedl takze wysprzeglik. Po zapoznaniu sie ze sporymi kosztami wymiany komponentow na nowe szukalem innych rozwiazan i rowniez trafilem na korpusy z brazu berylowego. Mimo obaw o zasadnosc tego rozwiazania zaryzykowalem i nie zaluje. Miesiecznie robie min. 2000 km moim 75 i sprzeglo dziala idealnie. Nigdy nie mialem zadnych objaw jakichkolwiek problemow, a jezdze tak po miescie jak i w dlugich trasach.
Podsumowujac - osobiscie polecam to rozwiazanie. Pompka jest o tyle wazna, ze gdy jest juz zuzyta na zdrowiu podupada takze wysprzeglik.
Pozdrawiam
0L0 - Sob Sty 22, 2011 20:48
Aby montaż tego korpusu pompki miał sens konieczne jest posiadanie sprawnego tłoczka. Ja też wymieniłem pompkę na LUKa i po niedługim okresie eksploatacji zdechła.
Sprawny tłoczek miałem ze starej pompki i na tym aluminiowym korpusie śmigam od czerwca zeszłego roku. Jak na razie żadnych problemów.
domel-x - Sob Sty 22, 2011 21:24
Luk, do kolegi Boncky sie zgłos on jest od regeneracji pompek, Luk napisał/a: | zaledwie po 5 tysiącach kilometrów, nowa pompka marki LUK też zaczyna się psuć, |
lub najtańszy i moim zdaniem najlepszy sposób, zmień na pompe np.LPR dedykowaną do BMW i bedziesz nazawsze miał spokuj
Boncky - Sob Sty 22, 2011 22:51
masz 4 wyjścia
1. Nowa pompka
2. Regeneracja
3. BMW pompka
4. Obudowa nowa.
ad 1. nie warto bo pada szybko (cieknie)
ad 2. nie mi oceniać
ad 3. niektórzy zachwalają inni nie, opinie podzielone
ad 4. Totalnie nie polecam żadnej OBUDOWY. To jest zmarnowane 350 zł. Jeżeli komuś po wymianie zaczęło działać to tylko dlatego że prawidłowo odpowietrzyli i wymienili płyn. Obudowa nic nie daje. Jeżeli tłok jest dobry to wystarczy wymienić i odpowietrzyć układ. Już miałem sporo osób z hiper obudowami. Głupota. Kupisz obudowę to napiszesz tu bardzo szybko znowu, chyba że masz sprawny tłok to będzie działać, oczywiście na oryginalnej obudowie też by działało...
skorzystaj z opcji "szukaj"
Pieta - Nie Sty 23, 2011 00:28
Osobiście nie wierzę w to, aby ten super korpus znacząco wpływał na zwiększenie żywotności pomki. Choć jak bym miał wybierac to bym zainstalwał metalowy korpus.
Moja orginalna pompka śmiga juz 24 tys km
Wysprzęglik 34 tys km
nic się nie dzieje
Rowan - Nie Sty 23, 2011 11:19
Boncky napisał/a: | ad 4. Totalnie nie polecam żadnej OBUDOWY. To jest zmarnowane 350 zł. Jeżeli komuś po wymianie zaczęło działać to tylko dlatego że prawidłowo odpowietrzyli i wymienili płyn. Obudowa nic nie daje. Jeżeli tłok jest dobry to wystarczy wymienić i odpowietrzyć układ. Już miałem sporo osób z hiper obudowami. Głupota. Kupisz obudowę to napiszesz tu bardzo szybko znowu, chyba że masz sprawny tłok to będzie działać, oczywiście na oryginalnej obudowie też by działało...
|
W zupełności się zgadzam... Nie rozumiem jakim cudem może taka wymiana uzdrowić sprzęgło, po prostu ja tego nie potrafię pojąć... Przecież to tłoczek jest gówniany, a nie sam korpus, fakt korpus ma prawo się wytrzeć lekko, ale to myślę, że po około 60-70tyś km po mieście, ale nie po 5kkm... No, ale Fatimex zawsze podobno zarabiał na ludzkiej naiwności..
Boncky - Nie Sty 23, 2011 13:32
Rowan napisał/a: | Boncky napisał/a: | ad 4. Totalnie nie polecam żadnej OBUDOWY. To jest zmarnowane 350 zł. Jeżeli komuś po wymianie zaczęło działać to tylko dlatego że prawidłowo odpowietrzyli i wymienili płyn. Obudowa nic nie daje. Jeżeli tłok jest dobry to wystarczy wymienić i odpowietrzyć układ. Już miałem sporo osób z hiper obudowami. Głupota. Kupisz obudowę to napiszesz tu bardzo szybko znowu, chyba że masz sprawny tłok to będzie działać, oczywiście na oryginalnej obudowie też by działało...
|
W zupełności się zgadzam... Nie rozumiem jakim cudem może taka wymiana uzdrowić sprzęgło, po prostu ja tego nie potrafię pojąć... Przecież to tłoczek jest gówniany, a nie sam korpus, fakt korpus ma prawo się wytrzeć lekko, ale to myślę, że po około 60-70tyś km po mieście, ale nie po 5kkm... No, ale Fatimex zawsze podobno zarabiał na ludzkiej naiwności.. |
dokładnie, 100% racji. Powiem tak, przez moje ręce przeszło wiele układów sprzęgła, mnóstwo pompek, po przebiegach ponad 200tys. I była tylko jedna wytarta obudowa, nie widziałem innej wytartej obudowy mimo mega dużych przebiegów....
Segi - Nie Sty 23, 2011 17:07
Żaden ze mnie mechanik i znawca sprzęgieł, ale zaryzykowałem korpus tłoczony i jest bardzo dobrze - ale faktycznie warsztat musiał mi dwukrotnie odpowietrzać sprzęgło, gdyż za pierwszym razem pedał nie odbijał do końca po kilkudziesięciu wciśnięciach.
Z waszych wypowiedzi wynika, że jeśli tłok jest sprawny, to wystarczyłoby tylko odpowietrzyć standardową pompkę i po sprawie. U mnie to nie zdało egzaminu - po odpowietrzeniu pedał zapadł się tego samego dnia. Dopiero gdy wymieniłem korpus sprzęgło zaczęło działać poprawnie - nie skreślałbym więc tak szybko tego rozwiązania.
Boncky - Nie Sty 23, 2011 22:22
Segi napisał/a: | Żaden ze mnie mechanik i znawca sprzęgieł, ale zaryzykowałem korpus tłoczony i jest bardzo dobrze - ale faktycznie warsztat musiał mi dwukrotnie odpowietrzać sprzęgło, gdyż za pierwszym razem pedał nie odbijał do końca po kilkudziesięciu wciśnięciach.
Z waszych wypowiedzi wynika, że jeśli tłok jest sprawny, to wystarczyłoby tylko odpowietrzyć standardową pompkę i po sprawie. U mnie to nie zdało egzaminu - po odpowietrzeniu pedał zapadł się tego samego dnia. Dopiero gdy wymieniłem korpus sprzęgło zaczęło działać poprawnie - nie skreślałbym więc tak szybko tego rozwiązania. |
pozytywem Twojej wypowiedzi jest to iż zaznaczasz ze żaden zciebie mechanik, za to plus bo u as wszyscy się na wszystkim znają, niestety nie doczytałeś dokładnie, samo odpowietrzanie to połowa sukcesu, drugir to wymiana płynu w układzie, a tak się dzieje przy wymianie korpusu, rozbierając wszystko, wylatuje większość płynu, dodatkowo nagar i paprochy z starej pompki a to one są winowajcą. Miałeś sprawny tłok, resztę dała sama robota.
hvil - Wto Sty 25, 2011 00:09
właśnie wróciłem od Fajfokloków 2.0 v6 angolem. Tak sobie samotnie pokonując Europe myślałem właśnie o tym sprzęgle, bo sam mam 75 dawniej anglika obecnie prawostronny, i już trochę angielskich 75 się przewinęło przez moje rączki.
Otóż o dziwo w moim pompka nie pada a przebieg 100 000km właśnie mu cyknął z czego 25 tysi pode mną. I jakoś w tych innych angolach po przekładce nie pada to tak często jak piszecie. I tu moje rozmyślanie:
Wątpliwe by były inne tam pompki niż u nas jednak przy przekładce angielska pompka jest zakładana po lewej stronie, ktoś kto się zna na budowie tego układu, czy możliwe jest by właśnie z powodu przekładki wymuszone było trochę inne ułożenie tej pompki I tego powodem jest jej dłuższe działanie, czy to tylko kwestia farta że nie padają?
Boncky - Wto Sty 25, 2011 09:57
hvil napisał/a: | właśnie wróciłem od Fajfokloków 2.0 v6 angolem. Tak sobie samotnie pokonując Europe myślałem właśnie o tym sprzęgle, bo sam mam 75 dawniej anglika obecnie prawostronny, i już trochę angielskich 75 się przewinęło przez moje rączki.
Otóż o dziwo w moim pompka nie pada a przebieg 100 000km właśnie mu cyknął z czego 25 tysi pode mną. I jakoś w tych innych angolach po przekładce nie pada to tak często jak piszecie. I tu moje rozmyślanie:
Wątpliwe by były inne tam pompki niż u nas jednak przy przekładce angielska pompka jest zakładana po lewej stronie, ktoś kto się zna na budowie tego układu, czy możliwe jest by właśnie z powodu przekładki wymuszone było trochę inne ułożenie tej pompki I tego powodem jest jej dłuższe działanie, czy to tylko kwestia farta że nie padają? |
różnicy nie ma żadnej, kabel jest tylko dłuższy ale to nie może mieć wpływu, znaczeniem może być cena innych elementów sprzęgła i tego że tam wymienia się nie samą pompkę ale bardzo często resztę, więc jak wszystko włożysz nowe to potem śmiga a u nas na raty i po domowemu... tutaj myślę jest pies pogrzebany. Dodatkowo tam jednak jest rodzimy kraj rovera, więc mechanicy trochę bardziej znają te auta i ich wykonanie, wiedzą jak odpowietrzać... u nas 1 na 10 mechaników wie...
hvil - Wto Sty 25, 2011 10:30
hmmm Boncky już kiedyś po rozmowie z Tobą tknęło mnie popatrzeć na ręce mojego magika od przekładek, jak on mi to z powrotem składa pompkę przewód płyn, ale kurcze swoim ponad rok jeżdżę, inne przełożone tez nikt nie miał problemów jeszcze z układem, wiec może chłopina nawet potrafi:)
domel-x - Wto Sty 25, 2011 12:11
Na moje to niema znaczenia ,tymbardziej ze kiedys kupiłem anglika z padnietą pompką ,według daty na rurce miała niecały rok czasu ,tak ze niema reguły
Luk - Wto Sty 25, 2011 16:46
Z tego wynika, że raczej albo regeneracja albo może próba z pompką od BMW. (Na marginesie: wczoraj sprzęgło zaczęło z powrotem działać idealnie. Raz lepiej raz gorzej...)
W takim razie jeszcze jedno pytanie do kolegi Boncky: ile mniej więcej wytrzymują pompki zregenerowane? Pozdrawiam
henryk - Wto Sty 25, 2011 17:00
Sposób mocowania pompki sprzęgła daje możliwość precyzyjnej regulacji jej położenia. Plastikowa obudowa + plastikowy tłoczek = szybkie zużycie tłoczka (cieńszy i bardziej delikatny materiał, w tym uszczelka) w przypadku niedokładnego montażu, w wyniku którego tłok nie jest ustawiony równolegle do cylindra pompki. Stąd, moim zdaniem, bardzo różniące się relacje o żywotności pompki.
Podsumowując, również uważam, że wymiana samej obudowy ma wątpliwy sens.
Podobnie z wysprzęglikami. Przy normalnym zużyciu się wysprzęglika standardem serwisowym, tak jak wyżej napisał Boncky, jest wymiana sprzęgła kompletnego i - często - koła dwumasowego. U nas najczęściej wymienia się sam wysprzęglik, który jest montowany do zużytego już częściowo układu wysprzęglania. W efekcie następuje jego szybsze zużycie niż miałoby to miejsce gdyby był montowany w komplecie z nowym sprzęgłem i kołem.
Natomiast nie za bardzo widzę w układach hydraulicznych wpływu zużytej pomki sprzęgła na stan wysprzęglika i konieczności wymiany obydwu tych elementów jednocześnie - "dla zasady".
Boncky - Wto Sty 25, 2011 18:19
henryk napisał/a: | Sposób mocowania pompki sprzęgła daje możliwość precyzyjnej regulacji jej położenia. Plastikowa obudowa + plastikowy tłoczek = szybkie zużycie tłoczka (cieńszy i bardziej delikatny materiał, w tym uszczelka) w przypadku niedokładnego montażu, w wyniku którego tłok nie jest ustawiony równolegle do cylindra pompki. Stąd, moim zdaniem, bardzo różniące się relacje o żywotności pompki.
Podsumowując, również uważam, że wymiana samej obudowy ma wątpliwy sens.
Podobnie z wysprzęglikami. Przy normalnym zużyciu się wysprzęglika standardem serwisowym, tak jak wyżej napisał Boncky, jest wymiana sprzęgła kompletnego i - często - koła dwumasowego. U nas najczęściej wymienia się sam wysprzęglik, który jest montowany do zużytego już częściowo układu wysprzęglania. W efekcie następuje jego szybsze zużycie niż miałoby to miejsce gdyby był montowany w komplecie z nowym sprzęgłem i kołem.
Natomiast nie za bardzo widzę w układach hydraulicznych wpływu zużytej pomki sprzęgła na stan wysprzęglika i konieczności wymiany obydwu tych elementów jednocześnie - "dla zasady". |
z pompką jest tak że zazwyczaj jak pada mija wiele km, szczególnie gdy pada oryginał, przez te około 10 lat nie ruszania układu płyn traci swoje właściwości, w układzie tworzą się grudki, dodatkowo ciśnienie generowane przez pompkę sukcesywnie spada. Nagle zakładamy nową, wlewamy nowy świeży płyn, wypłukujemy osad, pompka generuje nowe troszkę większe ciśnienie oraz "trzyma" na wciśniętym pedale, gdzie nasza stara już popuszczała więc też mniej obciążała wysprzeglik.
Co do wytrzymałości w poście wyżej na tą chwile największy przebieg to 60 tys km i zero problemu. Miałem 2 reklamacje, jedna okazało się że tarcza krzywa od kolegi z forum, u drugiego Pana wszystko jest do wymiany, ale nie da sobie powiedzieć, gumy mu spuchły od ślizgania się... jak to przegryzie to będzie dobrze...
a Największy problem to to że u nas robi się po domowemu i na raty...
AAND - Pią Lut 04, 2011 00:37
Od niedawna posiadam w ofercie Fatimexowe korpusy pompek, z tego co się orientuje w temacie to spełniaja się i nic nie trzeba przerabiać a same są tańsze niż oryginał, poza wszystkim to do tłoczka podobno pasują gumki od opla kadetta - czyli po wymianie na korpus alu, zostaje jedynie wymiana gumki i powinno to sprawę załatwić dla forumowiczów korpusy po 420 zł.
pozdrawiam
796501477
and@vanet.pl
domel-x - Pią Lut 04, 2011 00:47
AAND, nie chodzi tu aż tak o uszczelnienie ,tylko o cały tłok ,a najważniejszą rzeczą jest zaworek zwrotny ,wiec po co kupowac cos za 420zł jezeli ta czesc sie niepsuje w naszych r,poczytaj całosc lub wypowiedzi kolegi Boncky
AAND - Pią Lut 04, 2011 08:31
Zaworek, ten, który jest na połączeniu przewodu pompki z wysprzęglikiem
Wracając do korpusow, Fatimex twierdzi, że sprzedaje ich koło 100 na miesiąc, podobno zero reklamacji, sam z ciekawości chciałbym zglębić bardziej temat, zeby faktycznie nie sprzedawać czegoś co nie spełni swojego przeznaczenia.
0L0 - Pią Lut 04, 2011 08:58
Zaworek zwrotny jest umiejscowiony centralnie na czole tłoczka (pod białą plastikową zaślepką i małą sprężynką).
domel-x - Pią Lut 04, 2011 10:56
AAND, nie ,zawór zwrotny na samym tłoku ,ty mówisz o szybkozłączce, 100sztuk wątpliwa sprawa, 10 może ,sam na allegro sprzedał 92 przedmioty a wątpie zeby we wrocławiu 100 korpusów miesiecznie sprzedawał
Pieta - Pią Lut 04, 2011 11:27
Trochę zdjęć, aby wszysko było jasne.
Słabym punktem tej konstrukcji jest zaworek zwrotny jak również szara plastikowa uszczelka tłoczka.
Są to zdjęcia padniętej pompki. Nie dało się już na niej jeżdzić, pedał zostawał w podłodze. Podnoszenie pedału i podpompowanie już nic nie dawało.
Przecieków płynu na zewnątrz żadnych nie było (sucho). Płyn poprostu cofał się z powrotem za tlok, do zbiorniczka.
Wymieniłem na nową. Przejechałem już na niej 24 000 km (9 miesięcy).
AAND - Pią Lut 04, 2011 20:36
Co moge powiedzieć więcej w tydzień poszło 6 korpusów, jak narazie 0 pytań, będę informował jak sprawy bedą szły dalej.
pozdrawiam
[ Dodano: Pią Lut 04, 2011 20:36 ]
Pompki niestety nie moge założyć do freelandera, wysprzęglik BRITPARTOWY założyłem 2 miesiące temu i jak narazie ok, ciekawe jak długo wytrzyma
Pieta - Pią Lut 04, 2011 20:42
Mój wysprzęglik BritPart od TD4 przejechał już 34 tys (17 miesiecy). Jak na razie wszystko gra.
apples - Pią Lut 04, 2011 20:47
AAND napisał/a: | Co moge powiedzieć więcej w tydzień poszło 6 korpusów, jak narazie 0 pytań, będę informował jak sprawy bedą szły dalej. | Może to jedna osoba kupiła bo padają w takim tempie. AAND napisał/a: | wysprzęglik BRITPARTOWY założyłem 2 miesiące temu i jak narazie ok, ciekawe jak długo wytrzyma | Ja kupiłem od Ciebie AP i śmiga bez zastrzeżeń.
P.S. Miło że pojawiłeś się u nas na forum. Widząc opisy na aukcjach widzę że już przeglądałeś http://forum.roverki.eu/v...p=459245#459245
Boncky - Pią Lut 04, 2011 23:10
u mnie już 3 z tym wynalazkiem było... czekam na resztę, bo to kwestia czasu, zadziałało bo po prostu mieli syf i się odetkało przy wymianie bo płyn poleciał, nic więcej.
"Wystarczy wyciągnąć starą pompkę, przełożyć tłoczek, zalać płyn do zbiorniczka, odpowietrzyć (tak jak odpowietrza się hamulce ) i jeździć." - to nie układ hamulcowy nie ma zaworków... nie tak się odpowietrza;]
"Dotychczasowa pompka została stworzona w korpusie plastikowym, mało wytrzymałym na tarcie jakie jest przy każdym wysprzęglaniu, " - nic się nie wyciera... miałem jedną wytartą i to przez tuning właściciela
"Wystarczy wyciągnąć starą pompkę, przełożyć tłoczek, zalać płyn do zbiorniczka, odpowietrzyć" - zapomniałeś o gumowym wkładzie w zbiorniczku, jest on baardzo ważny:)
co do reszty potwierdzam, fajny ten korpus ale nie leczy jedynie zapobiega no ale wszystko trzeba przejść:)
0L0 - Pią Lut 04, 2011 23:23
A tak trochę z innej beczki: przymierzał ktoś może tłoczki z innych aut do korpusu z R75?
domel-x - Sob Lut 05, 2011 10:08
0l0, tak gdzies już był temat poruszany ,nasza pompka jest nietypowa
AAND - Sob Lut 05, 2011 15:26
Czyli co Całkowicie korpus ten się nie sprawdza lepiej odpuścić temat czy może kwestia rozwojowa, typu, że sprzedawać z nowym zaworkiem i reperaturką może da się dopasować zaworek, jeżeli on też zawodzi ?
Korpus jest wykonany Ok, tylko jak wyżej są opisy że to nie jest wina korpusu, tylko tłoczka, to czemu się nie da dopasować tylko gumki ?
Rozumiem wątpliwości do firmy FATIMEX, ale może jednak udało im się coś dobrego zrobic
[ Dodano: Sob Lut 05, 2011 15:26 ]
Co do opisu to faktycznie, nie powinno się tego odpowietrzać jak hamulce... tylko w drugą strone przynajmniej pompki plastikowej nie da się tak do końca odpowietrzyć.
Patrzę na temat z innej strony - nowe pompki są masakrycznie drogie i też zawodzą dość szybko, kto nie chce przerobić na pompkę z BMW to nie ma za wiele opcji
Pieta - Sob Lut 05, 2011 16:13
Fatimex popełnił błąd na starcie.
Zainwestował kasę w rozwój korpusu. Mógł od razu korpus przystosować do innego tłoczka (z innego auta) o średnicy 16mm. Takich dobrych kandydatów jest mnustwo. Choćby pierwsza lepsza pomka od jakiegoś japończyka z ciegnem zakończonym gwintem. Do cięgna dorobić tylko przykręcane oczko i kontrowane nakrętką.
Takie kompletne pomki kosztują niewiele ponad 100zł, a do niektórych dostępne sa nawet kity naprawcze za grosze.
Wtedy napewno i naprawdę schodziły by takie pomki w setkach.
W zamian za to proponują korpus za koszmarne pieniadze, nie wnoszący prawie nic, do którego pasuje tylko orginalny tłoczek do kupienia za min 600zł. Szukają naiwniaków którzy kupią taki korpus i będa wkładać swoje mocno wyeksploatowane tłoczki.
Za ten korpus moge dać 100zł a nie ponad 400.
Pompka od BMW była by dobrym rozwiazaniem gdyby nie fakt że średnica tłoczka wynosi 19mm co powoduje zmianę przełożenia układu z 3.67 na 2.60 i oczywiście padał musi ciężej chodzić.
domel-x - Sob Lut 05, 2011 21:19
Pieta napisał/a: | Pompka od BMW była by dobrym rozwiazaniem gdyby nie fakt że średnica tłoczka wynosi 19mm co powoduje zmianę przełożenia układu z 3.67 na 2.60 i oczywiście padał musi ciężej chodzić. | jak dobrze wycętrujesz i dasz cos pod pedał ok 0.5 cm jest idealnie
Jeżdże ponad dwa lata i nawet do pompki niezaglądałem ,w porównaniu z wiekszoscią posiadaczy r75 którzy co chwile mają problemy z pompkami,węc mysle ze jest bardzodobrym rązwiązaniem
Pieta - Sob Lut 05, 2011 23:07
domel-x napisał/a: | Pieta napisał/a: | Pompka od BMW była by dobrym rozwiazaniem gdyby nie fakt że średnica tłoczka wynosi 19mm co powoduje zmianę przełożenia układu z 3.67 na 2.60 i oczywiście padał musi ciężej chodzić. | jak dobrze wycętrujesz i dasz cos pod pedał ok 0.5 cm jest idealnie
Jeżdże ponad dwa lata i nawet do pompki niezaglądałem ,w porównaniu z wiekszoscią posiadaczy r75 którzy co chwile mają problemy z pompkami,węc mysle ze jest bardzodobrym rązwiązaniem |
Centrowanie to nie wszystko.
Pompka może być wycentrowana idealnie, ale i tak ciężej chodzi z racji większego tłoka. W zeszłym roku zamontowałem u siebie, wycentrowałem idealnie i chodziła cieżej. Potem pomierzyłem i okazało sie, że średnice tłoczków są inne. Wymontowałem ją i wróciłem do orginalnej.
Pomnpka BMW jest rowiazaniem bardziej niezawodnym ale nie idealnym.
Pedał sprzęgła w R75 chodzi ciężko w porównaniu z innymi autami. Pompka BMW pogarsza komfort w tej kwestii.
domel-x - Nie Lut 06, 2011 11:34
Pieta, jak ktos ma delikatną nóżke ma wiekszy tłok ale mniejszy skok
niewiem ale ja różnicy niemam zadnej ,zresztą kiedys na spocie porównywalismy i różnica niewyczuwalna była ,może to tylko twój przypadek ,
tak wogule to juz mam pedał od angola troszke inaczej pospawany zeby pompa była zamontowana pod innym kontem ,i mam nadzieje ze bedzie lżej chodzić.
Pieta - Nie Lut 06, 2011 15:23
domel-x napisał/a: | Pieta, jak ktos ma delikatną nóżke ma wiekszy tłok ale mniejszy skok
niewiem ale ja różnicy niemam zadnej ,zresztą kiedys na spocie porównywalismy i różnica niewyczuwalna była ,może to tylko twój przypadek ,
tak wogule to juz mam pedał od angola troszke inaczej pospawany zeby pompa była zamontowana pod innym kontem ,i mam nadzieje ze bedzie lżej chodzić. |
Skok nie ma znaczenia. Poprostu przy tym samym ruchu pedału sprzęgła (nogi) łożysko wyciskowe wykona wiekszy ruch przy pompce BMW.
Ale za to musisz użyć większej siły. Praw fizyki i mechaniki nie zmienisz. W hydraulice stosunek przekroju tłoków to tak jak w przekładniach kołowych, stosunek średnicy koła napędzającego do napędzanego.
Jeżeli nie czujesz tej różnicy w samochodzie, to porostu nie masz wyczucia w nodze.
Montując pompkę BMW myślałem, że jest ona zamiennikiem pod względem hydraulicznym, jak się okazało nie jest.
Też jakiegoś czasu kupiłem komplet pedałów od R75 za grosze. Myslałem o przerobieniu padału sprzęgła poprzez przesunięcie punktu mocowania cięgna pompki bliżej osi obrotu pedału i w ten sposób uzyskać to samo przełozenie całkowite układu jak w orginale.
domel-x - Nie Lut 06, 2011 19:21
jak skok niema znaczenia przy większym tłoku :musisz zmniejszyc skok zeby nierozwalic wysprzeglika,zeby tyle samo płynu pompa podawała co pompa orginalna Pieta napisał/a: | , to porostu nie masz wyczucia w nodze. | tak niemam jak i paru kolegów z tego forum co byli n spocie w toruniu ,troche filozofujesz
co do nowego zamontowania pompki musze jeszcze blaszke podobną dorobic jak przy przy przeróbce bmw ,tylko musi byc skierowana do góry i mam wszystko, fajne własnie rozwiązanie ma bmw pompa prawie pionowo jest
PD - Sro Lut 16, 2011 21:38
wedlug mnie to najwazniejsze jest uszczelnienie na tloczku a takie mozna by bylo dobrac
w sklepie z hydraulika silowa np od silownikow uszczelnienie tti kosztuje grosze
arcisir2 - Wto Gru 27, 2011 13:11
witam, szkoda ,ze temat w lutym się zakończył, bo ciągle mam dylemat regenerować, przerabiać na bmw czy chociażby montować nowy korpus ale tylko po to by sprawdzić jaki wpływ będzie miało na użytkowanie i jego zużycie... jakieś doświadczenia po 10 miesiącach ( nowy?, regenerowany?, naprawiany? ? )
0L0 - Wto Gru 27, 2011 16:27
Ja zamontowałem u siebie metalowy korpus w czerwcu 2010 i jak na razie bez żadnej dodatkowej ingerencji pompka działa idealnie (tyle, że miałem sprawny tłoczek).
arkady - Wto Gru 27, 2011 20:06
ja regenerowalem u kolegi z forum i jestem zadowolony;]
Tomi - Wto Gru 27, 2011 21:24
Będę miał prawdopodobnie niedługo zupełnie nową konstrukcję (cała pompka) ze zbiorniczkiem zewnętrznym. Muszę tylko potestować. Średnice mają być odpowiednie, wycentrowanie również. Muszę tylko potestować...
Boncky - Wto Gru 27, 2011 23:03
Tomi napisał/a: | Będę miał prawdopodobnie niedługo zupełnie nową konstrukcję (cała pompka) ze zbiorniczkiem zewnętrznym. Muszę tylko potestować. Średnice mają być odpowiednie, wycentrowanie również. Muszę tylko potestować... |
ja już opanowałem oryginał roverowski ze zbiornikiem śmiga jak ta lala montaż bez kolizyjny, nic nie wiercimy itd.. zbiornik pasuje w nakrętki które trzymają wygłuszenie na grodzi
witgut - Sro Gru 28, 2011 08:25
Konkurencja na rynku to dobra rzecz , byle by nie doszło do rękoczynów przy chwaleniu swojej wersji
Pieta - Sro Gru 28, 2011 08:36
Tomi napisał/a: | Będę miał prawdopodobnie niedługo zupełnie nową konstrukcję (cała pompka) ze zbiorniczkiem zewnętrznym. Muszę tylko potestować. Średnice mają być odpowiednie, wycentrowanie również. Muszę tylko potestować... |
Jakie auto jest dawcą pompki, pewnie jakiś japończyk?
Może korpus zupełnie nowy?
Tomi - Sro Gru 28, 2011 09:59
Pieta napisał/a: | Tomi napisał/a: | Będę miał prawdopodobnie niedługo zupełnie nową konstrukcję (cała pompka) ze zbiorniczkiem zewnętrznym. Muszę tylko potestować. Średnice mają być odpowiednie, wycentrowanie również. Muszę tylko potestować... |
Jakie auto jest dawcą pompki, pewnie jakiś japończyk?
Może korpus zupełnie nowy? |
Muszę ją tylko dostać w swoje ręce i potestować.
tak wygląda:
jesse - Sro Gru 28, 2011 10:05
pompka z bmw z dorobionym nowym dluzszym uchem nic nowego
Tomi - Sro Gru 28, 2011 10:08
jesse napisał/a: | pompka z bmw z dorobionym nowym dluzszym uchem nic nowego |
A pompka od BMW nie jest metalowa?
jesse - Sro Gru 28, 2011 10:16
jest
[ Dodano: Sro Gru 28, 2011 10:16 ]
sa plastikowe i metalowe
Boncky - Sro Gru 28, 2011 12:00
jesse napisał/a: | jest
[ Dodano: Sro Gru 28, 2011 10:16 ]
sa plastikowe i metalowe |
potwierdzam, będzie tak samo jak przy BMW, przy czym niby metalowa trwalsza:)
jesse - Sro Gru 28, 2011 16:46
na pierwszy rzut fachowa robota ciekawe jak bedzie w praniu
Pieta - Czw Gru 29, 2011 09:46
Pompka wyląda na tą z BMW E46/39
Nowe cięgno z oczkiem dorobione.
Nie pasuje mi tylko osłona gumowa, której nie ma w orginalnej pompce. Wystepowała w pompkach ze starszych modeli. Może osłona jest poprostu przełożona.
rafcars111 - Wto Lip 10, 2012 21:12
ja naprawiłem sam ,wymieniając tylko uszczelkę w przedniej części tłoczka ,tę za zaworkiem ,zaworek przeczyściłem i delikatnie rozciągnołem sprężynę .ńarazie wszystko
działa bez zarzutów .Uszczelkę dokupiłem w sklepie z częściami do koparek cena 3zł.Nie powinno się zaślepiać zaworka ponieważ może dojść do zblokowania pedału sprzęgła ,i nagle albo nam pedałzostanie w podłodze ,albo nie da się go wcisnąć pozdro.
Vickers - Sob Maj 11, 2013 15:03
Odgrzeję trochę temat.
Wczoraj na alle znalazłem coś takiego:
Klik
Co o tym sądzicie? może już ktoś testuje i zechciałby opisać wrażenia?
Pieta - Sob Maj 11, 2013 15:16
W końcu Fatimex się postarał - wygląda na pełny zamiennik. To już coś w porównaniu do tego co sprzedawał do teraz, czyli sam korpus
Już od jakiegoś czasu ogłaszali się, że pracują nad kompletną pompką
Ciekawe jak w środku wygląda. Kilka osób już kupiło, może ktoś wyjmie tłoczek i pokaże konstrukcję na forum.
Rowan - Sob Maj 11, 2013 18:17
Oooo, no wreszcie jakieś światełko w tunelu Jestem bardzo ciekaw, nawet pomimo uprzedzenia do Fatimexu Cena też bardzo przystępna
piotrek1000 - Sob Maj 11, 2013 18:50
Ciekawe jak wysprzęglik na to reaguje!!!
Widać znaczną poprawę w stosunku do tego co było wcześniej, no i widać że nastawili się na wysoką ilość produkcji (korpus kuty a nie frezowany-toczony jak wcześniej)
kalafior - Sob Maj 11, 2013 19:14
wszystko ladnie pieknie ale zbiorniczek znowu przy pompce no i cena 100 powinna byc tansza jak dla mnie moze bylby i hit
Vickers - Sob Maj 11, 2013 19:35
kalafior napisał/a: | wszystko ladnie pieknie ale zbiorniczek znowu przy pompce no i cena 100 powinna byc tansza jak dla mnie moze bylby i hit |
W porównaniu z tym:
http://allegro.pl/pompa-s...3239967589.html
Czy z takim kosmosem:
http://allegro.pl/rover-7...3217881872.html
To wychodzi w miarę przyzwoicie.
Swoją drogą to rozebrałem swoją pompkę i za nic nie mogłem się dopatrzeć czegoś co było by warte nawet 2 setki za nówkę nie śmiganą... A co mówić o prawie ośmiu...
kalafior - Sob Maj 11, 2013 20:25
Vickers napisał/a: | Swoją drogą to rozebrałem swoją pompkę i za nic nie mogłem się dopatrzeć czegoś co było by warte nawet 2 setki za nówkę nie śmiganą... A co mówić o prawie ośmiu... |
te za 800 stow to kosmos ale 350 to tez drogo w porownaniu do innych marek
[ Dodano: Sob Maj 11, 2013 21:14 ]
a dodam jeszcze ze nie orginal
[ Dodano: Sob Maj 11, 2013 21:15 ]
350 powinna kosztowac orginalna pompka
[ Dodano: Sob Maj 11, 2013 21:25 ]
zeby nie byc golo slownym to prosze bardzo pompka BMW new
http://allegro.pl/pompka-...3200385997.html
Vickers - Sob Maj 11, 2013 21:42
Zauważyłem pewną prawidłowość w cenach części, a właściwie nieprawidłowość.
Te które się najczęściej psują są najdroższe. Taki wysprzęglik czy pompka przecież to nie jest warte części tych pieniędzy co za nie wołają. Ale z racji tego że pada to jak muchy po oprysku, to można na tym zbić niezłą fortunę. Bo koszta produkcji niewielkie a z powodu takiego wysprzęglika czy pompki nikt nie odstawi samochodu na złom tylko kupi siłą rzeczy bo jeździć bez tego nie da rady. I jak na alternatorze czy innej części która wytrzymuje kilka setek tys. km zarobi tak sobie, to na tym już czeszą konkretną kasę.
To się nazywa krwiopijstwo.
AdaskoC - Sob Maj 11, 2013 22:24
Vickers napisał/a: | To się nazywa krwiopijstwo. |
To się nazywa biznes....
Swoją drogą, tez mam zamiar chyba zaryzykować kupno tej pompki. Tylko chciałbym, by ktos pierwszy podzielił się fotkami i swoją opinią
Boncky - Nie Maj 12, 2013 08:21
to jest pompka z jakiegoś innego auta, do niej przełożono tłok z R75ki, i zamazano nr seryjne z boku korpusu żeby nie dało się sprawdzić w katalogu, więc jeszcze nie wiem z czego na końcu pompki zrobiono przejściówkę z przewodu takiego jak mamy w BMW z gwintu na wcisk z klinem jak w roverze
prawie miałem to w czwartek w rękach, niestety prawie, trzeba rozpoznać sam korpus, reszta to już pikuś, bo przełożone jeżeli wpadnie mi to w ręce dam znać
Pieta - Nie Maj 12, 2013 08:49
Boncky, Nie sądzę aby to była przeróbka istniejącego korpusu. Ma wiele współnego z korpusami z pompek, samochodów Japońskich, ale nie ma się co dziwić, producent używa swoich standardowych rozwiązań, może nawet użył jakiegoś istniejącego oprzyżądowania odlewniczego i przerobił pod tą pompkę na potrzeby pierwszej partii.
Zauważ, że koniec cylindra, zaraz przy złączu przewodu jest również odformowany pod kątem jak w R75 i dopiero wkręcony adaptor. Jest to indywidualne rozwiązanie w R75, nie spotkałem się aby w jakimkolwiek innym aucie były korpusy z wyprowadzeniem pod kątem. Poza tym myślę,e ze względu na to, że sam adaptor musi być pod kątem do osi cylindra, może doszli do wniosku aby nie obrabiać gniazda pod przewód pod niekorzystym ustawieniem na obrabiarce i dlatego zastosowali adaptor.
Środek pewnie identczny z bardzo popularnymi rozwiązaniami, czyli z tłokiem i uszczelnianiami o jednej średnicy, zarówno z przodu jak i uszczelka zgarniającą u góry.
Jak by tłoczek był dwustopniowy jak w R75 i BMW to na korpusie też raczej byśmy to zobaczyli. Jestem pewien, że ta pompka ma uszczelkę zgarniającą również 16mm
Podłaczenie samego zbiorniczka widać, że jest bardzo typowe i pewnie będzie można przełożyć kruciec z jkaiejś pomki z Toyoty. Toyota między innymi też ma takie rozwiązania. Ten en sam korpus a jest możliwość zamontowania zbiorniczeka lub zamiast niego kruciec.
W zeszłym roku pytałem jednego z czołowych Chińskich producentów pompek na rynek części zamiennych. Pokrycie części kosztów oprzyżądowania w kwocie 6,5 tys dolarów przy zamówieniu pierwszej partii min. 500 szt. Cena za sztukę 12-15 dolarów.
Dołączam zdjęcie pompki Fatimexu aby wszyscy widzieli o czym mówimy
Rowan - Nie Maj 12, 2013 11:01
Dokładnie, z tego wszystkiego wyciągam podobne wnioski jak kolega Pieta, To widać, że środek nie jest przełożony z oryginału, po za tym nawet piszą, że jeśli padnie uszczelnienie, to można je za 10zł wymienić, a jeśli by było jak w oryginale to by raczej tego stwierdzenia nie ryzykowali Po mimo tego, że to Fatimex i nie ufam, to myśle, że tak by się nie podkładali Zastanawiam się, czy na potrzeby forum nie zaryzykować i nie sprawdzić tego dokładnie, jak to wygląda Moja BMW działa, ale ciężej niż oryginał i jeśli by się okazało, że ten zamiennik jest wartościowy, to bym z tego skorzystał
Dołączam link do oferty w ich sklepie, gdzie jest więcej fotek
http://www.mgrover.com.pl...roducts_id=1766
[ Dodano: Nie Maj 12, 2013 12:01 ]
Pieta napisał/a: | Jestem pewien, że ta pompka ma uszczelkę zgarniającą również 16mm |
Po fotkach ewidentnie widać, że jest nabite 5/8, co oznacza, że musi być to pod uszczelkę 16mm
Vickers - Nie Maj 12, 2013 11:46
Panowie ja się skusiłem i zamówiłem. We wtorek ma być.
Przy okazji zapytałem o kilka szczegółów sprzedawcę.
Jest to fabryczny zamiennik oryginalnej pompki z tym że korpus jest odlany z metalu i wymieniony środek. Nie jest to zamiennik od innego auta. Co wymienione nie chciał powiedzieć tylko tyle że konstrukcja tłoka jest całkiem odmienna od oryginału.
I zapytałem też o ten zbiorniczek dlaczego nie zmienili konstrukcji żeby umieścić go np. w komorze silnika i mieć stały podgląd na poziom płynu. Dostałem odpowiedź że nie chcieli komplikować sprawy montażu tylko zrobić jak w oryginale czyli wyjąć starą włożyć nową i po zabiegu. Obserwację poziomu rozwiązali w sposób taki że kolor zbiornika pozwala na bezproblemowy podgląd ile go tam jest.
Pompka będzie dostarczona razem z nowym przewodem bo podobno stary przewód nie będzie pasował do niej.
Reszty dowiem się we wtorek jak przyjdzie paka.
Pieta - Nie Maj 12, 2013 13:06
Vickers napisał/a: | Pompka będzie dostarczona razem z nowym przewodem bo podobno stary przewód nie będzie pasował do niej. |
To jakiś kibel z tym przewodem, mam nadzieję, że będzie z szybkozłączką do podłączenia do przewodu od wysprzęglika. Nawet jak tak to słabo, bo trzeba przewód przeciągać, a to zawsze kłopot
Gorzej jak będzie rzeźba i przewód trzeba będzie sztukować. Może to nie będzie przewód tylko jakiś adaptor.
Tylko po co robili wkręcany adaptor, skoro nie pasuje do oryginalnego przewodu?
Może się pomylili w konstrukcji tego adptora i ten przewód to taka poprawka.
Teraz jak patrzę na ten koniec pompki z adaptorem do przewodu, to wydaje mi się, że jest pod złym kątem w stosunku do oryginału. W tej jest jakby w bok, w lewą stronę a w oryginale do góry. Może mi się zdaje.
Vickers - Nie Maj 12, 2013 16:04
Pieta napisał/a: | Gorzej jak będzie rzeźba i przewód trzeba będzie sztukować. |
Z tego co gość mi powiedział to nie trzeba nic sztukować ani dorabiać. Wszystko ma pasować bez żadnej rzeźby.
Rowan - Nie Maj 12, 2013 16:53
Vickers, w takim razie ja się wstrzymuje na kilka dni Prosiłbym Cię bardzo, abyś porobił dokładne fotki calości przed montażem, jak dostaniesz paczkę. A szczególnie właśnie środka, czyli tłoczka i uszczelnień:) Będe Ci bardzo wdzięczny
Vickers - Nie Maj 12, 2013 17:02
Spoko Rowan pofocę trochę, z tym ze będzie to telefonem bo aparat u kobity leży. Ale postaram się żeby wyszło jak najlepiej
Rowan - Nie Maj 12, 2013 17:11
Vickers, nie ma problemu Dzisiaj i tak telefony robią bardzo dobre fotki
Vickers - Wto Maj 14, 2013 22:27
No to tak.
Pompka dotarła. Nie bez przeszkód ale dotarła. No i ok. godz. 18 zabrałem się do roboty.
Po rozpakowaniu i wstępnych oględzinach wygląda na zwykłą pompkę jaką stosuje się w standardowych rozwiązaniach. Fotki porobiłem ale wrzucę jutro bo dziś kabla nie mam do tel. Nie udało mi się zrobić fotek wnętrza bo nie miałem takich szczypiec do segerów żeby dało się to ściągnąć. Ale póki co nic straconego.
Wykręciłem starą pompkę, wyjąłem akumulator wraz pudłem żeby dostać się do łączenia pompki z wysprzęglikiem. Miałem trochę przejść bo za nic nie chciały śruby od mocowania pudła puścić tak jakby je ktoś udarem przypakował, ale w końcu po zrobieniu konstrukcji z torxa klucza francuskiego i metalowego pręta dałem temu radę.
Odpiąłem pompkę od wysprzęglika i dawaj podpinać nowy nabytek.
No i tu zonk. Jak to cholerstwo podpiąć?
Z pompką dostalem kawałek miedzianego przewodu zakutego jak do hamulca i po rozebraniu tego wszystkiego za żadnego hu hu nie wiedziałem jak to dopasować. Próbowałem rozebrać ten łącznik i tak i tak i nic. Podejrzewałem jedną rzecz bo takie rozwiązanie by mi najbardziej pasowało i zacząłem dzwonić do fatimexu żeby mi jakiś mądry wyjaśnił gdzie tu co skręcić żeby to zaczęło działać. Po długich sygnałach ok 21 wreszcie się ktoś odezwał.
Na moje pytanie odpowiedział że przecież to bardzo proste, bo wyrzucam cały ten łącznik który w oryginale łączył wysprzęglik z przewodem od pompki, wkręcam mufkę (łącznik przewodów hamulcowych, czyli tak jak myślałem), łączę przewód od pompki na stałe z wysprzęglikiem i ma hulać.
No to ja go zapytałem GDZIE DO CHOLERY SZUKAĆ TEJ MUFKI???
Dostałem odpowiedź że przecież w paczce powinna być w komplecie.
No i popatrz że u mnie jednak jej nie było...
Musiał ten co pakował przeoczyć ten szczegół.
No a ja przez to przeoczenie dwie godziny się głowiłem jak to cholerstwo ze sobą złączyć skoro miało być "wyciągasz starą, zakładasz nową i voila"
Nie jestem pocieszony póki co, bo złożę wóz dopiero jutro jak uda mi się gdzieś tą mufkę dorwać.
Jak się uporam z tym wszystkim wtedy C.D.N.
Rowan - Sro Maj 15, 2013 14:20
Vickers, wychodzi już"fachowe" podejście do sprawy Fatimexu... No, ale poczekam na dalszy obrót sprawy Ale gdybyś mógł, to w między czasie prosiłbym, abyś spróbował wyjąć tłoczek i porobił fotki Jestem ciekaw co siedzi w środku
No, ale jeszcze nie zwrócili uwagi na to, że ktoś może mieć wysprzęglik z przewodami nie metalowymi, gdzie są końcówki z gwinatmi, a zatapiane tworzywie. Wtedy jak niby ma ktoś to połączyć?
AdaskoC - Sro Maj 15, 2013 14:29
No własnie, własnie Rowan, ja tak mam(nylonowe rurki). Ja mam inny problem. Mam rozwaloną pompkę, a dodatkowo pękł w połowie długości przewód łączący pompa-wysprzęglik. Więc ten zestaw by był dla mnie OK.
Miałem zamiar wykorzystać tą szybkozłączkę i zamontować ją jakoś z nowym przewodem, żebym normalnie mógł w razie czego zamontować oryginalną pompkę. Bo jak utnę szybkozłączkę to już nie wróce do oryginału, bez wymiany wysprzęglika.
Jak byście proponowali rozwiazać mój problem? Na razie jest przewód sklejony, maaasą kleju, ale chciałbym wymienić na nowy
Rowan - Sro Maj 15, 2013 16:09
Generalnie moim zdaniem kiszka z tym przewodem jest... Fatimex się nie popisał.
AdaskoC - Sro Maj 15, 2013 16:11
Jeśli pompka będzie na prawdę ok i naprawa ponowna 10zł. To można przeboleć ten przewód
Rowan - Sro Maj 15, 2013 16:28
Niby tak, ale problem własnie w tym, że niestety, ale trzeba rozbebeszać akumulatorz itd. Tak jakby tego wkręcanego przyłącza nie mogli zrobić takiego, aby oryginalny przewód dało się w to włożyć i zabezpieczyć, tak jak zrobili to w korpusie, który również sprzedaja...
Vickers - Sro Maj 15, 2013 18:32
To jestem po zabiegu. Kupiłem tą mufkę w sklepie motoryzacyjnym.
Nie obyło się bez problemów bo ktoś wcześniej przy tej szybkozłączce dłubał i lekko pokancerował gwint w nakrętce od strony wysprzęglika. I jak złączka dawała się wkręcić bez problemu to mufka z ciasnym gwintem już miała opory.
Ale w końcu dało radę.
Odpowietrzyliśmy i działa. Pedał jest twardy i sprzęgło bierze przed połową czyli wg mnie ok.
Teraz tylko takie lekkie jakby pukanie czuję w pedał jak wcisnę go do oporu. Ciekawy jestem co to tym razem się kończy...
Sorki Rowan ale nie udało mi się rozebrać tego. Seger siedzi bardzo ciasno i bez naprawdę dobrej jakości szczypiec nie ma co pod to podchodzić bo po prostu się one ześlizgują z pierścienia, i bałem się że jak mi się to ześlizgnie to uszkodzę pompkę znając moje szczęście...
Zaraz coś przetrącę bo od południa nic nie jadłem i wrzucę fotki jakie udało mi się zrobić.
Rowan - Sro Maj 15, 2013 18:37
Vickers, ok. Trudno się mowi Vickers napisał/a: | Pedał jest twardy i sprzęgło bierze przed połową czyli wg mnie ok. |
Czyli co, chodzi ciężej niż oryginał?
"Do mnie" od strony pedału sprzęgła dobija się mój wy....y dwumas
Vickers - Sro Maj 15, 2013 18:39
Czy ja wiem czy ciężej? Ja jakoś tego nie odczułem, ale w 620 chodzi sporo lżej jeśli miałbym do czegoś porównać
Rowan napisał/a: | "Do mnie" od strony pedału sprzęgła dobija się mój wy....y dwumas |
Uuu to mnie nie pocieszyłeś...
Oto fotki:
Udało się poprawić
Trochę lipne bo robiłem je w aucie zaraz po otworzeniu paczki
Rowan - Sro Maj 15, 2013 18:58
Narazie obserwuj Dopóki nie masz bicia, drgań auta, tłucenia przy odpalaniu i gaszeniu, pisków, to jest dobrze i jeździj tak jak jest
Vickers - Sro Maj 15, 2013 19:05
Rowan napisał/a: | Narazie obserwuj Dopóki nie masz bicia, drgań auta, tłucenia przy odpalaniu i gaszeniu, pisków, to jest dobrze i jeździj tak jak jest |
No na razie nic takiego nie zauważyłem ale poobserwuje to wszystko
Rowan - Sro Maj 15, 2013 19:06
Tak, bo tak jest najlepiej, dopóki nie ma wyraźnych objawów Więc czekam z niecierpliwościa na fotki A takie jeszcze pytanko... Czy na pompce są wybite jakies numery?
Vickers - Sro Maj 15, 2013 19:10
Rowan napisał/a: | Czy na pompce są wybite jakies numery? |
Jest tylko wybite 5/8 i nic więcej
Zauważyłem jeszcze jedną rzecz. Mianowicie na zdjęciu z ich sklepu jest coś takiego jak adapter do oryginalnego przewodu. W paczce tego nie było i trzeba wkręcać ten co dali. I jak słusznie zauważył jeden z kolegów końcówka pompki jest skierowana w bok ale w niczym to nie przeszkadza
Rowan - Sro Maj 15, 2013 19:31
Vickers, czyli wychodzi na to, że jednak mają adaptery, żeby wkręcić i załozyć do oryginalnego przewodu...
[ Dodano: Sro Maj 15, 2013 20:31 ]
Vickers, nie te linki wkleiłes ze imageshacka i dlatego takie małe
Vickers - Sro Maj 15, 2013 20:48
Rowan napisał/a: | Vickers, czyli wychodzi na to, że jednak mają adaptery, żeby wkręcić i załozyć do oryginalnego przewodu... |
Rowan no właśnie tak wywnioskowałem z tego zdjęcia z ich sklepu.
Ewidentnie wygląda na adapter bo jest miejsce na ten bolec blokujący przewód w pompce. Dopiero dziś to zauważyłem.
Rowan napisał/a: | Vickers, nie te linki wkleiłes ze imageshacka i dlatego takie małe |
Poprawione
Pieta - Czw Maj 16, 2013 07:06
Vickers napisał/a: | I jak słusznie zauważył jeden z kolegów końcówka pompki jest skierowana w bok ale w niczym to nie przeszkadza |
W niczym to nie przeszkadza jak masz miedzianą rurkę, która dostałeś w zestawie i którą można podformować tak aby trafiała w miarę centralnie w przelotkę grodzi.
Oryginalny przewód jest dość sztywny i bardzo trudny do formowania. Wydaje mi się, że w przypadku kiedy adaptor jest pod innym kątem jak w oryginale było by trudno oryginalną rurkę zamocować poprawnie - za duże przekoszenie i za blisko ściany grodzi.
Myślę, że dlatego zdecydowali sie na rurkę miedzianą.
Rowan - Czw Maj 16, 2013 07:08
Pieta, zobaczymy;) Napisałem do nich maila, ciekawe co odpowiedzą
Pieta - Czw Maj 16, 2013 07:11
Pewnie ktoś z Fatimexu czyta to i odpowiedzi są już przygotowane
Krzysztof_89 - Czw Maj 16, 2013 10:57
Panowie, czemu jak szukam pompki fatimexu, to teraz mi znajduje taką:
http://www.mgrover.com.pl...roducts_id=1692
oraz taką:
http://www.mgrover.com.pl...roducts_id=1692
Którą teaz zamówić...?
Rowan - Czw Maj 16, 2013 14:15
Krzysztof_89, przeczytaj ten temat od początku, to będziesz wiedział To co podałes, to jedno i to samo. To jest sam korpus, do którego wkłada się oryginalny tłoczek, co moim zdaniem mija się z celem
[ Dodano: Czw Maj 16, 2013 15:15 ]
Vickers, a takie pytanko co do tej mufki? Jaki to rozmiar? Prosta, czy ze stożkiem, tak z ciekawości pytam
Z nudów szukam sobie i trafiłem na takie coś
http://img18.allegroimg.p...9/21/3192692160
Toyota 15.9mm
AdaskoC - Czw Maj 16, 2013 14:45
Vickers, dobrze nadal pompka działa Będę musiał zamówić chyba. Tylko nie wiem czy będzie ok, bo mam plastikowe przewody
Rowan - Czw Maj 16, 2013 14:53
AdaskoC, twierdzą, ze przy plastikowym przewodzie dają specjalną złączkę, aby to połączyć...
AdaskoC - Czw Maj 16, 2013 15:04
Rowan, ooo Więc muszę sie z nimi skontaktowac, ale to za kilka dni, na razie nie mam na to nawet czasu.
Rowan - Czw Maj 16, 2013 15:08
Ja czekam na opinie Vickers'a, jak zrobi chociaż ze 100km Niech powie jak to wszystko sie sprawuje i zachowuje
Vickers - Czw Maj 16, 2013 17:39
Zrobiłem ponad 60km od montażu i na razie wydaje się być wszystko ok.
Nawet z wysprzęglika się już nie leje bo na łączeniu skrzyni z silnikiem póki co jest sucho.
Pompka wg mnie chodzi normalnie, żadne dziwne odgłosy z niej nie dochodzą, twardość pedału cały czas taka sama, sprzęgło bierze w tym samym momencie cały czas, poziom płynu taki jak na początku czyli chyba jest w porządku.
Rowan mufka ma rozmiar 10x1 i w środku jest zakończenie stożkowe, kosztowała mnie 7zł
Jutro wybieram się do miasta, więc tam przejdzie prawdziwy chrzest bojowy he he
Krzysztof_89 - Pią Maj 17, 2013 07:41
Posty czytam od początku, tylko ta druga jest z jakimś brązem berylowym, a ta z tłoczkiem nie wiem czy coś takiego ma...
Pieta - Pią Maj 17, 2013 07:41
Vickers,
Czy oryginalna uszczelka przewodu w ścianie grodziowej doszczelnia wystarczjąco ten nowy miedziany przewód?
Vickers - Nie Maj 19, 2013 09:28
Pieta niestety nie doszczelnia idealnie a to z tego powodu że rurka miedziana jest dużo cieńsza od oryginalnego przewodu i ewentualnie można by taśmy izolacyjnej w tym miejscu nawinąć żeby zrobić średnicę odpowiadającą otworowi w uszczelnieniu.
Ja na razie zostawiłem jak jest. Kiedyś pomyślę jak to lepiej uszczelnić na razie testuję.
Rowan - Wto Maj 21, 2013 11:16
Fatimex jednak staje na wysokości zadania Obejrzyjcie fotke
http://img20.allegroimg.p...14/3261661404_1
Krzysztof_89 - Wto Maj 21, 2013 12:17
Rowan, a skąd masz tą fotkę? Bo na alledrogo nie mogę znaleźć tej pompki...
Rowan - Wto Maj 21, 2013 16:17
Krzysztof_89, jest na allegro Sa dwie aukcje tej samej pompki, z tym, że jedna się kończy za 4 dni i ma te wcześniejsze fotki, a nowa się kończy za 28 dni i ma inne fotki
pioruner - Wto Maj 21, 2013 16:55
Boncky, Witam mam roverka 45 1,6 benzyna ostatnio dziwnie zachowuje mi się sprzęgło, raz łapie a raz nie czy to jest wina pompki?
[ Dodano: Wto Maj 21, 2013 17:55 ]
Segi, , Witam mam roverka 45 1,6 benzyna ostatnio dziwnie zachowuje mi się sprzęgło, raz łapie a raz nie czy to jest wina pompki?
Vickers - Wto Maj 21, 2013 17:40
Rowan napisał/a: | Fatimex jednak staje na wysokości zadania |
No w morde, a ja niedość że nie dostałem takiego gotowca to jeszcze musiałem 7 zetów z własnej kieszeni dorzucić...
A co się omęczyłem to już nie wspomnę.
AdaskoC - Wto Maj 21, 2013 19:23
uuu dobrze, że ja zamawiam dopiero gdzieś na koniec lipca tą pompkę Pewnie do tej pory, będzie jeszcze wysprzęglik i inne akcesoria w zestawie
No ale starają się, nie można o nich źle napisać.
Vickers - Pon Maj 27, 2013 09:25
700km. Pompka działa i nie cieknie, daje ciśnienie, ale wysprzęglik się jednak kończy...
Leje się z niego jak ze świniaka po uboju. W piątek podchodzę do jego wymiany.
Na razie znów przepraszam swoją zieloną sześćset dwudziestą strzałę...
domel-x - Czw Maj 30, 2013 20:11
Też zamówiłem tą pompke, chociasz patent za 15 zł działa ,i dobrze bo miałem dość wymiany 3 wysprzeglika na patecie pompy bmw <pompa bmw to zło
Pieta - Pią Maj 31, 2013 07:25
domel-x, może zrobisz zdjęcia wyjętego tłoczka z pompki. Zobaczymy jaka uszczlka i jaka konstrukcja zaworka, jeżeli takowy jest.
domel-x - Pią Maj 31, 2013 09:14
Pieta, zrobie jak przyjdzie ,narazie czekjam na paczke
Rowan - Pią Maj 31, 2013 10:55
domel-x napisał/a: | <pompa bmw to zło |
Zrobiłem 60 tyś na jednym wysprzęgliku na pompie BMW i chodził dalej, gdyby nie to, że wymienilem go przy okazji wymiany dwumasu, to by chodził. Aczkolwiek pompę BMW będe wymieniał, bo mnei drażni twarde sprzęgło.
domel-x - Sob Cze 01, 2013 21:37
Rowan, pompa bmw to dupa i koniec marek miał ten sam problem co ja razwalała mu wysprzeglik , wogule niechce mi sie gadać na ten temat jest to moje zdanie i koniec.
TERAZ TO DOPIERO JEST SPRZEGŁO!!!! wkońcu noga po trasie niebedzie bolała
Wysprzeglik LUKa i pompka fatimex
jak obiecałem fotki niżej,niestety jakosc lipa ,tel robione, tłok plastikowy ,zaworka zwrotnego brak,(korpus)pompka aluminiowa ,zbiorniczek można zdjąć i przerobic bezproblemu jak w opcji z bmw,czyli zbiorniczek w grodzi,
Rowan - Nie Cze 02, 2013 15:33
domel-x, te uszczelki są gumowe, czy plastikowe? Tam jest uszczelka ciśnieniowa z kołnierzem, który się składa, żeby przepuścić płyn skoro nie ma zaworka zwrotnego? Troche dziwnie ten tłoczek wygląda...
Vickers - Nie Cze 02, 2013 16:00
Rowan napisał/a: | te uszczelki są gumowe, czy plastikowe? |
Ja myślę ze to będzie coś w ten deseń:
http://www.motointegrator...-autofren-d1721
Pieta - Pon Cze 03, 2013 07:32
Rowan napisał/a: | domel-x, te uszczelki są gumowe, czy plastikowe? Tam jest uszczelka ciśnieniowa z kołnierzem, który się składa, żeby przepuścić płyn skoro nie ma zaworka zwrotnego? Troche dziwnie ten tłoczek wygląda... |
To są dokładnie takie same uszczlki typu "U" jakie ja wkładałem w swojej modyfikacji "za 15zł"
Plastikowy (nylonowy) tłoczek w takim kształcie to typowe rozwiązanie w oryginalnch pomkach Hondy i nie tylko. Pompka Hondy Civic tzw. UFO ma prawie identyczny tłoczek
Widać, że tłoczek jest zaczerpnięty z jakiegoś "Japończyka".
Na szczycie tłoczka jest taka korona. Jest to gniazdo na osadzenie sprężyny, która powoduje powrót tłoczyska w pozycję górną. U nas w oryginale taka sprężyna jest zbędna bo mamy ją na pedale a cięgno ciągnie za soba tłoczek. Poza tym w Japończykach cięgno mocujące tłok z pedałem może tylko pchać tłoczek, dlatego sprężyna jest w nich wymagana.
Vickers,
Jak jest w pompce Fatimex, cięgno potrafi również pociągnąć za sobą tłoczek tak jak w R75, jak jest połączone z cięgno z tłoczyskiem?
Tak sobię patrzę na ten tłoczek i wydaje mi się dość długi w stosunku do długości korpusu. Czy jak wciśniesz do końca pedał to opiera ci się o podłogę czy tłoczek dochodzi do dna cylindra i on ogranicza?
domel-x - Pon Cze 03, 2013 16:34
Pieta napisał/a: | ak jest w pompce Fatimex, cięgno potrafi również pociągnąć za sobą tłoczek tak jak w R75, jak jest połączone z cięgno z tłoczyskiem? |
jest takie samo rozwiązanie jak org.
Pieta napisał/a: | Czy jak wciśniesz do końca pedał to opiera ci się o podłogę czy tłoczek dochodzi do dna cylindra i on ogranicza? |
opiera pedał sie o o podłoge ,jak w org..
co do uszczelek to wyglądają tak samo jak te co do regeneracji pompki kupywałem
Boncky - Pon Cze 03, 2013 19:13
a mówiłem że to nie własna produkcja:) tłoczek zaciągnięty z czegoś innego, dokładnie taki sam jest w Land Roverkach, tylko demontujemy przód jak kolega wyżej pisał, korpus dla mnie to też jest z "czegoś" a nie własna produkcja, numery z boku na korpusie masz pewnie zdrapane:> czekamy teraz na pierwsze 100tys km i zobaczymy efekty,
ps: jak z oporem pedała ? ciężej, lżej? tak samo ?
na jakiej wysokości łapie Ci sprzęgło w porównaniu do starej pompy ?
domel-x - Pon Cze 03, 2013 21:18
Boncky, jest to samo w porównaniu z zregenerowaną
Boncky - Pon Cze 03, 2013 21:28
domel-x napisał/a: | Boncky, jest to samo w porównaniu z zregenerowaną |
ale numery seryjne masz na korpusie zdrapane pewnie ?
Pieta - Wto Cze 04, 2013 09:38
Boncky napisał/a: | czekamy teraz na pierwsze 100tys km i zobaczymy efekty, |
Ta pompka to prosta i sprawdzona przez kilka dekad kostrukcja w odróżnieniu do przekombinowanego konstrukcyjnie dziwadła z R75.
Nie ma sie czego obawiać. Bedzie latać jak trzeba.
Osobiście gratujuję Fatimexowi, że poszli w proste i sprawdzone rozwiązania. nie ważne jest dla mnie skąd pobrano narządy. W takiej skali produkcji i potencjalnej sprzedaży nie dziwi mnie to, że wiekszość elementów jest przejęta z istniejących pompek. To jest normalne w tej branży.
haszczyc - Wto Cze 04, 2013 14:03
nowa aukcja http://allegro.pl/pompa-p...3261661404.html
mam rozumieć że po zastosowaniu tej pompki problem z pompka minie bezpowrotnie ?
domel-x - Wto Cze 04, 2013 16:37
haszczyc napisał/a: | mam rozumieć że po zastosowaniu tej pompki problem z pompka minie bezpowrotnie ? |
tak
jareczeeek - Nie Cze 09, 2013 16:10
Witam. Też kupiłem tydzień temu pompkę z fatimexu i zamontowałem .Zrobiłem nią 100km i jak narazie sprawuje się rewelacyjnie . Mama nadzieje że będzie to już wieczna pompka i trzeba będzie tylko wymieniać raz na parę lat dwie uszczelki na tłoczku bodajże 15,9 mm albo 16mm.Polecam
Vickers - Pon Cze 10, 2013 18:43
No to jestem po wymianie wysprzęglika. Czas wykonania pracy- Początek o godz 16, a o 18:30 byłem już po testach. W międzyczasie jeszcze mini obiad zjedliśmy Sprzęgło chodzi całkiem inaczej. Bardziej sprężyście i miękko. Bierze tuż przed połową. Brat stwierdził że było niedawno robione razem z dwumasą. Tylko ten nieszczęsny LUKowski wysprzęglik nogi wyciągnął. Ale myślę że to ta pompka go załatwiła. Może teraz będzie z tym spokój bo wszystko nowe. Ale doszło kolejne "coś" a mianowicie przerdzewiały i leją się przewody hamulcowe z tyłu. Zna może ktoś ich wymiary?
Chodzi mi o długość od tego łączenia z przodu do samych zacisków.
dario040 - Pon Cze 17, 2013 16:00 Temat postu: [R75] Aluminiowy korpus pompki sprzęgła
Boncky napisał/a: | henryk napisał/a: | Sposób mocowania pompki sprzęgła daje możliwość precyzyjnej regulacji jej położenia. Plastikowa obudowa + plastikowy tłoczek = szybkie zużycie tłoczka (cieńszy i bardziej delikatny materiał, w tym uszczelka) w przypadku niedokładnego montażu, w wyniku którego tłok nie jest ustawiony równolegle do cylindra pompki. Stąd, moim zdaniem, bardzo różniące się relacje o żywotności pompki.
Podsumowując, również uważam, że wymiana samej obudowy ma wątpliwy sens.
Podobnie z wysprzęglikami. Przy normalnym zużyciu się wysprzęglika standardem serwisowym, tak jak wyżej napisał Boncky, jest wymiana sprzęgła kompletnego i - często - koła dwumasowego. U nas najczęściej wymienia się sam wysprzęglik, który jest montowany do zużytego już częściowo układu wysprzęglania. W efekcie następuje jego szybsze zużycie niż miałoby to miejsce gdyby był montowany w komplecie z nowym sprzęgłem i kołem.
Natomiast nie za bardzo widzę w układach hydraulicznych wpływu zużytej pomki sprzęgła na stan wysprzęglika i konieczności wymiany obydwu tych elementów jednocześnie - "dla zasady". |
z pompką jest tak że zazwyczaj jak pada mija wiele km, szczególnie gdy pada oryginał, przez te około 10 lat nie ruszania układu płyn traci swoje właściwości, w układzie tworzą się grudki, dodatkowo ciśnienie generowane przez pompkę sukcesywnie spada. Nagle zakładamy nową, wlewamy nowy świeży płyn, wypłukujemy osad, pompka generuje nowe troszkę większe ciśnienie oraz "trzyma" na wciśniętym pedale, gdzie nasza stara już popuszczała więc też mniej obciążała wysprzeglik.
Co do wytrzymałości w poście wyżej na tą chwile największy przebieg to 60 tys km i zero problemu. Miałem 2 reklamacje, jedna okazało się że tarcza krzywa od kolegi z forum, u drugiego Pana wszystko jest do wymiany, ale nie da sobie powiedzieć, gumy mu spuchły od ślizgania się... jak to przegryzie to będzie dobrze...
a Największy problem to to że u nas robi się po domowemu i na raty... |
Wymiana dwumasy???? z powodu wymiany wysprzęglika ? mnie pewien "suuuper" mecanik chciał namówić na wymianę dwumasy przy okazji wymiany wysprzeglika i sprzęgła ok trzech lat temu ,twierdził że dwumasa ma luz i trzeba ją wymienić bo ZARAZ padnie!!!!(dwumas chyba ma jakąś tam tolerancje i z tego co kiedyś czytałem na forum ma "jakieś" tam luzy )
jak pisałem jeżdze już trzy lata od wymiany w\w części i ODPUKAĆ Żadnych objawów zużycia dwumasy ...więc po co ?pakować sie w dodatkowe koszty ?
kerbi - Sob Cze 29, 2013 10:31
http://forum.roverki.eu/v...15814&startlemy z Fatimexe=6 - no i chyba zaczęły się problemy z fatimexem
dany1107 - Nie Sie 04, 2013 21:22 Temat postu: Pompka Panowie i Panie. Właśnie zajechałem do Polski na kilka dni. Przy okazji chciałbym kupic nową pompkę: http://allegro.pl/pompka-...3382639161.html . Lub aluminiowy korpus: http://allegro.pl/pompa-p...3400168714.html .Co byście polecali? W piątek wracam do U.K i proszę o szybką odp. Zaznaczam jeszcze że musi to pasowac do anglika. Pozdrawiam.
haszczyc - Nie Sie 04, 2013 21:29
dany1107, nie jechałeś czasem dziś A4 w stronę Śląska na wysokości Opolszczyzny
dany1107 - Pon Sie 05, 2013 07:48 Temat postu: Pompka haszczyc witam kolego. Niestety nie.Siedzę w Ustce. Nadal proszę o odp.
dawidd - Pon Sie 05, 2013 10:42
Parę dni temu założyłem taka sama jak przysłałeś link z allegro - chodzi dobrze, nie czuć roznicy miedzy oryginałem a tym zamiennikiem. Jedna rada - zamów u producenta - maja za 325 zl + 25 przesyłka - zawsze te 2 dychy do przodu
[ Dodano: Pon Sie 05, 2013 11:42 ]
Ps - pisalem o calej pompce nie korpusie. Korpus sobie daruj, wkład czyli tłoczek z zaworkiem tez siada, wiec lepiej brać cala pompkę a jest ona prosta w budowie i jak cos siadzie to wymienisz 2 uszczelki i na tym koniec
dany1107 - Pon Sie 05, 2013 19:28 Temat postu: Pompka dawidd dzięki kolego, jeśli byś jeszcze mógł to napisz czy będzie pasic mi do angola? I jak długi jest ten miedziany przewód?Ps. Jeszcze poprosiłbym cię o adres producenta?
dawidd - Pon Sie 05, 2013 20:12
Do angola - pewnie tak bo pompki są raczej takie same, przewód ma ok 50 cm długości. Ja napisałem maila tu http://www.tazuparts.com/product/plprodukt1/ i za pobraniem wysylaja kurierem
cena pompki 325 zl przesyłka 25
dany1107 - Pon Sie 05, 2013 21:03 Temat postu: Pompka No właśnie, 50cm. Ja bym potrzebował ok 1m. Chyba że zrobię szybko złączkę.?
zedziczek - Pon Sie 05, 2013 22:54
http://www.tazuparts.com/...lutch-cylinder/
tu masz do RHD wystarczy trochę poszukać
dawidd - Wto Sie 06, 2013 06:37
dany1107 napisał/a: | Chyba że zrobię szybko złączkę | przewód jest zakuwany z 2 stron na takich samych końcówkach jak przewody hamulcowe - w większości sklepów zrobią ci taki przewód na długość jaka będziesz potrzebował
dany1107 - Czw Sie 29, 2013 18:43 Temat postu: Pompka davidd Kupiłem tą pompkę i osobno przewód 80cm. Wszystko założone i jak narazie po 5 dniach ok. Pozdro.
dawidd - Pią Sie 30, 2013 07:24
ja na pompce zrobiłem ze 2-3 tys km i tez ok
sqiddy25 - Pon Wrz 02, 2013 14:48
czytam i czytam ten temat i nadal nie wiem co bedzie najlepszym rozwiazaniem ? moze ktos jakis konkret podzucic ? co trzeba zrobic zeby bylo na prawde ok? mysle narazie o wymianie na nowa bo nie wiem w jakim stanie jest tloczek.
Rowan - Czw Wrz 05, 2013 07:22
sqiddy25, najprościej jest kupic tą z Fatimexu Koledzy piszą, że dobre rozwiązanie
MiReK - Nie Paź 27, 2013 16:47
Również jestem po wymianie pompki,na tą aluminiową(od 3 dni)
pelson91 - Nie Paź 27, 2013 16:54
u mnie pompka sprzęgła zakupiona od Aanda z Tczewa (część firmy Tazu parts), założona tydzień temu, przejeździłem 50km i znów sprzęgło wpadło w podłogę, winowajca = wysprzęglik. Mam nadzieję, że pompa nie dostanie po dupsku przez to i nie będę musiał kupować nowej.
Ta aluminiowa sprawia wrażenie dużo porządniejszej od tej oryginalnej zamontowanej poprzednio w R
Pieta - Pon Paź 28, 2013 09:06
pelson91 napisał/a: | znów sprzęgło wpadło w podłogę, winowajca = wysprzęglik. |
ile twój wysprzęglik wytrzymał?
pelson91 - Pon Paź 28, 2013 12:02
Pieta napisał/a: | ile twój wysprzęglik wytrzymał? | nie wiem, ja tego nie robiłem. Od zakupu zrobiłem trochę ponad 8tys. km.
domel101 - Pon Paź 28, 2013 16:58
pelson91, a jakiej firmy wysprzęglik kupiłeś
pelson91 - Pon Paź 28, 2013 18:17
Cytat: | pelson91, a jakiej firmy wysprzęglik kupiłeś |
AP, dostarczany przez LUK, 380zł
domel101 - Wto Paź 29, 2013 18:16
ok dzięki. no właśnie jak coś to taki kupię.
lukasz5992 - Pon Lis 25, 2013 20:14
Kupiłem pompke aluminiową nowego typu. Niestety po odpowietrzeniu układu czuje że pedał ma opór przy wciskaniu ale dopiero od połowy wysokości przypomnijcie mi to norma? Odnośnie samej pompki kupiłem ją na allegro od kolegi z tego forum dla niego i potomnym tam jest problem z połączeniem pompka-przewód miedziany cieknie w tym miejscu choć dokręcone było porządnie.Może jakieś sugestie jak to uszczelnić???
musk19 - Nie Gru 08, 2013 22:33
u mnie dzis za oknem bylo ok -3 st C i jak chcialem rano ruszyc to pedal zostal w podlodze. wezwalem pomoc drogową i czekałem w aucie z włączonym silnikiem bo zimno bylo i jak temperatura w aucie sie podniosła to pedał sprzegła zaczął normalnie działać i cały dzień działał dobrze. Poziom płynu w zbiorniczku ok, nic nie ubywa. W czerwcy wyminilem pompe(na tą z Fatimex), sprzęgło i wysprzęglik. Czy ujemna temperatura może powodować problemy ze sprzęgłem?
Pieta - Pon Gru 09, 2013 08:34
Juz kilka przypadków nieprawidłowej pracy nowej pompki aluminiowej od Tazu czytałem na forum
są dwa symptomy:
Pompka nie bierze od razu, czyli ma dość duży luz jałowy. Zwylke po jakiemś czasie jazdy problem ustępuje
Pompka nie pracuje wogóle - wystarczy kilka razy powciskać i dobra praca wraca do normy lub jak w Twoim przypadku, pompka zaczyna pracować prawidłowo jak cieplej się robi w kabinie
Pompka konstrukcję ma bardzo prostą i w zasaadzie nie ma tam co się zepsuć za wyjątkiem uszczelek.
W tych przypadkach definitywnie problem stoi po stronie niskiej jakości materiału gumy uszczelki tłoczka. Materiał nie trzyma właściwości w różnych zakresach temperatur, może na domiar szybko się starzeje. Uszczelka po długim postoju, zwłaszcza w niższych temperaturach twardnieje i obkurcza się co powoduje, że na początku nie uszczelnia tak jak trzeba. Jak powicskasz pedał i zadziałasz ciśnieniem to uszczelka pęcznieje i zaczyna doszczelniać i pracować jak trzeba. Tak samo z ciepłem, które powoduje zmiękczenie uszczelki i lepsze doszczelnienie.
Moim zdaniem jak problem będzie nagminny warto poeksperymentować i wymienić uszczelkę na nową. Koszt raptem 5-8zł. Uszczelki dostępne prawie w każdym dobrym sklepie, stosowane prawie w każdym Japońskim aucie. Średnica zewnętrzna 5/8" (15,8 mm).
Jeden z użytkowników robił przeróbkę moim sposobem za 15zł. Równeż miał problem z tym, że pompka nie brała od razu. Dodatkowo probelm występował po długim postoju. Wymianiał uszczelki 2 razy i to samo. aż w końcu poszedł na szrot i kupił bardzo starą pompke z Hondy Civic za 15zł, wyjął uszczelkę, włożył ją do swojej i pompka zaczęła pracować jak złoto.
Dawidovs - Pon Gru 09, 2013 08:52
musk19, nawet jeśli jest to wina kiepskiej jakości uszczelek w pompce to co najwyżej mogłyby ci ciężko biegi wchodzić albo wogóle. Jeśli pedał został w podłodze wskazuje to na źle odpowietrzony układ, mimo że masz płyn w zbiorniczku. Odpowietrz jeszcze raz w wolnej chwili.
Dodam że mam tą pompkę i narazie na mrozach działa spoko. Biegi gorzej wchodzą ale zamierzam wymienić olej w skrzyni i dodam do niej ceramizer- może zacznie chodzić płynniej. Prawda taka, że zima weryfikuje auta, które mogą jeździć a które zostaną koło domów
Balas87 - Sro Gru 18, 2013 18:51
Panowie czy w sklepie tomaTeam kupi tą aluminiową pompkę z tłoczkiem i czy w końcu może ktoś napisać czy warto się w to pchać
MaReK - Sro Gru 18, 2013 20:51
Balas87 napisał/a: | Panowie czy w sklepie tomaTeam kupi tą aluminiową pompkę z tłoczkiem i czy w końcu może ktoś napisać czy warto się w to pchać |
Nie ma innej alternatywy na tanią i nową pompkę pozbawianą innych defektów, które miała ta oryginalna. W TomaTeam kupisz taką pompkę bez problemu. Ja osobiście jeżdżę na zregenerowanej przez samego siebie już 2,5 roku i na razie jest "odpukać" okej. Jak padnie, będę brał tę właśnie pompkę aluminiową wraz z kompletem uszczelek zapasowych.
Balas87 - Sro Gru 18, 2013 21:17
Marek ja kupię prawdopodobnie tą pompkę i nowy wysprzęglik AP w opakowaniu Luka do tego płyn shela i mam nadzieję że wytrzyma to 30 tyś w trybie jazdy 50% miasto 50 % trasa bo jak nie to się przeproszę z roverem 620 sdi
MaReK - Sro Gru 18, 2013 21:27
Balas87 napisał/a: | Marek ja kupię prawdopodobnie tą pompkę i nowy wysprzęglik AP w opakowaniu Luka do tego płyn shela i mam nadzieję że wytrzyma to 30 tyś w trybie jazdy 50% miasto 50 % trasa bo jak nie to się przeproszę z roverem 620 sdi |
A co to R620 SDi zły
Chipa trzeba zasadzić i chodzi jak zły
Ja kupowałem sprzęgło i wysprzęglik w TT. Nie wiem czy nie ten od frelka... daje radę chłopina. U mnie przelatał 27 tyś. ale w między czasie latała z nim pompka od BMW, więc mógł ucierpieć. Teraz znowu mam od TT wysprzęglik i czekam na pad pompki
Balas87 - Sro Gru 18, 2013 22:50
tzn że nie rozumiem 30 tyś to tak dużo :D nie załamuj mnie
MaReK - Sro Gru 18, 2013 22:54
Wszystko zależy od tego ile te 30 tyś. będziesz robił
Ja robię szybko. Jeżdżę też szybko, agresywnie, wciąż coś psuję, modzę... miało prawo
Balas87 - Czw Gru 19, 2013 10:40
a jakiej firmy masz wysprzęglik ?
MaReK - Pią Gru 20, 2013 16:06
Nawet nie wiem Dostałem razem ze sprzęgłem NATIONAL od firmy TomaTeam/GTParts.
Wiem tyle, że jest to ten od FRELKA i wymaga jakiegoś tam podgięcia przewodu.
Balas87 - Pią Gru 20, 2013 20:04
a dużo monet kosztował ?
kalafior - Wto Gru 31, 2013 22:24
załozyłem dzis nowa pompke aluminiowa za 350 zeta odpowietrzyłem przelalem z 5 zbiorniczków i kucha wciaz mam duzy jalowy skok pedalu sprzegla
[ Dodano: Wto Gru 31, 2013 22:24 ]
zrobilem dzisiaj ze 100 km i dalej duzy jest skok pedału sprzegła ogólnie na razie nie jestem z niej zadowolony zalezalo mi na czasie wiec ja kupilem ale oddam stara pompke do regeneracji bedzie na zmiane
Balas87 - Wto Gru 31, 2013 23:06
mam tą pompkę i nowy wysprzęglik i nie mam w ogóle jałowego brania a wysprzęgla mi dosłownie w połowie wyciskania sprzęgła... więc to może kwestia odpowietrzenia... Mam jeden problem zauważyłem że po przejechaniu ok 600 km zaczyna mi delikatnie sączyć płyn z miejsca gdzie wkręca się miedziany przewód w korpus pompki, być może trzeba bardziej wkrecić tą śrubę sprawdzę jutro mam nadzieje że miedź jest bardziej plastyczna od aluminium bo jak nie to można zerwać gwint w korpusie pompki i wtedy po ptakach
kalafior - Wto Gru 31, 2013 23:19
Balas87, tez mialem problem z wyciekiem na połaczeniu pompki i miedzianego przewodu trzeba bardzo mocno dokrecic ale uwazac zeby nie zerwac gwintu na razie nie cieknie pojezdzimy zobaczymy a co do odpowietrzania jak nie ma w ukladzie juz powietrza to co tu odpowietrzac na starej bralo sprzeglo wysoko a tu w polowie jak piszesz
Balas87 - Sro Sty 01, 2014 11:26
A no właśnie dokręciłem dosłownie pół obrotu może troszkę mniej, poszło naprawdę z oporem zobaczymy teraz jak będzie. A tak BTW rozebrałem oryginalną pompę sprzęgła i zasada działania jest bardzo prosta ktoś może wie gdzie można dostać gumkę na tłok bo wydaję mi się że łatwo to można naprawić.....
Pieta - Czw Sty 02, 2014 10:27
Balas87 napisał/a: | A tak BTW rozebrałem oryginalną pompę sprzęgła i zasada działania jest bardzo prosta ktoś może wie gdzie można dostać gumkę na tłok bo wydaję mi się że łatwo to można naprawić..... |
Tej na tłoczysku głównym nie wymienisz bo jest z tworzywa. Chyba, że zrobisz przeróbkę np. taką http://forum.roverki.eu/v...t=80014&start=0
Ta u góry jest gumowa dwuwargowa.
Możesz szukać na allegro takiej o średnicy 19 mm. Większość niemieckich aut ma uszczelnienia takiej średnicy. Niestety są one jedno wargowe zamiast dwuwargowych jak w oryginale. Poza tym trzeba sprawdzić średnicę wewnętrzną.
reperaturki sprzęgła na allegro
http://allegro.pl/listing...kie+dzia%C5%82y
kalafior - Czw Sty 02, 2014 12:16
u mnie przeróbka za 15 zł sie nie sprawdziła uszczelka 15,8 autofren d1381 nie trzyma cisnienia po odpowietrzeniu pedał sprzegla wpada w podłoge moze trzeba zastosowac większa uszczelke aby wszystko było ok
witgut - Czw Sty 02, 2014 18:22
kalafior napisał/a: | u mnie przeróbka za 15 zł sie nie sprawdziła uszczelka 15,8 autofren d1381 nie trzyma cisnienia |
sprawdź sobie czy nie masz rys na powierzchni wewnątrz pompki.
Rowan - Nie Sty 05, 2014 17:16
kalafior, u mnie było to samo Miałem trzy korpusy i każdy by w środku wytarty
kalafior - Nie Sty 05, 2014 21:04
Rowan, patrzyłem moj jednak jest tez wytarty w srodku tłoczek wchodzi teraz jak w masło wczesniej spasowany był bardziej da sie cos z niego jeszcze zrobic tak jak pisalem wczesniej moze wieksza uszczelka wpakowac na tloczek
sqiddy25 - Wto Sty 07, 2014 18:14
ja zrezygnowalem z wymiany papki calkowicie poniewaz z papki sprzegla kapie delikatnie ale da sie z tym jezdzic a znalazlem nieszczelnosc miedzu rurka a nakretka od odpowietrznika zakleilem tam poxilina i puki co 2 miesiace jest ok
kalafior - Czw Sty 16, 2014 21:29
nowa pompka zamiennik zakupiony w S-PART.PL i jest z nia problem cieknie na połaczeniu pompki z miedzianym przewodem i to jest powod duzego jałowego skoku pedału sprzegła po odpowietrzaniu jest dwa dni spokoj pozniej pedał robi sie coraz miększy nie jest to duzy wyciek tylko pare małych kropki płynu ale powoduje ze pompka sie zapowietrza dociagnalem juz max to połaczenie i dalej jak bede probował dociagac to urwe gwint teraz zastanawiam sie czy wymieniac miedziany przewod na nowy robic na sztuke i kleic poxilina czy dac sobie spokoj z naprawa i reklamowac pompke ma rok gwarancji ale czy to jest powod do reklamacji
Balas87 - Czw Sty 16, 2014 22:37
Mi się wydawało że właśnie cieknie z tego miejsca co opisujesz ( zresztą pisałem o tym wyżej ). Ale wytarłem cały korpus pompki z płynu i następnie zrobiłem ok 200 km po czym mocna latarka nakierowana na korpus i od płynu odbijało się światło i wtedy zauważyłem że ciekło mi z tej czarnej nakrętki co wlewa się płyn. Dokręciłem. Póki co zrobiłem 500 km i cisza nic nie cieknie. Także posprawdzaj wszystko dokładnie.
[ Dodano: Czw Sty 16, 2014 22:37 ]
btw pisz do tazu.pl duże szanse że dostaniesz tam ten miedziany przewód uwierz mi.
czort - Pią Sty 17, 2014 05:05
Zamień przewód stroną,
z pompki do złączki.
kalafior - Pią Sty 17, 2014 08:58
posprawdzalem dokladnie co dwa dni przykladam recznik papierowy do tego połaczenia i sa male kropki na papierze zamiana odwrotnie nic nie da bo jezeli winny jest przewód bedzie cieklo przy złaczce miałem tez problem z uszczelnieniem odpowietrznika przy wysprzegliku tam po kilkunastu odpowietrzeniach tez pocil sie odpowietrznik i wymiana na nowy odpowietrznik nic nie dala pocil sie dalej dopiero cyna zalepiłem otwor i przestalo cieknac moze byc cos z gniazdem pompki i dlatego cieknie jutro sobota to zajme sie ta pompka
Rowan - Sro Sty 22, 2014 08:57
kalafior, a nie da rady tam wrzucić jakiegoś oringa?
borsuk88 - Pią Sty 31, 2014 20:39
czy tam jakiegoś oringu nie da sie wsadzić - hmm myślę że nie ja niedawno jestem po zabiegu zamontowania tej pompki TAZU i u mnie jest elegancko nie widać żeby gdzieś ciekło sprzęgło bierze od samej góry - nie ma luzu - podokręcałem wszystko w domku mocno a potem na zimnym powietrzu mocowałem i jak narazie jestem zadowolony z tej wymiany
Qbs - Pon Gru 01, 2014 00:16 Temat postu: odświerzam temat Panowie,
odświeżę trochę temat pompki TAZU, mój egzemplarz padł po równym roku użytkowania, tzn mam nadzieję że nie padł i da się coś z tym zrobić:) objawy są następujące, po odpowietrzeniu biegi wchodzą lekko bez problemów, problem zaczyna się po około 4-5 dniach jazdy. Sprawdziłem łączenie pod akumulatorem, jest OK. Wyprzęgnik był wymieniony miesiąc temu więc chyba też ok. Pytanie brzmi czy to może być wina uszczelek na tłoczku ? Jeśli tak to powiedzcie mi gdzie dostanę takie uszczelki (fajnie by było gdyby wypowiedział się ktoś kto faktycznie je wymieniał).
Balas87 - Pon Gru 01, 2014 10:14
Byłbyś pierwszą osobą której to padło..... powiedz ile zrobiłeś km na niej
AdaskoC - Pon Gru 01, 2014 10:25
Balas87 napisał/a: | Byłbyś pierwszą osobą której to padło..... |
Mi padło w sierpniu 2013r po niecałych 3 miesiącach, powróciłem wtedy do oryginału i zapewne dalej śmiga.
pelson91 - Pon Gru 01, 2014 10:34
AdaskoC, u mnie ponad rok śmiga bezproblemowo, ponad 12tys. km przejechane na pompce Tazu
Balas87 - Pon Gru 01, 2014 10:36
dziwne pewnie jakiś pech..... tam się nie ma co psuć...... a tak btw gdzie można dostać do nich uszczelnienie...
AdaskoC - Pon Gru 01, 2014 11:53
pelson91, ja nie mowie ze każdemu sie psuje, tylko ze kolega Qbs nie jest pierwszym pechowcem
Qbs - Pon Gru 01, 2014 20:00
Balas87 napisał/a: | Byłbyś pierwszą osobą której to padło..... powiedz ile zrobiłeś km na niej |
Czy pierwszą osobą to nie wiem, ale jak ktoś ma pecha to i du@#e palec złamie
Gadałem dziś z Bonckym i z tego co mówił, nie jestem pierwszą osobą która miała z nią problem. Ktoś pytał ile kilometrów zrobiłem? Niestety dokładnej liczby nie podam bo jestem z tych co to nigdy nie potrafią zapisać ile mieli km zrobionych jak coś wymienili . Szacuje że przejechałem na tym +/-16 000 km
Gadałem dziś z przedstawicielem firmy TAZU, w przyszłym tygodniu mają wrzucić na rynek zestawy naprawcze (te uszczelki). Co do kosztu to jeszcze nie wiadomo.
AdaskoC - Pon Gru 01, 2014 20:08
Qbs, zgodnie z polskim prawem powinieneś mieć dwa lata gwarancji, lecz pewnie tak jak ja wywaliłeś dowód zakupu?
dawidd - Pon Gru 01, 2014 20:57
a wie ktoś czy tazu wypościł już wysprzeglik? mój oryginalny ap po niecałych 2 latach znów leje
zedziczek - Pon Gru 01, 2014 21:03
dawidd napisał/a: | a wie ktoś czy tazu wypościł już wysprzeglik? mój oryginalny ap po niecałych 2 latach znów leje | jest testowana obecnie w samochodzie i jak narzie z tego co czytałem idealnie się spisuje, już ponad miesiąc.
Balas87 - Pon Gru 01, 2014 22:02
zedziczek napisał/a: | dawidd napisał/a: | a wie ktoś czy tazu wypościł już wysprzeglik? mój oryginalny ap po niecałych 2 latach znów leje | jest testowana obecnie w samochodzie i jak narzie z tego co czytałem idealnie się spisuje, już ponad miesiąc. | i ile ci wytrzymał
[ Dodano: Pon Gru 01, 2014 22:02 ]
zedziczek napisał/a: | dawidd napisał/a: | a wie ktoś czy tazu wypościł już wysprzeglik? mój oryginalny ap po niecałych 2 latach znów leje | jest testowana obecnie w samochodzie i jak narzie z tego co czytałem idealnie się spisuje, już ponad miesiąc. | a gdzie takie informacje można uzyskać ?
dawidd - Wto Gru 02, 2014 06:20
niecałe 2 lata, ok 30 tys km
Pieta - Wto Gru 02, 2014 08:34
dawidd napisał/a: | niecałe 2 lata, ok 30 tys km |
na jakiej pompce ten wysprzęglik jeździł?
Ten co kupiłem z autem przejechał 95 tys, Jak kupiłem auto to miało na zegarach 180 tys, wiec domieniewywam, że był to jego drugi wysprzęglik.
Potem założyłem nowy i po 88 tys zaczął lać
Tan co aktualnie mam w aucie przejechał 45 tys i jescze działa
Mam pompkę z przeróbką za 15zł i ma już nakręcone 69 tys (w tym czasie nie musiałem robić żadnych dolewek i odpowietrzeń)
dawidd - Wto Gru 02, 2014 10:00
u mnie na tazu
koci_flak - Sro Gru 03, 2014 09:20
Witam,
zamontowałem ostatnio pompkę LPR2117 na fabrycznym przewodzie, a w zasadzie to oprócz przewodu pompka<->wysprzęglik nie zostało nic z oryginału.
Do wymiany poszła też tarcza, docisk (oryginały) wysprzęglik (ap td4).
Namęczyłem się jednynie z idealnym wycentrowaniem osi tłoczka za pomocą blaszki - ale po kilku próbach wyszło idealnie. Pedał na równi z pozostałymi.
Nie czuję różnicy pomiędzy moją starą pompką (jeżeli chodzi o siłę nacisku).
Łapie i puszcza też podobnie jak w starej (nie ma efektu opisanego w innym wątku, że sprzęgło działa prawie zero-jedynkowo).
Zbiorniczek umieściłem obok zbiorniczka na płyn hamulcowy.
Raz odpowietrzyłem przy montażu i jak na razie wszystko śmiga wyśmienicie.
zedziczek - Sro Gru 03, 2014 18:39
Balas87 napisał/a: | zedziczek napisał/a: | dawidd napisał/a: | a wie ktoś czy tazu wypościł już wysprzeglik? mój oryginalny ap po niecałych 2 latach znów leje | jest testowana obecnie w samochodzie i jak narzie z tego co czytałem idealnie się spisuje, już ponad miesiąc. | i ile ci wytrzymał |
nie w moim, napisałem, że czytałem
Balas87 napisał/a: | [ Dodano: Pon Gru 01, 2014 22:02 ]
zedziczek napisał/a: | dawidd napisał/a: | a wie ktoś czy tazu wypościł już wysprzeglik? mój oryginalny ap po niecałych 2 latach znów leje | jest testowana obecnie w samochodzie i jak narzie z tego co czytałem idealnie się spisuje, już ponad miesiąc. | a gdzie takie informacje można uzyskać ? |
na forum angielskiego klubu, właśnie w UK jest testowany od drugiej połowy października
|
|