Zobacz temat - [R25] problem ze sprzegłem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25] problem ze sprzegłem

popcat - Czw Lut 10, 2011 18:02
Temat postu: [R25] problem ze sprzegłem
Witam. Mam problem ze sprzeglem w swoim roverku, jak wcisakm sprzeglo to skrzypi mi cos w silniku nieiwme co to moze byc? a druga sprawa to mam luz na pedale sprzegla. Czy to moze byc znak ze sprzeglo sie konczy czy cos??
leszczu - Czw Lut 10, 2011 18:12

popcat napisał/a:
co to moze byc?

Pewnie łapa sprzęgła ci piszczy. Miałem to samo. Pomogło mi WD-40 psikając na ta łapę. :wink:
Cytat:
a druga sprawa to mam luz na pedale sprzegla. Czy to moze byc znak ze sprzeglo sie konczy czy cos??

Znaczy jaki luz ??

popcat - Czw Lut 10, 2011 18:16

luz tzn. wciskam pedal sprzegla jakies 5 moze troszke wiecej centymetrow pedal mi chodzi lekko a dopiero pozniej jest opor slychac ze pedal sie wciska tzn. tak jak mowie zaczyna piszczec. hmm niewiem jak mam wytlumaczyc jaki luz hehe mam nadzieje ze rozumiesz:] a jesli to jest ta łapa co mowisz ktora piszczy czy mozesz mi powiedziec gdzie ona jest?? jak ja lekko zlokalizowac;]
leszczu - Czw Lut 10, 2011 18:31

popcat napisał/a:
luz tzn. wciskam pedal sprzegla jakies 5 moze troszke wiecej centymetrow pedal mi chodzi lekko a dopiero pozniej jest opor slychac ze pedal sie wciska

To jest normalne, więc się nie martw. :grin:
popcat napisał/a:
a jesli to jest ta łapa co mowisz ktora piszczy czy mozesz mi powiedziec gdzie ona jest?? jak ja lekko zlokalizowac;]

Jest pod obudową filtra powietrza i jak chcesz się do niej dostać to chyba będziesz musiał ją wymontować.

Tomi - Czw Lut 10, 2011 18:46

leszczu19901 napisał/a:
popcat napisał/a:
co to moze byc?

Pewnie łapa sprzęgła ci piszczy. Miałem to samo. Pomogło mi WD-40 psikając na ta łapę. :wink:


Nie używaj WD-40, bo to tylko pogarsza sytuację. WD-40 jest do tego, aby rozruszać, rozkręcić, przeczyścić i przesmarować smarem. Użycie WD-40 działa przez chwilę, a potem powoduje, że części się łatwiej i szybciej zacierają.

popcat - Czw Lut 10, 2011 18:55

a ten luz na pedale sprzegla to ma byc napewno?/ pytam bo spotykam sie pierwszy raz z takim cyzms a nawet nie zauwazylem czy mialem to wczesniej czy nie:) to czym najlepiej nasmarowac ta łape?
leszczu - Czw Lut 10, 2011 20:58

Więc co Tomi, polecasz ??
Tomi - Czw Lut 10, 2011 21:08

WD-40 nie jest smarem i służy do ułatwienia rozkręcenia zapieczonych połączeń. Działa dobrze ale krótkotrwale.
Do smarowania jest smar. Może być jakiś grafitowy. Generalnie sprowadza się to do wyciągnięcia skrzyni, wyciągnięcia łapy sprzęgła, wyczyszczenia i przesmarowania.

zegas11 - Czw Lut 10, 2011 21:54

witam,podłączę się pod temat sprzęgła,220 sdi 1999r. u mnie jest tak,że bierze przy samej podłodze i bardzo delikatnie trzeba puszczać inaczej strasznie szarpie.Przy wciskaniu do połowy jest lekko a póżniej ciężej.Mechanik stwierdził,że sprzęgło do wymiany,więc chcę się upewnić.Zajrzałem dziś i stwierdziłem,że po pierwsze linka chodzi ciężko i łapa także,a także to że linka jest jakby za długa i jest spory luz,podobno linka jest samo regulująca,więc najpierw wszystko przesmarowałem,i zaczęło wszystko chodzić bardzo lekko, lecz biegi przestały wchodzić(za długa linka)dorobiłem tulejkę i podłożyłem pomiędzy łapę i koniec linki(tę gumową baryłkę na końcu linki)wszystko wróciło do normy,nawet jest lepiej niż było.Mam pytanie czy wystarczy wymienić linkę,czy też sprzęgło?I czy na wyższym biegu przy małych obrotach powinno szarpać silnikiem(3 bieg 1000 obrotów)Mam auto od lipca i od początku tak było,jężdżę też mondeo 2.0 benzyna no i tam jest zupełnie inaczej,może dlatego jest takie wrażenie
rovek - Czw Lut 10, 2011 22:43

zegas11 napisał/a:
czy wystarczy wymienić linkę,czy też sprzęgło?

Linkę, sprzęgło wymienia się kiedy ciągnie, a u Ciebie o tym nie ma mowy. Kup linkę z regulacją manualną tak aby samemu ustawiać naciąg, to bardzo przydatne w dieslach, lecz pamiętaj o tym żeby za bardzo nie naciągać bo będzie ciągnęło i w końcu sprzęgło się spali.
zegas11 napisał/a:
I czy na wyższym biegu przy małych obrotach powinno szarpać silnikiem(3 bieg 1000 obrotów)

Troszkę małe obroty, ale szarpie kiedy trzymasz gaz ciągle czy tylko kiedy przyspieszasz?

zegas11 - Pią Lut 11, 2011 09:04

rovek napisał/a:
Troszkę małe obroty, ale szarpie kiedy trzymasz gaz ciągle czy tylko kiedy przyspieszasz?


to jest wtedy gdy zmieniam z 4 biegu,lub w korku chcę przyspieszyć,obroty szybko spadają i szarpie gdy dodaję gazu.Jest to sporadycznie,zmiana biegu to około 2200 obr. turbo załącza się przy 2200-2300 i na małych biegach 1-2 też szarpie,ale to chyba normalne więc zmieniam przed włączeniem turba,ale z trzeciego i czwartego nawet przy wyższych obr. jest ok.lubię jazdę płynną i może dlatego myślę że jest coś nie tak.

rovek - Pią Lut 11, 2011 13:04

zegas11, turbo załącza się przy 1800 obr/min. Mojej siostry 420SD też podobnie szarpie lecz nie znam niestety przyczyny.
zegas11 - Pią Lut 11, 2011 21:18

dzięki i za te wiadomości,ale u mnie turbina załącza przy 2200 obr. a potem wciska w fotel.