Zobacz temat - 98 ultimate BP czy 98 Lotos dynamic
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - 98 ultimate BP czy 98 Lotos dynamic

Sylwek - Czw Lut 03, 2011 07:32
Temat postu: 98 ultimate BP czy 98 Lotos dynamic
Siema tak jak w temacie jaka polecacie benzyne do Rover 25 1.4 mam świeżo silnik po remoncie (koszt duzy mnie wyniosł jesli ktos ciekawy to opisze co wymienilem) i chciałbym dobrac odpowiednie paliwo. jesli temat nie na miejscu prosze zamknac. Dzieki Pozdrawiam
kzrr - Czw Lut 03, 2011 07:39

To raczej bez znaczenia którą benzyne będziesz lał :) W sensie czy z BP czy Lotosu
tronsek - Czw Lut 03, 2011 08:32

kzrr napisał/a:
To raczej bez znaczenia którą benzyne będziesz lał W sensie czy z BP czy Lotosu
Dokładnie. Wszystkie paliwa typu Dynamic, Verva V-Power, czy tez Ultimate musza spełniać wymagania tej samej normy.
http://www.lotosdynamic.pl/warunki_techniczne_98

dobryziom - Czw Lut 03, 2011 09:02

wystarczy że nie będziesz lał zwykłej 95 która jest w Polsce bardzo marna... ja zalewam tylko i wyłącznie PB98 najczęściej z nestle, auchana lub cerfa nigdy nie było problemów z pracą...
kzrr - Czw Lut 03, 2011 09:28

Sam kiedyś oznaczałem akurat oleje napędowe z kilku róznych stacji wedlug którejś tam normy EN-PN i nie licząc nie spełniania warunków labolatoryjnych to wszystkie parametry były zgodne. :)
Ruslan - Czw Lut 03, 2011 09:51

dobryziom napisał/a:
wystarczy że nie będziesz lał zwykłej 95 która jest w Polsce bardzo marna... ja zalewam tylko i wyłącznie PB98 najczęściej z nestle, auchana lub cerfa nigdy nie było problemów z pracą...


Kiedyś lałem 98 z auchan i 2x mi stanął nie dochodząc do czerwonej kreski. Więc nigdy więcej. Co do neste również nie polecam, szybko się spala. Polecam paliwo z orlenu choć też nie na każdej stacji jest ta sama jakość.

Sylwek - Czw Lut 03, 2011 10:23

ok Dziekuje ! Szerokiej drogi :)
Dildo - Czw Lut 03, 2011 11:29

dobryziom napisał/a:
wyłącznie PB98 najczęściej z nestle,


To chyba jakas czekoladowa ta benzyna.. :P

Ruslan napisał/a:
Kiedyś lałem 98 z auchan i 2x mi stanął nie dochodząc do czerwonej kreski.


Silnik Ci stanął..? To chyba juz wiem czemu mi na poczatku mi sie wyłączał. Myslalem, ze ze niskie obroty trzymam ale kilka razy zdarzyło mi sie ze po prostu dodaje gaz silnik sie kreci ale obroty spadają. Pewnie paliwo, no ale ja tankuje tylko 95 z orlenu albo włąsnie nestea.

dobryziom - Czw Lut 03, 2011 11:48

Ruslan napisał/a:

Kiedyś lałem 98 z auchan i 2x mi stanął nie dochodząc do czerwonej kreski. Więc nigdy więcej. Co do neste również nie polecam, szybko się spala. Polecam paliwo z orlenu choć też nie na każdej stacji jest ta sama jakość.


ja się nie skarze a ECU jest bardzo czule po strojeniu na zanieczyszczone paliwo raz zalałem chyba na orlenie albo lotosie i samochód dostał takiej czkawki ze musiałem ściągnąć całe paliwo bo balem się ze zakatuje silnik :( Auchana polecił mi Tomi i nie narzekam :)

[ Dodano: Czw Lut 03, 2011 11:48 ]
Dildo napisał/a:
dobryziom napisał/a:
wyłącznie PB98 najczęściej z nestle,


To chyba jakas czekoladowa ta benzyna.. :P



hehe i to z orzeszkami:p

asgard88 - Czw Lut 03, 2011 15:29

To co u mnie sie działo po 95 na Lukoil to koszmar, obroty falowały czasem, auto co chwila się dławiło,szarpało gasło często przy ruszaniu. Akurat miałem kumulacje tego wszystkiego jednego dnia jak auto stało tydzień pod blokiem. Pojechałem na shella wlałem 100 oktanów auto jak nie moje :wink:
hvil - Czw Lut 03, 2011 15:34

Do 75 ja leje u ruskich na lukoilu bo maja taniej jak polska żydomasoneria i dobre paliwo. Do mazdy to i podejrzewam ze jakbym nasikał do baku pojedzie:) jeździ mazda na wszystkim:)
shudder - Czw Lut 03, 2011 21:48

Ja ostatnio ze względu na ceny paliw leje 95 z auchana'a w Krk i nie narzekam (czyt. nic mi się z autem nie dzieje złego). Wcześniej tankowałem praktycznie tylko na BP też 95 i różnicy nie widzę. :roll:
plemaster - Pią Lut 18, 2011 23:40

Też kiedyś myślałem że paliwo z Shella jest najlepsze a te wszystkie stacyjki "no name" omijałem szerokim łukiem....aż do czasu kiedy w radiu usłyszałem audycję na temat jakości paliw w Polsce. Z testów wyszło że 96% stacji (w tym stacje "no name") ma jakościowo takie samo paliwo. Zainteresowałem się bardziej tematem i poszperałem w internecie...wszystkie artykuły jakie znalazłem potwierdziły informację z radia....teraz leję tam gdzie najtaniej i wszystko jest OK.
Wydaje mi się, że problemy z samochodem po zatankowaniu "lipnego paliwa" związane są raczej z pechem i np dostaniem się wody do baku lub jakiegoś farfocla a nie na prawdę lipnym paliwem.

Co do paliw typu: verwa, ultimate, racing itp. na interi był ostanio artykuł, że sprawdzali samochody na hamowni najpierw na zwykłej 98 a potem na paliwach "super"...różnice mieściły się w granicach błędu pomiaru......chyba nie ma co przepłacać ;P

thef - Sob Lut 19, 2011 09:24

Cytat:
Co do paliw typu: verwa, ultimate, racing itp. na interi był ostanio artykuł, że sprawdzali samochody na hamowni najpierw na zwykłej 98 a potem na paliwach "super"...różnice mieściły się w granicach błędu pomiaru......chyba nie ma co przepłacać ;P
W tych paliwach nie tyle chodzi o zwiększenie mocy (bo jest niezauważalne w zasadzie) ile o czystość samych paliw.
plemaster - Sob Lut 19, 2011 10:23

A no jako "czyściciela" układu to sam czasem wleje trochę jakiejś verwy na pusty bak ;)
dobryziom - Sob Lut 19, 2011 16:43

plemaster napisał/a:
Też kiedyś myślałem że paliwo z Shella jest najlepsze a te wszystkie stacyjki "no name" omijałem szerokim łukiem....aż do czasu kiedy w radiu usłyszałem audycję na temat jakości paliw w Polsce. Z testów wyszło że 96% stacji (w tym stacje "no name") ma jakościowo takie samo paliwo.


dopóki go u siebie nie przeczyszcza...

plemaster napisał/a:

Co do paliw typu: verwa, ultimate, racing itp. na interi był ostanio artykuł, że sprawdzali samochody na hamowni najpierw na zwykłej 98 a potem na paliwach "super"...różnice mieściły się w granicach błędu pomiaru......chyba nie ma co przepłacać ;P


w zwykłym słabym silniczku wzrostu mocy nie zauważysz to normalne jednak przy jednostkach turbodoładowanych wzrost jest wyraźny... poza tym tu bardziej chodzi o kulturę pracy silnika i co za tym idzie mniejsze spalanie...

plemaster - Sob Lut 19, 2011 20:06

dobryziom napisał/a:
w zwykłym słabym silniczku wzrostu mocy nie zauważysz to normalne jednak przy jednostkach turbodoładowanych wzrost jest wyraźny


Z tego co pamiętam test robili na Subaru Imprezie WRX

Harry - Sob Lut 19, 2011 22:47

w tych paliwach głownie nie chodzi o podniesienie mocy, lecz o prace silnika oraz jest mniejsze prawdopodobieństwo samozapłonu, spalania stykowego/ detonacyjnego
dobryziom - Nie Lut 20, 2011 11:59

plemaster napisał/a:
dobryziom napisał/a:
w zwykłym słabym silniczku wzrostu mocy nie zauważysz to normalne jednak przy jednostkach turbodoładowanych wzrost jest wyraźny


Z tego co pamiętam test robili na Subaru Imprezie WRX


to piszą bajki ja mogę powiedzieć z własnego doświadczenia ze wzrost jest widoczny... nie mówiąc o tym ze zatankowanie PB95 w wypadku mojego samochodu skutkuje falowaniem obrotów nierówną praca itd... raz popełniłem taki błąd... w Polsce jakość paliwa PB95 jest żenująca.

desperado67 - Pon Lut 21, 2011 02:36

dobryziom napisał/a:
to piszą bajki ja mogę powiedzieć z własnego doświadczenia ze wzrost jest widoczny... nie mówiąc o tym ze zatankowanie PB95 w wypadku mojego samochodu skutkuje falowaniem obrotów nierówną praca itd... raz popełniłem taki błąd... w Polsce jakość paliwa PB95 jest żenująca.

A kiedy ostatnio wymieniałeś cewkę zapłonową ?

dobryziom - Pon Lut 21, 2011 09:15

desperado67 napisał/a:

A kiedy ostatnio wymieniałeś cewkę zapłonową ?


cewka jest w porządku była wymieniana razem z kablami i świecami 1,5 roku temu... zresztą co to ma do rzeczy przy uszkodzonej cewce lub kablach na Pb98 tez by był problem... wiec nie wiem do czego zmierzasz?

desperado67 - Wto Lut 22, 2011 00:44

Objawy jakie opisujesz (co nie powiedziane że w twoim przypadku jest ta sama przyczyna) miałem kilka lat wstecz. Na pb98 silnik chodził poprawnie ale na 95 tak jak opisałeś. A zaczęło się to dziać w krótce po wymianie cewki. Ze znalezieniem przyczyny trochę zeszło ale doszedłem co się stało. Mianowicie sprzedano mi nie właściwą cewkę. Była to cewka od T16 ale non turbo. Cewki od non turbo i turbo są identyczne ale mają jedną zasadniczą różnicę, cewka od non turbo ma nie całe 100wat a cewka od wersji turbo 175wat. Co było powodem niewłaściwego spalania mieszanki ( zbyt słaba iskra) co przy nisko oktanowym paliwie powodowało falowanie obrotów i nierówną pracę silnika.
Co do paliwa co roku jeżdżę do polski i tankuje tam w orlenie i nie zauważyłem jakichś zmian w pracy czy mocy silnika.

dobryziom - Wto Lut 22, 2011 09:08

desperado67 napisał/a:
Objawy jakie opisujesz (co nie powiedziane że w twoim przypadku jest ta sama przyczyna) miałem kilka lat wstecz. Na pb98 silnik chodził poprawnie ale na 95 tak jak opisałeś. A zaczęło się to dziać w krótce po wymianie cewki. Ze znalezieniem przyczyny trochę zeszło ale doszedłem co się stało. Mianowicie sprzedano mi nie właściwą cewkę. Była to cewka od T16 ale non turbo. Cewki od non turbo i turbo są identyczne ale mają jedną zasadniczą różnicę, cewka od non turbo ma nie całe 100wat a cewka od wersji turbo 175wat. Co było powodem niewłaściwego spalania mieszanki ( zbyt słaba iskra) co przy nisko oktanowym paliwie powodowało falowanie obrotów i nierówną pracę silnika.
Co do paliwa co roku jeżdżę do polski i tankuje tam w orlenie i nie zauważyłem jakichś zmian w pracy czy mocy silnika.


z mechaniką u mnie wszystko oki cewka też jest właściwa powodem takich efektów na słabej jakości paliwie jest bardzo szczegółowe wystrojenie mapy silnika na ECU Masterze... zmiana jakości paliwa skutkuje takimi objawami u Ciebie jest seryjny komp więc możesz tego nie widzieć chociaż na moc i kulturę silnika i tak to się przekłada...

Bumelant - Wto Lut 22, 2011 16:11

Co by nie mowic w Polsce jest lipa paliwo. Nawet moje zwykle 1.8 mimo idealnie sprawnego auta po zalaniu 95 na arge w Krakowie na jednej ze stacji kiedys mialo tendencje do falowania i prychania. Nigdy w zyciu na 98 tego nie bylo. Wiem jedno - bardzo wazna w tej kwestii tez jest sonda lambda. Strasznie czule roverki. Delikatnie cos przywiesi, wyleci poza zakres i juz nie chodzi jak nalezy. Niestety te autka bywaja humorzaste...
desperado67 - Sro Lut 23, 2011 00:27

dobryziom napisał/a:
u Ciebie jest seryjny komp więc możesz tego nie widzieć chociaż na moc i kulturę silnika i tak to się przekłada...

u mnie jest MOTEC :lol:

dobryziom - Sro Lut 23, 2011 09:25

desperado67 napisał/a:
dobryziom napisał/a:
u Ciebie jest seryjny komp więc możesz tego nie widzieć chociaż na moc i kulturę silnika i tak to się przekłada...

u mnie jest MOTEC :lol:


to są dwie opcje albo ktoś go praktycznie nie stroił bo tym bardziej by ci prychał na kiepskiej jakości wachę albo go tam nie ma :)

PS po co ci taki komp do tak prostego silnika i tak znikomej mocy?

marcinmarcin - Sro Lut 23, 2011 14:04

Mi z kolei ZR ewidentnie lepiej jeździ na 95. Inna sprawa że sa olbrzymie rozrzuty jak chodzi o jakośc paliwa. Generalnie w Opolu dużo gorsze (i droższe) niż w Krakowie. (BP/Shell - na Opolskiej - zawsze dobrze mu robiły ). Z kolei jak kiedyś zatankowałem na Lukoilu, to miałem ochote spuścić to coś do rowu gdzieś.... :evil: Aha i jako ciekawostka - po wymianie sondy lambda ostatnio, zmniejszyła się wrażliwość auta na jakość paliwa ( bo nie wierzę że się nagle poprawiła, a auto jest dużo mniej humorzaste i nie czuć aż tak dużej różnicy jak kiedyś pomiędzy kolejnymi tankowaniami).
desperado67 - Czw Lut 24, 2011 01:04

dobryziom napisał/a:
PS po co ci taki komp do tak prostego silnika i tak znikomej mocy?


Kupiłem moje coupe już z tym compem. Poprzedni właściciel jeżdził nim w Dunlop Rover Turbo Cup jakiś czas temu. W którymś z sezonów zdobył III miejsce, więc nie jest to jakieś zwykłe Coupe, bo ma historie. Czy moc znikoma, dla jednych pewnie tak dla innych nie, ale dla mnie całkiem niezła zabawa. Co do prychania to prycha w wydech, ale tak jak przystało na sport coupe.

dobryziom - Czw Lut 24, 2011 11:32

widocznie w UK tak nie chrzczą wachy... u nas zapewne PB98 ma tyle oktanów co dobra PB95 tylko strach pomyśleć czym jest ta zwykła Pb95 :p
own - Czw Lut 24, 2011 12:07

Może czepiam się ale czy paliwo PB98 to już tuning mechaniczny :razz: ?

Co do paliwa... to stacja jest chyb a ważna... indywidualnie, a nie ogólnie sieć. Chociaż może w niektórych sieciach bardziej dbają o to, żeby na stacjach paliwo było dobrze przechowywane.

dobryziom - Czw Lut 24, 2011 14:57

ownstlr napisał/a:

Co do paliwa... to stacja jest chyb a ważna... indywidualnie, a nie ogólnie sieć. Chociaż może w niektórych sieciach bardziej dbają o to, żeby na stacjach paliwo było dobrze przechowywane.


na jednym spocie Marian opowiadał o mixerach w beznyniarkach które już lały ochrzczone paliwo a jak ktoś jeszcze robił wałki na dystrybutorze to lepiej nie mówić :( To że od rafinerii idzie dobre sprawdzone paliwo o testowanej liczbie oktanów nie znaczy ze kierowca na stacji dostanie to samo :(

bonus89 - Czw Lut 24, 2011 15:24

dobryziom napisał/a:
ownstlr napisał/a:

Co do paliwa... to stacja jest chyb a ważna... indywidualnie, a nie ogólnie sieć. Chociaż może w niektórych sieciach bardziej dbają o to, żeby na stacjach paliwo było dobrze przechowywane.


na jednym spocie Marian opowiadał o mixerach w beznyniarkach które już lały ochrzczone paliwo a jak ktoś jeszcze robił wałki na dystrybutorze to lepiej nie mówić :( To że od rafinerii idzie dobre sprawdzone paliwo o testowanej liczbie oktanów nie znaczy ze kierowca na stacji dostanie to samo :(

Tak może być na prywatnych stacjach, czytam i czytam to wasze narzekanie cały czas i nie wiem czy może ja poprostu nigdy tak nie trafiłem na nie prywatnej? Otóż to co piszesz na stacji paliw np. ORLEN jest nie dopuszczalne i nie możliwe. Pracowałem i popracowuję jakiś czas i opisze jak to wygląda. Kierownik stacji przyjmuje dostawe, zbiorniki są bezobsługowe kierowca podpina się do nich a komputery i czujniki rejestrują wszystko, paliwo nalewa się następnie czujniki ilości obliczają dolane paliwo, z paliwa które jest wlewane zawsze spuszcza się resztkę z węża do próbki 1l. próbka jest przechowywana przez miesiąc i zaplombowana przez kierownika stacji (jeśli się ją otworzy to odrazu widać) każda próbka jest dokładnie oznaczona datą oraz pochodzeniem paliwa. Jeśli masz takie problemy i jesteś pewien że w całej polsce paliwo jest tak beznadziejne i chrzczone to jedź na ORLEN, zalej 95 i jak będziesz miał takie objawy to poprostu zadzwoń do obsługi klienta do Płocka, każda stacja ma przy wejściu swój numer, podaj numer stacji i datę tankowania, oni zbadają próbkę i dostaniesz wyniki a jeśli naprawdę coś będzie nie tak to możesz domagać się dużego odszkodowania. Bo wielu jest takich nawet pośród klientów (w szczególności osoby starsze) którzy przyjeżdżają i marudzą jakie to paliwo BEZNADZIEJNE, ale każdy tylko tak marudzi. Czy ktoś odważył się kiedyś to zgłosić? Więc jeśli nie masz pewności jak naprawdę jest z tym paliwem to po co tak wrzucać puste słowa bez dowodów. Dodam jeszcze że tak dużo koncern jak ORLEN pilnuje tego dokładnie bo chyba nie myślisz że dopuścił by do tak głupiej wpadki i utracie swojego "prestiżu" przez chrzczenie paliwa? Przecież ceny są tak wysokie że to kopalnia złota, po co mieli by jeszcze chrzcić? Na prywatnych stacjach to rozumiem, tam każdy kombinuje jak tu więcej zarobić, ale czy myślisz że taki kierownik stacji ma coś z tego że dolał by wody? Wszystko musi się zgadzać w raportach, brana jest pod uwagę temperatura i ciśnienie w zbiornikach, wszystkie pomiary są tak dokładnie że jeśli wyszedł by za duży plus to zaraz wpadła by kontrola.

dobryziom - Czw Lut 24, 2011 16:25

wiesz to fajnie wygląda w księdze jakości firmy... a jak jest w praktyce to każdy wie. Znam osobę która była kierownikiem na stacji i jak to wygląda... do tego kierowników na każdej sieciowej stacji zmienia się co pół roku tak dla bezpieczeństwa ( dokładnie jak barmanów w klubach bo wałki zawsze były i będą prędzej czy później) ... Co do prestiżu Orlenu to nie wiem za bardzo o czym piszesz bo chyba jest na samym końcu czołówki... a co do tego ze nie pozwolili by sobie na chrzczenie bo to kopalnia złota masz prostą odpowiedz dla kasy zawsze ta sama odpowiedz i tak każdy będzie kupował bo nie ma wyjścia nawet chrzczone taki lajf... Piszesz ze można zgłosić ? i co im udowodnisz? ze samochód ci prycha? Ty kontra rafineria :) oni mają ekspertów którzy wszystko będą negować... a ze masz stary samochód, ze pompa uszkodzona, ze wtryski, ze świece, ze uszkodzony komp itd... nawet jak byś zalał czysta wodę to udowodnia ze to czysta benzyna.
bonus89 - Czw Lut 24, 2011 18:07

Nie będą Ci dotykali samochodu, a próbkę sprawdzi odpowiedni urząd, nie chce Cie urazić ale takie myślenie troche przpomina "mocherowe" cały świat przeciwko Tobie. Nie wiem jakiego kierownika stacji znałeś ale u nas jeden był przez 5 lat, potem kolejny przez jakieś 8, a teraz od 3 lat nowy. Po za tym sam możesz to sprawdzić, troszkę tylko chemii trzeba poczytać, bo jak wiadomo woda oddziela się od benzyny, jeśli sam chcesz to sprawdzić to nalej w przeźroczysty kanister troche tej "złej" benzyny z orlenu i postaw na jakiś czas. Sam sprawdzisz to sobie małym testem.
Edit:
Dodam jeszcze że nie neguje że u nas jest gorsze paliwo bo to bardzo możliwe ale nie wierze w winę chrzczenia go itp. tylko jakichś sposobów wytwarzania/przechowywania u nas a u zachodnich sąsiadów.

dobryziom - Czw Lut 24, 2011 20:04

bonus89 napisał/a:
Nie będą Ci dotykali samochodu, a próbkę sprawdzi odpowiedni urząd, nie chce Cie urazić ale takie myślenie troche przpomina "mocherowe" cały świat przeciwko Tobie.


nie po prostu znam realia z tak wielka firma nie wygrasz z miejsca jesteś na straconej pozycji...


bonus89 napisał/a:
Nie wiem jakiego kierownika stacji znałeś ale u nas jeden był przez 5 lat, potem kolejny przez jakieś 8, a teraz od 3 lat nowy.


są stanowiska w których zawsze jest rotacja z uwagi właśnie na możliwość oszustwa... tym bardziej nie wierze w uczciwość takiej osoby która siedzi tam parę lat.


bonus89 napisał/a:
Po za tym sam możesz to sprawdzić, troszkę tylko chemii trzeba poczytać, bo jak wiadomo woda oddziela się od benzyny, jeśli sam chcesz to sprawdzić to nalej w przeźroczysty kanister troche tej "złej" benzyny z orlenu i postaw na jakiś czas. Sam sprawdzisz to sobie małym testem.


wow serio szkoda ze na to nie wpadłem :) heheh mam lepszy sposób nie tankuje na lipnych stacjach tylko sprawdzonych i zawsze PB98

bonus89 napisał/a:

Dodam jeszcze że nie neguje że u nas jest gorsze paliwo bo to bardzo możliwe ale nie wierze w winę chrzczenia go itp. tylko jakichś sposobów wytwarzania/przechowywania u nas a u zachodnich sąsiadów.


masz tu dobry przykład z tego roku znaleziony na szybko w sieci...

"Chrzczone paliwo i awaria

Postprzez Pumol » N lut 13, 2011 12:58 pm
Witam,
Proszę kolegów o pomoc.
Jakiś czas temu zatankowałem chrzczone paliwo na stacji ORLEN. Auto odpaliło,przejechało parę metrów i padło. :? Wiedziałem już od początku,że to wina benzyny. Nagłośniłem sprawę wzywając policję i nawet prasa się tym zainteresowała zamieszczając parę artykułów na ten temat. Mechanik spuszczając paliwo powiedział,że to 80% wody :evil: Zresztą było to widać w trakcie wypompowywania,bo aż zamarzało. Mam do was pytanie...Co mogło ulec uszkodzeniu gdy zatankujemy taką benzynę?
Golf 3 1.6 benzyna.
"

http://forum.volkswagen-g...waria-t984.html

i gdzie te twoje procedury?

bonus89 - Czw Lut 24, 2011 20:13

ale ten gość opisał to tak samo jak i Ty. Z "powietrza" i napisał o prasie o policji, przecież skoro prasa to może to udowodnić podając jakiś link skoro tak nagłośnił. Takiego nie podał, i dla mnie jego wypowiedź jest nic nie warta bo nie ma żadnego dowodu, za to gdyby naprawde to zgłosił to oni by sprawdzili i mieli dowody. Zresztą temat rzeka, ale do większości takich wypowiedzi poprostu jestem uprzedzony i nie widziałem żadnej udowodnionej, uprzedzony właśnie przez te 2% klientów którym zawsze źle chodzi przez benzyne a 98% którzy nigdy nie mieli i nie mają nic do zarzucenia. I chętnie zobaczył bym taki przykład jakoś udowodniony.

[ Dodano: Czw Lut 24, 2011 20:13 ]
Cytat:
wow serio szkoda ze na to nie wpadłem :) heheh mam lepszy sposób nie tankuje na lipnych stacjach tylko sprawdzonych i zawsze PB98
Ale po co ten sarkazm, będziesz tankował 98 i dalej marudził bez dowodów, nalej i udowodnij skoro jesteś pewien że to ten problem "wody"
dobryziom - Czw Lut 24, 2011 20:50

bonus89 napisał/a:
ale ten gość opisał to tak samo jak i Ty. Z "powietrza" i napisał o prasie o policji, przecież skoro prasa to może to udowodnić podając jakiś link skoro tak nagłośnił. Takiego nie podał, i dla mnie jego wypowiedź jest nic nie warta bo nie ma żadnego dowodu, za to gdyby naprawde to zgłosił to oni by sprawdzili i mieli dowody.


widać że nigdy nie byłeś w sądzie i nie wiesz jak wyglądają podobne sprawy ja wiem... ludziom po prostu szkoda na to czasu i maja racje...

bonus89 napisał/a:
Zresztą temat rzeka, ale do większości takich wypowiedzi poprostu jestem uprzedzony i nie widziałem żadnej udowodnionej, uprzedzony właśnie przez te 2% klientów którym zawsze źle chodzi przez benzyne a 98% którzy nigdy nie mieli i nie mają nic do zarzucenia. I chętnie zobaczył bym taki przykład jakoś udowodniony.


te 98% o których piszesz niby zadowolonych ma to po prostu w poważaniu co leje do baku benzynę, wodę czy mocz... samochód traktują jak przedmiot środek transportu jedzie to jest oki a że tam troch szarpie czy nierówno pracuje jakoś i tak ich nie interesuje bo się i tak nie znają na samochodach... a te 2% niezadowolonym należy zwykle do świadomych użytkowników znających się na motoryzacji i dbających o swój samochód... Ty jesteś chyba w tej pierwszej grupie...

bonus89 napisał/a:
Ale po co ten sarkazm, będziesz tankował 98 i dalej marudził bez dowodów, nalej i udowodnij skoro jesteś pewien że to ten problem "wody"


spoko a oddasz mi koszty remontu silnika?

bonus89 - Czw Lut 24, 2011 20:56

dobryziom napisał/a:
a te 2% niezadowolonym należy zwykle do świadomych użytkowników znających się na motoryzacji i dbających o swój samochód... Ty jesteś chyba w tej pierwszej grupie...
Więc szeroka grupa emerytów tylko w tym kraju dba o samochody :) . I dlaczego odrazu wyskakujesz że zaliczam się do pierwszej grupy? Widze że nie da się z Tobą normalnie porozmawiać, jeśli masz jakieś takie uwagi pisać to lepiej zakończyć temat. Tyle że jak narazie nic nie zostało udowodnione w nim :)
dobryziom napisał/a:
spoko a oddasz mi koszty remontu silnika?

Chyba mnie nie zrozumiałeś, napisałem żebyś nalał do kanistra.
dobryziom napisał/a:
widać że nigdy nie byłeś w sądzie i nie wiesz jak wyglądają podobne sprawy ja wiem... ludziom po prostu szkoda na to czasu i maja racje...

Tu też chyba ze zrozumieniem nie przeczytałeś, chodziło mi o link jakiś gdzie tak nagłośnił tę sprawę.

Ja wiem że na forach jest masa takich ludzi co to nie oni :) trzeba do tego dystans trzymać ale widzę że Ty tego nie rozumiesz. Większość wypowiedzi z forum są niczym nie poparte, a ile na świecie ludzi tyle teorii, dla mnie wartościowe tematy to takie które są poparte jakimiś realnymi dowodami, a nie jak w większości przypadków bywa subiektywnymi odczuciami :) .

dobryziom - Czw Lut 24, 2011 21:20

bonus89 napisał/a:
Więc szeroka grupa emerytów tylko w tym kraju dba o samochody :) . I dlaczego odrazu wyskakujesz że zaliczam się do pierwszej grupy? Widze że nie da się z Tobą normalnie porozmawiać, jeśli masz jakieś takie uwagi pisać to lepiej zakończyć temat. Tyle że jak narazie nic nie zostało udowodnione w nim :)


to ty właśnie uogólniasz bo ludzi którzy krytykują słabą jakość paliwa nazywasz emerytami i ich wyśmiewasz bo ty wielki znawca dorabiający na benzyniaki wiesz lepiej... ja wiem że będziesz wychwalał swojego Orlena na którym pracujesz pod niebiosa nawet jak by lali mocz do baku ale ty również nic na razie nie udowodniłeś ze nie jest inaczej. Dobrze że mamy tyle miesięcy zimy bo cały rok byśmy jeździli na wodzie...

bonus89 napisał/a:

Chyba mnie nie zrozumiałeś, napisałem żebyś nalał do kanistra.


i po co żeby tobie udowodnić? pisałem mam zaufane stacje na których tylko tankuje a innych syfiastych nie tykam.


bonus89 napisał/a:

Tu też chyba ze zrozumieniem nie przeczytałeś, chodziło mi o link jakiś gdzie tak nagłośnił tę sprawę.


chcesz mogę trochę wkleić wpisz sobie chrzczone paliwo orlen w google w tym wypadku będą mieli na prawdę pozycje lidera :)


bonus89 napisał/a:

Ja wiem że na forach jest masa takich ludzi co to nie oni :) trzeba do tego dystans trzymać ale widzę że Ty tego nie rozumiesz. Większość wypowiedzi z forum są niczym nie poparte, a ile na świecie ludzi tyle teorii, dla mnie wartościowe tematy to takie które są poparte jakimiś realnymi dowodami, a nie jak w większości przypadków bywa subiektywnymi odczuciami :) .


ciekawe podejście :) jak się to ma do tematu o "gwincie" gdzie pokazałeś dokładnie to o czym piszesz :rotfl:

bonus89 - Czw Lut 24, 2011 21:29

dobryziom napisał/a:
ciekawe podejście :) jak się to ma do tematu o gwincie gdzie pokazałeś dokładnie to o czym piszesz :)
właśnie to pokazałem, chciałem jakiś dowód na ten wynalazek.

Dalej ciągniesz to samo :P bez dowodów ale skoro Ci to odpowiada, nie wypowiadam się już bo widze że Ty naprawde traktujesz to inaczej, jeszcze zawału dostaniesz :) normalnie podyskutować się nie da? :) Spokojnie bo wybuchniesz
dobryziom napisał/a:
i po co żeby tobie udowodnić?

Żeby potwierdzić swoją teorie?
dobryziom napisał/a:
bo ty wielki znawca dorabiający na benzyniaki wiesz lepiej...

Gdzie coś takiego napisałem? hmm doszukać się nie mogę, a może napisałem tylko żebyś coś udowodnionego pokazał
dobryziom napisał/a:
ja wiem że będziesz wychwalał swojego Orlena na którym pracujesz pod niebiosa nawet jak by lali mocz do baku ale ty również nic na razie nie udowodniłeś ze nie jest inaczej

Ja nie zacząłem tematu z płaczem na benzynę a twierdze że jest w miarę w porządku, to co mam udowadniać? Ty nie poparłeś praktycznie niczym wypowiedzi.
Nie, nie będę wychwalał bo większość w ich standardach mnie nie odpowiada, ale wiem że próbek paliwa pilnują i każdy może sprawdzić.
Ahh następne zachowanie jak z piaskownicy, tutaj naprawde tak jest, jak ktoś założy temat do zaraz musi być po jego myśli! Ahh ohh i wszyscy przyznają racje. Nie wiesz chyba od czego jest forum :) ale co ja tam wiem, na temat forów też, wielki ze mnie znawca :roll:

Ale te dyskusje do tematu nic nie wnoszą więc sory za OT w Twoim temacie, następnym razem będę w takim pisał tylko jak się będę zgadzał :) A każdy kto jest tego świadomy że różni ludzie różne rzeczy sobie piszą i tak taki temat bez żadnego dowodu potraktują jak będą chcieli.

dobryziom - Czw Lut 24, 2011 21:55

bonus89 napisał/a:
ciekawe podejście :) jak się to ma do tematu o gwincie gdzie pokazałeś dokładnie to o czym piszesz :)
właśnie to pokazałem, chciałem jakiś dowód na ten wynalazek.[/quote]

chciałeś dowodu? a jak ci pisaliśmy ze to chłam chiński gniot bez certyfikatu, atestów i kiepskich tanich materiałów to kłóciłeś się ze tak nie jest i to nie dowód :) dokładnie to co wyżej napisałeś ze jest żenujące...

bonus89 napisał/a:
Dalej ciągniesz to samo :P bez dowodów ale skoro Ci to odpowiada, nie wypowiadam się już bo widze że Ty naprawde traktujesz to inaczej, jeszcze zawału dostaniesz :) normalnie podyskutować się nie da? :) Spokojnie bo wybuchniesz


ale co tu udowadniać ostatni raport z ogólnopolskiej kontroli stacji mówi o 7% stacji które chrzczę paliwo co i tak twierdze ze dużo bo 93% z nich dostał przed kontrola cynk a te 7% to jakieś cielaki...


bonus89 napisał/a:

Żeby potwierdzić swoją teorie?


to masz wyżej potwierdzenie chociaż znając życie Orlenu tam na 100% nie ma buhehe :) Bo sam kontrolujesz tam codziennie paliwo czy trzymam parametry hihihi

bonus89 napisał/a:

Ja nie zacząłem tematu z płaczem na benzynę a twierdze że jest w miarę w porządku, to co mam udowadniać?



o widzisz wreszcie sie przyznales ze jestes w grupie tych 98% osob ktore maja gdzies co leja i slepo wierza co im powiedzą...

bonus89 napisał/a:

Ahh następne zachowanie jak z piaskownicy, tutaj naprawde tak jest, jak ktoś założy temat do zaraz musi być po jego myśli! Ahh ohh i wszyscy przyznają racje. Nie wiesz chyba od czego jest forum :) ale co ja tam wiem, na temat forów też, wielki ze mnie znawca :roll:


widzę ze w kolejnym temacie nawiązujesz do piaskownicy chyba nadal cie tam ciągnie :)

ja nie założyłem tego tematu zerknij sobie wyżej :) i wcale nie musi być po czyjejś myśli i reszta nie ma piać z zachwytu tylko skąd jest te 7% chrzczonego paliwa (pewnie bez cynków przed kontrola siedem razy tyle) i czemu przy porządnie wystrojonym samochodzie na moc a nie seryjnym osiołku ustawionym fabrycznie na ekonomie samochód dostaje czkawki? na to odpowiedz gdzie te normy i procedury niby niezawodne i nie do oszukania?

bonus89 - Czw Lut 24, 2011 22:05

dobryziom napisał/a:
ale co tu udowadniać ostatni raport z ogólnopolskiej kontroli stacji mówi o 7% stacji które chrzczę paliwo co i tak twierdze ze dużo bo 93% z nich dostał przed kontrola cynk a te 7% to jakieś cielaki...

No i znów cały świat przeciwko Tobie :P
dobryziom napisał/a:
to kłóciłeś się ze tak nie jest i to nie dowód

Nie mówiłem że tak nie jest tylko prosiłem o dowód.
dobryziom napisał/a:
Bo sam kontrolujesz tam codziennie paliwo czy trzymam parametry hihihi
Znów się spinasz :P może zajrzyj :P http://psychospace.pl/. Nie chce kłutni cały czas Ciebie prosze o normalne wypowiedzi, bez zbędnej agresji i cwaniactwa.
dobryziom napisał/a:
o widzisz wreszcie sie przyznales ze jestes w grupie tych 98% osob ktore maja gdzies co leja i slepo wierza co im powiedzą...
ehh... To nie ma sensu...
dobryziom napisał/a:
ja nie założyłem tego tematu zerknij sobie wyżej

No dlatego tak napisałem :)
dobryziom napisał/a:
czemu przy porządnie wystrojonym samochodzie na moc a nie seryjnym osiołku ustawionym fabrycznie na ekonomie samochód dostaje czkawki?

Oczywiście bo tylko Ty z takim autem masz doczynienia :) Przepraszam... Nie będę więc już takich rzeczy pisał z moim osiołkiem... Przecież tylko Ty na forum masz styczność z innymi... :roll:

Pływak - Czw Lut 24, 2011 22:06

Przyznam, ze całości nie czytałem bo mi się nie chcę ;) ale co do jakości:

http://www.uokik.gov.pl/k..._pb_98_i_on.php

Jak ktoś ma zastrzeżenia to są odpowiednie instytucję odpowiedzialne za kontrole na stacjach wystarczy zgłosić...

Tu kolejny ciekawy link http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf jak zapytamy pana google to takich artykułów i porównań będziemy mieli masę

Co do stacji to nie ma reguły lipne paliwo można zatankować i na Orlenie i na Shellu i na jakiejkolwiek innej stacji....

bonus89 - Czw Lut 24, 2011 22:09

Pływak napisał/a:
Jak ktoś ma zastrzeżenia to są odpowiednie instytucję odpowiedzialne za kontrole na stacjach wystarczy zgłosić...
Dokładnie to cały czas tłumaczę, ale tu jest większy problem, co jeśli cały świat jest przeciw Tobie a te instytucje są z nimi we współpracy? I tak to pewnie wszystko sprawa Ruskich :P
Pływak napisał/a:
Co do stacji to nie ma reguły lipne paliwo można zatankować i na Orlenie i na Shellu i na jakiejkolwiek innej stacji....
No i to jest prawda, dlatego zawsze można mieć jakieś ale i poprosić o kontrolę.
dobryziom - Czw Lut 24, 2011 22:22

bonus89 napisał/a:

No i znów cały świat przeciwko Tobie :P


chyba przeciwko Tobie bo wychodzi na to że nie masz racji...

bonus89 napisał/a:

Nie mówiłem że tak nie jest tylko prosiłem o dowód.


były dowody ale Tobie nie wystarczały i brnąłeś dalej w zaparte...

bonus89 napisał/a:
Znów się spinasz :P może zajrzyj :P http://psychospace.pl/. Nie chce kłutni cały czas Ciebie prosze o normalne wypowiedzi, bez zbędnej agresji i cwaniactwa.


ja się nie spinam wręcz przeciwnie i nie ma tu agresji prędzej drwina :) bo jak ktoś przycina na paliwie to i tak się tego nie dowiesz.


bonus89 napisał/a:

Oczywiście bo tylko Ty z takim autem masz doczynienia :) Przepraszam... Nie będę więc już takich rzeczy pisał z moim osiołkiem... Przecież tylko Ty na forum masz styczność z innymi... :roll:


zapytaj osób jeżdżących na zewnętrznych kompa co leja do baku... jak włożyłeś kilka ładnych tyś. w samochód to raczej uważasz co lejesz do baku :) tym bardziej że powinieneś jeździć na tym samym na czym była układana mapa.

[ Dodano: Czw Lut 24, 2011 22:22 ]
Pływak napisał/a:

Tu kolejny ciekawy link http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf jak zapytamy pana google to takich artykułów i porównań będziemy mieli masę


pod warunkiem ze te PB95 to faktycznie czyste PB95 :)

Pływak napisał/a:

Co do stacji to nie ma reguły lipne paliwo można zatankować i na Orlenie i na Shellu i na jakiejkolwiek innej stacji....


ależ oczywiście dlatego nie lubię jak ktoś święcie jak w obrazek twierdzi ze nie nie na Orlenie to nie możliwe...

bonus89 - Czw Lut 24, 2011 22:24

Cytat:
były dowody ale Tobie nie wystarczały i brnąłeś dalej w zaparte...

Widzisz o tym pisałem jak kto podchodzi do forum i wypowiedzi, dowodem było "kolega kolegi jeździł i było twardo" to był jedyny dowód :P
dobryziom napisał/a:
tym bardziej że powinieneś jeździć na tym samym na czym była układana mapa.

Jeśli tak było to się z Tobą z gadzam że lepiej 98, ale to też usprawiedliwa parchanie na 95 skoro tak mape miałeś układaną, ale przecież ja nie mogę o tym wiedzieć, nie znam się :(
dobryziom napisał/a:
zapytaj osób jeżdżących na zewnętrznych kompa co leja do baku...

A znam takich sporo i wiem że większość leje 95 i nie narzeka, ale to pewnie dlatego że się nie znają... przynajmniej nie tak dobrze jak Ty. :roll:

[ Dodano: Czw Lut 24, 2011 22:24 ]
Cytat:
ależ oczywiście dlatego nie lubię jak ktoś święcie jak w obrazek twierdzi ze nie nie na Orlenie to nie możliwe...
To chyba nie o mnie bo napisałem tylko że pilnują próbek i zawsze można to sprawdzić :) i że raczej nie zrobili by tego by nie zrobić sobie siary :) Zbyt dużo dopisujesz
dobryziom - Czw Lut 24, 2011 22:35

bonus89 napisał/a:
Dokładnie to cały czas tłumaczę, ale tu jest większy problem, co jeśli cały świat jest przeciw Tobie a te instytucje są z nimi we współpracy? I tak to pewnie wszystko sprawa Ruskich :P


to ze to wina Ruskich to nikt nie ma wątpliwości :p jednakże zgłaszanie zastrzeżeń nie ma większego sensu ponieważ to jak z sanepidem w restauracji restauratorzy zawsze dostają cynk przed kontrola to jak walka z wiatrakami możesz sobie zgłosić dla własnego lepszego samopoczucia :)

[ Dodano: Czw Lut 24, 2011 22:35 ]
bonus89 napisał/a:

Widzisz o tym pisałem jak kto podchodzi do forum i wypowiedzi, dowodem było "kolega kolegi jeździł i było twardo" to był jedyny dowód :P


to nie doczytałeś jednak bo dowodem było : brak atestów, certyfikatu oraz jakość wykonania i materiału ...

bonus89 napisał/a:

Jeśli tak było to się z Tobą z gadzam że lepiej 98, ale to też usprawiedliwa parchanie na 95 skoro tak mape miałeś układaną, ale przecież ja nie mogę o tym wiedzieć, nie znam się :(


oki tylko już wcześniej o tym pisałem...


bonus89 napisał/a:

A znam takich sporo i wiem że większość leje 95 i nie narzeka, ale to pewnie dlatego że się nie znają... przynajmniej nie tak dobrze jak Ty. :roll:


ja nie znam nikogo... ale napisz co to za jednostki jestem ciekawy


bonus89 napisał/a:
To chyba nie o mnie bo napisałem tylko że pilnują próbek i zawsze można to sprawdzić :) i że raczej nie zrobili by tego by nie zrobić sobie siary :) Zbyt dużo dopisujesz


a to nie twoje słowa?

bonus89 napisał/a:

Tak może być na prywatnych stacjach, czytam i czytam to wasze narzekanie cały czas i nie wiem czy może ja poprostu nigdy tak nie trafiłem na nie prywatnej? Otóż to co piszesz na stacji paliw np. ORLEN jest nie dopuszczalne i nie możliwe.


:)

bonus89 - Czw Lut 24, 2011 23:00

dobryziom napisał/a:
ale napisz co to za jednostki jestem ciekawy

Napisze co to za jednostki i więcej nic nie pisze, ktoś musi to zachować się jak "Starszy, mądrzejszy" chodź pewnie jest na odwrót w tym pierwszym przypadku :P P
Otóż pierwszy taki to swap silnika nysy CA18DET wystrojonego na ecumasterze na doladowaniu 1 bar na t25 w mazdzie mx5 :) i foto żeby był DOWÓD





I jeszcze kolega Nysą s14 z tym samym silnikiem tylko na nistunie też na 95 jeździ i nie narzeka. No ale cóż oni mogą mieć za pojęcie :/

marcinmarcin - Czw Lut 24, 2011 23:17

Pływak napisał/a:
Tu kolejny ciekawy link http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf jak zapytamy pana google to takich artykułów i porównań będziemy mieli masę
Moje prywatne obserwacje są idealnie zgodne z tym artykułem. Na 98 mam wrażenie bardziej kulturalnej pracy silnika (jeśli K-Series VVC ma za grosz kultury pracy ;) ) ale jest ciut słabszy niż na 95. Dlatego leje 95, ale wyłącznie na dobrych sprawdzonych stacjach.
dobryziom - Sob Lut 26, 2011 15:10

bonus89 napisał/a:
Napisze co to za jednostki i więcej nic nie pisze, ktoś musi to zachować się jak "Starszy, mądrzejszy" chodź pewnie jest na odwrót w tym pierwszym przypadku :P P


dobra już się nie użalaj jak nie masz co odpisać to przynajmniej nie rzucaj takich smutnych tekstów..

bonus89 napisał/a:

Otóż pierwszy taki to swap silnika nysy CA18DET wystrojonego na ecumasterze na doladowaniu 1 bar na t25 w mazdzie mx5 :) i foto żeby był DOWÓD


wow ale go upchali szacun

bonus89 napisał/a:

I jeszcze kolega Nysą s14 z tym samym silnikiem tylko na nistunie też na 95 jeździ i nie narzeka. No ale cóż oni mogą mieć za pojęcie :/


wiesz z tym nie narzekaniem to jest jak z kupowaniem opon używek zamiast nowych 90% nie widzi różnicy :)

bonus89 - Sob Lut 26, 2011 18:07

dobryziom napisał/a:
dobra już się nie użalaj jak nie masz co odpisać

Czy Ty naprawde nie widzisz że ostatnie posty to 90% przepisywania tego co wcześniej? więc to co napisałem
dobryziom napisał/a:
"Starszy, mądrzejszy" chodź pewnie jest na odwrót w tym pierwszym przypadku :P P
jest napewno tylko w pierwszym przypadku :)