Zobacz temat - [R420] jak jeździć DIESLEM?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] jak jeździć DIESLEM?

liroy79 - Pią Lut 11, 2011 20:20
Temat postu: [R420] jak jeździć DIESLEM?
Witam

Zawsze miałem benzynę ale od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem DIESLA a dokładnie Rovera 420 SD 2.0 86KM i mam parę pytań do użytkowników tych aut:

1. Przy jakiej prędkości lub przy jakich obrotach zmieniać biegi?
2. Czy od razu po zatrzymaniu gasić, czy odczekać jakiś czas (ile)?
3. Ruszać spokojnie czy można przycisnąć po ruszeniu?
4. Po mieście jechać na 5 biegu z prędkością 50-60 km/h czy lepiej z tą prędkością jechać na 4 biegu?
5. Jak jeździć ekonomicznie DIESLEM?
6. Jakiej jazdy DIESLE nie lubią, zbyt wysokich czy zbyt niskich obrotów?

Pewnie te odpowiedzi nie tylko mnie się przydadzą, jeżeli macie coś do dodanie od siebie na temat użytkowania DIESLI to będzie super.

Z góry dzięki za odpowiedzi:)

Jugol - Pią Lut 11, 2011 20:28

Odpowiem Ci jak ja robię:

1.Biegi zmieniam pomiędzy 2000-2500 obr, ale czasami odkurzam tłoki i wtedy zmieniam nawet przy 4000-5000obr.
2.Po zatrzymaniu zawsze odczekuję chwilkę, 30- 40 sek.
3.Z ruszaniem to wiesz, jak masz rozgrzany silnik, to możesz od razu startować, ale jak zimny, to staraj się nie przekraczać 2500obr. dopóki nie osiągniesz normalnej temp. silnika- połowa skali. Złota zasada- nie pałuj zimnego diesla- bo to się z czasem odbije.
4.Lepiej na 4, lub nawet na 3 biegu., bo na 5-tym będzie się dusił- usłyszysz to i poczujesz.
5.Ekonomicznie dieslem, tak jak każdym innym autem- ecodriving :mrgreen:

liroy79 - Pią Lut 11, 2011 22:18

Jugol napisał/a:
Biegi zmieniam pomiędzy 2000-2500 obr, ale czasami odkurzam tłoki i wtedy zmieniam nawet przy 4000-5000obr.


4000-5000 to na diesla nie za wysokie obroty?

Jugol - Pią Lut 11, 2011 22:21

liroy79 napisał/a:
4000-5000 to na diesla nie za wysokie obroty?


Napisałem, że tylko jak mu chcę odkurzyć tłoki :mrgreen: , Tobie nikt tego nie karze robić oczywiście, ale jak raz spróbujesz, to co jakiś czas będziesz też odkurzał ;)

Raptile - Pią Lut 11, 2011 22:41

Jugol zes przesadzil ;P 3.5-4 tys calkowicie wystarczy to nie wiertarka 1.4 ;) Najleszy dla nas moment to 2.5-3.5 ;) a spokojną jazde utrzymywac miedzy 1.5 a 2.5 ;)
Jugol - Pią Lut 11, 2011 22:43

Rapt- jest napisane przecież, że ja tak robię i to tylko czasami ;p
Raptile - Pią Lut 11, 2011 22:48

pozatym nasze ropniaczki do 5 tys obr sie nie pokręcą (chyba) hehe ;)

Najwazniejsze zasady Jugol wymienil. Nie pałować na zimnym i po podróży niech pochodzi na ludzie z 20-30 s i bedzie zapidalał duzo km ;)

Jugol - Pią Lut 11, 2011 22:49

Raptile napisał/a:
pozatym nasze ropniaczki do 5 tys obr sie nie pokręcą (chyba) hehe


...dobrze , że napisałeś: ,,nasze'', bo mój się kręci :terefere: , ale nie róbmy już offtopa koledze w temacie ;)

Raptile - Pią Lut 11, 2011 22:52

na 5 biegu napewno nie dokręcisz ;P Pozatym Kolega ma SD niech pomyśli o podkręceniu śrubki na pompce i turbince i intercoolerze :D +120 KM czeka ;P
Jugol - Pią Lut 11, 2011 23:02

...na 5-tym nie było jeszcze gdzie tego zrobić, ale na poniższych owszem :mniam: . No fakt, masz rację, ale kolega chce ekonomicznie jeździć, więc raczej nie będzie śrubkami kręcił ;)
liroy79 - Nie Lut 13, 2011 10:04

Raptile napisał/a:
niech pomyśli o podkręceniu śrubki na pompce i turbince i intercoolerze :D +120 KM czeka ;P


nie rozumiem? :neutral:

Adrian - Nie Lut 13, 2011 10:16

Poczytaj tu:Tuning za 7 PLN


:grin:

falar - Nie Lut 13, 2011 13:11

Jugol napisał/a:

[...]
3.Z ruszaniem to wiesz, jak masz rozgrzany silnik, to możesz od razu startować, ale jak zimny, to staraj się nie przekraczać 2500obr. dopóki nie osiągniesz normalnej temp. silnika- połowa skali. Złota zasada- nie pałuj zimnego diesla- bo to się z czasem odbije.

Ja bym dodał do tego jeszcze, że olej osiąga odpowiednią temperaturę później niż płyn chłodzący (dłużej się nagrzewa) i to, że wskazówka płynu jest w połowie nie oznacza że silnik jest już całkowicie rozgrzany.

Linksiq - Pon Lut 14, 2011 15:36

Podkrecenia srubki......

Z tego co doczytalem na poczatku to kolega napisal ze ma SDI 86km a tam chyba nie ma intercooler'a :)

szoso - Pon Lut 14, 2011 16:45

Linksiq napisał/a:
Podkrecenia srubki......

SD ma mechaniczną pompę i tak jest śruba do regulacji dawki paliwa
Linksiq napisał/a:
Z tego co doczytalem na poczatku to kolega napisal ze ma SDI 86km a tam chyba nie ma intercooler'a :)

nie SDI a SD i tam nie ma intercoolera jak napisałeś, chodzi o to by go tam dołożyć

azer - Pon Lut 14, 2011 17:40

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=56157
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=39307


to tak na szybko, multum innych ciekawych tematow znajdziesz na forum :) uwaga, niezwykłe pożeracze czasu :)

Tomi - Pon Lut 14, 2011 19:08
Temat postu: Re: [R420] jak jeździć DIESLEM?
liroy79 napisał/a:
Witam

Zawsze miałem benzynę ale od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem DIESLA a dokładnie Rovera 420 SD 2.0 86KM i mam parę pytań do użytkowników tych aut:


Byłem kiedyś posiadaczem identycznej wersji... i miło wspominam :)

Podczas ekonomicznej jazdy możesz zmieniać biegi przy 2000, max 2500 obr./min. W odróżnieniu od mocniejszych wersji ma on jeszcze dość momentu poniżej turbiny aby pojechać.
Dynamiczno-ekonomiczna jazda wyglądała u nie tak, że biegi zmieniałem przy ok 2700-3000, aby obroty spadając na następnym biegu nie spadły poniżej 2000 (kiedy to turbina powinna zacząć ładować).

Jazda dynamiczna w dieslu wiąże się przede wszystkim z błyskawiczną zmianą biegów. Jeśli szybka zmiana biegów Ci nie wychodzi, to daj sobie spokój z dynamiczną jazdą. Kręcenie klekota powyżej 4krmp jest już kompletnym bezsensem, gdyż jedyne co Ci wzrośnie, to ilość spalanego... choć właścienie to nie spalanego, a pobieranego z baku paliwa i ilość niespalonego paliwa w postaci sadzy z rury wydechowej.

Generalnie każda dynamiczna jazda to szybka zmiana biegów + obroty w zakresie ładowania turbiny.

W kwestii trwałości:

Zimny motor traktujemy delikatnie. Nie zaszkodzi go najpierw odpalić, potem dopiero zapinać pasy, ustawiać lusterka etc. Jeśli jechałeś normalnie, to nie szczególnej potrzeby go chłodzić po jeździe... Konieczna jest natomiast taka czynność po katowaniu lub jeździe na trasie (szczególnie trzeba o tym pamiętać, gdy zajechało się z trasy na stację benzynową).

[ Dodano: Pon Lut 14, 2011 19:08 ]
Raptile napisał/a:
na 5 biegu napewno nie dokręcisz ;P Pozatym Kolega ma SD niech pomyśli o podkręceniu śrubki na pompce i turbince i intercoolerze :D +120 KM czeka ;P


W ten sposób dojechałem do odrobinę ponad 100 KM... jednak auto się grzało przy dynamicznej jeździe i bardzo dynamiczne ruszenie na światłach wiązało się zasłoną dymną na 3 pasy :)

borek88 - Pon Lut 14, 2011 21:08

a w tym dieslu 86km po montazu ic mozna zamontowac powerbatona czy trzeba ta srubka zwiekszac dawke paliwa??
Brt - Pon Lut 14, 2011 22:11

śrubką .... pałerbaton tylko w SDi :ok: