Zobacz temat - [R 45] tłumik końcowy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R 45] tłumik końcowy

kojot1970 - Pią Lut 04, 2011 20:40
Temat postu: [R 45] tłumik końcowy
Witam.
Mam parę pytań dotyczących doboru tłumika końcowego do R 45 1,6 sedan

Czy jest jakaś różnica w mocowaniu i kształcie tłumika między silnikami 1,6 i 1,8 ?
Czy tłumik od wersji hatchback 1,6 będzie pasował do sedana 1,6 ?
Czy są dostępne tłumiki innych firm niż Bosal i Walker?
Czy można zastosować jakiś inny tłumik np.od Hondy Civic?

keczu - Pią Lut 04, 2011 21:58

http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID003470
Wyglada na to ze:
kojot1970 napisał/a:
Czy jest jakaś różnica w mocowaniu i kształcie tłumika między silnikami 1,6 i 1,8 ?

Bardziej prawdopodobne ze roznica jest w srednicy rury wydechu. Tak czy inaczej roznica jakas jest. (patrz opisy czesci nr 14 ,rozne numery dla wersji 1.8, takie same dla 1.4 i 1.6)

kojot1970 napisał/a:
Czy tłumik od wersji hatchback 1,6 będzie pasował do sedana 1,6 ?

Nie bedzie.
kojot1970 napisał/a:
Czy są dostępne tłumiki innych firm niż Bosal i Walker?

A po co to dobre firmy. Bosal nie jest taki drogi.
kojot1970 napisał/a:
Czy można zastosować jakiś inny tłumik np.od Hondy Civic?

Ciezko powiedziec, ale to zadna zaleta dopasowac czesc od Hondy bo zwykle to drozej wychodzi.

Wydech Honda Civic 5D.
http://img228.imageshack....ageca87bbzf.gif

macikd - Pią Lut 04, 2011 23:54

kojot1970 napisał/a:
Czy są dostępne tłumiki innych firm niż Bosal i Walker?

Są dostepne np. POLMOSTRÓW. Ja na allegro dorwałem zestaw koncowy+środkowy+wieszaki i zapłaciłem 170zł. Pasował bez zbędnych kombinacji. Gwarancja na niego chyba rok czasu, więc jeśli tyle wytrzyma a nie wygląda na to, żeby było inaczej, to za te pieniądze jak najbardziej warto.
Oczywiście R400 i R45 sa te same, tylko ważne żeby sedan był.

szoso - Sob Lut 05, 2011 08:07

kojot1970 napisał/a:
Czy są dostępne tłumiki innych firm niż Bosal i Walker?

a co ci nie pasuje w tych markach? :wink:
to są bardzo dobre tłumiki
ogólnie wyboru za dużego nie ma, bynajmniej w Ostrołęce, wolałem kupić z allegro bo taniej mnie to wyszło
keczu napisał/a:
Bosal nie jest taki drogi

końcowy Bosal do mojego kosztuje 300zł (goły tłumik), za PolmOstrów zapłaciłem 180zł z wieszakami, uszczelką i pastą uszczelniającą, widać różnicę? :wink:
macikd napisał/a:
Gwarancja na niego chyba rok czasu

to ktoś cię zrobił w jajo bo gwarancja wynosi 24 miesiące na PolmOstrów

shilus82 - Sob Lut 05, 2011 08:48

Mam Polmostrów i jednak jakość jego wykonania jest daleka od Bosala, bo teściu ma i jeździ na nim już 5 rok bodajże i nie jest tak skorodowany jak mój. Poza tym mój ma jakąś wadę fabryczną bo krzywo wisi. Ale za to tani był, za dwururkę,środek i koniec wyszło mi z przesyłka jakieś 400 złotych i z tymi wszystkimi pierdołami co dodawali no i przysłali mi jeden wieszak jak napisałem, że jeden jest pęknięty :)
keczu - Sob Lut 05, 2011 10:57

szoso420 napisał/a:
widać różnicę?


shilus82 napisał/a:
Mam Polmostrów i jednak jakość jego wykonania jest daleka od Bosala, bo teściu ma i jeździ na nim już 5 rok bodajże i nie jest tak skorodowany jak mój. Poza tym mój ma jakąś wadę fabryczną bo krzywo wisi.


No jak widac roznica jest widoczna :wink:

szoso - Sob Lut 05, 2011 11:09

keczu napisał/a:
No jak widac roznica jest widoczna :wink:

akurat chodziło mi o cenową bo jakościową znam, daje mu 2-3 lata

keczu - Sob Lut 05, 2011 11:38

szoso420 napisał/a:
akurat chodziło mi o cenową bo jakościową znam, daje mu 2-3 lata

Widze ze mamy jakis problem, moze mi sie zdaje. Ale jak wrzucasz komentarz troche sarkastyczny zakonczony :wink: .To wrecz prowokuje odpisac w ten sam sposob. To ze kupiles taniej tlumik to oki. Ale nie dodales razem z tym jakiej jest jakosci.
Rozumiem jakbys napisal "Kupilem tlumik za 180zl ,ale daje mu 2-3 lata" , ale nie trzeba bylo " :wink: widac roznice". Tak ogolnie to drozej wyjdzie kupic 2x za 180zl plus montaz. Ja mam fabfyczny tlumik na aucie z 2004r , nie chcial bym wymieniac co 2-3 lata. Pozdr.

gregor13 - Sob Lut 05, 2011 12:18

Z tego co mi wiadomo, to o tłumik końcowy do R45 jest ciężko. A ponoć jest jakaś różnica pomiędzy R400 i R45. Ja znalazłem coś takiego i na wiosnę mam zamiar to zrealizować:

http://moto.allegro.pl/tl...1438978824.html

snake0908 - Sob Lut 05, 2011 12:52

Cytat:
Witam.
Mam parę pytań dotyczących doboru tłumika końcowego do R 45 1,6 sedan

Czy jest jakaś różnica w mocowaniu i kształcie tłumika między silnikami 1,6 i 1,8 ?
Czy tłumik od wersji hatchback 1,6 będzie pasował do sedana 1,6 ?
Czy są dostępne tłumiki innych firm niż Bosal i Walker?
Czy można zastosować jakiś inny tłumik np.od Hondy Civic?


Do Rovera 45 z silnikiem 1.6 jest dużo zamienników. Jak ja wymieniałem tłumik u siebie ( silnik 1.8 ) to dostępny był tylko zamiennik firmy walker i pewnie jest tak do teraz, przynajmniej na polskim rynku.

z hatchback-a nie będzie pasował do sedana i od Hondy też nie będzie pasował.

Ja za walkera zapłaciłem troszkę ponad 200 zł i jest głośniejszy od fabrycznego.

pozdr

macikd - Sob Lut 05, 2011 18:04

szoso420 napisał/a:
macikd napisał/a:
Gwarancja na niego chyba rok czasu


to ktoś cię zrobił w jajo bo gwarancja wynosi 24 miesiące na PolmOstrów

Raczej nikt mnie nie zrobił w jajo bo napisałem "chyba" z tego względu, że nie chciało mi się sprawdzać ile jest faktycznie i nie chciałem przekolorować faktów :razz:

Co do jakości to powiem, że mam go ponad pół roku i jakoś korozji nie widać. Jedyną wadą była troszkę krzywo przyspawana końcówka wydechu, ale to żaden problem.

keczu napisał/a:
Tak ogolnie to drozej wyjdzie kupic 2x za 180zl plus montaz. Ja mam fabfyczny tlumik na aucie z 2004r , nie chcial bym wymieniac co 2-3 lata.

Ja tez miałem do zeszłego roku tłumik fabryczny z roku 1998 więc nie ma o czym mówić. Tylko wątpię, aby jakikolwiek kupiony dziś tłumik również tyle wytrzymał.
Co do kosztów to kazdy robi jak uważa. Ja nie miałem w danej chwili zbędnej gotówki to kupiłem tańszy ale nie żałuję.

kojot1970 - Nie Lut 06, 2011 01:24

Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi
Powiedzcie mi jeszcze bo widzę w dwóch postach różne wypowiedzi czy od R 416 sedana będzie pasował czy nie. Przeglądając oferty wielu sklepów czy nawet allegro do R400 jest duży wybór a do R45 prawie żadnego

Ciufa - Nie Lut 06, 2011 04:17

chyba jest rożnica w średnicy wydechu pomiedzy 1.6 i 1.8
tak wiec myśle, że
kojot1970 napisał/a:
czy od R 416 sedana będzie pasował czy nie.

do 1.8 chyba nie

przemek2045 - Sob Sty 05, 2013 19:09

witam, chcial bym sie zorientowac czy byl by jakis problem z umocowaniem drugiego tlumika koncowego po lewej stronie w moim roverku 45, sedan? Tlumik, wieszaki, spawarke i gumowke juz posiadam ;p
tronsek - Sob Sty 05, 2013 19:35

przemek2045 napisał/a:
chcial bym sie zorientowac czy byl by jakis problem z umocowaniem drugiego tlumika koncowego po lewej stronie w moim roverku 45, sedan?
Nie będzie problemu, bo wnęka na koło zapasowe jest umiejscowiona w osi pojazdu i po lewej stronie jest dość miejsca, na dołożenie tłumika końcowego. Sam się nawet zastanawiałem aby to zrobić w swoim R400.
Przydałaby się jeszcze rura środkowa, aby fachowo się wpiąć z tym drugim tłumikiem końcowym.

przemek2045 - Sob Sty 05, 2013 20:20

dokladnie, wygladac by to fajnie wygladalo tym bardziej ze by to byly dwa oryginalne tlumiki, ale zastanawiam sie czy rowno by dym puszczaly przy redukcji biegu lub wstawieniu ;p i czy autko nie straci mocy na tym;) przydalo by sie zeby sie wypowiedzial ktos kto juz tro robil, widzialem na youtubie jak jeden z klubowiczow mial takie cos zrobione i wygladalo zacnie ;) http://www.youtube.com/watch?v=YCGeP4y8Q-4 przewin sobie na 0:35s ;)
tronsek - Sob Sty 05, 2013 20:30

przemek2045 napisał/a:
czy autko nie straci mocy na tym
Rozluźnienie wydechu w silnikach doładowanych, nie zabiera mocy.

przemek2045 napisał/a:
ale zastanawiam sie czy rowno by dym puszczaly przy redukcji biegu lub wstawieniu
Jeżeli "zasilanie" tłumików zrobisz jednakowe, to będą równo puszczać dymka. Dlatego potrzebna jest druga rura środkowa, aby jednakowo "zasilić" drugi tłumik.
przemek2045 - Sob Sty 05, 2013 20:43

wydaje mi sie ze wstawienie rozgałęźnika z jednej rury na dwie, wspawać tam gdzie sie zaczyna zgięcie do tłumika końcowego załatwiło by sprawę ;) a Ty od kąd chciałeś wstawić już dwie rury ? tak jak ja mówię czy jeszcze bardziej w stronę silnika?
tronsek - Sob Sty 05, 2013 20:50

przemek2045 napisał/a:
wspawać tam gdzie sie zaczyna zgięcie do tłumika końcowego
właśnie w tym miejscu, tak jak Ty mówisz. Iść w stronę silnika nie ma miejsca.
przemek2045 - Sob Sty 05, 2013 20:55

No to pomysl jest ;) w przyszlym tygodniu postaram sie wziasc za to ;) jak zrobie, podziele sie fotkami i wrazeniami ;p
Pozdrawiam.

tronsek - Sob Sty 05, 2013 21:01

Czekamy na efekty i wrażenia z jazdy.
Powodzenia.