Zobacz temat - [R416] Problem ze wskaźnikiem temperatury
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Problem ze wskaźnikiem temperatury

kamilos2521 - Sro Lut 23, 2011 13:38
Temat postu: [R416] Problem ze wskaźnikiem temperatury
WITAM WSZYSTKICH JESTEM POSIADACZEM ROVERKA 416 SI Z 96 ROKU I MAM PROBLEM I LICZĘ NA WASZĄ POMOC....A WIĘC OD JAKIŚ DWÓCH -TRZECH TYGODNI ZAUWAŻYŁEM ŻE WSKAŹNIK TEMPERATURY SILNIKA JEST TROCHĘ NISKO(ZDJĘCIE NA DOLE) I CZY PRZEJADE DUŻO KILOMETRÓW CZY MAŁO JEST ZAWSZE W TYM SAMYM MIEJSCU WCZEŚNIEJ JAK JEŹDZIŁEM DOCHODZIŁ DO POŁOWY NO MOŻE 1MM NIŻEJ ALE TERAZ JEST NA 1/3 SKALI CZY COŚ JEST NIE TAK?????
NIE ZAUWAŻYŁEM ŻADNYCH OBJAWÓW KTÓRE MOGŁY BY MNIE NIE POKOIĆ W AUCIE ROBI SIĘ CIEPŁO JAK ZAWSZE....
PROSZĘ O POMOC ....
DZIĘKUJE I CZEKAM NA ODPOWIEDZI

szoso420: proszę pisać bez Caps Locka

greg-si - Sro Lut 23, 2011 13:42

Jaką mamy porę roku? I czy położenie wskazówki w tym miejscu zaczęło się równolegle z mrozami?
tronsek - Sro Lut 23, 2011 13:43

Do sprawdzenia termostat.
kamilos2521 - Sro Lut 23, 2011 13:46

Auto mam od maja 2010r...problem zaczął się jakieś 3-4 tygodnie temu....przed tym było tak że wskaźnik szedł do połowy no może 1mm niżej ale teraz jest za bardzo nisko co to może być?????????
szoso - Sro Lut 23, 2011 15:24

kamilos2521, jeśli znowu napiszesz w jakimś temacie o swoim problemie to dostaniesz ostrzeżenie, masz swój temat i czekaj na odpowiedzi tutaj
budyn26 - Sro Lut 23, 2011 19:24

Sprawdź termostat jak termostat ok to czujnik pada miałem podobnie pokazywał jak u Ciebie aż w końcu przestał. Nie zwróciłem wcześniej uwagi ale ze zdjęcia widać ze auto chodzi jeszcze na ssaniu jest nie dogrzane. Może wiatrak Ci cały czas pracuje albo odpięła się druga kostka od czujnika do komputera lub padł czujnik.
kamilos2521 - Czw Lut 24, 2011 11:52

witam sprawdze czujnik napewno ale dopiero w sobote i dam znac czy pomoglo jak nie to w poniedzialek wymienie termostat....
wiatrak wogole mi sie nie wlacza przy takiej niskiej tmperaturze silnika sprawdzalem dzisiaj...
Może ktos ma inny pomysl co to moze być?????

[ Dodano: Czw Lut 24, 2011 11:52 ]
Witam czujnik wymieniłem dzisiaj rano i nic się nie zmieniło.....
Termostat wykręciłem i wrzuciłem do gara z gorącą wodą otwiera się na maxa i zamyka przy zimnej więc to tez nie to....
Więc to może być...ma ktos jakiś pomysł
Proszę o pomoc.

greg-si - Czw Lut 24, 2011 12:16

Uruchom samochód, postaw na słońcu, zamknij mały obieg (pokrętło na niebieskie pole) i czekaj aż włączy się wentylator.
Najlepiej zrobić to po tym jak wrócisz skądś żeby bez potrzeby środowiska nie zatruwać rozgrzewaniem silnika.
Ewentualnie poczekać na wyższe temperatury by zrobić to szybciej.

Adrian - Czw Lut 24, 2011 12:27

greg-si,

Poruszaliśmy już sprawę problemów kamilos2521 w tym wątku KLIK . No i chyba nic innego nie da się sprawdzić. Widocznie u kamilos2521 musi tak wskaźnik pokazywać.

own - Czw Lut 24, 2011 12:38

Czy to jest coś nienaturalnego, że przy takich mrozach wskazówka jest trochę niżej?
greg-si - Czw Lut 24, 2011 12:40

AdrianWWL

ownstlr napisał/a:
Czy to jest coś nienaturalnego, że przy takich mrozach wskazówka jest trochę niżej?


Właśnie do tego dążę. Zastanawiać się dlaczego zimą wskazówka jest niżej to szukanie problemu na siłę. Szczególnie przy tak skrajnej temperaturze.

BoloSr - Czw Lut 24, 2011 13:10

greg-si napisał/a:
AdrianWWL

ownstlr napisał/a:
Czy to jest coś nienaturalnego, że przy takich mrozach wskazówka jest trochę niżej?


Właśnie do tego dążę. Zastanawiać się dlaczego zimą wskazówka jest niżej to szukanie problemu na siłę. Szczególnie przy tak skrajnej temperaturze.


aja sie tak zapytam gdzie sa jakies otwory w ktore mozna by sie wkrecic z kroccem zeby mozna bylo dac czujnik do temperatury ?? ? najlepiej do oleju i plynu chlodniczego ?? ?

kamilos2521 - Czw Lut 24, 2011 13:23

Greg-Si
Robiłem juz tak jak opisałeś wyżej...samochód chodził jakieś 30 minut i nie włączył sie wentylator temperatura dochodzi tak jak na zdjęciu i nawet drgnie,,,nawet jakbym go katował i jechał 5-6 tysięcy obrótów też by się wentylator nie włączył(od sdamego początku jak mam te auto czyli od roku nigdy wentylator mi się nie włączył nawet jak było 40 stopni i korek godzinny we wrocławiu)
Ale problem jest dalej bo 3-4 tygodnie temu też było zimno a wszkazówka szkła wyżej prawie na połowę....

greg-si - Czw Lut 24, 2011 14:13

BoloSr napisał/a:
aja sie tak zapytam gdzie sa jakies otwory w ktore mozna by sie wkrecic z kroccem zeby mozna bylo dac czujnik do temperatury ?? ? najlepiej do oleju i plynu chlodniczego ?? ?

Chłodniczy możesz brać w okolicach czujników które są oryginalnie a oleju chyba trzeba szukać gdzieś przy filtrze.

kamilos2521 napisał/a:
Robiłem juz tak jak opisałeś wyżej...samochód chodził jakieś 30 minut i nie włączył sie wentylator temperatura dochodzi tak jak na zdjęciu i nawet drgnie,,,nawet jakbym go katował i jechał 5-6 tysięcy obrótów też by się wentylator nie włączył(od sdamego początku jak mam te auto czyli od roku nigdy wentylator mi się nie włączył nawet jak było 40 stopni i korek godzinny we wrocławiu)


Czyli wychodzi na to że czujnik od kompa masz rąbnięty albo gdzieś kable/wentylator.
Który czujnik wymieniłeś? Na pewno ten od wskazań na desce? Poszukaj na forum jak sprawdzić czy czujnik od wentylatora jest sprawny bo ja dokładnie nie pamiętam (chyba wystarczy wyjąć kostkę z czujnika ale nie jestem pewien). Wtedy wykluczysz instalację jak i sam wentylator.
Jak sprawdzałeś to na pewno miałeś regulator ogrzewania na zimne powietrze?

BoloSr - Czw Lut 24, 2011 14:21

Cytat:
Chłodniczy możesz brać w okolicach czujników które są oryginalnie a oleju chyba trzeba szukać gdzieś przy filtrze.


ale jest tam miejsce gdzies ?? ? bo moze dalo by rade dorobic cos sie wkreci i wlozy sie tam potem czujnik temperatury zeby mozna bylo widziec temperature :)

own - Czw Lut 24, 2011 14:26

BoloSr napisał/a:
ale jest tam miejsce gdzies ?? ? bo moze dalo by rade dorobic cos sie wkreci i wlozy sie tam potem czujnik temperatury zeby mozna bylo widziec temperature :)

Chcesz znać dokładniejszą temperaturę? Załóż może osobny temat o tym w modyfikacjach mechanicznych.

BoloSr - Czw Lut 24, 2011 14:29

ownstlr napisał/a:
BoloSr napisał/a:
ale jest tam miejsce gdzies ?? ? bo moze dalo by rade dorobic cos sie wkreci i wlozy sie tam potem czujnik temperatury zeby mozna bylo widziec temperature :)

Chcesz znać dokładniejszą temperaturę? Załóż może osobny temat o tym w modyfikacjach mechanicznych.

moze nic nie bede zakladal poprostu sie pytam gdzie sa otwory do ktorych mozna sie podpiac i tyle :) jak wykombinuje to wtedy sie pochwale ale czekam na ADi-mistrza co kompa zrobi :)

own - Czw Lut 24, 2011 14:30

BoloSr napisał/a:

moze nic nie bede zakladal poprostu sie pytam gdzie sa otwory do ktorych mozna sie podpiac i tyle :) jak wykombinuje to wtedy sie pochwale ale czekam na ADi-mistrza co kompa zrobi :)
Możesz się podpiąć do obecnych czujników i skalibrować to.
kamilos2521 - Czw Lut 24, 2011 14:40

Tak ten czujnik od wskazówki wymieniłem i dalej pokazuje jak pokazywał zero zmian...
Tak nadmuch miałem na zimno skierowane na maksa i wyłączone nadmuchy i tak sie wentylator nie włączył zresztą jak zawsze jeszcze nigdy mi się nie włączył wentylator....
Temperatura dochodzi do tego stanu i ani drgnie.....
Kurcze juz brakuje mi pomysłów co to może być.....

own - Czw Lut 24, 2011 14:44

kamilos2521 napisał/a:
Kurcze juz brakuje mi pomysłów co to może być.....

Czy poziom płynu chłodniczego jest w normie?

kamilos2521 - Czw Lut 24, 2011 14:53

tak cały czas jest w normie przy kresce z napisem max i cały czas sie tak utrzymuje....
leszczu - Czw Lut 24, 2011 15:04

No to kamilos2521, sprawdź jeszcze czujnik temperatury odpowiedzialny za wskazania dla komputera. Ten taki brązowy/sraczkowaty. :mrgreen:
http://www.mgfcar.de/sensor/
(To ten pierwszy na obrazku). :wink:

kamilos2521 - Czw Lut 24, 2011 15:14

Leszczu sprawdzałem go to znaczy wyciągnąłem przeczyściłem go i styki i nic nie pomogło...
Wymieniać narazie go nie będę bo zaraz dojdzie do tego że wymienie wszsytko...
Ale powiem że brakuje mi już pomysłów co to może być...
A u was jak jest z tą wskazówką gdzie ona się w waszych roverkach zatrzymuje może mam wszytsko dobrze bo już nie wiem sam...???

own - Czw Lut 24, 2011 15:22

Poczekaj aż temperatura na zewnątrz będzie wynosiła ok. 0 st.C i sprawdź go pod obciążeniem, a nie na biegu jałowym na dłuższej trasie.
kamilos2521 - Czw Lut 24, 2011 15:24

zrobie tak ale to nic nie da bo wskazówka ani drgnie stoi i będzie stała jak wół....
miesiać temu też było zimno a wskażówka szła wyżej....

leszczu - Czw Lut 24, 2011 16:17

A może coś z licznikiem, znaczy okłamuje wskazówka od temperatury ??
greg-si - Czw Lut 24, 2011 17:37

Sprawdź czy sterowanie wentylatorem chłodnicy działa.
Od czujnika na desce na razie się odczep bo on tylko za deskę rozdzielczą odpowiada.

kamilos2521 - Czw Lut 24, 2011 19:50

Ale jak mam to sprawdzic????
i co do tego ma sterowanie wentylatorem????
Wentylator jeszcze ani razu mi się nie załączył wcześniej ale temperature pokazywał dobra czyli na polowie

greg-si - Czw Lut 24, 2011 19:58

Cytat:
Ale jak mam to sprawdzic????

Napisałem na poprzedniej stronie....

kamilos2521 napisał/a:
i co do tego ma sterowanie wentylatorem????
Wentylator jeszcze ani razu mi się nie załączył wcześniej ale temperature pokazywał dobra czyli na polowie

Aha czyli dla Ciebie ważniejsze jest by mieć wskaźnik milimetr wyżej niż żeby silnik się nie przegrzewał.

own - Czw Lut 24, 2011 20:00

greg-si napisał/a:
Aha czyli dla Ciebie ważniejsze jest by mieć wskaźnik milimetr wyżej niż żeby silnik się nie przegrzewał.

Przecież silnik mu się nie przegrzewa. Jest za zimny. O to w tym temacie chodzi.

kamilos2521 - Czw Lut 24, 2011 20:17

tak silnik mi sie nie przegrzewa tylko no własnie nie wiem...?
może jest nie dogrzany ale nie wiem... wskazówka jest za nisko chyba...a jak jest u was bo brakuje mi pomysłów.

gringo_on - Czw Lut 24, 2011 22:09

mam podobny problem ze wskazówka, ale wydaje mi sie ze nie ma sensu szukać dziury w całym i bynajmniej poczekam do wiosny czy cos sie zmieni i jesli dalej bedzie tak samo to dopiero zacznę sie tym martwic:wink:
Tez myślałem o termostacie bo niby auto nagrzewa sie bardzo szybko i po przejechaniu ok 3 km przełącza na gaz nawet w tak siarczyste mrozy jakie sa obecnie (gdzie skoda octavia ojce dopiero po 6-8 km) ale dopiero po ok 10 km zaczyna tak naprawde "leciec" ciepłe powietrze z nadmuchu ale tak jak pisałem wcześniej poczekam do wiosny:)

kamilos2521 - Czw Lut 24, 2011 22:56

Ja mam tak samo na gaz przechodzi dosyć szybko nie wiem 4-5km i już jedzie na gazie...ciepłe powietrze leci po jakiś 7-8km...więc chyba tak powinno być...
Tylko czego wskaźnik pokazuje inaczej niż miesiąc temu...i czy silnik jest niedogrzany?

greg-si - Czw Lut 24, 2011 23:20

ownstlr napisał/a:
Przecież silnik mu się nie przegrzewa. Jest za zimny. O to w tym temacie chodzi.

Ale skoro w lato wentylator się nie włączał to coś mi tu nie gra. Bardziej bym się na tym skupił a nie na wskaźniku który coś tam pokazuje.
Wiem że teraz przegrzać silnik to jest problem ale zwróćmy na kilka rzeczy uwagę:
1. Mróz który powoduje:
- niedogrzanie silnika
- inne 'ułożenie' elementów elektronicznych
2. Abstrahując od mrozów opadnięcie wskazówki (defekt mechaniczny w samym liczniku)
3. Problem z termostatem który może się zacinać i test z wrzątkiem może być mało miarodajny
4. Dołek + zaśniedziałe styki może spowodować zmianę rezystancji układu.

Pewnie jeszcze by coś się znalazło co mogłoby spowodować taką sytuację. Tak jak wspomniałem wcześniej kilka razy lepiej zająć się czujnikiem który odpowiada za włączenie wentylatora bo może być później problem jak wyleci z głowy a płyn się zagotuje. Chyba lepiej mieć sprawny element który odpowiada za bezpieczeństwo silnika niż za bezpieczeństwo psychiki.

kamilos2521 - Pią Lut 25, 2011 07:27

Greg-si oczywiście że bezpieczeństwo silnika jest ważniejsze bez dwóch zdań....
Ale odkąd mam autko czyli prawie od roku nigdy mi się nie włączył wentylator(no chyba że go nie słyszałem jak jechałem, albo po opuszczeniu auta był mało słyszalny?)
Temperatura nawet w upał i w bardzo dużych korkach nie poszła nigdy wyżej jak 1mm od połowy w dół....płyn chłodniczy na swoim miejscu stan oleju też brak jakichkolwiek wycieków z silnika....moc taka sama....przegrzany napewno nie był....
A u ciebie jak krecha dojdzie do połowy to odrazu załącza się wentylator??????????

Adrian - Pią Lut 25, 2011 09:22

Panowie, którzy mają u siebie LPG, muszą dodatkowo wziąć pod uwagę to, że do ogrzania reduktora, też trochę ciepła potrzeba i płyn dodatkowo się ochładza, co przy obecnych temperaturach powietrza może skutkować anomaliami we wskazywaniu temperatury na desce.
BoloSr - Pią Lut 25, 2011 09:24

AdrianWWL napisał/a:
Panowie, którzy mają u siebie LPG, muszą dodatkowo wziąć pod uwagę to, że do ogrzania reduktora, też trochę ciepła potrzeba i płyn dodatkowo się ochładza, co przy obecnych temperaturach powietrza może skutkować anomaliami we wskazywaniu temperatury na desce.


jakos tego nie zauwazylem :)

greg-si - Pią Lut 25, 2011 09:27

kamilos2521 napisał/a:
Ale odkąd mam autko czyli prawie od roku nigdy mi się nie włączył wentylator(no chyba że go nie słyszałem jak jechałem, albo po opuszczeniu auta był mało słyszalny?)

I właśnie dlatego bym się najpierw tym zajął.

U mnie wskazówka jest drętwo lekko poniżej połowy. Jak wentylator się włącza też jest w takie pozycji. Zresztą ja się nie przyglądam tej wskazówce bo ona dla mnie nie jest wyrocznią. Czasem (zdarzyło się może z 5 razy w ciągu 2,5 roku) wskazówka mi skoczy do 3/4 skali bez załączenia wentylatora niezależnie od tego czy jest na zewnątrz ciepło czy zimno.
Na dodatek którejś zimy wskazówka od razu po przekręceniu kluczyka stała dęba na max niezależnie czy wsiadałem do samochodu przy -20 z rana czy po 2h jazdy. Mrozy puściły licznik chodzi dobrze tzn. wskazuje tak jak powinien. A czy dobrze?

kamilos2521 - Pią Lut 25, 2011 09:42

Adrian może i cos w tym jest co piszesz ale miesiąc temu też były mrozy no może nie takie duże jak teraz ale wtedy wskaźnik pokazywał w połowie a teraz nie więc chyba to nie od pogody zależy......może jakiś inny pomysł????

[ Dodano: Pią Lut 25, 2011 09:42 ]
A wskazówka nawet nie drgnie to znaczy nigdy nie jest niżej ani wyżej jak szła około 1mm niżej i tak już zostawała czy to była trasa czy mega korek czy upał czy zimno zawsze jak wół w jednym miejscu....wentylatora też nigdy nie słyszałem żeby chodził(no chyba że chodzi cicho i go nie słyszę) i nawet nigdy nie sprawdzałem wskazówka zawsze była na swoim miejscu więc nie interesowało mnie czy wentylator chodzi...

A kiedy wentylator powinien się załączyć????
Jak dojdzie do połowy wkazówka czy trochę wyżej jak to jest???

keczu - Pią Lut 25, 2011 15:20

BoloSr napisał/a:
ja sie tak zapytam gdzie sa jakies otwory w ktore mozna by sie wkrecic z kroccem zeby mozna bylo dac czujnik do temperatury ? najlepiej do oleju i plynu chlodniczego ?


Jestem prawie na 100% pewny ze autka po roku 2000 maja czujnik temperatury oleju. Przy filtrze oleju sa dwa ,jeden cisnienia drugi temperatury wlasnie i daje sygnal tylko sie trzeba kompem podlaczyc.

BoloSr napisał/a:
moze nic nie bede zakladal poprostu sie pytam gdzie sa otwory do ktorych mozna sie podpiac i tyle jak wykombinuje to wtedy sie pochwale ale czekam na ADi-mistrza co kompa zrobi

Ok. ale jakbys zdecydowal sie zalozyc to mozemy na ten temat pogadac. Moge wrzucic fotki z odczytem z kompa ,ale nie w tym temacie jakby co, rzeby bylo na temat. Pozdr.

[ Dodano: Pią Lut 25, 2011 14:20 ]
kamilos2521 napisał/a:
A kiedy wentylator powinien się załączyć????
Jak dojdzie do połowy wkazówka czy trochę wyżej jak to jest???

Wskaznik daje przetworzone inf. z kompa , nie bezposrednio. Wiec zaczyna sie ruszac z min. ok 56 stopni , na nornalnym pozionie (prawie polowa) utrzymuje sie od ok 75 do 104 stopni nie zuszy sie nawet troche. Wtedy wlacza sie wentylator i wylacza sie przy 96 stopniach. Jesli temp. skoczy nawet o jeden stopien ponad 104 wskazowka idzie dosc szybko w gore (mialem tak jak uklad odpowietrzalem, sprawdzane z podlaczonym kompem) .

kamilos2521 - Sob Lut 26, 2011 15:05

To Ta moja wskazówka jak na zdjęciu jest dobrze czy źle????????????
Bo juz nie wiem sam...
Wymieniłem czujnik temperatury silnika, Czujnik wentylatora jest dobry...termostat kupiony nowy i też sprawny sprawdzany u kumpla w aucie i u niego idzie na połowę....
Więc juz nie mam pojęcia co to może być jak czujniki są dobre termostat też i cały układ jest odpowietrzony....

sobrus - Pon Lut 28, 2011 19:20

Mam ten sam "problem" co kolega kamilos2521, z tym że u mnie wskazówka tak pokazuje odkąd pamietam.
Termostat mam wymieniony (nawet dwa razy), na pewno sprawny oryginalny waxstat. Czujnik do komputera raczej też (mam kupiony EPS mogę jeszcze raz wymienić... ). Jedyne co mi przychodzi do czujnik pokazujący na desce.

Dodam że wskazówka stoi w 1/3 skali (jej przedłużenie wypada gdzieś na 1,1k rpm na obrotomierzu) jak mur. Czy korek czy trasa, lato czy zima, czy klima.

Być może tak jak ktoś zauważył jest to wina LPG. Wskazówka bardzo chętnie opuszcza to miejsce w dół (jak np zgaszę silnik i włącze grzanie wnętrza, to po paru sekundach opada jeszcze niżej). Więc skoro jest tak czuła, to może łapie też stratę na reduktorze?

Albo czujnik na deskę jest już zepsuty, jego akurat nie zmieniałem.

Silnik nie sprawia wrażenia niedogrzanego, nagrzewnica grzeje jak głupia. Łapie temperaturę roboczą (tzn tą 1/3 skali ;) ) w pare minut na jałowym nawet w mróz.
Zanim wróce z pracy do domu (7km) mogę mieć w samochodzie piekarnik nawet przy -10C na zewnątrz. Także to nie jest temostat na 100%. A wskazówka dalej stoi tam gdzie stoi :)

W zasadzie mi to nie przeszkadza, przyzwyczaiłem się że tam jest. Dopiero posty kolegi "ujawniły" że coś jest nie tak.

Dodam jeszcze że gdy miałem uwalony termostat wskazówka potrafiła pójść ponad połowę skali - czyli jednak jak chce to potrafi ;)

kamilos2521 - Wto Mar 01, 2011 00:57

Sorbus ja tez wymieniłem czujnik od płynu chłodzącego, oraz czujnik od wskaźnika na desce...termostat też sprawdzony jest dobry...chłodnica i cały układ odpowietrzony dobrze...u mnie też nawet jak było - 15 na biegu jałowym po paru minutkach leci ciepłe powietrze i wskaźnik idzie tak jak na zdjęciu...więc termostat działa na 100%...
Czy to dlatego ze mam LPG? wątpię bo miesiąc temu też miałem LPG były mrozy a wskazówka szła wyżej o jakieś 2-3 mm...
Od 4 dni z tym walczę i nie mam pomysłu już na to...
Może ktoś pomoże...
Może ktos miał coś podobnego i doszedł co to jest albo ma jakiś pomysl????

sobrus - Wto Mar 01, 2011 07:39

Ja chyba nic z tym nie będę robić, chyba że naprawde będzie mi nudno. Albo ktoś zgadnie przyczynę.

Przypominam sobie że raz jak grzałem go na na postoju wskazówka poszła mi wyżej (do poprawnego poziomu). Było to w mróz, samochód był wtedy troche przechylony. Nie pamietam czy to była Pb czy LPG.
Jest jeszcze jedna rzecz, odpalałem go wtedy bo zdechł mi akumulator i był wtedy świeżo naładowany. To u mnie rzadko sie zdarza bo rzadko jeżdże. Ale wyższe napięcie też mogło mieć jakiś wpływ. Alternator nowy i sprawny.

W zbiornicznu mam płynu nieco ponad max więc to nie wina poziomu płynu.

greg-si - Wto Mar 01, 2011 12:28

sobrus napisał/a:
W zbiornicznu mam płynu nieco ponad max więc to nie wina poziomu płynu.

Ściągnij trochę płynu bo jak postawisz samochód przodem w dół jak będzie gorąco to wywali Ci korek. Miałem tak ponad 200km od domu i już myślałem że to HGF.
W benzynie nie powinno przekraczać się linii maksimum.

sobrus - Wto Mar 01, 2011 12:58

Dzięki za poradę, dolałem tak bo po wymianie termostatu przez jakiś czas poziom mi spadał - zapewne układ sie odpowietrzał.

Prawdę mówiąc nie jestem nawet do końca przekonany czy jest dokładnie max, bo parkuje ma niedużym pochyleniu. Dolewam tak żeby było 0.5-1cm ponad linię złączenia części zbiorniczka wyrównawczego. Bo jak jest na linii to nie widze poziomu :D

Zwłaszcza że troche w nim syfu jest jeszcze po HGF i nie chce mi sie go myć.
Ale przy okazji sprawdze dokładnie na równym ile jego jest żeby nie było niespodzianek.

kamilos2521 - Wto Mar 01, 2011 23:03

Czyli greg-si mówisz że tak nisko idąca wskazówka od temperatury może być od tego że jest za dużo płynu chłodzącego tak???????
U mnie jest równo na max albo pare mm wyżej...też parkuję nie na 100% równej drodze....
Ciekawe nie myślałem że może to być od tego....
Jak sądzisz?

keczu - Wto Mar 01, 2011 23:27

kamilos2521 napisał/a:
Czyli greg-si mówisz że tak nisko idąca wskazówka od temperatury może być od tego że jest za dużo płynu chłodzącego tak???????

Ja mam przelane 1cm ,kiedys nawet wiecej. Na przegladach widze Rovery czy Landrovery nawet wiecej przelane ponad max i nie ma to wplywu na wskaznik temperatury.
Wiadomo jak sie za duzo przeleje to w upal i w korku moze plyn wyrzucic przez korek zbiorniczka, ale napewno lekkie przelanie nic nie ma wspolnego ze wskaznikiem plynu.

greg-si - Sro Mar 02, 2011 08:44

kamilos2521 napisał/a:
Czyli greg-si mówisz że tak nisko idąca wskazówka od temperatury może być od tego że jest za dużo płynu chłodzącego tak???????

Nie. Mi tylko chodziło o wywalenie korka.
Ja też jeździłem z trochę przelanym płynem przez ponad pół roku ale i wszystko było ok dopóki nie zostawiłem uruchomionego samochodu na ostrym spadku.

sobrus - Pią Kwi 22, 2011 15:28

Odświeżę temat, bo na Youtube znalazlem filmik pokazujący temperaturę w R416.

No i o dziwo pokazuje jak u mnie....
http://www.youtube.com/wa...drec_grec_index

Plaga jakaś albo to typowa usterka...

greg-si - Pią Kwi 22, 2011 18:25

sobrus, to jest na bank za nisko.
Kumpel w 214Si miał podobny problem. Wskazówka pewnego razu zaczęła dobijać troszkę niżej jak zawsze. Wymienił termostat i inne pierdoły. Nie pomogło dopóki nie wymienił czujnika odpowiedzialnego za wskazania na desce. Teraz jest tak jak powinno być.

kamilos2521 - Pią Kwi 22, 2011 20:56

Greg ja właśnie wymieniłem ten czujnik i to dwa razy mam kumpla w sklepie motoryzacyjnym więc jak włożyłem nowy i było bez zmian to zamówił drugi koszt nowego 52złote i temperatura jest jak na zdjęciu dalej termostat też wymieniony ...a idzie tak jak szła....więc nie wiem od czego zależy samochód sprawdzony przez dwóch znajomych i sprawdzonych mechaników i odpowiedź ta sama wszystko jest w porządku nie zawracaj sobie tym głowy więc nie wiem od czego to zależy?????
Adrian - Sob Kwi 23, 2011 13:24

kamilos2521,
Możesz podać symbol tego czujnika. Jeśli to nie oryginał, tylko jakiś dobrany od innego auta, to może pokazywać inaczej.

kamilos2521 - Sob Kwi 23, 2011 14:17

Symbol???a gdzie go znajdę powiem Ci że nie wiem gdzie on jest???
Jest on na czujniku????
Kumpel ze sklepu zamówił mi oryginał i był najdroższy do tego modelu więc jest dobry...
Ale daję sobie spokój z wskaźnikiem nie ma sensu tego ruszać wskazówka jest 2mm niżej niż powinna ale poza tym nic się nie dzieje spalania takie same moc też więc zostawiam to co za różnica gdzie jest wskazówka jak i tak nigdy do połowy mi nie podejdzie zawsze jest w jednym miejscu i już.

sobrus - Nie Kwi 24, 2011 19:57

No dokładnie, termostat mam wymieniony i sprawny (oryginalny waxstat made in uk), poprzedni niesprawny i prawdopodobnie nieoryginalny też tyle pokazywał dopóki silnik się nie przegrzewał (ale wtedy szło wyżej). Także cholera wie co to.
W upał czy w mróz, z klimą czy nie, na długim czy krótkim odcinku - po nagrzaniu wskaznik stoi tam jak kołek.
Wentylatory się nie włączają (na palcach mogę policzyć kiedy je słyszałem poza oczywiście użyciem klimy), więc to nie one chłodzą.

panwilli - Nie Kwi 24, 2011 20:10

to ja mam odwrotny problem, u mnei wskazówka warjuje dziś po przejechaniu 30 km na zimnym nawiewie, latała jak chciala podeszła wyżej polowy opadła potem na 3/4 odpała potem wyżej i znowu opadła

Jak wracałem wracałem na ciepłym nawiewie i już było wszystko okej

ja jeszcze nie wymieniałem tylko czujników ale zrobie to po wypłacie jak to nie pomoże to nie wiem co to może być

sobrus - Nie Kwi 24, 2011 20:38

Być może masz to co ja miałem - zacinający się termostat.
andrew0503 - Nie Kwi 24, 2011 20:47

sobrus napisał/a:
Być może masz to co ja miałem - zacinający się termostat.

Sądząc po objawach też obstawiam zacinający się termostat, właściwie to miałem identyczny problem aż termostat nie zaciął się na amen. Po wymianie jest ok.

greg-si - Nie Kwi 24, 2011 20:50

sobrus, masz LPG więc pewnie coś z układem chłodzenia również zostało pomodzone.
Kwestia też czujnika, kostek. Wystarczy że gdzieś kabel będzie łapał większy opór i czujnik będzie chodził inaczej.

panwilli - Nie Kwi 24, 2011 20:56

tylko chodzi o to ze ja termostaty już 3 wymieniłem a ostatni wsadziłem od poloneza z temperaturą otwarcia 82 stopnie ( przed włożeniem sprawdziłem i się otwierał) więc nie wiem co może być przyczyną oprócz tych czujników

no a tak na marginesie

żeby termostat się zacinał to by temperatura szalała nie ważne czy to na zimny czy to na ciepłym nawiwie. Chyba dobrze myślę??

Koju - Pon Kwi 25, 2011 07:58

panwilli napisał/a:
3 wymieniłem a ostatni wsadziłem od poloneza z temperaturą otwarcia 82 stopnie


Witam
Jeśli wymieniłeś x3 termostaty i wskazówka staje w tym samym punkcie to bym się tym bardzo nie przejmował i nie zagłębiał w szczegóły ;)
Moim zdaniem termostaty nie trzymają temperatury 82 C i otwierają się 2-3 stopnie wcześniej dlatego jest takie wskazanie.

Ps. U mnie po wymianie termostatu wskazówka jest jak u Was jakieś 1-2 mm poniżej połowy ale trzyma temperaturę wiec nie wnikam dlaczego jest troszkę niżej :P

kamilos2521 - Pon Kwi 25, 2011 09:58

U mnie jest tak samo wskaźnik od około 5 miesięcy schodzi 1-2mm poniżej połowy...
Wymieniłem termostat na oryginalny plus czujnik temperatury na deskę też oryginał plus czujnik od wentylatora i dalej idzie troszkę za mało do góry...
ale nic z tym już nie robię bo po co
Silnik chodzi dobrze pali jak palił wcześniej zero objawów więc po co szukać problemów na siłę...
Pozdro

panwilli - Pon Kwi 25, 2011 18:38

tylko, że u mnie nie stoi w miejscu tylko dziwnie się zachowuje
andrew0503 - Pon Kwi 25, 2011 19:46

panwilli napisał/a:
tylko, że u mnie nie stoi w miejscu tylko dziwnie się zachowuje

Tzn.? Przy szybkiej jeździe na dużym obiegu spada, a przy jeździe na małym obiegu w miarę trzyma temperaturę? U mnie w warsztacie też kombinowali, piąty termostat okazał się niezawodny (szkoda, że najdroższy :> ), a kombinowali z czujnikiem :/

panwilli - Wto Kwi 26, 2011 07:29

U mnie jest jakoś dziwnie
Gdy pokrętło wskazuję ciepły nawiew to mogę jechać chociażby i ze 100 kilometrów i nic się nie dzieje

Gdy jade na zimnym to przejadę z 15 km to temperatura zaczyna szaleć jak jade szybko to wskazówka przekracza połowę po czym zaraz wraca na miejsce i tak w kółko, gdy zwalniam odrazu temperatura skacze na 3/4 i powoli znowu obniża się. Wraz z rosnącym się dystansem temperatura rośnie szybciej i wolniej juz odpada nei wiem czy to może być spowodowane

Dziś zamówię dwa czujniki i chyba na nowo wymienię termostat ale już na jakiś oryginalny bo już mnie szlak bierze.

Może macie jakieś propozycje co to może być?
Dodam że pompa wody była wymieniona i chłodnica też, uszczelka była robiona 5000 km temu i nei ma żadnych oznak HGF płynu nie ubywa oleju nie przybywa

sobrus - Wto Kwi 26, 2011 07:38

Jeżeli otwarcie obiegu nagrzewnicy zmienia wskazania, to według mnie jest coś nie tak z obiegiem. Wymiana czujników nic nie zmieni, jeżeli właśnie takie temperatury panują w silniku. Termostat też podejrzany, kup oryginał jest grosze droższy.
panwilli - Wto Kwi 26, 2011 07:51

a możliwe żeby jakiś przewód był przytkany??

Teraz myśle zrobić tak wymienić czujniki termostat i przepłukać cały układ może to pomoże.
Juz sam nie wiem co robić

sobrus - Wto Kwi 26, 2011 08:01

Właśnie do tego zmierzam. Jeżeli zamykasz obwód nagrzewnicy to wygląda mi na to że po prostu przegrzewasz silnik. Gdzieś na forum były schematy układu chłodzenia i można zobaczyć czy to teoretycznie możliwe. Może układ jest zamulony po HGF albo ktoś dodał kiedyś uszczelniacza-zamulacza i cyrkulacja płynu jest utrudniona.

Gdy szalejesz silnik wydziela więcej ciepła - przegrzewa się.
Gdy zwalniasz to (jeśli sie myle to ktoś niech mnie poprawi) - pompa wody zwalnia i znowu poprzez utrudnioną cyrkulację silnik sie przegrzewa.

Gdy otwierasz nagrzewnicę, to otwierasz dodatkową drogę dla wody i nic takiego sie nie dzieje (ale znowu tu troche gdybam nie znam schematu na pamieć).

Bardzo możliwe też, że masz zacięty w połowie fabrycznie nowy zepsuty termostat (ja tak miałem). Przez to też cyrkulacja może być słaba. Ja wymieniłem na oryginał i spokój.

Także zanim wymienisz pół samochodu zmień termostat i przeczyść układ. Bo możliwe że silnik po prostu sie przegrzewa i wskaźniki pokazują to co powinny! I unikaj tego bo kolejny HGF chyba Ci nie jest potrzebny.

panwilli - Wto Kwi 26, 2011 08:10

no zdecydowanie HGF nie jest mi potrzebne a jak to by był kolejny termostat to bym normalnie się załamał bo jak tak to już by był to 4
sobrus - Wto Kwi 26, 2011 08:24

heh czwarty to już "lekka" przesada, może więc jednak zamulony układ...
panwilli - Wto Kwi 26, 2011 16:36

dziś pojadę do innego mechanika poleconego przez znajomego i zobaczymy co wyczaruje będę informował jak coś się zmieni

[ Dodano: Wto Kwi 26, 2011 17:36 ]
mam taką prośbe mógł by ktoś machnąć fotkę rur wychodzących z nagrzewnicy w R 45. Proszę bo chyba u mnie coś z tymi rurami jest pokręcone. Z tego schematu układu chłodzenia, widać 2 rury połączone czymś a u mnie są dwie osobne,

I teraz nie wiem co jest z nimi nie wiem

Adrian - Wto Kwi 26, 2011 17:16

W R400 to jest w tamtym miejscu obejście nagrzewnicy. W R45 może jest to inaczej rozwiązane. Poczekaj na opinie kogoś z R45
panwilli - Wto Cze 28, 2011 21:12

Obejście nagrzewnicy czyli??

A jak u ciebie jest zrobione>> bo z nagrzewnicy wychodzą dwa węże

( jak się stoi przodem do samochodu to

po lewej jest ten z tym ustrojstwem do regulowania temperatury
Po prawej osobny wąż który chyba idzie do silnika

[ Dodano: Wto Cze 28, 2011 22:12 ]
up

Proszę kogoś z R 45 o zrobienie fotek rurek przy nagrzewnicy jak można

Brt - Wto Cze 28, 2011 21:34

ktoś pomoże koledze ??
Adrian - Sro Cze 29, 2011 08:17

panwilli,
Może ten LINK Ci pomoże.

panwilli - Sro Cze 29, 2011 12:03

no juz nie wiem co może być, normalnie szlak mnie trafia, jak sie zamknie nagrzewnice to którym przewodem płyn krąży?

Bo u mnie sie zachowuje tak jak by przekręcenie na zimny nawiew zamyka któryś obieg

Adrian - Sro Cze 29, 2011 12:11

U mnie za bypass nagrzewnicy robi to połączenie rur (zaznaczone na rysunku)
panwilli - Sro Cze 29, 2011 13:11

czy w tej opasce jest jakaś dziura czy to tylko złączka trzymająca te rury bo ktoś z forum się wypowiadał że tą złączkę można przesuwać do woli?
Adrian - Sro Cze 29, 2011 13:31

U mnie nie można jej przesuwać. Jest tam otwór i płyn może tamtędy przepływać. Sprawdzone organoleptycznie :wink: . Wyciągałem tę rurę i przelewałem wodę. Ja miałem podobne objawy do Twoich. Pomogła wymiana czujnika od wskaźnika. Teraz wskazówka leży i się nie rusza. Jeśli tego jeszcze nie zrobiłeś to kup go i wymień.
panwilli - Sro Cze 29, 2011 13:32

to jak mówisz ze tam jest dziura to tego przewodu mi brakuje a w zamian tego są dorobione 2 oddzielne

dzwoniłem do Toma i niestety muszę poczekać 10 dni na ten wąż, a że wyjezdzam w piatek za granice to czekam mnie na ciepłym nawiewie i otwartych oknach troche męczące będzie ale cóż jak mus to mus



A kto jest z Białego i powie mi gdzie są szroty z roverkami