Zobacz temat - [R75] CDT vs. CDTi różnice i podobieństwa
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] CDT vs. CDTi różnice i podobieństwa

mkowals5 - Czw Lut 17, 2011 22:27
Temat postu: [R75] CDT vs. CDTi różnice i podobieństwa
Witam wszystkich Roverkowiczów. Postanowiłem otworzyć nowy temat i podzielić się moimi spostrzeżeniami odnośnie pracy silników CDT(przejechane 190k km rocznik 2000) i CDTi(przejechane 140k km rocznik 2004). Ostatnio miałem okazję pojeździć brata ZT CDTI i zauważyłem, że praca jego silnika różni się od mojego standardowego CDT.
1.Pierwsze co zauważyłem jest to, że szybciej reaguje na pedał gazu(niemalże natychmiast!), wskazówka obrotów porusza się szybciej po cyferblacie. Mój CDT jest taki trochę ospały i musi się chwilkę zastanowić
2.Jeżeli chodzi o głośność pracy to mój wygrywa, chodzi troszkę ciszej (jak się rozgrzeje to pracą bardziej przypomina benzyniaka niż diesla), praca CDTi jest również przyjemna dla ucha nie co te volkswagenowskie klekoty
3. Wibracje w obydwu typach są na podobnym poziomie. Najbardziej są odczuwalne na biegu jałowym. Pewnie to zależy od konkretnego modelu auta ale u mnie to nic nie brzęczy, natomiast u brata to cały pulpit wydaje dźwięki.
4.Jeżeli chodzi o moc i przyspieszenie to sprawa jest trochę utrudniona w ocenie bo testowany CDTI był w automacie. Mogę stwierdzić (pewnie subiektywnie), że do około 110km/h przyspieszają podobnie, ale później to CDTI bierze górę (i to jaką!!!), ostre przyspieszanie do 160 to czysta przyjemność, mój już się musi trochę napocić.
5.Ruszanie bez gazu w moim CDT wymaga wyczucia (ze skrzyżowania raczej bym nie ruszał ale w korku już owszem), tu mogę porównać do mercedesa c klasy w dieslu, silnik 2.2 95 koni 150Nm a rusza bez gazu bez najmniejszego problemu, zdaję sobie sprawę, że chodzi pewnie o przełożenia skrzyni i mostów (w porównaniu do CDT to krótka jedynka)
Proszę o wasze uwagi i opinie odnośnie pracy waszych silników, jak wy mili rowerzyści widzicie te różnice między cdt a cdti???

apples - Czw Lut 17, 2011 22:58

mkowals5 napisał/a:
1.Pierwsze co zauważyłem jest to, że szybciej reaguje na pedał gazu(niemalże natychmiast!), wskazówka obrotów porusza się szybciej po cyferblacie. Mój CDT jest taki trochę ospały i musi się chwilkę zastanowić
CDT 116 KM, CDTi 131 KM.
mkowals5 napisał/a:
2.Jeżeli chodzi o głośność pracy to mój wygrywa, chodzi troszkę ciszej (jak się rozgrzeje to pracą bardziej przypomina benzyniaka niż diesla), praca CDTi jest również przyjemna dla ucha nie co te volkswagenowskie klekoty
Powinno być bez różnicy. To ten sam silnik. Któryś element hałasuje lub jest brudny/uszkodzony i dlatego różnica.
mkowals5 napisał/a:
3. Wibracje w obydwu typach są na podobnym poziomie. Najbardziej są odczuwalne na biegu jałowym. Pewnie to zależy od konkretnego modelu auta ale u mnie to nic nie brzęczy, natomiast u brata to cały pulpit wydaje dźwięki.
Koło dwumasowe, koło pasowe wału korbowego, EGR, wtryskiwacze, poduszki silnika.
mkowals5 napisał/a:
4.Jeżeli chodzi o moc i przyspieszenie to sprawa jest trochę utrudniona w ocenie bo testowany CDTI był w automacie. Mogę stwierdzić (pewnie subiektywnie), że do około 110km/h przyspieszają podobnie, ale później to CDTI bierze górę (i to jaką!!!), ostre przyspieszanie do 160 to czysta przyjemność, mój już się musi trochę napocić.
pkt. 1
Dodatkowo jakbyś sprawdził i wyczyścił EGR, elektrozawór EGR, przepływomierz, filtry to różnicy może by wielkiej nie było. Aż tak wielkiej.
mkowals5 napisał/a:
5.Ruszanie bez gazu w moim CDT wymaga wyczucia (ze skrzyżowania raczej bym nie ruszał ale w korku już owszem), tu mogę porównać do mercedesa c klasy w dieslu, silnik 2.2 95 koni 150Nm a rusza bez gazu bez najmniejszego problemu, zdaję sobie sprawę, że chodzi pewnie o przełożenia skrzyni i mostów (w porównaniu do CDT to krótka jedynka)
Powodem może być wymęczony docisk i tarcza, wysprzęglik, puszczająca pompka sprzęgła lub źle odpowietrzony układ.

mkowals5 napisał/a:
różnice między cdt a cdti?
Tak jak napisałem wcześniej - to ten sam silnik, w którym zmieniona jest mapa wtrysku dla podniesienia mocy oraz w ostatnich wersjach CDTi dołożony jest czujnik temperatury powietrza dolotowego na rurze od intercoolera. Podzespoły silnika w obu przypadkach są te same. Poza silnikiem jak w prawie każdym nowszym rocznikowo modelu producent zmienił detale w karoserii, wyposażeniu oraz parę innych zabiegów kosmetycznych.
Rowan - Pią Lut 18, 2011 08:46

apples napisał/a:
Tak jak napisałem wcześniej - to ten sam silnik, w którym zmieniona jest mapa wtrysku dla podniesienia mocy oraz w ostatnich wersjach CDTi dołożony jest czujnik temperatury powietrza dolotowego na rurze od intercoolera. Podzespoły silnika w obu przypadkach są te same. Poza silnikiem jak w prawie każdym nowszym rocznikowo modelu producent zmienił detale w karoserii, wyposażeniu oraz parę innych zabiegów kosmetycznych.

Oraz inna turbina :???: Przez co podobno CDTI można "bardziej" zawirusować :wink:

Roma - Pią Lut 18, 2011 10:05

Rowan napisał/a:
Oraz inna turbina :???: Przez co podobno CDTI można "bardziej" zawirusować :wink:

Rowan, proszę rozwiń tę kwestię, bo zawirusowanie źle mi się kojarzy ;)) O co tak naprawdę biega? :)

Rowan - Pią Lut 18, 2011 11:00

Roma_B, chodzi o chip tuning. Z CDTI podobno przez to, że jest inna turbina, nie wiem czy lepsza i czy to prawda, ale słyszałem, że można więcej z niego wyciągnąć...
kris-tofer - Pią Lut 18, 2011 20:57

Roma_B napisał/a:
rozwiń tę kwestię, bo zawirusowanie źle mi się kojarzy ;)) O co tak naprawdę biega? :)

Rowan napisał/a:
chodzi o chip tuning


a praktyce często szybkie zajechanie sprzęgła i turbiny

Rowan - Sob Lut 19, 2011 20:26

kris-tofer, ooo ciekawe teorie widzę... :mrgreen: Masz coś na ten temat więcej? :D Chętnie podyskutuje, ale mam nadzieję, że będzie to dyskusja na poziomie, bo jeśli na zaadzie "bo tak" to odrazu napisz o tym i nie będe zabierał głosu, bo nie ma sensu :wink:
Mombrey - Nie Lut 20, 2011 08:27

kris-tofer napisał/a:
Roma_B napisał/a:
rozwiń tę kwestię, bo zawirusowanie źle mi się kojarzy ;)) O co tak naprawdę biega? :)

Rowan napisał/a:
chodzi o chip tuning


a praktyce często szybkie zajechanie sprzęgła i turbiny

Jak można szybciej zajechać turbine skoro jest taka sama jak w CDTi - chiptuning jest robiony przewaznie w CDT, a sprzęgła to zawsze w R75 były awaryjne ale to nie za sprawą chiptuningu

Rowan - Nie Lut 20, 2011 10:42

Mombrey napisał/a:
Jak można szybciej zajechać turbine skoro jest taka sama jak w CDTi

Nie jest :razz:

Mombrey - Nie Lut 20, 2011 10:54

Rowan, szłyszałem, że tylko "w nowszych modelach" jest inna. Chyba do 2003 roku były takie same.
Rowan - Nie Lut 20, 2011 14:29

Mombrey, no tak, właśnie dokładnie od CDTI były inne :razz:
gienek73 - Wto Lut 22, 2011 18:10

kilkoma dieslami już jeździłem ale z wyciszeniem i kulturą pracy to porównałbym to tylko z ... BMW, tyle ze to te same silniki. Wirusek na pewno nie wydłuży żywotności silnika czy innych elementów ale to silnik (cdt) dość mocno zjechany z mocą w dół, w BMW mają one od 136KM wzwyż seryjnie.
Rowan - Wto Lut 22, 2011 18:51

gienek73 napisał/a:
w BMW mają one od 136KM wzwyż seryjnie.

Nie szerz mongolskich teorii :wink:
Najpierw poszukaj i poczytaj... W BMW ta jednostka ze 136 KM to zupełnie inna jednostka :roll:
gienek73 napisał/a:
kilkoma dieslami już jeździłem ale z wyciszeniem i kulturą pracy to porównałbym to tylko z ... BMW, tyle ze to te same silniki.

No tutaj to już podlega polemice, bo moim zdaniem kultura pracy w HDI II gen jest sporo lepsza... :wink:

gienek73 - Wto Lut 22, 2011 19:01

Rowan napisał/a:
gienek73 napisał/a:
w BMW mają one od 136KM wzwyż seryjnie.

Nie szerz mongolskich teorii :wink:
Najpierw poszukaj i poczytaj... W BMW ta jednostka ze 136 KM to zupełnie inna jednostka :roll:
gienek73 napisał/a:
kilkoma dieslami już jeździłem ale z wyciszeniem i kulturą pracy to porównałbym to tylko z ... BMW, tyle ze to te same silniki.

No tutaj to już podlega polemice, bo moim zdaniem kultura pracy w HDI II gen jest sporo lepsza... :wink:


Wydawało mi się że to ta sama konstrukcja jeśli idzie o szkielet, czyli blok, wał, korbowody, głowica a różnice tylko w turbinie i zasilaniu paliwem, jeśli jest inaczej to cofam powyższe swoje zdanie.
Może nie miałem okazji jeździć z czymś lepszym i kwestia tylko odniesienia, niemniej akurat z kultury pracy silnika w swoim R75 jestem więcej niż zadowolony, z reszty powiedzmy nieco mniej.

edit
a patrzę po tych silnikach, znaczy M47, pakują ją w nomenklaturze BMW do tej samej rodziny jak dobrze to czytam, te 150 KM i 163 KM mają nieco powiększona pojemność ale ten 136KM wygląda że to to samo mechanicznie. Nie będę się upierał że mają te same bebechy bo ... zwyczajnie tego nie wiem ale jeśli różnice są tylko w osprzęcie to szkody sporej wirusek nie zrobi bo główne podzespoły silnika spokojnie pracują w wyższych mocach w innej wersji silnika (i tylko to miałem na myśli)

urzendnik - Pon Maj 06, 2013 14:28
Temat postu: odświeże temat
Witam

odświeżę temat nieco, bo podaje się że CDTI ma moc 131 KM. U mnie natomiast na naklejce w drzwiach producent podaje 136 KM. Skąd to się bierze? Wszelakie informacje o tym silniku mówią o 131 km, Angole by zła plakietkę przyczepili?

Dodam że mam r75 z końca 2004 r. po faceliftingu

MaReK - Pon Maj 06, 2013 18:13

Poliftowe po 2004 roku (lub na przełomie) mają inny sterownik (361846) silnika i ich moc szacuje się na 136KM. Owe 136KM można podpicować do 165KM i momentu 370Nm, podobno, bo jeszcze takiej mapy nie widziałem (ale w tym temacie to ogólnie mało widziałem) lub może kondycyjnie silniki w naszych "mustangach" po prostu nie trzymają serii ;D Dodatkowo w tym modelu silnika występuje czujnik (temp. powietrza?) na rurce od intercoolera.

Przedliftowe CDTi (numer sterownika 351065) to podrasowana mapka z CDT. W/g mnie ograniczenie w mocy w CDT jest tylko i wyłącznie po stronie softu - czyli mapy właśnie.

No i CDT (numer sterownika zwykle 351065) to zdegradowana mapa CDTi ;D
Różnica między innymi w wartościach map CR. Dlatego sprzedający PowerBOXy do R75 diesel pytają jaka moc - 115 czy więcej, bo od tego uzależniają dobór rezystora :) Jak rezystor będzie zbyt duży, to R75 CDT po wpięciu w układ przejdzie do trybu serwisowego.

To chyba cała różnica pomiędzy budową tego silnika. Najlepiej zapytać handlujących częściami bądź mechaników :) Ew. znawców RAVE'a lub Rimmerbrossa :)

Pozdrawiam,

Rowan - Pon Maj 06, 2013 20:28

MaReK, niektórzy twierdzą, ze inna jest turbina w CDTi po lifcie ;) Jak jest na prawde, to pewnie tylko Ci, którzy to projektowali wiedzą najlepiej :wink: Bo czy turbo jest inne, czy ma tylko inne numery, to tez trudno powiedziec :roll:
MaReK - Wto Maj 07, 2013 01:20

Turbina na pewno jest inna w BMW, które posiadały ten silnik.
W naszych klekotach, byłbym mocno zdziwiony.

Rowan - Wto Maj 07, 2013 14:15

MaReK, nie mówie o BMW, bo to akurat wiem na pewno :) Ale między CDT, a CDTi jest różnica w oznaczeniach turbin :) I ciekaw jestem, czy tylko w oznaczeniach, ale czy i sama turbina jest inna :)
looke81 - Sro Maj 08, 2013 13:44

Rowan napisał/a:
MaReK, nie mówie o BMW, bo to akurat wiem na pewno :) Ale między CDT, a CDTi jest różnica w oznaczeniach turbin :) I ciekaw jestem, czy tylko w oznaczeniach, ale czy i sama turbina jest inna :)


Technicznie nie roznia sie niczym, rozne oznaczenia poniewaz dwoch producentow Mitsubishi i Garret. Funkcjonalnie to samo.

bart1978 - Wto Lut 03, 2015 09:24

Witam wszystkich i liczę na pomoc kogoś kto miał Roverka cdt i zamienił na cdti.Chcę kupić nowszy model z 2005r oczywiście z mocniejszym silnikiem 136KM.Podstawowe pytanie czy czuć różnicę w mocy no i ogólnie jakie były Wasze wrażenia po wymianie.
AdaskoC - Wto Lut 03, 2015 13:52

Wgraj sobie mapy silnika CDTi i będzie to samo :)
Różnicę czuć

sebaxll - Wto Lut 17, 2015 18:44

A wiecie gdzie moge to wgrac w lubelskim i ile to moze kosztowac.
borsuk88 - Wto Lut 17, 2015 19:49

proponuję odwiedzić stolicę i kolegę marka od nas z forum! a różnica będzie olbrzymia!
cin1391 - Pią Mar 20, 2015 09:25

Cytat:
proponuję odwiedzić stolicę i kolegę marka od nas z forum! a różnica będzie olbrzymia!


Poproszę o namiary :D i kosztorys operacji :D

borsuk88 - Pią Mar 20, 2015 18:58

https://forum.roverki.eu/profile.php?mode=viewprofile&u=2649
tutaj masz jego namiar na forum pisz pw i dogaduj się o cene! będziesz mile zaskoczony bo i cena dobra , a różnica wielka!