Zobacz temat - [R620] Pije olej i płyn chłodniczy :(
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Pije olej i płyn chłodniczy :(

GrzechNH - Czw Lut 17, 2011 20:36
Temat postu: [R620] Pije olej i płyn chłodniczy :(
Mój roverek od jakiś 3 tygodni pochłania duże ilości oleju i nieco mniej płynu chłodniczego, nie widać żeby miał jakieś wycieki, a podczas jazdy zachowuje się normalnie :( podobno jest to wina wydmuchanej uszczelki pod głowicą ale nie jestem pewien co do przyczyny więc proszę o pomoc :( z góry dzięki :)

[ Dodano: Czw Lut 17, 2011 20:36 ]
Z góry dzięki :D

thef - Czw Lut 17, 2011 20:43

A czy podczas jazdy, po rozgrzaniu, dymi z rury wydechowej? Jeśli tak, to na jaki kolor? Jak wygląda olej i płyn, są czyste czy mają ślady mieszania się?
GrzechNH - Czw Lut 17, 2011 22:44

Kiedy jest ciepły nie dymi tylko podczas gwałtownego dodania gazu przez chwile na czarno zakopci olej i płyn są czyste.
tronsek - Pią Lut 18, 2011 06:09

GrzechNH napisał/a:
podczas gwałtownego dodania gazu przez chwile na czarno
To normalne zjawisko w Dieselkach.
GrzechNH napisał/a:
olej i płyn są czyste.
Uszczelka pod głowica raczej odpada. Poszukaj dokładnie jakiś wycieków, zwłaszcza na połączeniach itp.
Galli - Czw Lut 24, 2011 10:29

Co do oleju to się nie wypowiem, ale ostatnio płyn chłodniczy u mnie znikał w zastraszającym tempie, okazało się że wycieka z pompy płynu chłodniczego pod alternatorem, wystarczyło zdjąć pokrywę pompy, dokładnie wyczyścić i uszczelnić specjalnym preparatem ( silikonem do wysokich temp. ) teraz wszystko gra i ani kropli, po uszczelnieniu wyszedł jeszcze jeden problem bo pojawiła się dziura na wężu doprowadzającym tak zwanym "trójniku" ale u mnie to wyglądało na sabotaż jakiegoś mechaniora ;-)
empe - Sob Lut 26, 2011 21:25

Co do oleju to musisz wjechać na kanał, zdjąć obie osłony silnika [jeżeli je masz] i szukać wycieków:
-okolice filtra oleju szczególnie przewody gumowe które są zmorą tych silników
-uszczelka miski olejowej
-turbina i wszystkie jej przewody do intercoolera i za nim aż do kolektora, sprawdź czy się nie pocą olejem, możesz też zdjąć ten górny i sprawdzić czy nie ma w nim sporych ilości oleju [trochę może być]

Od góry silnika:
-uszczelka "klawiatury" czy "dekla zaworów" jak kto woli, zdejmujesz górną osłonę i oglądasz czy gdzieś nie ma wycieków
-przewody odmy, z tyłu silnika w okolicach turbiny są przewody odmy i jej zawór, tamtędy też może uciekać olej, sprawdź stan przewodów i opasek metalowych

Płyn chłodniczy:
-wszystkie przewody w okolicy chłodnicy, termostatu i pompy wody, sprawdź kolanka, złączki, opaski itp, szukaj białego nalotu jeśli go znajdziesz to w tym miejscu na 100% cieknie
-pompa wody, od strony filtra oleju jest osłona paska i pompy, zajrzyj tam
-płyn lubi też ciec z zaworków nagrzewnicy. Z tyłu silnika w przegrodę wchodzą dwa węże i na jednym z nich jest zawór, on też lubi przeciekać

Zapomniałem jeszcze o uszczelniaczach wałków, żeby je sprawdzić musisz zdjąć czarne osłony z jednej i drugiej strony silnika. Jedna od rozrządu a druga od napędu pompy wtryskowej. Został jeszcze uszczelniacz wału od strony sprzęgła - tutaj jeżeli jest poważny wyciek to może ślizgać się sprzęgło a olej lubi wypływać z połączenia między silnikiem a skrzynią [tak miałem w poprzednim aucie]