Zobacz temat - [Rover 200] ubywajacy plyn chlodniczy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [Rover 200] ubywajacy plyn chlodniczy

dk2b - Sro Lut 23, 2011 09:42
Temat postu: [Rover 200] ubywajacy plyn chlodniczy
Witam!
mam taki problem ktory nie wiem jak rozwiazac. :beczy:
ubywa mi plynu chlodniczego. ostatnio nalalem do max. pojezdzilem troche i po ostygnieciu silnika patrze a tam ponizej minimum :cry: czasami jest nawet ponizej minimum na rozgrzanym silniku.
nie wiem co jest :bezradny: olej czysty, stan oleju taki jak byl, plyn chlodniczy ok. spaliny normalne (leci bialy dymek, ale to przez ta pogode to kazdemu leci :razz: ) węże od ukladu chlodzenia gdy silnik jest rozgrzany twarde czyli trzyma cisnienie... uszczelke pod glowica wymienialem jakies 7miesiecy temy bo mi padla :/ byla planowana glowica. od wymiany duzo nie jezdzilem i nie katowalem. nie przegrzalem tez silnika. POMOCY!
aaa i jeszcze gdy na rozgrzanym ukladzie chlodzenia odkrecam korek od zbiornika wyrownawczego jest syczenie i plyn wraca do tekiej ilosci jak byl wlany.

wachu990 - Sro Lut 23, 2011 10:27

Nooo właśnie !! Dokładnie miałem to samo. Identyczna sytuacja. Tyle, że po jakimś czasie wystąpił inny problem. Na postoju uciekał cały płyn ze zbiorniczka. Teraz biore się za wymiane pompy wodnej (tzn calego rozrzadu - jak robić to już wszystko, bo i tak niedlugo czeka mnie wymiana) i chce zajrzeć do obudowy termostatu, jak radzi kolega w moim poście. W sobotę będę przy tym siedział, bo teraz nawet nie ma mnie w domu.... Napiszę coś więcej. Czym może być spowodowane takie cofanie się płynu, albo raczej zasysanie ....??
leszczu - Sro Lut 23, 2011 11:30

dk2b, uszczelka kolektora ssącego do sprawdzania. :wink:
kowalainen - Sro Lut 23, 2011 11:47

Jeżeli "wraca" poziom płynu, to ja bym obstawiał, że korek trzyma za duże ciśnienie. dk2b, piszesz że węże twarde, ale czy nie za twarde? Bo jeśli za twarde, to właśnie wina korka. I tak na przyszłość, to nie odkręcaj korka na rozgrzanym silniku. Ciśnienie w układzie spada i płyn zaczyna się gotować.
wachu990 - Sro Lut 23, 2011 12:05

Dobra. Ja też obstawiam, że korek trzyma za duże ciśnienie. Co może się popsuć przy takim korku ?? bo mi np teraz leci na potegę z okolic rozrządu - patrząc od spodu. Pompa wody ?? W sobote się zabieram za robote i chciał bym wiedzieć co mnie może jeszcze czekać. hehehe
dk2b - Sro Lut 23, 2011 14:28

leszczu19901 napisał/a:
uszczelka kolektora ssącego do sprawdzania. :wink:


ogladajac kolektor nie zauwazylem zadnego wycieku (bialego nalotu) a ogladalem i od spodu... :neutral:

kowalainen napisał/a:
Jeżeli "wraca" poziom płynu, to ja bym obstawiał, że korek trzyma za duże ciśnienie, piszesz że węże twarde, ale czy nie za twarde?


hmm korek. jak jest rozgrzany uklad chlodzenia to slychac jak "korek syczy" a po ostygniecieu weze sa mieciutkie :/
weze wydaje mi sie ze "normalnie" twarde. :grin: jak jest rozgrzany uklad chlodzenia to jak je naciskam to czuc twardosc ale lekko daja sie scisnac.

[ Dodano: Sro Lut 23, 2011 14:28 ]
aaa i troszke inaczej mi silnik pracuje tak parkocze (nigdy tak nie bylo) :???:
sprawdzalem czy na wszystkie gary chodzi zdejmujac i zakladajac spowrotem na odpalonym sliniku fajki po kolei 1, 2 itd. i po kazdym zdjeciu silnik inaczej pracowa bylo to slychac i widac :razz: bylem z tym u mechannika i polecile mi wymiane swiec powiedzial ze musi byc to wina swiec. i pytalem sie go rowniez o ten ubywajacy plyn. zostawilem Roverka u niego na pare godzin obejrzal i stwierdzil ze z ukladem chlodzenia wszystko ok, ale ja chce sie upewnic czy napewno wszystko ok

Lewis - Sro Lut 23, 2011 15:20

mi takze troche ucieka plynu jesli schodzi troszkee to wina temperatur powietrza mialem to samo nie ma czym sie przejmnowac ;] bedzie cieplej to bedzie dobrze plynu ;]
dk2b - Sro Lut 23, 2011 16:25

Lewis, he troszke mnie pocieszyles :lol: a duzo tobie tego plynu ucieka?
bo mnie to troche dziwi ze jak juz gdzies znika to nie znika go do konca tylko zawsze zostaje w zbiorniczku tak ok 2-3 cm, ale dosc czesto ponizej minimum... :/ haha nie ogarniam czasem tego mojego Roverka :mrgreen:

leszczu - Sro Lut 23, 2011 16:29

No ale Lewis, dla kolegi dk2b, sporo znika tego płynu. Więc myślę że musi być gdzieś wyciek. Może rzeczywiście wina stoi po korku od zbiorniczka płynu chłodzącego. Od Poldka pasuje i grosze kosztuje, więc może dk2b, wymień go na początek.
dk2b - Sro Lut 23, 2011 16:44

nom jezeli jakims cudem sam ten problem nie zniknie to trzeba bedzie korek wymienic... :grin: jak to wina korka to ehhh taka pierdola a tyle rozmyslania... :razz:

[ Dodano: Sro Lut 23, 2011 16:44 ]
leszczu19901 napisał/a:
Więc myślę że musi być gdzieś wyciek


hmm wyciek bylo by chyba widac? roverek stoi w garazu i na posadzce nie widac nawet najmniejszego wycieku- suchutko :razz: przewody posprawdzalem i nie ma nic tez sucho, bialych nalotow tez nie widac :cool:

leszczu - Sro Lut 23, 2011 16:45

dk2b napisał/a:
nom jezeli jakims cudem sam ten problem nie zniknie to trzeba bedzie korek wymienic..

Ja myślę, że nie zniknie :grin: Więc lepiej jak najszybciej go wymień, bo jeszcze przez ten ubytek płynu lapniesz HGF i wtedy będą koszta. Zapłacisz koło 1000 zł, a za korek coś koło 20 zł. Więc chyba jest różnica, co ?? :grin:

dk2b - Sro Lut 23, 2011 16:48

he ale wlasnie chodzi o to ze nawet jak jest plynu ponizej minimum to roverek sie nie gdzeje... :cool: wskazowka od temperatury jest troszke nizej niz polowa wskaznika... raz mi tylko wieksza temperature zlapal tak ok 3/4 skali wskaznika ale to chyba przez to ze ledwo sie toczylem na pierwszym biegu bo bylem zmuszony jechac po polnej bardzo rozjezdzonej drodze ze strasznym koleinami... :mrgreen:
leszczu - Sro Lut 23, 2011 16:53

dk2b, pamiętaj, że te silniki mają słaby układ chłodzenia i jazda z płynem chłodniczym poniżej minimum, może dla ciebie źle się skończyć. Zrobisz jak zechcesz. :mrgreen:

[ Dodano: Sro Lut 23, 2011 16:53 ]
dk2b napisał/a:
raz mi tylko wieksza temperature zlapal tak ok 3/4 skali wskaznika

Na pewno masz czyściutki olej i zero majonezu na bagnecie i pod korkiem wlewu oleju lub w zbiorniczku płynu ??

dk2b - Sro Lut 23, 2011 16:56

leszczu19901, wlasnie o to chodzi ze czysto... w zbiorniczku czysto, pod korkirm czysto, bagnet i stan oleju ok :wink: hmm a mozliwe z moze byc znowu HGF :shock: 7 miesiecy temu byla robiona od tamtej pory duzo nie jezdzielem i nie katowalem roverka tez temp. nie podniosla sie wyzej niz do polowy wskaznika
leszczu - Sro Lut 23, 2011 17:00

dk2b napisał/a:
a mozliwe z moze byc znowu HGF :shock:

Pewnie, ale jak piszesz, że wszystko w porządku z olejem i płynem i brak wycieków przy głowicy to znaczy, że u ciebie HGF odpada. :grin:
dk2b napisał/a:
tez temp. nie podniosla sie wyzej niz do polowy wskaznika

Wyżej pisałeś, że raz się podniosła i to wysoko ponad skalę. :wink:

dk2b - Sro Lut 23, 2011 17:02

chodzilo mi ze byl to jego jedyny wybryk z ta wyzsza temp. zawsze trzymal temp. taka jak trzeba... :grin:
leszczu - Sro Lut 23, 2011 17:04

dk2b napisał/a:
chodzilo mi ze byl to jego jedyny wybryk z ta wyzsza temp

Wystarczy taki jeden wybryk i może być po uszczelce. :grin:

dk2b - Sro Lut 23, 2011 17:38

he az zaraz pojde i sprawdze czy jest ok... :mrgreen: i dam znac... :razz:

[ Dodano: Sro Lut 23, 2011 17:14 ]
noooom iii wszystko jest ok... :mrgreen: korek oleju czysciutki bez majonezu, plyn tez ok. :cool:

[ Dodano: Sro Lut 23, 2011 17:38 ]
leszczu19901, dziwi mnie to ze jak ubywa juz tego plynu to czego go do konca nie "wysysa" :/ tylko zawsze go zostaje troche tak jak juz pisalem wyzej... jak juz poziom byl ponizej minimum i z takim stanem jechalem (temp. sie nie podnosila byla lekko ponizej polowy) to czemu go nie "wciagnelo" do konca? pamietam jak mialem HGF to zbiornik byl suchutki zero plynu i co wlalem przejechalem kawalek i znowu sachara a teraz tak nie ma

leszczu - Sro Lut 23, 2011 17:47

Wiesz co ?? Coraz bardziej myślę, że to korek. No bo jak piszesz, że płyn ci ucieka tylko do trochę poniżej minimum i już dalej nie znika, no to jaka może być inna przyczyna jak nie korek. :grin:
dk2b - Sro Lut 23, 2011 17:51

wlasnie tez zaczynam sie do tego korka przekonywac... :cool: kupie korek i zobacze czy sa jakies zmiany :razz: jak tak to bede baaaaardzo zadowolony :mrgreen: a jak nic to nie da to bede szukal innej przyczyny :/ nooom oczywiscie mam nadzieje ze uzytkownicy forum mi pomoga :cool:
Lewis - Sro Lut 23, 2011 20:33

ja nie moglem znalesc wycieku jak mi kiedys uciekał wszystko sprawdzone korki wymienione i dalej gdzies uciekał z max na min jedni odradzaja inni zas nie i mowia ze mozna wlac troche uszczelniacza do układu ja wlalem i mam spokoj 2 lata ;] mialem gdzies pewnie mikroskopijną dziurke heh ;]
dk2b - Pią Lut 25, 2011 11:10

hmm zastanawia mnie jaki jest objaw nieszczelnego ukladu chlodzacego. tak na logike to by cisnienia w ukladzie nie utrzymywalo na cieplym silniku (nie wiem czy dobrze mysle :/ ) a mi trzyma cisnienie. waz ktory jest z przodu przed kolektorem wydechowym jest twrdy ( tak ze da sie go jeszcze lekko scisnac. nie jest jak kamien :razz: ) i z pod korka jak jest dobrze zagrzany plyn slychac od czasu do czasu syczenie czyli tak jakby ten zaworek w korku dzialal. nie wiem czym moze byc juz spowodowany ten ubytek plynu :bezradny:

[ Dodano: Pią Lut 25, 2011 11:10 ]
he zakupilem korek od poloneza caro :grin: dalem 13zl... :razz:
a jak nadal problem bedzie wystepowal to jaka moze byc jeszcze przyczyna?

leszczu - Pią Lut 25, 2011 11:49

dk2b napisał/a:
a jak nadal problem bedzie wystepowal to jaka moze byc jeszcze przyczyna?

Najpierw sprawdź czy to wina korka, a jak nie , to potem poszukamy innej przyczyny. :wink:

dk2b - Pią Lut 25, 2011 12:37

to jak korek bedzie teraz dobry to plyn w zbiorniczku powinien utrzymywac sie na takim poziomie jak byl wlany niezaleznie od tego czy uklad jest zagrzany czy zimny?
leszczu - Pią Lut 25, 2011 12:42

No zobaczymy. Po prostu obserwuj płyn. :grin:
dk2b - Pią Lut 25, 2011 17:31

a wic tak: :razz:
mialem zalany plyn do max. przejechalem ok 20 km uklad chlodzenia sie rozgrzal sprawdzilem plyn i byl niewielki sapdek tak ok 1 cm (nie wiecej) z max na rozgrzanym ukladzie. :wink: na zimnym jescze nie sprawdzalem (musze poczekac na ostygniecie silnika :mrgreen: )
i jak normalny to jest spadek? :/

rovek - Pią Lut 25, 2011 18:27

Zrób tak, odpal samochód, dobrze go zagrzej, przejeź pare kilometrów a potem na 1 i dwójce do odcinki potem kiedy sie zatrzymasz odrazu nie gaś, poczekaj z minute, zgaś i zobacz stan płynu. Kiedy miałem problemy z uszczelką zbiorniczek odrazu robił sie pusty, kiedy miałem nieszczelny układ też roobiło sie sucho.
petru23 - Pią Lut 25, 2011 18:53

ja w Maździe miałem podobnie z płynem chłodniczym. Uciekał na potęgę i nie wiedziałem gdzie i jak. Pod korkiem ładnie, na bagnecie również. Spalinami ze zbiorniczka nie śmierdziało tylko pojawiały sie takie drobne bąbelki (gdzies powietrze dochodziło). Pod samochodem sucho, żadnych plam, czy tez kapania. Po ok 2 tyg stało sie... płyn poleciał ciurkiem niczym z kranu. Okazało sie iż korpus chłodnicy się rozszczelnił. Wyjąłem, skleiłem i po tym zabiegu jeszcze ze 2 dni poziom się wahał. Później się uspokoił i było juz stabilnie...
Ja obstawiam, iż gdzies jest jakaś nieszczelność na układzie chłodzenia. Nie musi cieknąć, kapać, wyciek rozchodzi się po elementach i gubi w syfie z drogi (śnieg, kałuże itp).
proponuję wyjąć chłodnicę i dokładnie sprawdzić ją pod kątem szczelności, to samo z wężami i innymi elementami chłodzenia. Zainteresowanym mogę podesłać link do mini fotorelacji z regeneracji chłodnicy. Mnie to zajęło około 1h (ze zdjęciem i założeniem chłodnicy)
pozdrawiam

dk2b - Pią Lut 25, 2011 18:58

rovek napisał/a:
zbiorniczek odrazu robił sie pusty, kiedy miałem nieszczelny układ też roobiło sie sucho.


ale chodzi o to ze u mnie jest o tyle dziwna sytuacja ze w zbiorniku nie robi sie sucho jest caly czas jakies 2-3cm na dnie nie "wysysa" go do konca... :/ na cieplym jak odkrecam korek (wiem ze tak nie wolno :mrgreen: ) plyn wraca do max. tak jak byl zalany. jak bym mil HGF lub wyciek to po odkreceniu korka nie mial bym tej samej ilosci plynu.... olej i plyn chlodniczy czysty... :razz: nie mam zadnego majonezu... wszystko gra... :smile: nie stracil tez roverek mocy...

Lewis - Sob Lut 26, 2011 09:25

moze gdzies dziurawy jest zbiorniczek :D mikroskopijna dzuirka wyciągnij go i obejrzyj :]
memphisto - Sob Lut 26, 2011 22:53

Lewis napisał/a:
moze gdzies dziurawy jest zbiorniczek :D mikroskopijna dzuirka wyciągnij go i obejrzyj :]


ale kolega ma tak, że płyn się "zacina" w ukłądzie i po czasie wraca do swojego poziomu ani 1 kropelki nie gubi więc nie ma wycieków.

Przytyka się coś i trzyma za dużo płynu ja bym też na korek obstawiał. Mi zawsze trochę płynu kradnie i później zwraca (choć dziś już nie wrócił :mrgreen: )

wachu990 - Sob Lut 26, 2011 23:31

Witam !! Właśnie spędziłem pół dnia na pracy przy roverku. Opłacało się - teraz płyn nie ucieka, ani nie zacina się w układzie. Powodem była nie pompa wody, a pęknięta obudowa termostatu. Końcówka prz oringu wchodząca w blok silnika, przy pompie wody ułamała sie i ciekło. Przy okazji cały rozrząd wymieniłem. Naszczęście obudowę taką samą miałem przy drugim silniku co leży u mnie w piwnicy. 70 zl zaoszczędzone, ogólnie to w żadnym sklepie z częściami motoryzacyjnymi nie do dostania - byłem w 4 - minimot, fota ... jedynie na stronie ... Dużo rozkręcania było, bo obudowa ta wchodzi w metalową rurę która znajduje się pod kolektorem ssącym co utrudnia dojście lub manewry ... (3 godz kręcenia + wycieczka po sklepach za obudową nową i na koniec wycieczka do supermarketu po płyn do ukł. chłodzącego)
dk2b - Nie Lut 27, 2011 09:16

wymienilem korek i po podkrecalem wszystkie opaski na wezach od ukladu chlodzenia :lol:
efekt: plyn raz mi spadl ponizej minimum :???: wczoraj zagrzalem dobrze uklad zgasilem silnik, patrze pod maske plynu bylo ponad max. sprawdzilem na zimnym silniku (po nocy) czy mi znowu plynu nie wciagnelo stan byl max. czyli tak ja zalalem. :mrgreen: aa i na zimnym silniku jak odkrecilem korek to usluszalem syczenie i plyn mi zabulgotal :/ nie wiem czy to tak powinno byc :shock: na starym korku tak nie mialem... :neutral:

memphisto - Nie Lut 27, 2011 14:01

dk2b napisał/a:
aa i na zimnym silniku jak odkrecilem korek to usluszalem syczenie i plyn mi zabulgotal :/


na zimnym nie powinien bulgotać

dk2b - Nie Lut 27, 2011 14:07

memphisto napisał/a:
na zimnym nie powinien bulgotać


a mi zabulgotalo :/ :shock:
to ja juz nie wiem co mu jest... :bezradny:
a nie moze byc tak ze np. mam lekko zapowietrzony uklad? bo weze na zimnym sa miekkie, a mimo to mi zabulgotalo :shock:

memphisto - Nie Lut 27, 2011 14:43

dk2b napisał/a:
a nie moze byc tak ze np. mam lekko zapowietrzony uklad?


najlepiej go odpowietrzyć - takie pokrętełko jest i musisz je pokręcić i czekac aż wypluje wodę i chyba to wszystko ale nie jestem pewien :mrgreen: :mrgreen:

leszczu - Pon Lut 28, 2011 11:00

Możesz sprawdzić czy jest zapowietrzony trochę inaczej. :grin: Robisz to na zimnym silniku. Odkręcasz korek od zbiorniczka i uciskasz np. ten górny przewód od układu chłodzenia i jak ze zbiorniczka będą wydobywać się pęcherzyki powietrza to masz układ zapowietrzony, a jak płyn to jest ok. :grin:
bandieta - Pon Lut 28, 2011 13:05

wachu990 napisał/a:
Witam !! Właśnie spędziłem pół dnia na pracy przy roverku. Opłacało się - teraz płyn nie ucieka, ani nie zacina się w układzie. Powodem była nie pompa wody, a pęknięta obudowa termostatu. Końcówka prz oringu wchodząca w blok silnika, przy pompie wody ułamała sie i ciekło. Przy okazji cały rozrząd wymieniłem. Naszczęście obudowę taką samą miałem przy drugim silniku co leży u mnie w piwnicy. 70 zl zaoszczędzone, ogólnie to w żadnym sklepie z częściami motoryzacyjnymi nie do dostania - byłem w 4 - minimot, fota ... jedynie na stronie ... Dużo rozkręcania było, bo obudowa ta wchodzi w metalową rurę która znajduje się pod kolektorem ssącym co utrudnia dojście lub manewry ... (3 godz kręcenia + wycieczka po sklepach za obudową nową i na koniec wycieczka do supermarketu po płyn do ukł. chłodzącego)



czyli zgadlem :) ->
http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#595949
mogles tez taka notke zamiescic w swoim poscie, ulatwia to zycie ludziom ktorzy przeszukuja potem forum

petru23 - Pon Lut 28, 2011 16:39

wiem ze jestem nowy i mi nie wypada... ale w FAQ znalazłem coś takiego. Pozwolę sobie zacytować

Cytat:
Aby zlokalizować wyciek płynu chłodniczego należy:
- sprawdzić, czy nie dostaje się do oleju (majonez pod korkiem wlewu, 2 stany oleju na bagnecie)
- sprawdzić, czy nie ma wycieku z chłodnicy. Wyciek może być widoczny (jeśli jest duży) albo może dać się zaobserwować biały nalot (mały wyciek)
- sprawdzić wszystkie opaski zaciskowe na wężach układu chłodzenia (jeśli jest wyciek, to najlepiej wymienić opaskę na nową, albo dokręcić istniejącą)
- sprawdzić, czy nie ma wycieku z uszczelki kolektora ssącego (dotyczy silników serii K)
- sprawdzić, czy płyn nie jest wyrzucany przez zbiorniczek płynu (w takim przypadku dobrze jest sprawdzić korek zbiorniczka, czy działa w nim zaworek)
- sprawdzić, czy płyn nie dostaje się przez uszczelkę głowicy do cylindrów i nie jest wydalany przez układ wydechowy (charakterystyczna biała chmura za autem...)
- sprawdzić, czy płyn nie wycieka przez nieszczelność w pompie wody lub przez uszczelkę termostatu
- sprawdzić, czy płyn nie wycieka przez nagrzewnicę (często mamy wtedy mokry dywanik od strony pasażera)

andrzej9339 - Czw Mar 03, 2011 22:32

dk2b mam ten sam problem tzn. płyn znika ze zbiorniczka ale zawsze tak 2-3 cm zostaje nie widziałem żeby mi gdzieś uciekał nie mam pojęcia dlaczego się tak robi jak zmienisz korek to daj znać czy coś się poprawiło może u mnie to samo się dzieje. Dodam że z olejem wszystko ok.
dk2b - Pią Mar 04, 2011 22:24

wiec po wymianie korka plyn na bardzo rozgrzanym silniku ubywa do minimum a po ostygnieciu silnika wraca do pierwotnej ilosci... :???: czasem tylko nie powraca do stanu jak byl wlany... olej nadal czysty plyn tez... mysle ze to nie wyciek bo gdyby tak bylo to by nie wracalo plynu tak jak byl zalany gdy odkrecam korek... aa i na zimnym silniku jak odkrecam korek slychac syczenie i plyn tak jak by "wracal" ... nie mam pomyslow co to moze byc... moze po prostu tak juz jest i nie przejmowac sie tylko jezdzic nadal... :/
wachu990 - Pią Mar 04, 2011 22:30

Jaki masz wlany płyn chłodniczy ?? W moim przypadku raz się zdażyło, że przymarzło mi w chłodnicy i nie było obiegu. Tylko tak spekuluję ... może sie przyda taka podpowiedź. Garażujesz autko w cieple czy na dworze ??
dk2b - Sob Mar 05, 2011 09:06

Mam zalany plyn Venol (rozowy) auto jest garazowane ale garaz jest nie ogrzewany...
chyba nie zamarza bo jak mam ten plyn w garazu na polce i w bance nie zamarza to tak samo w chlodnicy by nie zamarzl... :razz:

faecd - Sob Mar 05, 2011 11:17

dk2b, moze zapowietrzony uklad? ja bym zaczal od pozadnego odpowietrzenia
dk2b - Nie Mar 06, 2011 20:59

a juz myslalem ze jest wszystko ok po wymianie korka... :cry: ale juz plyn nie wraca nawet na zimnym silniku do poziomu jaki byl wlany caly czas utrzymuje sie pod minimum :/ gdy na cieplym silniku odkrecam korek plyn podnosi sie do kreski minimum a nastepnie znowu go "wciaga" do stanu jaki byl czyli ponizej minmum :/ (2-3cm zostaje ciagle w zbiorniczku) nie zauwazylem zadnych wyciekow spod uszczelki kolektora ssacego ani ogolnie z ukladu chlodzenia. Nie jezdzilem 5 dni i tez pod samochodem nie bylo zadnych plam... olej i plyn czysty... jak odkrecam korek na ostygnietym silniku to tak jak by nadal w ukladzie bylo cisnienie bo podczas odkrecania sluchac syczenie i plyn bulgocze... nie mam juz pomyslow co moze byc przyczyna "dziwnego" znikania plynu...
memphisto - Nie Mar 06, 2011 22:52

dk2b, teraz masz te same objawy które ja miałem i po 4-5mc takiej jazdy i dolewania co jakiś czas płynu parę dni temu poszła mi uszczelka pod głowicą i póki co auto stoi unieruchomione.

Teraz masz te same objawy co ja miałem.

dk2b napisał/a:
ale juz plyn nie wraca nawet na zimnym silniku do poziomu jaki byl wlany caly czas utrzymuje sie pod minimum :/


miałem

dk2b napisał/a:
nie zauwazylem zadnych wyciekow spod uszczelki kolektora ssacego ani ogolnie z ukladu chlodzenia.


u mnie również nie było

dk2b napisał/a:
Nie jezdzilem 5 dni i tez pod samochodem nie bylo zadnych plam...


nawet jak uszczelkę wysadzi to nie ma plam

dk2b napisał/a:
olej i plyn czysty...


u mnie był czysty 3-4 miesiące później miesiąc dwa na brudnym śmigałem i teraz nie mam uszczelki

dk2b napisał/a:
ak odkrecam korek na ostygnietym silniku to tak jak by nadal w ukladzie bylo cisnienie bo podczas odkrecania sluchac syczenie i plyn bulgocze...


ten sam objaw miałem :)

dk2b napisał/a:
nie mam juz pomyslow co moze byc przyczyna "dziwnego" znikania plynu...


to jest nadciągający HGF w wersji slow :mrgreen: choćbyś nie wiem co robił to poszła Ci już uszczelka i kwestia czasu aż Ci ją całą wysadzi. Czy warto z tym jeździć? To Ci powiem jak oddam moje auto do naprawy i opiszę szkody wyrządzone na 5'cio miesięcznej jeździe z lekkim HGF

Także nie ma sensu szukać już powodów bo czeka Cie hgf jak chyba każdego :wink:

w moim wypadku HGF wyniesie mnie 2.500 PLN :mrgreen: ale z silnika 8V zrobi się 16V

pawko82 - Pon Mar 07, 2011 21:54

Witam,to wina źle odpowietrzonego układu.Też tak miałem i odpowietrzałem na odpalonym silniku.Wystarczy po odpaleniu wykręcic śrubę na metalowym łaczniku i ewentualnie pouciskac węże od chłodnicy żeby wszystko się z niej wydostało i jak nie będzie powietrza zakręcic i uzupełnić płyn.Pozdrawiam
dk2b - Czw Mar 10, 2011 20:32

memphisto, to w takim razie powiedz mi co dzieje sie z tym plynem co ubywa jak olej jest czysty i stan oleju sie nie podniosl... :cool:
a bialej chmury za samochodem tez nie mam :razz: nooo chyba ze jest zimno albo deszczowa pogoda to jest to zauwazalne ale dopiero wtedy gdy silnik sie nagrzeja przy odpalaniu i na zimnym silniku spalin wydobywajacych sie z rury nie widac...
hmm uszczelke pod glowica wymienialem jakies 7 miesiacy temu, a od tamtej pory zrobilem tylko 3,5 tys. km... nie katowalem silnika max. do 4 tys. obrotow i tez go nie przegrzalem... jak by to znowu uszczelka to co to za uszczelki by robili jak po tylu km uszczelka znowu by poszla... :/

[ Dodano: Czw Mar 10, 2011 20:32 ]
pawko82 napisał/a:
Wystarczy po odpaleniu wykręcic śrubę na metalowym łaczniku i ewentualnie pouciskac węże od chłodnicy

hmmm gdzie ta sruba sie znajduje i jak sie odpowietrza uklad chlodzenia bo kompletnie nie wiem... :???: skad bede wiedzial ze uklad jest juz dobrze odpowietrzony...? :/

rovek - Czw Mar 10, 2011 21:09

Śruba znajduje się na metalowej rurce która przechodzi między blokiem silnika a filtrem powietrza. Odpowietrzanie: wykręć tą śrubkę, wlewaj płyn chłodniczy do momentu, kiedy będzie wypływał sam płyn bez powietrza, potem zakręć śrubkę i odpowietrzone.
dk2b - Czw Mar 10, 2011 22:07

rovek napisał/a:
wlewaj płyn chłodniczy do momentu, kiedy będzie wypływał sam płyn bez powietrza
a jak juz mam plyn w ukladzie chlodzenia i chce tylko odpowietrzyc to tak samo jak napisales? mam to robic na odpalonym czy na zgaszonym silniku? bo kompletnie nie wiem jak to sie robi a nie chce czegos spiep**yc... :/
leszczu - Pią Mar 11, 2011 14:32

dk2b, przecież ci wyżej w postach napisałem jak sprawdzić czy układ jest zapowietrzony. :wink:
Cytat:
Możesz sprawdzić czy jest zapowietrzony trochę inaczej. :grin: Robisz to na zimnym silniku. Odkręcasz korek od zbiorniczka i uciskasz np. ten górny przewód od układu chłodzenia i jak ze zbiorniczka będą wydobywać się pęcherzyki powietrza to masz układ zapowietrzony, a jak płyn to jest ok. :grin:

dk2b - Czw Mar 17, 2011 23:17

odpowietrzylem uklad, ale nie ma poprawy...
czytalem gdzies na forum ze przyczyna ubytku plynu moze byc walnieta uszczelka kolektora ssacego...
wiec moje pytania:
jakie sa objawy padnietej uszczelki kolektora...?
i co kolektor ssacy ma wspolnego z ubytkiem plynu chlodzacego?
(nie widac u mnie zadnych wyciekow z pod uszczelki kolektora nie ma tez bialych nalotow)
niech mi ktos to prosto i jasno wyjasni bo nie ogarniam tego :mrgreen:
wiem ze uszczelka tak owa nie jest droga...

[ Dodano: Czw Mar 17, 2011 23:17 ]
odpowie mi ktos na moje pytania? :roll: bo niepokoi mnie ten ubywajacy plyn i chcialbym jak najszybciej rozwiazac ten problem...

olej nadal mam czysty i plyn tez...
ogolem dolalem ok. 2,5l plynu i gdyby to byla uszczelka po takiej ilosci plynu powinienem miec juz dawno maslo pod korkiem. Po 1l maslo by sie juz zrobilo jak by sie plyn do oleju przedostal, a u mnie jak bylo tak i jest pod korkiem czysto, plyn w zbiorniczku tez czysty....

memphisto - Pią Mar 18, 2011 00:07

dk2b napisał/a:
ogolem dolalem ok. 2,5l plynu i gdyby to byla uszczelka po takiej ilosci plynu powinienem miec juz dawno maslo pod korkiem.


ja po 15L nie miałem masła pod korkiem ani nawet plamki oleju w zbiorniczku dopiero później to padło

leszczu - Pią Mar 18, 2011 12:21

Możesz spróbować wymienić tą uszczelkę kolektora ssącego. Dużo ona nie kosztuje. :wink:
dk2b - Pią Mar 18, 2011 13:20

a moze mi ktos wytlumaczyc co ma uszczelka kolektora ssacego do ubywajacego plynu? :razz: i jezeli to ta uszczelka to jakie sa objawy walnietej uszczelki kolektora ssacego? :hmm:
rovek - Pią Mar 18, 2011 17:31

Przez kolektor ssący przechodzi kanał wodny, o ile wiem jest to kanał zwrotny. Uszczelka ta jest z gumy i źle znosi różnice temperatur. Bardzo często ona wysiada w k-serii. Koszt niewielki, bo około 20 zł, a przez nią może ubywać spora ilość płynu chłodzącego.
Objawem jest uciekanie płynu w różnym tempie.

Bez problemu można ją wymienić samemu bez kanału. Wystarczy zdjąć wężyk płynu wychodzący z kolektora, odkręcić 7 nakrętek (trzeba sie z tym troche pomęczyć), podważyć kolektor, wymienić uszczelkę i skręcić.

Rozważ również pęknięcie obudowy termostatu albo węży płynu chłodzącego.

dk2b napisał/a:
(nie widac u mnie zadnych wyciekow z pod uszczelki kolektora nie ma tez bialych nalotow)

Naloty powinny być w kolorze płynu, najczęściej zielony lub niebieski.

dk2b - Sob Mar 19, 2011 10:46

Chyba zainwestuje w uszczelke kolektora moze to cos pomoze... :mrgreen:

rovek napisał/a:
Rozważ również pęknięcie obudowy termostatu


a gdzie ten termostat sie znajduje? i jak jest pekniety to mam rozumiec ze ubywa plynu a jakis inny jeszcze objaw?

[ Dodano: Sob Mar 19, 2011 10:46 ]
Zamowilem uszczelke kosz to 7,50zl... :razz:
teraz niech ktos mi napisze krok po kroku jak wymienic ta nieszczesna uszczelke w moim Roverku (1.4 8v) :grin: co odkrecic, co po odpinac i czy jak juz wyjme stara uszczelke to trzeba jakos miejsce na nowa obczyszczac czy cos w tym stylu bo kompletnie nie wiem a chce to dobrze zrobic... :twisted: wymiana jest bardzo skomplikowana?

leszczu - Sob Mar 19, 2011 13:14

dk2b napisał/a:
a gdzie ten termostat sie znajduje? i jak jest pekniety to mam rozumiec ze ubywa plynu a jakis inny jeszcze objaw?

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=56746
dk2b napisał/a:
Zamowilem uszczelke kosz to 7,50zl... :razz:

Jakaś bardzo tania. :/ Patrz żeby nie było, że po jakimś czasie znowu zacznie przeciekać. :/
dk2b napisał/a:
teraz niech ktos mi napisze krok po kroku jak wymienic ta nieszczesna uszczelke w moim Roverku (1.4 8v) :grin: co odkrecic, co po odpinac i czy jak juz wyjme stara uszczelke to trzeba jakos miejsce na nowa obczyszczac czy cos w tym stylu bo kompletnie nie wiem a chce to dobrze zrobic... :twisted: wymiana jest bardzo skomplikowana?

http://forum.roverki.eu/v...ktora+ss%B1cego

dk2b - Sob Mar 19, 2011 14:55

leszczu19901 napisał/a:
Jakaś bardzo tania. :/ Patrz żeby nie było, że po jakimś czasie znowu zacznie przeciekać. :/


To jest taka uszczelka...
http://archiwumallegro.pl...1161418665.html

http://allegro.pl/uszczel...1468376148.html

moze byc?
jak nie to polec mi jakas lepsza zeby dlugo posluzyla :mrgreen:

leszczu - Sob Mar 19, 2011 17:56

Jak to nie jest ta uszczelka. :/
O taką chodzi. :wink:
http://allegro.pl/rover-1...1501456727.html

dk2b - Sob Mar 19, 2011 18:30

leszczu19901 napisał/a:
http://allegro.pl/rover-1...1501456727.html

tylko ta uszczelka co ty ja mi podales to jest do R 1.4 ale do 16V a ja mam roverka 1.4 ale 8v to calkiem inna idzie nawet na tej aukcji jest napisane ze do 16v :twisted:
ja posiadam kolektora taki ooo :razz: :arrow:
http://allegro.pl/rover-2...1478972119.html

http://allegro.pl/kolekto...1504427448.html

wiec czy "moja" uszczelka bedzie dobra do mojego R?

leszczu - Sob Mar 19, 2011 18:44

A kurde, mój błąd. Myślałem, że cały czas chodzi o 16V :o
Wiec ta twoja będzie dobra. :wink:

dk2b - Nie Mar 20, 2011 20:02

hehe spoko... :twisted:
mam nadzieje ze jak wymienie ta uszczelke to bedzie juz ok... :razz:
zeby tylko nie znowu HGF :cry:
bo to za duzy koszt a kasy brak... :/

[ Dodano: Nie Mar 20, 2011 20:02 ]
Jeszcze sie zapytam zeby sie nie pomyslic :razz: jak wymieniam uszczelke kolektora ssacego (R 1.4 8v) to ubytek plynu moze byc spowodowany uszczelka DOLNA kolektora czyli taka:
http://allegro.pl/uszczel...1519362080.html
gorna uszczelka nie ma zwiazku z ubytkiem plynu :?:

rovek - Pon Mar 21, 2011 06:56

leszczu19901 napisał/a:
Jak to nie jest ta uszczelka. :/
O taką chodzi. :wink:
http://allegro.pl/rover-1...1501456727.html

Ta jest do 16V, kolega ma w profilu Rover 200 1.4 8V 1997/98

leszczu - Pon Mar 21, 2011 15:35

dk2b napisał/a:
gorna uszczelka nie ma zwiazku z ubytkiem plynu :?:

Raczej nie, ale wiesz, że wszystko jest możliwe. :wink:

sew87 - Pon Mar 21, 2011 16:47

mi tak samo ubywa plyn chlodniczy tak w 2 miechy potrafi spasc cos 2 cm ale robie krotkie trasy do pracy i spowrotem wiekszosc w karkach moze dlatego ,ale wycieku nie ma bo patrzylem od spodu ,wiec pewnie jakas mala dziurka jest i mam pytanie czy moge kupic jakis uszczelniacz i zalac mu i zobaczyc czy pomoglo?
dk2b - Czw Mar 24, 2011 19:02

W Roverku 8v tak samo sie wymienia uszczelke pod kolektorem ssacym jak w 16v? :?:
bo to co mi podal leszczu19901,
http://forum.roverki.eu/v...ktora+ss%B1cego
jest chyba do 16v bo pisze cos o 7 nakretkach a u mnie przy kolektorze jest ich 8... :razz:

lukaszl - Nie Mar 27, 2011 11:18

dk2b i jak kupiłeś ten korek?
Przyznam szczerze, że jestem ciekawy, iż faktycznie to było to.
Ja w swoim Roverze też miałem podobny problem, lecz u mnie niestety okazało się że miałem wtedy HGF.

Pozdrawiam

dk2b - Nie Mar 27, 2011 15:17

lukaszl, wymienilem korek, pojezdzilem troche na nowym korku ale nie zauwazylem zmiany (plynu nadal ubywalo) wiec z powrotem zalozylem orginalny korek Rovera. jazdzilem na nim troche i tez plynu ubywalo ale na obecna chwile juz pare dni plyn po ostygnieciu silnika prawie wraca do stanu takiego jak byl wlany albo jak jest rozgrzany dobrze silnik jest go nawet wiecej niz byl wlany... tak jak by sie samo cos naprawilo :mrgreen: hehe ale zamierzam i tak wymienic uszczelke pod kolektorem ssacym dla swietego spokoju... :grin: :razz:
rav07 - Wto Mar 26, 2013 13:10

mialem ten sam problem ubywal mi plyn w zbiorniczku raz nawet uciekl do zera dolalem i przez miesiac ucieklo z 1cm troche mnie to denerwowalo wiec dalem do sprwdzenia i caly uklad byl ok olej czysty w zbiorniczku zero oleju dymek normalny wiec obstawilem hgf i faktycznie uszczelka zaplacilem 1100,16zl i wszystko juz ok plyn nie ucieka