Zobacz temat - [R 220 Turbo coupe] Tomcat zdechł i nie chce powstać...
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [R 220 Turbo coupe] Tomcat zdechł i nie chce powstać...


Pyros - Pią Sty 28, 2011 19:54
Temat postu: [R 220 Turbo coupe] Tomcat zdechł i nie chce powstać...
Witam, piszę do was z prośbą o pomoc/poradę.

Od jakiegoś tygodnia mojego tomcata męczyło chwilę przerywanie na wyższych obrotach. Natomiast 2 dni temu gdy wracałem do domu poczułęm silną woń benzyny a pod dłuższej chwili z okolic tunelu środkowego zaczął wydobywać się siwy dym, który przypominał zapachem spaliny. Zjechałem na parking, i stwierdziłem, że wentylacja musiała zassać spaliny. Odpaliłem samochód bez najmniejszego problemu i wróciłem do domu (niecały kilometr). Następnego dni idę do samochodu, z zamiarem pojechania na kanał i znalezienia nieszczelności w układzie wydechowym, okazało się, że samochodu nie mogę odpalić. Rozrusznik kręci normalnie, ale i tak silnik nie chce zaskoczyć. Po chwilowym grzebaniu pod maską, okazało się, że cewka nie daje w ogóle iskry. Poszperałem w necie i znalazłem używaną cewkę. Po kupnie i próbie montażu okazało się że jest ciut inna pomimo tego że ten była z r220ti. Podłączyłem z powrotem starą cewke i ku mojemu zaskoczeniu iskra na cewce się pojawiła. Lecz i tak samochód nie ma zamiaru odpalić. Nie pomogło również przełożenie palca oraz kopułki z r416.

Czy ktoś ma pomysł co to może być ?

dobryziom - Pią Sty 28, 2011 21:03

jak przerywa to do sprawdzenia:

pompa paliwa

wtryski

ewentualnie:

przewody plus kopułka z palcem...

Pyros - Sob Sty 29, 2011 14:33

Hmm, dzisiaj cewka znowu nie daje iskry. Przez chwilę dawała, ale było widać że jest bardzo słaba i w miarę żadko "strzelała" Jakaś koncepcja co to może być ?
flapjck1 - Sob Sty 29, 2011 14:42

czujnik polozenia walu, ew komputer ci sie wysypal

zacnzij od czujnika

Pyros - Sob Sty 29, 2011 14:44

Jakieś porady jak ten czujnik można sprawdzić ?
flapjck1 - Sob Sty 29, 2011 17:18

teoretycznie mozesz zmierzyc rezystancje, ale to nie jest do konca miarodajne

majac dostep do oscyloskopu sprawdzisz go na 100%

najprosciej podmienic na sprawny :)

Pyros - Pon Sty 31, 2011 01:26

Dobra, problem rozwiązany. Czujnik wału korbowego musiał się zaciąć. Holując samochód do garażu spróbowałem go odpalić i za drugim razem odpalił. I od tego momentu śmiga jak nowy, zero problemów.

Tak więc dziękuje za pomoc jak i wskazówki ; )