Zobacz temat - Kilka pytan na temat MG TFa
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Chcę kupić ROVERka - Kilka pytan na temat MG TFa

Pawkaz - Sob Lut 19, 2011 15:25
Temat postu: Kilka pytan na temat MG TFa
Za rok czasu bede sprzedawal mojego R.Ostatnio przegladajac Allegro obczailem MG TFa.Szukalem informacji na forum i w internecie ale do konca nie znalazlem odpowiedzi na kilka pytan :
1) Jak z usterkowoscia ? chodzi glownie o silnik 1.8-120 KM.Wyczytalem tylko informacje na temat HGFu
2) Ile wynosi realne spalanie ww silnika ?
3) Jak to auto sie prowadzi ?
Wyczytalem takze, ze jest to auto raczej dla majsterkwiczow i juz sam nie wiem co myslec na ten temat

Skwirek - Wto Lut 22, 2011 11:05

Witaj,

odpowiem Ci na przykładzie MGF'a, gdyż takiego posiadam właśnie z silnikiem 1.8 ~ 120KM.

Ad 1.
Poza typowym HGF'em nie ma z silnikiem żadnych problemów. Na podstawie wiedzy z zagranicznego forum mogę śmiało stwierdzić, że raz zrobiona uszczelka pod głowicą później już nie ulega uszkodzeniu. Inne dziwne rzeczy nie mają miejsca jeżeli chodzi o temat silnika.

Ad 2.
Realne spalanie ...
Autem jeździ głównie moja Mama po mieście w sezonie letnim (ja większość czasu spędzam w Warszawie), spalanie średnio wynosi ok. 8-9l/100km. Ten silnik jest niesamowicie elastyczny od samego "dołu" i zbiera się na każdym biegu - poza 5, bo to jest strasznie długie przełożenie - dobre na trasy. Apropo trasy - najniższe spalanie jakie udało mi się uzyskać na trasie Warszawa-Szczytno-Warszawa to 6,5l/100km z zamkniętym dachem i nie przekraczając 110km/h.

Ad 3.
Auto generalnie prowadzi sie jak gokart. Jest sztywno i niesamowicie "klejąco" do podloża.

Manewry omijania dziury przy 80km/h nie wywołują na zawieszeniu, ani na prowadzeniu auta żadnego wrażenia - prowadzi sie jak po szynach.


Rzeczywiście można wywnioskować, ze jest to auto "raczej dla majsterkowiczów" - ale nie wydaje mi sie ...

Po prostu tym autem jeżdżą/kupują je Ci, którzy są nim zainteresowani.

U nas w domu MGF znalazł się dlatego, gdyż sprzedaliśmy E30 Cabrio - którym też jeździła Mama oraz dlatego - że ja napaliłem się na auto z silnikiem umieszczonym z tyłu/centralnie.

Pozatym auto ma piękną linię i dobry stosunek ceny do roczników.
Nie jest drogie w obsłudze. Wszystkie części szybko i na czas dostaniesz u Tomi'ego (Tomateam).

W przypadku MGFa trzeba wydać ok 10tys.zł na auta z roku 1998-1999.
gdzie w przypadku E30 Cabrio w dobrym stanie kosztuje ponad 10tys.zł. z rocznika <1990.

Pozdrawiam,
Marcin

Pawkaz - Wto Lut 22, 2011 22:21

Dziekuje za fachowa odpowiedz.W moim przypadku nie chodzi o BMW bo nie toleruje tej marki i chce nadal pozostac przy Roverze albo MG.Co do spalania to spodziewalem sie troszke wiekszego ;)