Zobacz temat - [R200]Czy to dobry tlok?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200]Czy to dobry tlok?

xtek - Pią Sty 28, 2011 17:13
Temat postu: [R200]Czy to dobry tlok?
Kolega poprosil mnie, zebym kupil tlok i korbowod do jego R200 1,4 8V z 1997 roku, bo ucierpialy przy zerwaniu paska rozrzadu. Typ silnika powiedzial mi niby k2fh, ale nic mi to nie mowi, bo na benzynowych sie w ogole nie wyznaje, a google nic nie wyrzuca (pewnie cos blednie podal). Kupilem cos takiego jak na obrazkach nizej - sprzedajacy zapewnial, ze bedzie pasowac. Ale ja jestem dociekliwy i chcialbym wiedziec na 100%, ze to dobre czesci, zanim mu zawioze. Dobre?



ADI-mistrzu - Pią Sty 28, 2011 17:24

To nie są przypadkiem tłoki z diesla ?
xtek - Pią Sty 28, 2011 17:26

Nie, z diesla maja zupelnie inne naciecia z gory i sa sporo grubsze.
ADI-mistrzu - Pią Sty 28, 2011 17:31

Właśnie widzę, mają otwór po środku.
Z tego co się orientuję (i u mnie takie są) to tłoki są płaskie u góry i mają tylko jak by "wybicie" na zawory.

Trochę tłoki Opla przypomina...

xtek - Pią Sty 28, 2011 17:37

ADI-mistrzu napisał/a:
Trochę tłoki Opla przypomina...


Na bank z Rovera - gosc od lat sprzedaje czesci tylko do naszej marki, wiec pewnie wie :) Sam jezdzi Tomcatem.

ADI-mistrzu - Pią Sty 28, 2011 17:44

Trochę dziwny, w necie szukałem ale takiego nie znalazłem, ale skoro mówisz ze kość się zna to może pasować :wink:
xtek - Pią Sty 28, 2011 17:47

ADI-mistrzu napisał/a:
Trochę dziwny, w necie szukałem ale takiego nie znalazłem, ale skoro mówisz ze kość się zna to może pasować :wink:


Pierwsza aukcja z brzegu:

http://allegro.pl/tlok-ko...1402437097.html

Denka sa identyczne (wypuklosc i wyciecia na zawory) z tymi w "moim" tloku.

A pytam po prostu, zeby miec 100% pewnosci ;)

ADI-mistrzu - Pią Sty 28, 2011 17:57

Czy takie identyczne to nie wiem, w Twoich po środku jest ta "równia" a tam jej specjalnie nie widać, raczej tłok jest płaski od góry.

[ Dodano: Pią Sty 28, 2011 17:57 ]
Jeszcze jedno do głowy mi przyszło, że może to złudzenie optyczne i tłok wcale tak nie wygląda:

xtek - Pią Sty 28, 2011 17:57

Doskolane widac, ze tam nie ma zadnej "rowni", podjasnij monitor sobie:


ADI-mistrzu - Pią Sty 28, 2011 18:02

Tzn na tych Twoich fotkach tak to wygląda, na tym drugim zdjęciu jak się patrzy to brzegi są ciemne i robi złudzenie że tam jest taka "zapaść" po środku :wink:
xtek - Pią Sty 28, 2011 18:04

Taki ze mnie fotograf ;)
Tomi - Pią Sty 28, 2011 23:56

Podstawowa różnica jest taka, że w tłoku masz miejsca na 4 zawory... a w silniku 14K2 masz 2 zawory na cylinder :P
xtek - Sob Sty 29, 2011 00:22

Tomi napisał/a:
Podstawowa różnica jest taka, że w tłoku masz miejsca na 4 zawory... a w silniku 14K2 masz 2 zawory na cylinder :P


Ciekawi mnie to, ze w rimmerbros.co.uk, zarowno do wersji 8V jak i 16V sprzedaja obecnie jeden rodzaj tlokow - LFL000700.

Tomi - Sob Sty 29, 2011 00:27

Mam w magazynie jakiś nowy zestaw (tłok z tuleją) do 1.4. Sprawdzę jak powinien wyglądać tłok i zrobię fotkę.
xtek - Sob Sty 29, 2011 11:17

Tomi napisał/a:
Mam w magazynie jakiś nowy zestaw (tłok z tuleją) do 1.4. Sprawdzę jak powinien wyglądać tłok i zrobię fotkę.


ten LFL000700, ktory jest "zalecany" w rimmerbros wyglada tak:



dokladnie tak samo jak ten kupiony.
jutro rano zawoze go do mechaniora :)
Podejrzewam, ze tloki od 16V pasowalyby do 8V (naciecie wiecej nie przeszkadza), ale od 8V nie bylyby dobre w 16V (tu by brakowalo "dziurki"). Moze dlatego wprowadzili poprawke i zaczeli sprzedawac tylko te 16V. Takie moje gdybani.

EDYTOWANE:

No i potwierdzilo sie. Tlok z korbowodem sa identyczne, jak te w starym 1.4 8V. Nawet te same numery nabite ;)

polofix - Sob Sty 29, 2011 12:11

nie kloccie sie. w polonezie z silnikiem 1,4 16v mialem po dwa plaskie wyciecia na tloku a w silniku 1,6 16v byly wyciecia i wglebienia na zawory. a silniki 1,6 wystepowaly tylko 16V.
Tomi - Sob Sty 29, 2011 12:24

1.6 to rozwiercone 1.4, więc i tłoki masz inne
polofix - Sob Sty 29, 2011 13:38

wiem.sugerowalem ze tloki od 1,4 16V nie mialy wciec. a z tego co mi sie pamieta to sa dwa rodzaje tlokow do tego 1,4 16V
xtek - Sob Sty 29, 2011 20:29

A to jest w ogole ciekawa akcja z tym autem goscia.
Jechal na trzecim biegu bodajze 120km/h, wyprzedzal. Obroty bliskie maximum. I wtedy przeskoczyl o okolo 5 zebow rozrzad (male kolo juz mialo luz i bylo zabite jakims kolkiem). Rozwalilo tlok (zostaly z niego male kawalki - jak to zobaczylem, to sie przerazilem :) ), korbowod i ogolnie w silniku zrobila sie niezla sieczka - wywalilo zawory, nawet wydechowe... przebilo gniazda zaworowe, glowica tez szrot.
Tak wiec uwazajcie, nie znacie dnia ani godziny ;) Auto bylo z Wloszech - przebieg ok 150000km. Wyglada w srodku naprawde ladnie, wiec przebieg raczej prawdziwy.