Zobacz temat - [Rover 45 1.4 16V 2004] świeci kontrolka płynu chłodzącego
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Rover 45 1.4 16V 2004] świeci kontrolka płynu chłodzącego

latoking - Sro Sty 26, 2011 11:49
Temat postu: [Rover 45 1.4 16V 2004] świeci kontrolka płynu chłodzącego
Witam
od pewnego czasu zaczęła mi świecić kontrolka płynu chłodzącego. Byłem u mechanika i powiedział, że płynu nie ubywa. Myślicie, że może to być wina czujnika poziomu płynu chłodzącego? Jest jakaś możliwość sprawdzenia poprawności jego działania. Dodam jeszcze, że Rover 45 jest z 2004 roku ale jest to model na 2005 rok - po lifcie.

des - Sro Sty 26, 2011 17:15

To na pewno kontrolka od płynu chłodniczego?
Z tego co wiem to Rover 45 nie posiadał takiej kontrolki aczkolwiek mogę się mylić.

ADI-mistrzu - Sro Sty 26, 2011 17:39

Nie chodziło o płyn hamulcowy? Te silniki raczej nie mają czujnika płynu chłodzącego.
keczu - Sro Sty 26, 2011 19:39

des napisał/a:
To na pewno kontrolka od płynu chłodniczego?

ADI-mistrzu napisał/a:
Nie chodziło o płyn hamulcowy? Te silniki raczej nie mają czujnika płynu chłodzącego.

Raczej ,a nawet napewno maja. Auto po lifcie taki czujnik ma. Odlacz wtyczke na poczatek i zobacz co sie bedzie dzialo ,powinno zgasnac.

[ Dodano: Sro Sty 26, 2011 18:39 ]
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID003159
W spisie czesci nr 22. Nie ma go na rysynkach.

ADI-mistrzu - Sro Sty 26, 2011 20:06

Patrzę po zdjęciach silnika 45 i nie widzę aby jakikolwiek czujnik był w zbiorniczku płynu chłodniczego.
Jak ta ikonka wygląda co Ci się świeci?

keczu - Sro Sty 26, 2011 20:08


Tak wyglada kontrolka.

A tak czyjnik ,zamocowany w zbiorniku od spodu. Pozdr.

ADI-mistrzu - Sro Sty 26, 2011 20:19

Tego że jest pod spodem to się nie spodziewałem...
keczu - Sro Sty 26, 2011 20:36

ADI-mistrzu napisał/a:
Tego że jest pod spodem to się nie spodziewałem...

No wlasnie od spodu. Widze ze z elektronika troche "oblatany jestes" :wink: to popatrz jakiego typu to moze byc czujnik, wyglada na jakis opornikowy czy cos (przynajmiej na tej fotce z katalogu czesci) . Nie ma napewno zadnego plywaka. Widzialem czujniki poziomu ,ale dzialajace na zasadzie zamykajacego obieg elektryczny plynu chlodzacego, poprostu dwa bieguny na odpowiednim poziomie i jak plyn spadal to otwieral obwod, wiec wystarczylo wtyczke zmostkowac i bylo wiadomo jesli czyjnik byl do pupy. A tu nie wiem , moze Ty wiesz :wink: . Pozdr.

ADI-mistrzu - Sro Sty 26, 2011 21:56

Z tego co widzę to wtyczka 2 pinowa jest, więc nie jest to układ cyfrowy, tylko zwykły elektryczny jakiś stycznik.
Nie wiem jak wygląda końcówka, może też jest właśnie na zasadzie zamknięcia obwodu na końcu. Trzeba by było zobaczyć czy coś w środku nie lata, może jest boja wewnątrz (kiedyś zbudowałem czujnik poziomu oleju z boją w środku).

latoking - Sro Sty 26, 2011 21:59

Cześć
byłem dziś u mechanika i powiedział mi, że może to być wina licznika albo coś z elektryką, bo podłączali go "na krótko" i kontrolka nadal świeciła a powinna zgasnąć. Co o tym myślicie?

keczu - Sro Sty 26, 2011 22:09

ADI-mistrzu napisał/a:
Trzeba by było zobaczyć czy coś w środku nie lata, może jest boja wewnątrz

Moze byc ,to opis czujnika z forum z UK.

"The sensor has a long "stalk" that protrudes into the tank, make sure this isn't flexed or bent as it will fracture the switch inside (it's contained within a glass envelope and is fragile)."

Ze niby czujnik ma dluga "stalk"-nie wiem co to, pewnie chodzi o rurke, co wchodzi w zbiornik wyrownawczy. Trzeba uwazac zeby go nie zgiac co moze skutkowac peknieciem przelacznika w srodku (jest zamkniety w szklanej obudowie-delikatny) .
Wyglada ze cos tam plywa w srodku. :/

Tomi - Sro Sty 26, 2011 22:20

ADI-mistrzu napisał/a:
Patrzę po zdjęciach silnika 45 i nie widzę aby jakikolwiek czujnik był w zbiorniczku płynu chłodniczego.
Jak ta ikonka wygląda co Ci się świeci?


Jest czujnik na spodzie zbiorniczka wyrównawczego i jest kontrolka

leszczu - Czw Sty 27, 2011 19:06

Taka kontrolka w R214 by się przydała. :/
ADI-mistrzu - Czw Sty 27, 2011 19:25

Da się zrobić, albo przełożyć zbiornik z sondą do 200 i dać pod którąś ikonkę sygnał, albo zrobić sobie boję do obecnego zbiorniczka :wink:
keczu - Czw Sty 27, 2011 20:02

Tak dla ciekawostki to podobny czujnik byl w kanciakach przy starych dieslach nr. 15.
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID002276

latoking - Sro Lut 09, 2011 19:25

Witam ponownie
Wczoraj przy wymianie żarówek z ciekawości sprawdziłem poziom płynu chłodniczego i ku mojemu zdumieniu nie było go wcale. Po uzupełnieniu kontrolka przestała świecić, więc chyba przez tych kretynów z warsztatu jeździłem bez płynu kilka tygodni. I nie wiem jak poziom płynu oni mi sprawdzili wcześniej (może od spryskiwaczy :mrgreen: ). Dziś byłem u nich no i oczywiście mówili że sprawdzali i było. Problem jednak jest bo jak uzupełniałem dziś płyn (nie do pełna) i jak pojechałem do tych mechaników za jakieś 9 godzin to kontrolka znów się zaświeciła. Sprawdzili więc mi czy nie mam gdzieś wycieku. Przez jakieś 15 minut trzymania na wysokich obrotach nie zauważyliśmy żadnego wycieku. Nie wiem co może być przyczyną. Oni sugerowali że przy wcześniejszym napełnianiu było powietrze w chłodnicy i dlatego płyn szybko wyciekł. A Wy co o tym sądzicie? Zna ktoś może jakiegoś dobrego mechanika w Nowym Targu?

des - Czw Lut 10, 2011 21:16

Skoro jeździłeś kilka tygodni bez płynu to przy dolaniu do poziomu max i odpaleniu samochodu układ się trochę odpowietrzył i dla tego nie masz znowu płynu.

Odkręć korek, wlej płynu, odpal samochód, niech sobie popracuje i kontroluj poziom. Jeśli ubędzie to dolej i rób tak do momentu, aż przestanie ubywać.

A co do trzymania samochodu przez 15 min na wysokich obrotach to chyba nie najlepszy pomysł. Stojąc w miejscu auto nie ma praktycznie żadnego chłodzenia. Wiatrak sobie może nie poradzić i przegrzanie gotowe.

Jeszcze jedna rzecz, na rozgrzanym silniku nie zobaczysz wycieku płynu chłodniczego bo od razu odparuje no chyba, że masz dziurę wielkości palca u ręki.

latoking - Czw Lut 10, 2011 22:39

właśnie wczoraj zalałem płynu no i do dziś na razie go nie ubyło. Jeszcze przez kilka dni będę kontrolował poziom 2 razy dziennie i zobaczymy jak będzie.
Widzisz Des takich mam mechaników w okolicy :/ Dlatego się pytałem czy nie zna ktoś kogoś dobrego w okolicy Nowego Targu. Dzięki za podpowiedź. zobaczymy co będzie

szylozbi - Wto Gru 04, 2012 20:57

Pozwolę sobie odświeżyć temat, bo u mnie świeci się codziennie ta kontrolka. Zaczęła się zapalać jak zrobiło się zimno na dworze zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku. Pali się może przez pół minuty po czym znika. Rozmawiałem o tym z mechanikiem, nie ma pojęcia co to jest, wie jedynie, że właściciele nowszych Passatów też mówią mu o tej kontrolce, ale z autem nic się złego nie dzieje. Dodam, że płynu chłodniczego nie ubywa. Udało się komuś rozwikłać ten problem?
leszczu - Sro Gru 05, 2012 14:49

szylozbi napisał/a:
Udało się komuś rozwikłać ten problem?

Może dolej płynu trochę wyżej jak max. :wink:

bizon - Sro Gru 05, 2012 15:37

Jesli czujnik jest wkrecony, to spusc troche plynu, wykrec czujnik i zobacz co z nim nie tak. jesli jest tam boja to moze sie "zastala" i po chwili dopiero odpuszcza, a jesli sa tam dwa styczniki to moze ktorys jest zabrudzony i nie przepuszcza odpowiedniego napiecia