|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Offtopic - Nowy Galeon w rodzinie.
Perez - Sro Lut 16, 2011 01:11 Temat postu: Nowy Galeon w rodzinie. Chcialem sie pochwalic, bo spelnilo sie moje marzenie. Nowy Perezowoz jest dokladnie taki jak sobie wymarzylem. Co prawda narazie klopoty z silnikiem, ale pomalu wszystko bedzie zrobione na cacy.
Zdjecie na szybko na stacji, ale na zywo robi wrazenie, ze sie ludzie na ulicach ogladaja
Tak przy okazji czy ktos moze powiedziec czy to nie jest radio fabryczne, bo wyglada jakby stwozone na to miejsce, a do tego jest w drewnie identycznym jak reszta?
dzelo23 - Sro Lut 16, 2011 01:48
No no no. Pogratulować zakupu
bastek - Sro Lut 16, 2011 02:53
To ten z otomoto 2,0 turbo na kremowej skórze za tanie pieniądze?
tronsek - Sro Lut 16, 2011 05:55
Gratulacje Perez, Niech Ci bezawaryjnie.
mike-l - Sro Lut 16, 2011 07:40
Gratuluję! Oglądałem go kilka razy na aledrogo, bardzo ładne autko.
Pawkaz - Sro Lut 16, 2011 08:07
Oby spisywal sie jak najlepiej
greg-si - Sro Lut 16, 2011 08:16
Bardzo fajny Gratulacje
dobryziom - Sro Lut 16, 2011 09:11
no Perez na reszcie jedyny słuszny silnik
MaReK - Sro Lut 16, 2011 09:26
Wow! Fajny, fajny... niedawno maciek z wawra miał trochę gratów do podobnego
perez, ale to już jest dostojna fura. Nie wypada chyba nią palić gumy czy driftować na ręcznym Wczoraj myślałem, że piszesz o R600 z tarchomina
To na najbliższego spota się zjawisz, czy już na urodziny pod knajpę zajedziesz ?
UniculTLX - Sro Lut 16, 2011 09:46
Pikny, nawet sam o nim myślałem przez chwilę Co do radia, to jeszcze nigdy się nie spotkałem z fabrycznym radioodtwarzaczem w drewnie - raczej nie oryginał, ale ważne, że pasuje do reszty. A co tam się silnikowi dzieje
EDIT: Już wypatrzyłem co z silnikiem
Brt - Sro Lut 16, 2011 09:53
czad .... gratki
kris-tofer - Sro Lut 16, 2011 09:54
oby w nowym galeonie nie rwały się liny i żagle
walkie - Sro Lut 16, 2011 10:01
Perez, woooow!
Gratuluję zakupu, jest piękny
Raptile - Sro Lut 16, 2011 10:05
Przycisków jak w startreku
maciej - Sro Lut 16, 2011 10:11
Gratulacje!
Szkoda, że nie 827, to mógłbyś podjechać do mojego mechanika - ma teraz dwa i ciągle coś w nich dłubie - 2.7 rozbiera i składa z zamkniętymi oczami i tyłem.
Cytat: | Przycisków jak w startreku |
Najśmieszniejsze jest to, że jeśli działają to się ich nie dotyka.
Klimatronika dotykałem w R800 2 razy w roku - na wiosnę ustawiałem 21 st. C, a jesienią 19 st. C. Poza tym działał na tyle sprawnie, że nie musiałem nic przestawiać.
maniaq - Sro Lut 16, 2011 10:36
it's bjutiful
Ladna sztuka
Gratki !
Perez - Sro Lut 16, 2011 11:34
Tak to ten z otomoto za mala kase, ale na miejscu sie okazalo, ze kasa musi byc znacznie mniejsza, bo Pan zatail fakt slabego silnika.
Niestety nie zdaze go zrobic do spota juz nie mowiac o urodzinach. Najprawdopodobniej trzeba bedzie zmienic silnik, chociaz mozliwe, ze mimo malej kompresji na dwoch cylindrach zacznie jezdzic po wymianie kabli i cewki, bo sa przebicia, a z wydechu za duzo oleju nie leci. Mam tez zastrzezenia co do pomiaru kompresji i najlepsze jest to, ze silnik jak wogule zapala to chodzi wlasnie na cylindrach bez kompresji, a te z kompresja nie banglaja. Dzisiaj zaczynam grzebanie i jak sie uda jezdzic narazie bez wymiany silnika to bede w 7 niebie, bo ten samochod to bylo moje marzenie.
MaReK, to wlasnie jest samochod, ktory ma mnie nauczyc jezdzic spokojnie i sie wozic.
dobryziom, dla mnie inny silnik nie wchodzil w gre w tym samochodzie, bo obiecalem sobie, ze teraz bede kupowal auta w najmocniejszych wersjach silnikowych.
maciej, Specjalnie nie chcialem 827, bo dla mnie to za skomplikowane urzadzenie i za duzo jest tam rzeczy pod maska
[ Dodano: Sro Lut 16, 2011 11:34 ]
Narazie nie ma gazu co niektorym moze sie podobac i narazie malo jezdze i do tego glownie Gilera, wiec narazie nie zakladam. Poza tym pytanie czy ktos wie jak silniki turbo znosza LPG?
hvil - Sro Lut 16, 2011 12:01
zle znosza, mi proponuje znajomy gazownik u którego już lata wóz robię instalację BRC całą do 1.8T <podobno jakaś tam wersja, co 1.8T grupy vag na tym jeździ i bardzo dobrze jest> ale po przeanalizowaniu wielu wypowiedzi w necie, mechaników i swoich doświadczeń śmiem twierdzić że gaz przy turbo to średnia sprawa, ja dziennie min 100km robię roverkiem ale gazu nie założę bo szkoda mi turbiny.
Wyższa temp spalin jest.
Podkreślam to moja opinia, nie będę się z nikim spierał bo mam w mazdzie gaz przy obecnym silniku, ale do 1.8T uważam że to oszczędność którą szybko zje naprawa turbo.
Markzo - Sro Lut 16, 2011 12:04
Cudo!
bociannielot - Sro Lut 16, 2011 12:15
Perez napisał/a: | Poza tym pytanie czy ktos wie jak silniki turbo znosza LPG? | zależy to podobno od silnika, a konkretnie od rozmiaru turbo więc hvil, nie generalizowałbym
Poza tym piękna sztuka gratulacje
maciej - Sro Lut 16, 2011 12:33
Perez napisał/a: | maciej, Specjalnie nie chcialem 827, bo dla mnie to za skomplikowane urzadzenie i za duzo jest tam rzeczy pod maska |
Nie wiem ,co jest bardziej skomplikowane w 2.7 - przecież właśnie tam nie ma turbiny, a w Twoim jest
I V6 dobrze LPG znosi.
Perez napisał/a: | Poza tym pytanie czy ktos wie jak silniki turbo znosza LPG? |
Pogadaj z panem Markiem z Migaz-S (to ten warsztat, który robił mi 416) - sądzę, że doradzi Ci coś sensownego.
Perez - Sro Lut 16, 2011 12:48
maciej napisał/a: | Nie wiem ,co jest bardziej skomplikowane w 2.7 |
System podcisnieniowy, fakt, ze nie da sie dokladnie ustawic wszystkiego, zeby chodzilo sensownie, poza tym wszystko strasznie drogie. Komplet poduszek silnika to juz kilka tysiecy zlotych. W Ti jedyne co moze sie specjalnie sypac to wlasnie turbo.
maciej napisał/a: | Pogadaj z panem Markiem z Migaz-S (to ten warsztat, który robił mi 416) - sądzę, że doradzi Ci coś sensownego |
Wlasnie mialem zamiar to zrobic, ale najpierw musze ogarnac silnik.
[ Dodano: Sro Lut 16, 2011 12:48 ]
Poza tym Rover z silnikiem Rovera to prawidziwy Rover, a nie Honda
maciej - Sro Lut 16, 2011 12:53
Perez napisał/a: | System podcisnieniowy, fakt, ze nie da sie dokladnie ustawic wszystkiego, zeby chodzilo sensownie, poza tym wszystko strasznie drogie. |
Ale jak to?
Ja miałem 2 gen. Mój mechanik ma II gen. i wszystko hula.
A pewnie zakładałbyś IV gen. to już nie wiem z czym miałbyś tam mieć problem...
Perez napisał/a: | Komplet poduszek silnika to juz kilka tysiecy zlotych. |
O takiej awarii w tym modelu też nie słyszałem...
Cytat: | Wlasnie mialem zamiar to zrobic, ale najpierw musze ogarnac silnik. |
To zdecydowanie - on każe przyjechać wcześniej, podpiąć analizator, żeby sprawdzić jak jest ze spalaniem - jeśli wyniki są złe, to on nie podejmuje się roboty.
Cytat: | Poza tym Rover z silnikiem Rovera to prawidziwy Rover, a nie Honda |
W budzie Hondy?
Toś sobie teorię dorobił.
Perez - Sro Lut 16, 2011 13:05
maciej napisał/a: | Ale jak to?
Ja miałem 2 gen. Mój mechanik ma II gen. i wszystko hula. |
Pamietasz 827 mojej kolezanki na spocie? Wlasnie chodzi mi o to co powiedziales wtedy, ze nie pomoze na dlugi nawet regulacja zaworow. Mowie tutaj o silniku bez LPG, bo tam tez nie bylo LPG. Wiadomo, ze przed zalozeniem LPG trzeba miec wszystko cacy na benzynie. Oczywiscie zakladalbym juz sekwencje, bo mysle, ze sa juz na tyle dobrze rozezanane, ze nie ma sensu zakladac cokolwiek innego. Jezeli bede zakladal LPG to juz dobrze doinwestowana instalacje, zeby nie widziec roznicy w mocy.
maciej napisał/a: |
Perez napisał/a:
Komplet poduszek silnika to juz kilka tysiecy zlotych.
O takiej awarii w tym modelu też nie słyszałem... |
Tutaj akurat mnie Tomi nastraszyl jak kiedys chcialem kupic 827.
maciej napisał/a: | Cytat:
Poza tym Rover z silnikiem Rovera to prawidziwy Rover, a nie Honda
W budzie Hondy?
Toś sobie teorię dorobił. |
To taki zarcik, stad emotek na koncu
Poza tym jakos zaczynaja mi sie podobac silniki Rovera. Seria T to ponoc udany silnik i moze wyda sie to glupie, ale nawet pokrywa zaworow mi sie podoba.
maciej - Sro Lut 16, 2011 13:11
Perez napisał/a: | Wlasnie chodzi mi o to co powiedziales wtedy, ze nie pomoze na dlugi nawet regulacja zaworow. |
Ale to jest bez problemów do ogarnięcia - sprawdzasz tylko szczelność rurek i podciśnienie w kolektorze i wszystko jasne.
Poza tym znów - nie słyszałem, żeby 827 to się zdarzało - w R600 to częste, ale w R800 raczej nie.
Chyba źle mnie zrozumiałeś.
Perez napisał/a: | Tutaj akurat mnie Tomi nastraszyl jak kiedys chcialem kupic 827. |
A powiedział Ci ile osób pytało o te poduszki?
Bo do 2.0 ti pewnie też znajdziesz kilka kosmicznie drogich części, tylko nikt ich nigdy nie potrzebował.
Perez napisał/a: | To taki zarcik, stad emotek na koncu |
A mój nie?
Dałem więcej emotek od Ciebie.
Perez napisał/a: | Poza tym jakos zaczynaja mi sie podobac silniki Rovera. Seria T to ponoc udany silnik i moze wyda sie to glupie, ale nawet pokrywa zaworow mi sie podoba. |
Hehe... No mojej serii K to po prostu 30 KM brakuje do tej budy i nic tego nie zmieni.
Jugol - Sro Lut 16, 2011 13:29
Perez gratulacje , jest megaśny Mam nadzieję, że w przyszłości bardziej go obfocisz i zapodasz foty do garage- takie z wnętrza, jest cudnie i wielko
Brt - Sro Lut 16, 2011 13:33
hvil, to nie jest seria K tylko seria T i jest bardziej odporna na wszelkie przeróbki .... o ile wiem, to chyba marrkus ma 620ti z gazem i to już dość długo ... moze coś wiecej by powiedział jak się sprawuje auto
_papa_ - Sro Lut 16, 2011 13:37
hvil napisał/a: | zle znosza, mi proponuje znajomy gazownik u którego już lata wóz robię instalację BRC całą do 1.8T <podobno jakaś tam wersja, co 1.8T grupy vag na tym jeździ i bardzo dobrze jest> ale po przeanalizowaniu wielu wypowiedzi w necie, mechaników i swoich doświadczeń śmiem twierdzić że gaz przy turbo to średnia sprawa |
Ja bym nie generalizował. Problemem nie jest sam podtlenek a fachowcy. Znam osobiście zagazowane 1.8t z grupy vag i nie słyszałem, aby były z nim problemy.
Co do turbiny to jest tak samo jak t.dieslach trzeba się nauczyć jak takim autem jeździć. A wyższa temperatura to to będzie jak instalacja zostanie źle zamontowana (czyt. po taniości).
Perez nie bój się LPG bo to czysta ekonomia, jeśli ktoś umie liczyć.
Mój R600 ma ok 150k natrzaskane na gazie z czego połowa na II gen. a reszta na IV gen i żebym miał w nim jakieś problemy z gazem? Żadnych.
No i gratuluje zakupu. Sam się na takiego "czaje" od kiedy kupiłem R600 najlepiej w dwóch furtkach, no ale mi teraz plany się zmieniają i kombi potrzeba....
Perez - Sro Lut 16, 2011 14:03
_papa_ napisał/a: | Perez nie bój się LPG bo to czysta ekonomia, jeśli ktoś umie liczyć.
Mój R600 ma ok 150k natrzaskane na gazie z czego połowa na II gen. a reszta na IV gen i żebym miał w nim jakieś problemy z gazem? Żadnych. |
Ja sie gazu nie boje, bo sam mialem 600 z gazem i kilka innych aut tez. Ogolnie prawdziwy ze mnie "gaziarz", tylko slyszalem, ze silnikow turbo nie powinno sie gazowac.
Musze sobie jeszcze przeliczyc ile jezdze teraz, bo ostatnio zaczalem jezdzic mniej i zobaczymy, czy wogule sie zwroci. Na pewno nie bede oszczedzal, bo ja nie oszczedzam na autach. Do 600 kupowalem nawet filtr powietrza w oryginale, a u Tomiego to powinienem miec karte stalego klienta
hvil - Sro Lut 16, 2011 14:09
no ja tez tak słyszałem a podobno to wpływa głownie na życie turbawki bo reszta elementów jest podobnej konstrukcji jak bez suszarki:)
p.s. mi za to brc instalacje jak w 1.8T vaga chcą 3100zł z wlewem w klapce.
P.s. jak zalozysz to moze za pol roku ja sie skusze.:-)
Ja bym naszych silników serii T czy K nie porównywał do vaga, to całkiem inna budowa:)
Perez - Sro Lut 16, 2011 14:34
hvil, no wlasnie o to mi chodzi, bo nie chcialbym zmieniac smigielka.
Jak zaloze to na pewno po pewnym czasie sie podziele doswiadczeniem jak zawsze z reszta
BRC bym nie chcial, bo w Warszawie jest problem z jej serwisowaniem, bo malo kto ma program. Ja bym raczej szedl w Staga, ale i tak instalacja raczej mieszana. Tylko, ze duze wtryski, i zakladalbym od razu instalacje na silniki pod 300KM, bo wtedy nie ma takich strat mocy. W 623 byla instalacja na 160KM, a silnik ma 158KM i czuc bylo malutki spadek mocy.
kasjopea - Sro Lut 16, 2011 15:41
Perez, gratulację
Teraz rozumiem, skąd wczorajszy telefon .
hvil - Sro Lut 16, 2011 15:50
Perez, a mi odradzano staga że niby jak z turbiną gazowanieć to na brc bo stag rozpracowany ale że nie działa tak jak brc w dmuchnietych silnikach.
Perez - Sro Lut 16, 2011 16:24
kasjopea, dokladnie tak
hvil, A co to za roznica jaki komputer? Roznica tylko w tym czy mozna go podpiac pod kompa i jak latwo sie reguluje.
dobryziom - Sro Lut 16, 2011 16:26
dla mnie to poroniony pomysł gazować turbawkę...
_papa_ - Sro Lut 16, 2011 16:51
Cytat: | dla mnie to poroniony pomysł gazować turbawkę... |
za raz wyjdzie że jak kogoś stać na porsche to powinno go stać i na paliwo...
Punkt patrzenia zależy od punktu siedzenia.
Perez napisał/a: | Musze sobie jeszcze przeliczyc ile jezdze teraz, bo ostatnio zaczalem jezdzic mniej i zobaczymy, czy wogule sie zwroci |
To stoi pod znakiem zapytania, bo ostatnio ceny gazu ostro poszły w górę
polecam http://www.gazeo.pl/kalkulator.php
Tomek1212 - Sro Lut 16, 2011 17:05
Do tego silnika zasadniczo można założyć golasa (czyli I albo II generacja), ale wiąże się to z zamontowaniem malutkiego mikserka, no i babranina w kompensacje. Efekt będzie taki, że auto będzie słabe na benzynie i jeszcze słabsze na gazie. Można sie bawić w BLOSa, ale tu też będą problemy z wysysaniem gazu. Do turbo najlepiej montować sekwencje. Nawet najgorsza sekwencja będzie lepsza od najlepszego golasa. Zenita na valtekach założysz już za mniej niż 2000, a za golasa będą wołać od 1500 do 1800. Nie warto. Nie sądzę, aby gaz negatywnie wpływał na turbosprężarkę.
Silniki 2,0turbo serii T mają tą podstawową wadę, że ciężko jest znaleźć egzemplarz w dobrym stanie. Te silniki nie lubią dużych przebiegów, dlatego właśnie do R800 najbardziej polecanym silnikiem jest 2,7 który jest idiotoodporny, a przy tym praktycznie niezniszczalny. W R800 ten silnik montowany był głównie z przekładnią automatyczną, co dla niektórych może być wadą.
P.S. Jakbyś był chętny to posiadam dół do takiego silnika 10km (dosłownie) po remoncie.
dobryziom - Sro Lut 16, 2011 17:10
_papa_ napisał/a: | Cytat: | dla mnie to poroniony pomysł gazować turbawkę... |
za raz wyjdzie że jak kogoś stać na porsche to powinno go stać i na paliwo...
Punkt patrzenia zależy od punktu siedzenia.
|
to już nie chodzi czy stać czy nie tylko trochę kicha... widziałeś kiedyś porsche w gazie?
Tomek1212 - Sro Lut 16, 2011 17:20
Ja widziałem ferrari, hummera H3 i Lancera EVO 7 albo 8, wszystkie w gazie, nawet wiem kto je gazował. Oczywiście nie chodziło o oszczędność tylko o zasadę, a dokładniej to o reklamę firmy montującej instalacje.
_papa_ - Sro Lut 16, 2011 17:50
dobryziom napisał/a: | to już nie chodzi czy stać czy nie tylko trochę kicha... widziałeś kiedyś porsche w gazie? |
Tak widziałem porsche cayenne zagazowane. Ma je znajomy właściciel stacji LPG. Jakoś nie uważam, żeby to była kicha. Jak już mówiłem: Cytat: | Punkt patrzenia zależy od punktu siedzenia. |
Zobaczcie na alledrogo ile t.benzyniaków jest zagazowanych, głównie vw/audi, volvo, saab. Dla mnie żadna kich tylko czysta ekonomia. Oczywiście jeśli ktoś kupuje turbo benzynę z myślą o modzeniu (jak Ty dobryziom) montaż LPG mija się z celem.
Tomek1212 - Sro Lut 16, 2011 18:23
Można też tuningować silniki doładowane z gazem, właśnie dzięki instalacji gazowej. Widziałem wydruki z hamowni skody octavii RS 1 generacji, która na gazie była mocniejsza od benzyny o dobre 20KM, a żeby było jeszcze śmieszniej auto pochodzi i porusza się po terenach UK, a gaz był zakładany w PL.
[ Dodano: Sro Lut 16, 2011 18:23 ]
P.S. Wracając do tematu. Widzę, że świeci się lampka SRS. Standard w tym modelu, nawet nie zawracaj sobie głowy w próbę podpięcia auta do kompa w celu skasowania tej kontrolki.
Z ABS powinno być łatwiej.
dobryziom - Sro Lut 16, 2011 20:31
_papa_ napisał/a: | Zobaczcie na alledrogo ile t.benzyniaków jest zagazowanych, głównie vw/audi, volvo, saab. Dla mnie żadna kich tylko czysta ekonomia. Oczywiście jeśli ktoś kupuje turbo benzynę z myślą o modzeniu (jak Ty dobryziom) montaż LPG mija się z celem. |
no właśnie o to chodzi jak chcesz LPG to po jakiego kupować samochód turbodoładowany... ja rozumiem ekonomiczny sens LPG i go pochwalam ale do tego celu lepiej sobie kupić zwykłe NA.
Odnośnie zagazowanych EVO, Porsche jako reklama oki wszystko się da tylko po co...
_papa_ - Sro Lut 16, 2011 21:01
dobryziom napisał/a: | po jakiego kupować samochód turbodoładowany... ja rozumiem ekonomiczny sens LPG i go pochwalam ale do tego celu lepiej sobie kupić zwykłe NA | Dla mnie właśnie z racji umiarkowanego spalania i dużej mocy.
Wiem, że to może nie ma dużego odzwierciedlenia w rzeczywistości, ale jeśli porównać spalanie katalogowe np w R600 hondowskiego F20Z1 o mocy 131KM, a powertraina T-series 200KM to mniejsze ma silnik turbo. Miało by to sens. Większy moment od niższych obrotów=niższe obroty użyteczne=mniejsze spalanie (no i można jeszcze do tego LPG założyć). A jak wiadomo generalnie jeździ się i wyprzedza głównie momentem.
dobryziom - Sro Lut 16, 2011 21:33
hmmm żeby moim jechać ekonomicznie trasę musiałbym trzymać 80-90km na piątce...
hvil - Sro Lut 16, 2011 22:04
Perez, nie wiem jaka roznica akurat w komputery to sie wogole nie znam:)
Ja sceptycznie podchodze do gazowania turbo nawet nie modzonego:)
Perez - Czw Lut 17, 2011 00:04
Cytat: | Wracając do tematu. Widzę, że świeci się lampka SRS. Standard w tym modelu, nawet nie zawracaj sobie głowy w próbę podpięcia auta do kompa w celu skasowania tej kontrolki.
Z ABS powinno być łatwiej. |
Z ABS to wszystko wiem co robic, pewnie czujnik obluzowany, albo do wymiany, a co zrobic z SRS, bo wiem ze problem w 800, ale co zrobic, zeby bylo ok?
dobryziom napisał/a: | hmmm żeby moim jechać ekonomicznie trasę musiałbym trzymać 80-90km na piątce... |
Po trasie jadac kolo 100 spalil mi 8 litrow, wiec nie jest zle.
_papa_ napisał/a: | A jak wiadomo generalnie jeździ się i wyprzedza głównie momentem. |
Porownaj sobie 2.0Ti i 2.0 SDI moment ten sam, ale przyspieszenie to zupelnie inna bajka. Przyspiesza sie moca, moment sluzy to pociagniecia towaru
Oskar - Czw Lut 17, 2011 00:17
Gratuluje. Nie wiem czy dobrze pamiętam ale niedawno pisałeś, że kupiłeś BMW 5 na blachach ZWA (zachodnio pomorskie) a teraz widze znowu w naszych stronach byłeś ZST Stargard Szczeciński. Aj widze, że ciągnie Cie w nasze strony . Naprawde fajny "Galeon".
Perez - Czw Lut 17, 2011 00:40
Oskar napisał/a: | Aj widze, że ciągnie Cie w nasze strony |
Lata mi brakuje, a lato sie kojazy, wiesz plaza, morze
Oskar - Czw Lut 17, 2011 01:28
No to ja z samego morza Międzywodzie.
Perez - Czw Lut 17, 2011 01:34
Te 2 godzinki do Ciebie tym razem było. Kiedys bylem w Miedzyzdrojach, a to w sumie niedaleko. Zobaczymy, moze w wakacje jakiegos spota styramy.
_papa_ - Czw Lut 17, 2011 07:14
Perez napisał/a: | Porownaj sobie 2.0Ti i 2.0 SDI moment ten sam, ale przyspieszenie to zupelnie inna bajka. Przyspiesza sie moca, moment sluzy to pociagniecia towaru |
Bo moc i moment są ze sobą powiązane. No Ja bym nawet nie porównywał tych dwóch silników, bo w t-serii moment jest płaski jak deska w przeciwieństwie do małej górki w l-serii.
Perez będę miał teraz większą motywację aby na wa-wski spot wpaść, by zobaczyć na własne oczy Twój pocisk......
Yog-Sothoth - Czw Lut 17, 2011 09:38
A pamiętam jak mówiłeś że nie chcesz 800tki Gratki, teraz tylko zrobić silnik.
faecd - Czw Lut 17, 2011 09:46
ZST az pod stargard w moje okolice po niego waliles:D??
A co sie stalo z rekinem Bi Em DoubleU??
Tomek1212 - Czw Lut 17, 2011 10:31
Perez, w tym temacie opisałem dokładnie na czym polegają problemy z SRS w tym modelu i mój patent na rozwiązanie ich na dobre.
[ Dodano: Czw Lut 17, 2011 10:31 ]
W 827 jest taki sam komp SRS jak i w 820, dopiero po 96r był inny w wersjach z dwoma poduszkami i dwoma napinaczami.
Perez - Czw Lut 17, 2011 11:09
Yog-Sothoth, bo troche sie jej balem, wiesz czesci itd. Tomi mnie troszke nastraszyl, poza tym pytales sie czy bym nie wzial Twojej, a ja sedana nie chcialem.
faecd, Dokladnie do Biesiekierzy jechalem. BMW wiecej nie kupie, nie dosc, ze sypala sie elektryka na potege to do tego 4x w miesiacu mialem przeszukanie auta. Dramat i porazka.
[ Dodano: Czw Lut 17, 2011 11:09 ]
_papa_, wlasnie moglbys wpadac czasem na spota, bo wbrew pozorom nie masz tak daleko.
Yog-Sothoth - Czw Lut 17, 2011 11:14
Niee swojego nie oddam Pytałem ogólnie czy nie chcesz kupić 800tki. Też chciałem coupe, niestety wtedy kiedy kupowałem nie było za bardzo z czego wybierać, także brałem co jest. Ciebie Tomi nastraszył a ja u niego brałem tanie części
Btw. wersja 197KM?
Co mnie denerwuje w moim - skrzypienie plastików i innych ustrojstw (coś brzęczy w gałce zmiany biegów), wykonanie kokpitu - odkształca się w cholerę, już bym chyba wolał twarde plastiki, no i kiepskie wyciszenie wnętrza. Poza tym jak tylko wsiadam do niego po zrobieniu xx km w Berlingo to od razu poprawia mi się nastrój
Perez - Czw Lut 17, 2011 11:45
Yog-Sothoth napisał/a: | wtedy kiedy kupowałem nie było za bardzo z czego wybierać, także brałem co jest. |
Dlatego ja czekalem i czekalem....
Yog-Sothoth napisał/a: | wersja 197KM? |
Moj to wersja 180, ale silnik bd zmienial, wiec bedzie 197KM
Yog-Sothoth napisał/a: | skrzypienie plastików i innych ustrojstw (coś brzęczy w gałce zmiany biegów), wykonanie kokpitu - odkształca się w cholerę |
U mnie wlasnie sie odksztalcilo tak, zeodstaje mocno przy zegarach, widac na zdjeciu na pierwszej stronie tego tematu. Zastanawiam sie jak to poprawic.
Yog-Sothoth napisał/a: | kiepskie wyciszenie wnętrza |
Tak jak 600 tego rowniez bede wygluszal W 600 to normalnie wariacji dostalem z tym wyciszaniem i pakowalem gdzie sie dalo.
Yog-Sothoth napisał/a: | Poza tym jak tylko wsiadam do niego po zrobieniu xx km w Berlingo to od razu poprawia mi się nastrój |
Ja na mojego wystarczy, ze zerknę, ale jak zrobie silnik to bede mial pewnie te same odczucia co Ty
[ Dodano: Czw Lut 17, 2011 11:45 ]
Jezeli chodzi o radio w drewnie pasujacym do reszty to na allegro teraz jest 827coupe i tez ma radio w takim samym drewnie, tylko Blaupunkta.
Tomek1212 - Czw Lut 17, 2011 11:55
To radio na 100% nie jest fabryczne. Oryginalnie montowano radia Philips (podobne jak w renault) w kolorze szaro-grafitowym (takim jak np przycisk do awaryjnych), które mogły posiadać sterowanie z kierownicy i zmieniarkę.
Odklejająca się deska to standard w tym modelu. Jedynie w anglikach jest to mniej widoczne, ale to pewnie dlatego, że tam nie ma wielu słonecznych, upalnych dni.
Kleiłem to osobiście w trzech egzemplarzach (za każdym razem klejem do szyb) i w każdym po czasie znów odeszło, jednak w znacznie mniejszym stopniu. Co ciekawe klej wytrzymał, została na nim cienka warstwa deski rozdzielczej a reszta odlazła do góry.
Yog-Sothoth - Czw Lut 17, 2011 12:18
Nie wiem czy nie lepiej by było to jakimiś śrubami na wylot przykręcić, główki z góry dobrać płaskie + ewentualnie zamalować - i tak lepiej będzie IMO wyglądało niż odstając Poza tym przy kratkach też się deformuje ten materiał, może złożymy się na odlew z czegoś normalnego?
Ja mam cały czas problem z zimnym silnikiem, czuć że nie chodzi na wszystkie gary bo trzęsie budą jak diesel (+ dymek), po rozgrzaniu już ok. Wymieniałem komplet kopułka + palec + kable + świece + czujnik temp płynu (oba), teraz jeszcze myślę nad wymianą cewki zapłonowej ale nie mogę znaleźć u nas takiej narazie.
Z wyciszaniem też chcę coś zrobić w tym roku, ale chyba nie sam, tylko dam komuś kto to zrobi lepiej i profesjonalniej, sam coś robiłem ale niewiele to dało.
Perez - Czw Lut 17, 2011 12:23
Mierzyles kompresje na cylindrach?
Yog-Sothoth - Czw Lut 17, 2011 12:26
Nie miałem za bardzo gdzie i cały czas to odkładam
Perez - Czw Lut 17, 2011 13:09
Ja w warsztacie jadac po drodze zajechalem i zmierzyli za 50zl.
Bo u mnie nie ma kompresji na dwoch cylindrach i wlasnie tez nie chodzi na wszystkich garach
dobryziom - Czw Lut 17, 2011 14:06
Perez napisał/a: |
dobryziom napisał/a: | hmmm żeby moim jechać ekonomicznie trasę musiałbym trzymać 80-90km na piątce... |
Po trasie jadac kolo 100 spalil mi 8 litrow, wiec nie jest zle.
|
czyli podobnie jak u mnie jak nie przekraczałem 100km i muskałem gaz na biegach to średnio 7,5-8L
_papa_ - Czw Lut 17, 2011 17:29
dobryziom napisał/a: | u mnie jak nie przekraczałem 100km i muskałem gaz na biegach to średnio 7,5-8L |
U mnie takim stylem jadać poniżej 8,5l nie zejdę. Czyli jednak turbo bardziej ekonomiczny.
borsi - Czw Lut 17, 2011 18:03
BRAWooooo ! Gratulacje też go widziałem !
Senn - Czw Lut 17, 2011 18:21
Kupe Turbo w R800 - rewelacja gratulejszyn i witaj w rodzinie Perez!
Perez - Czw Lut 17, 2011 18:49
Senn, jak kupowalem to chcialem do Ciebie zadzwonic, albo do drugiego Andrew, ale nie moglem zlapac nigdzie numberu i polecialem po swojemu z ogladaniem i sprawdzaniem
dobryziom - Czw Lut 17, 2011 19:17
_papa_ napisał/a: | dobryziom napisał/a: | u mnie jak nie przekraczałem 100km i muskałem gaz na biegach to średnio 7,5-8L |
U mnie takim stylem jadać poniżej 8,5l nie zejdę. Czyli jednak turbo bardziej ekonomiczny. |
lżejsza buda bardziej aerodynamiczny kształt przy takich obrotach turbo praktycznie nie pompuje.
Perez - Czw Lut 17, 2011 19:26
No chyba przy 3tys rpm bylo 120km/h, a ja glownie jechalem 100km/h, raz tylko depnalem do 180km/h, ale za to na 3 garach. Ciekawe czy jak cylindry nie pracuja to zuzywaja paliwo...
dobryziom - Czw Lut 17, 2011 19:32
Perez napisał/a: | No chyba przy 3tys rpm bylo 120km/h, a ja glownie jechalem 100km/h, raz tylko depnalem do 180km/h, ale za to na 3 garach. Ciekawe czy jak cylindry nie pracuja to zuzywaja paliwo... |
może masz jak w HEMI system MDS przy spokojniej jedzie odłącza ci połowę cylindrów i auto pali mniej
Perez - Czw Lut 17, 2011 19:48
A kurcze widzisz, a ja tutaj chce silnik zmieniac Jednak toforum pomocne jest
[ Dodano: Czw Lut 17, 2011 19:48 ]
A jeszcze jedno _papa_ Ty masz silnik Hondy, to zupelnie inna bajka. Jezeli schodzisz do 8.5 to i tak ladnie, bo moja 600 z tym silnikiem palila po trasie 9-9,5 benzyny. No a gazu kolo 10-11L. Po miescie benzyna 12, a LPG 14.
emes - Czw Lut 17, 2011 21:10
Perez, gratulacje
maciej - Pią Lut 18, 2011 10:38
Perez napisał/a: | Ciekawe czy jak cylindry nie pracuja to zuzywaja paliwo... |
Zależy...
U Ciebie raczej zużywa, bo to problem z kompresją. To samo dotyczy problemów z zapłonem.
Gdyby to był uszkodzony wtrysk, to by nie zużywał.
W nowych autach rzeczywiście tak bywa - któryś nowy Rolce to chyba chodzi na jałowym, czy tocząc się w korku używa 4 cylindrów, a jak trzeba, to ma ich 12, czy 18.
_papa_ - Pią Lut 18, 2011 17:25
Perez napisał/a: | Jezeli schodzisz do 8.5 to i tak ladnie, bo moja 600 z tym silnikiem palila po trasie 9-9,5 benzyny | No ale ty miałeś F20Z2, słabszy przez to trzeba mocniej cisnąc gaz. A z forum słyszałem, że raczej masz ciężką nogę
Ja jestem nie od dziś o tym przekonany, że mniejszy motor nie oznacza mniejszego spalania. Dlatego następne chcę mieć pod maską najmniej jakieś V6 2,5l. Tylko jest problem, bo mnie się strasznie stare fury podobają najlepiej z połowy lat 90. A taki galeon coupe..... dla mnie poezja. Drzwi bez ramek, jasna skóra i drewno no można się zakochać. Jakbyś kiedyś chciał się z nim rozstać, nie rozbijając go wcześniej to daj znać.
PS. Perez A myślałeś już nad jakimiś modyfikacjami stylistycznymi?
Perez - Pią Lut 18, 2011 18:05
_papa_ napisał/a: | No ale ty miałeś F20Z2, słabszy przez to trzeba mocniej cisnąc gaz |
Po miescie sie zgodze, ale jadac 90 w trasie (bo w trasie to tak glownie jezdze) nie ma wiekszego znaczenia roznica tych silnikow.
_papa_ napisał/a: | Jakbyś kiedyś chciał się z nim rozstać, nie rozbijając go wcześniej to daj znać. |
Mysle, ze nie predko... _papa_ napisał/a: | Perez A myślałeś już nad jakimiś modyfikacjami stylistycznymi? |
Narazie chce przywrocic mu dawny blask, chce kupic antene automatyczna, podmalowac drzwi, na calym aucie jest kilka wgniotek i jeden purchelek i to tez chce zrobic, najprawdopodobniej bedzie zmieniony przedni zderzak, bo jest pekniety. Jezeli wogule mozna mowic o modyfikacjach tak doskonalego auta to bedzie kilka delikatnych zmian we wnetrzu. Zastanawiam sie nad czyms co zaczalem robic (ale nie zdazylem skonczyc) w 600, czyli tarcze zegarow ze zmatowionego (lekko porysowanego) aluminium, tutaj jest jeszcze pole do popisu, bo jest zegarek ze wskazowkami. Chce tez zrobic naprawde leciutko podswietlone klamki we wnetrzu (oczywiscie w kolorze reszty, czyli bursztynie). Z zewnatrz zastanawiam sie nad malowaniem calych zderzakow, listew i reszty lusterek w kolor (oczywiscie zostawiajac chrom), ale to jeszcze do przemyslenia. Narazie zajme sie tzw. odrestaurowywaniem, bo mysle, ze na to zasluzyl
_papa_ - Pią Lut 18, 2011 20:42
Perez napisał/a: | Z zewnatrz zastanawiam sie nad malowaniem calych zderzakow, listew i reszty lusterek w kolor (oczywiscie zostawiajac chrom), ale to jeszcze do przemyslenia. Narazie zajme sie tzw. odrestaurowywaniem, bo mysle, ze na to zasluzyl |
No pewnie. Z tym malowaniem to dobry pomysł. Mi też średnio się podoba ten czarny plastik na zderzkach i drzwiach. Można by rzec że profanacją było by "tuningować" takie auto, ale delikatne poprawienie fabryki nie zaszkodzi. Jakieś ładne fele, przyciemnić delikatnie szyby, i lakier na błysk i ładniej nie będzie. Ze zdjęć zauważyłem, że grill jest już "zmodyfikowany", czy mi się tylko wydaje?
Tomek1212 - Pią Lut 18, 2011 21:14
Listwy i zderzaki w całości były lakierowane pod kolor nadwozia po 96r, natomiast wersje coupe zawsze miały czarne listwy. Grill wygląda na oryginalny, to jest jeszcze stara metalowa wersja (one lubią rdzewieć), dopiero po 96r były grille nowego typu z chromowanego tworzywa ABS, one miały szczebelki koloru kremowego.
Lusterka w sedanie z tym czarnym plastikiem wyglądają w miare dobrze, bo tam jest czarna ramka szyby i jakoś to współgra, natomiast w coupe już jest nieco inaczej, a lusterko zostało takie same.
_papa_ - Pią Lut 18, 2011 21:41
Ja to bym widział w nim takie felgi
miało być takie auto na seryjnych 17", nie ta corvetta. Jakiś chochlik złośliwy zadziałał.
bociannielot - Sob Lut 19, 2011 10:15
_papa_ napisał/a: | Ja to bym widział w nim takie felgi | A ja bym życzył każdemu tego autka co na tych felach stoi
Perez - Sob Lut 19, 2011 13:29
_papa_ napisał/a: | Ja to bym widział w nim takie felgi |
Felgi ladne, ale narazie zostawiam seryjne 16.
_papa_ napisał/a: | przyciemnić delikatnie szyby |
Wydaje mi sie, ze to juz wyszlo z mody, wole sie "chwalic" pieknym jasnym wnetrzem
bociannielot - Sob Lut 19, 2011 13:48
Perez napisał/a: | Wydaje mi sie, ze to juz wyszlo z mody, wole sie "chwalic" pieknym jasnym wnetrzem | popieram
_papa_ - Sob Lut 19, 2011 16:54
_papa_ napisał/a: | przyciemnić delikatnie szyby |
Przecież napisałem delikatnie.
Tomek1212 - Sob Lut 19, 2011 20:03
Delikatnie to oryginalne szyby są przyciemnione na taki zielonkawy kolor.
AndrewS - Wto Lut 22, 2011 23:14
GRATULACJE !
a jakby kto chciał wiedzieć jak wyglądają kierowcy największych łódek
to prosze
foted by maniaq
kasjopea - Wto Lut 22, 2011 23:15
Przystojniaki
Perez - Wto Lut 22, 2011 23:35
kasjopea napisał/a: | Przystojniaki |
W najpiekniejszych samochodach
Oskar - Pon Kwi 09, 2012 18:57
Perez, Przeglądałem otomoto i tak przypadkiem trafiłem na: http://otomoto.pl/oldsmob...-C23521485.html
Zaraz sobie pomyślałem o Tobie bo pamiętałem że już dwa razy jechałeś w nasze okolice raz do Stargardu raz do ZWA po bmw. A ten odlsmobil też ze Stargardu więc zapraszamy.
Oczywiście żartuje bo wiem, że nie umywa się do Galeonu
Perez - Wto Kwi 10, 2012 13:37
Oskar, niestety nie wiem co chciałeś mi pokazać, bo ogłoszenia już nie ma. Galeon został sprzedany, teraz zakupiłem kolejne BMW.
dobryziom - Wto Kwi 10, 2012 13:38
Perez napisał/a: | Oskar, niestety nie wiem co chciałeś mi pokazać, bo ogłoszenia już nie ma. Galeon został sprzedany, teraz zakupiłem kolejne BMW. |
a z 820 Ti coś się dzieje?
maciej - Wto Kwi 10, 2012 13:51
dobryziom napisał/a: | a z 820 Ti coś się dzieje? |
Perez napisał/a: | Galeon został sprzedany, |
Chyba Perez stracił cierpliwość, jeśli dobrze rozumiem.
I poszedł w BMW - ciekawe, kiedy znów znudzą mu się codzienne "rutynowe kontrole za samochód".
dobryziom - Wto Kwi 10, 2012 14:05
maciej napisał/a: | dobryziom napisał/a: | a z 820 Ti coś się dzieje? |
Perez napisał/a: | Galeon został sprzedany, |
Chyba Perez stracił cierpliwość, jeśli dobrze rozumiem.
|
chciałem się upewnić bo w podpisie nadal widnieje
Perez - Wto Kwi 10, 2012 15:33
maciej napisał/a: | ciekawe, kiedy znów znudzą mu się codzienne "rutynowe kontrole za samochód". |
Przez ostatnie pół roku jeździłem BMW i panowie policjanci tylko raz mnie z tego powodu zatrzymali. Teraz kupiłem kolejne BMW i jestem z niego zadowolony. Jeżeli chodzi o galeon to nie dlatego, że straciłem cierpliwość, tylko dlatego, że nie mam czasu na zajmowanie się nim, a opłacanie samochodu, który stoi jest bezsensem.
Sprzedałem go koledze, więc może kiedyś pojawi się w klubie.
|
|