|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Moduły, sterowniki - rozmieszczenie BCU, LSM, EWS, ...
lukkrak - Pią Sty 28, 2011 20:25 Temat postu: [R75] Moduły, sterowniki - rozmieszczenie BCU, LSM, EWS, ... Koledzy niedawno zakupiłe swojego R75 i dzisiaj odwiedziłem mechanika by naprawić ABS
i szukając wtyczki z tyłu w bagażniku do prawego koła mechanik natknął się na grubą wiązkę kabli obok przewodów do parctronica która została ucięta, i powiedział że brakuje takiej skrzynki elektronicznej która steryja całą elektroniką w roverku klima itd.
Mówi że pewnie był rozbity i ktoś zmostkował te kable żeby tak działała i że będe maiła kłopoty z elektroniką?dodam że jest to po prawej stronie w bagażnikuzaraz pod takim pudełkiem chyba na zmieniarkę?
czy ma rację i czy macie takie skrzynki w swoich roverkach.
SeniorA - Pią Sty 28, 2011 22:18
lukkrak napisał/a: | powiedział że brakuje takiej skrzynki elektronicznej która steryja całą elektroniką w roverku klima itd. | to wszystko jest z przodu auta, a w bagażniku jest moduł i sterownik nawigacji, audio i odbiornik s. GPS.
apples - Sob Wrz 10, 2011 08:12
ECM (DDE 4.0, Siemens 2000, MEMS3) - steruje pracą silnika, zamocowany jest z prawej strony w grodzi pomiędzy silnikiem i kabiną - przed filtrem kabinowym.
ABS ECU (sterownik ABS) - na pompie ABS
TC ECU - nad BCU
IPK - wyświetlacz informacji (deska rozdzielcza)
ATC ECU (automatic temperature control) - steruje pracą klimatyzacji, znajduje się w panelu klimatyzacji.
LSM - steruje światłami, znajduje się za wyłącznikiem świateł.
BCU (GM6) - steruje elementami wyposażenia wnętrza (drzwiami, roletami, szybami,itp.) i zamocowany jest nad nogami pasażera - za osłoną i schowkiem.
Cruise Control ECU/cruise control interface unit (Tempomat ECU) - zamocowany pod BCU.
ATCU - zamocowany pod BCU i steruje pracą automatycznej skrzyni biegów.
LLA (Low Line Audio)
DCU SRS - znajduje się w tunelu środkowym. Przykręcony pomiędzy odbiornikiem sygnałów pilota, a drążkiem zmiany biegów i kontroluje pracę sensorów SRS.
Immobilisation ECU/EWS-3 ECU zarządza uruchamianiem/unieruchamianiem ECM. Przymocowany jest na ścianie kabiny z lewej strony nóg kierowcy.
Odbiornik (Immobilizer) (Ring Antena) - w gumowej obwódce stacyjki
Transponder (Immobilizer) - w kluczyku
Odbiornik sygnału pilota (receiver) - zamontowany jest w tunelu środkowym, pomiędzy dźwignią ręcznego, a drążkiem zmiany biegów.
PDC ECU (parktronik/parking aid) - w bagażniku, przymocowany do ściany błotnika.
FBH ECU (fuel burning heater - Websto) - w urządzeniu webasto.
Smart NAV ECU - przymocowane pod BCU
Moduł Video - w komorze koła zapasowego
Czytnik nawigacja (satelit navigation computer) - w bagażniku - na ścianie błotnika.
Odbiornik GPS (GPS receiver) - w bagażniku - na ścianie błotnika
CCI (cellular communications interface) - w bagażniku, odpowiada za pracę telefonu samochodowego - Nokia 3110, Siemens S10.
Memory seat ECU (sterownik foteli) - zamocowany do ramy fotela kierowcy
Sterowanie dmuchawą wentylatora kabinowego - obok parownika
Zmieniarki CD - w bagażniku lub schowku
Sterownik/przekaźnik świeć żarowych - komora silnika, obok ECM
Sterownik wentylatora - na obudowie wentylatora, obok śmigła[/b]
Wzmacniacz antenowy - lewa słupek tylnej szyby
apples - Sob Wrz 10, 2011 08:13
Przekaźnik świec żarowych
21matys - Pon Wrz 12, 2011 17:38
mam problem bo u mnie jak otwarłem komore z ECM to najpier ukazała mi sie rekalmówka w ktora ECM był owinęty.
potem znalazłem jakąś wtyczkę nawet nie wim do czego owinięta w taśmę izolacyjną.
potem jakiś brązowo-biały gruby przewód ktory na twom zdjęciu chyba jest wpięty w jakąś białą wtyczkę
a na samym koncu jakiś czarny przewód nawet nie wiem skąd urwany
nie wiem co o tym wszystkim myśleć, ogólnir widac ze ECM był naprawiany, silnik dobre pracuje odpala za kazdym razem tylko ze nie moze wejsjc w oborty powyżej 3800obr o czym pisałem w innym poscie. podłączałem u HASZCZYC pod komputer i n ir wywalało zednych błędów.. boje sie ze cos jest w tym kompie pokombinowane i dlatego te wszystkie kostki są odpięte nie wiem sam co o tym myśleć
stazaj88 - Wto Wrz 13, 2011 09:13
21matys mam do sprzedania wiązkę, komputer i przekaźnik świec żarowych, możesz do mnie podjechać to przełożymy całość i zobaczymy czy będzie jakaś różnica
21matys - Wto Wrz 13, 2011 12:31
stazaj88, jestem jak najbardziej za, tylko czy:
1) da to sie w jakims sensownym czasie podmienić??
2)czy nie będą jakieś błędy wysakiwać??
3)czy reszta kompów nie będzie fiksować??
4)a co z imobilaizerem??
trzeba go chyba jak mi stazaj88 mówił sparować z ECM podobno gdzieś to było opisywane moze ktośpodrzuci link z tym tematem.
5)czy jezeli nie sparuje imobilaizera z ECM to auto odpali??
6)czy trzeba o czym jeszcze pamiętac przy wymianie ECM???
7)czy inny przebieg będzie miał wpyłw na poprawność pracy silnika z tego co mi stazaj88mówił to auto z którego ma czesc ma podobny przebieg jak mój czyli około 200tyś km i ten sam silnik
stazaj88 - Sro Wrz 14, 2011 19:17
21matys
Myślę że zajmie to z godzinkę... dwie
Informację o tym że ECM trzeba zesparowac z immo znalazłem tutaj:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=71453
Z tego co jest tam napisane wynika że bez sparowania się nie obejdzie...
Mam też immo z tego auta, wiec jak będzie potrzeba to można podmienić
VMatas - Sro Wrz 14, 2011 20:27
Nie zapomnijcie o kostkach w kluczykach! Bez nich immo nie zadziała.
xROnx - Sob Cze 09, 2012 10:55
troszeczkę odkopie temat.
apples napisał/a: | Smart NAV ECU - przymocowane pod BCU |
Jak to wygląda?
Nie działa u mnie tempomat i szukam przyczyny dlaczego.
Mam pytanie:
Co to jest i za co odpowiada? Tzn wiem że moduły te są powiązane z tempomatem... ale za co odpowiadają?
sash997 - Nie Cze 10, 2012 00:00
na moje oko to sterownik tempomatu od benzyny
polonia33 - Czw Lut 19, 2015 15:35
Witam,a czy ktoś się orientuje gdzie znajduje się sterownik/przekaźnik sterowania kiery?działa klakson,ale tempomat i sterowanie radiem nie,nic nie cyka po pstrykaniu przycisków,taśma w kierownicy wymieniona,wszystko podłączone.
xROnx - Wto Maj 24, 2016 21:38
https://www.youtube.com/watch?v=mpHXvKw4XNY - tutaj link do filmiku w którym pokazane są moduły w R75 oraz zasadę ich działania.
|
|