Zobacz temat - [R25] Mapy do komputerów MEMS3
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [R25] Mapy do komputerów MEMS3

piotrekcrash - Nie Lut 13, 2011 12:52
Temat postu: [R25] Mapy do komputerów MEMS3
Witam!

Ma ktoś może w posiadaniu mapy do komputerów MEMS3 interesowałyby mnie mapy od wszystkich pojemności i wersji silników.

Chcę tym komputerem wysterować silnik 2.0 L i któraś z tych map może dobrze pasować do tego silnika.

Marrkus - Pią Lut 18, 2011 21:36

Nie licz na odzew :D raczej takich "rarytasów" nikt tu nie posiada.
Pamiętaj że jest też różnica pomiędzy osprzętem miedzy mems3 a mems1.9 i starszymi. W trójce MAP jest już chyba na zewnątrz, brak obsługi czujnika spalania stukowego - to tak na szybko

piotrekcrash - Sob Lut 19, 2011 14:37

Cytat:
raczej takich "rarytasów" nikt tu nie posiada.


żaden rarytas wg mnie wystarczy podłączyć Galletto do auta i zgrać wsad komputera, ale jednak ktoś to musi zrobić, a pewnie mało kto posiada ten interfejs, a nawet jakby miał to komu by się chciało...

Cytat:
W trójce MAP jest już chyba na zewnątrz


tak tak ale miałem zamiar użyć całego osprzętu i elektroniki z mems3.

no nic będe musiał kombinować od innej strony.

Pozdr.

Bumelant - Sob Lut 19, 2011 16:27

A podpinales wogole to cudo? Pytam z ciekawosci bo ja nie mialem okazji tego miec w lapach a gdyby dzialalo to fajna zabawka i sobie ja kupie napewno. Ktos probowal? A co to za silnik, ze az taki kombinejszyn? :lol: Nie mozesz porpostu dedykowanego uzyc i sie pobawic ecumasterem?
piotrekcrash - Sob Lut 19, 2011 19:32

Działa działa, tutaj masz wykaz z czym gra i MEMS3 jest też tutaj ujęte:

http://www.ascomp.info.pl...pl-wsady-7-2-gb

Silnik to T-Seria z Rovera 420, mam na oku za psie pieniądze z małym przebiegiem

[ Dodano: Sob Lut 19, 2011 19:32 ]
A co do ecu mastera to fajna rzecz ale kosztuje połowę tego co zapłacę za kompletny silnik więc nie ma sensu inwestować aż tak.

Bumelant - Sob Lut 19, 2011 19:34

Wciaz nie rozumiem jaki jest cel rzezbienia i przerabiania pol auta z memsa starego na mems3 - to 2 zupelnie inne swiaty.

Nie wystarczy kupic?

http://allegro.pl/kompute...1425473347.html

lub

http://allegro.pl/kompute...1465644584.html

Co do tego co pisza w tabelkach - po akcjach z interfejsem ELM podchodze do tego z niedowierzaniem - bo ten sam nawet od roznych producentow ludziom nie gadal czasami wiec pytam czy podpinales to faktycznie realnie.

piotrekcrash - Nie Lut 20, 2011 09:31

Cytat:
po akcjach z interfejsem ELM podchodze do tego z niedowierzaniem


u mnie ELM327 również działa bardzo dobrze, ale dopiero po wymianie komputera na taki z 2002 roku z naklejka EOBD na obudowie.

[ Dodano: Nie Lut 20, 2011 09:31 ]
Cytat:
Wciaz nie rozumiem jaki jest cel rzezbienia


komputer który mi podesłałeś jest z '98 roku a co za tym idzie ma IMMO a wycięcie go z innego MEMSa niż 3 nie jest już takie proste. No i używając aktualnego kompa nie będę musiał przerabiać elektryki.

Czujnik spalania stukowego po prostu bym zostawił nie podłączony i zobaczył czy będzie to wszystko działać.

Ale jeżeli po włożeniu silnika nie będzie to dobrze dziłać to będę kombinował z kompem od R400 z tym właśnie silnikiem.

Bocian_s - Sro Lut 23, 2011 14:17

Trochę nie na temat.
W polonezach z silnikiem rovera silniki 1,6 i 1,8 latają na ecu z 1,4 i mają jedynie zmienione wtryski na wydajniejsze a i tak serię dla rovera o danej pojemności robią.

U mnie dla odmiany 1,8 K16 jest napędzany ecu z rovera 820 (2,0 T16). Elektrycznie te silniki się nie różnią za wiele. Wiem że zakładanie mems 1,6 to uwstecznianie ale to nie ma immo zaszytego wewnątrz :D .

Na początek proponuję upchnąć ten silnik pod maską i dać odpowiednio większe wtryski (ok. 220ccm) na obecnym ecu. Może się okazać że zabawa z kompami to walka o jednego czy dwa KM.

piotrekcrash - Czw Lut 24, 2011 10:38

Bocian_s, właśnie na tego typu informacje czekałem. wystepowały w którymś silniku roverowskim wtryski 220ccm? Czy to wtryski seryjne od 2.0 Serii T?
Bocian_s - Pią Lut 25, 2011 08:17

ja mam wtryski z 1,8 o wydajności katalogowej 218ccm.

piotrekcrash, a o jakie info ci chodziło. Jeśli o memsa 1,6 to musisz być świadom z czym to jest związane. Silnik na tym sterowniku ma rozdzielaczowy zapłon (kopułka WN), wtrysk fullgrupowy i koło zamachowe z 2 brakującymi zębami. Wiązka elektryczna może się różnić nieznacznie z tą którą ty masz pod maską...

Bumelant - Pią Lut 25, 2011 14:18

Noooooooo i jescze najwazniejsze - na bide 60kg wiecej na przedniej osi niz k - seria :) AAAAAAAle nie moje autko - nie moja sprawa - super cudow jezeli chodzi o osiagi i skrecanie auta nie spodziewalbym sie.... bedzie kloc na kolkach i tyle - tak czy siak trzymam kciuki
piotrekcrash - Pią Lut 25, 2011 16:43

Silnik który mam mam do kupienia pochodzi z R420 tam nie ma kopułki więc ten problem z głowy. A co do koła zamachowego to jeżeli te ząbki są odpowiedzialne za IMMO to akurat nie problem bo IMMO wytnę sobie sam z komputera.
Bumelant - Pią Lut 25, 2011 19:08

Nie z imo - imo olac - moze falowac natomiast wolne obroty lub beda troche wyzsze jalowe (1100 gdzies mialem jak sie tym bawilem) jak czujnik polozenia walu bedzie sie nie zgrywal i lapal bleda przynajmniej na serii ecu - jaka skrzynie masz? pg1? czy stara? kolo zamachowe musi byc odpowiednie. Jak juz cos to wlozyc ta cala motorownie z kolem zamachowym od 2.0 do skrzyni pg1 - uzyc DEDYKU kompa - przerobic wiazke lekko i bedzie git chodzilo.
piotrekcrash - Sob Lut 26, 2011 17:28

Cała jednostka będzie z R420 silnik ze skrzynią razem tylko mocowanie skrzyni będzie od R25 w dieslu bo tam też siedzi PG1 tylko z innymi przełożeniami. Jeżeli będzie nie tak na MEMSie 3 to pokombinuje z kompem oryginalnym od 2.0