|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200]Czy to dobry tlok?
xtek - Pią Sty 28, 2011 17:13 Temat postu: [R200]Czy to dobry tlok? Kolega poprosil mnie, zebym kupil tlok i korbowod do jego R200 1,4 8V z 1997 roku, bo ucierpialy przy zerwaniu paska rozrzadu. Typ silnika powiedzial mi niby k2fh, ale nic mi to nie mowi, bo na benzynowych sie w ogole nie wyznaje, a google nic nie wyrzuca (pewnie cos blednie podal). Kupilem cos takiego jak na obrazkach nizej - sprzedajacy zapewnial, ze bedzie pasowac. Ale ja jestem dociekliwy i chcialbym wiedziec na 100%, ze to dobre czesci, zanim mu zawioze. Dobre?
ADI-mistrzu - Pią Sty 28, 2011 17:24
To nie są przypadkiem tłoki z diesla ?
xtek - Pią Sty 28, 2011 17:26
Nie, z diesla maja zupelnie inne naciecia z gory i sa sporo grubsze.
ADI-mistrzu - Pią Sty 28, 2011 17:31
Właśnie widzę, mają otwór po środku.
Z tego co się orientuję (i u mnie takie są) to tłoki są płaskie u góry i mają tylko jak by "wybicie" na zawory.
Trochę tłoki Opla przypomina...
xtek - Pią Sty 28, 2011 17:37
ADI-mistrzu napisał/a: | Trochę tłoki Opla przypomina... |
Na bank z Rovera - gosc od lat sprzedaje czesci tylko do naszej marki, wiec pewnie wie Sam jezdzi Tomcatem.
ADI-mistrzu - Pią Sty 28, 2011 17:44
Trochę dziwny, w necie szukałem ale takiego nie znalazłem, ale skoro mówisz ze kość się zna to może pasować
xtek - Pią Sty 28, 2011 17:47
ADI-mistrzu napisał/a: | Trochę dziwny, w necie szukałem ale takiego nie znalazłem, ale skoro mówisz ze kość się zna to może pasować |
Pierwsza aukcja z brzegu:
http://allegro.pl/tlok-ko...1402437097.html
Denka sa identyczne (wypuklosc i wyciecia na zawory) z tymi w "moim" tloku.
A pytam po prostu, zeby miec 100% pewnosci
ADI-mistrzu - Pią Sty 28, 2011 17:57
Czy takie identyczne to nie wiem, w Twoich po środku jest ta "równia" a tam jej specjalnie nie widać, raczej tłok jest płaski od góry.
[ Dodano: Pią Sty 28, 2011 17:57 ]
Jeszcze jedno do głowy mi przyszło, że może to złudzenie optyczne i tłok wcale tak nie wygląda:
xtek - Pią Sty 28, 2011 17:57
Doskolane widac, ze tam nie ma zadnej "rowni", podjasnij monitor sobie:
ADI-mistrzu - Pią Sty 28, 2011 18:02
Tzn na tych Twoich fotkach tak to wygląda, na tym drugim zdjęciu jak się patrzy to brzegi są ciemne i robi złudzenie że tam jest taka "zapaść" po środku
xtek - Pią Sty 28, 2011 18:04
Taki ze mnie fotograf
Tomi - Pią Sty 28, 2011 23:56
Podstawowa różnica jest taka, że w tłoku masz miejsca na 4 zawory... a w silniku 14K2 masz 2 zawory na cylinder
xtek - Sob Sty 29, 2011 00:22
Tomi napisał/a: | Podstawowa różnica jest taka, że w tłoku masz miejsca na 4 zawory... a w silniku 14K2 masz 2 zawory na cylinder |
Ciekawi mnie to, ze w rimmerbros.co.uk, zarowno do wersji 8V jak i 16V sprzedaja obecnie jeden rodzaj tlokow - LFL000700.
Tomi - Sob Sty 29, 2011 00:27
Mam w magazynie jakiś nowy zestaw (tłok z tuleją) do 1.4. Sprawdzę jak powinien wyglądać tłok i zrobię fotkę.
xtek - Sob Sty 29, 2011 11:17
Tomi napisał/a: | Mam w magazynie jakiś nowy zestaw (tłok z tuleją) do 1.4. Sprawdzę jak powinien wyglądać tłok i zrobię fotkę. |
ten LFL000700, ktory jest "zalecany" w rimmerbros wyglada tak:
dokladnie tak samo jak ten kupiony.
jutro rano zawoze go do mechaniora
Podejrzewam, ze tloki od 16V pasowalyby do 8V (naciecie wiecej nie przeszkadza), ale od 8V nie bylyby dobre w 16V (tu by brakowalo "dziurki"). Moze dlatego wprowadzili poprawke i zaczeli sprzedawac tylko te 16V. Takie moje gdybani.
EDYTOWANE:
No i potwierdzilo sie. Tlok z korbowodem sa identyczne, jak te w starym 1.4 8V. Nawet te same numery nabite
polofix - Sob Sty 29, 2011 12:11
nie kloccie sie. w polonezie z silnikiem 1,4 16v mialem po dwa plaskie wyciecia na tloku a w silniku 1,6 16v byly wyciecia i wglebienia na zawory. a silniki 1,6 wystepowaly tylko 16V.
Tomi - Sob Sty 29, 2011 12:24
1.6 to rozwiercone 1.4, więc i tłoki masz inne
polofix - Sob Sty 29, 2011 13:38
wiem.sugerowalem ze tloki od 1,4 16V nie mialy wciec. a z tego co mi sie pamieta to sa dwa rodzaje tlokow do tego 1,4 16V
xtek - Sob Sty 29, 2011 20:29
A to jest w ogole ciekawa akcja z tym autem goscia.
Jechal na trzecim biegu bodajze 120km/h, wyprzedzal. Obroty bliskie maximum. I wtedy przeskoczyl o okolo 5 zebow rozrzad (male kolo juz mialo luz i bylo zabite jakims kolkiem). Rozwalilo tlok (zostaly z niego male kawalki - jak to zobaczylem, to sie przerazilem ), korbowod i ogolnie w silniku zrobila sie niezla sieczka - wywalilo zawory, nawet wydechowe... przebilo gniazda zaworowe, glowica tez szrot.
Tak wiec uwazajcie, nie znacie dnia ani godziny Auto bylo z Wloszech - przebieg ok 150000km. Wyglada w srodku naprawde ladnie, wiec przebieg raczej prawdziwy.
|
|