|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] jak sprawdzić czy działa przepływomierz
skocki - Czw Lut 24, 2011 22:39 Temat postu: [R420] jak sprawdzić czy działa przepływomierz Witam,
Czy ktoś wie jak sprawdzić czy działa poprawnie przepływomierz?
adamsky - Pią Lut 25, 2011 00:24
użyj szukajki.
tematów milion pięćset sto dziewięćset.
p.s. odepnij wtyczkę 4 pinową od przepływki, wsiądź do samochodu przejedź się. potem porównaj jazdę z zapiętą przeplywką. Jeśli na odpiętej jeździ lepiej to Ci nie działa. Na podpietej przepływce odrobinę lepiej powinnien jeździć.
Czytajmy zasady kącików.
Używajmy szukajki.
skocki - Nie Lut 27, 2011 22:00
było tak jak napisałeś
szukam nowego przepływomierz
dzięki za info
Kleszcz - Nie Mar 06, 2011 14:22
Jest taki preparat air cleaner on świetnie usuwa zabrudzenia przepływki kiedyś kupiłem go na allegro za około 30 zł. Pozdrawiam Zbyszek.
tronsek - Nie Mar 06, 2011 15:40
skocki, Tu jest temat, jak skutecznie wyczyścić przepływomierz. Może tylko czyszczenie wystarczy.
pgrad - Sro Mar 09, 2011 14:00
Nie musisz kupować nowego. Za rok, dwa będzie to samo. Lepiej wyczyścić specjalnym preparatem lub tak jak to opisałem wcześniej. Gdybyś się zdecydował kupić jednak nowy to tylko oryginał. Pasuje od opla jakiegoś, wystarczy przełożyć wkład, jest to opisane na forum.
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=54925
Ja dwa lata temu kupiłem nowy, po roku padł. Jako, że miałem jeszcze tamten stary to go podratowałem. Teraz znowu czeka mnie czyszczenie bo znowu to samo się stało... Powodują to opary z turbiny po wyłączeniu rozgrzanego silnika. Jest w nich dużo oleju i to się osadza na platynowym czujniku. W najbliższym czasie będę kombinował żeby przerobić tą przepływkę nieco. Jakiś filtr dać czy coś, może będzie lepiej. Niektórzy montują Oil catch tank...
Koju - Pią Mar 11, 2011 13:28 Temat postu: Re: [R420] jak sprawdzić czy działa przepływomierz
skocki napisał/a: | Witam,
Czy ktoś wie jak sprawdzić czy działa poprawnie przepływomierz? |
Witam
Z tego co widzę to kolega posiada silnik SDi wiec rola przepływomierza w tym silniku to sterowanie EGR-em.Równie dobrze można przepływke odpiąć całkiem jeśli posiadamy zaślepkę na zaworze.
Pozdrawiam
pgrad - Pią Mar 11, 2011 14:20
Coś mnie korciło, bo od zawsze pamiętałem że w SDi i Di przepływka też reguluje pracę silnika (nie tylko EGR). Okazuje się, że w samochodach z roku 99 SDi i Di trafiały się egzemplarze w których zastosowano już nowe sterowanie. Kolega ma z 99r. więc jak widzi naprawdę dużą różnicę (szczególnie w dolnym zakresie obrotów) to przepływka u niego już może mieć wpływ na pracę silnika. Tym bardziej jak samochód jest z końcówki roku.
Koju - Pią Mar 11, 2011 14:24
pgrad napisał/a: | Coś mnie korciło, bo od zawsze pamiętałem że w SDi i Di przepływka też reguluje pracę silnika (nie tylko EGR). Okazuje się, że w samochodach z roku 99 SDi i Di trafiały się egzemplarze w których zastosowano już nowe sterowanie. Kolega ma z 99r. więc jak widzi naprawdę dużą różnicę (szczególnie w dolnym zakresie obrotów) to przepływka u niego już może mieć wpływ na pracę silnika. Tym bardziej jak samochód jest z końcówki roku. |
Ja mam SDi 22.12.1999r. nie ma żadnej różnicy w pracy silnika
pgrad - Pią Mar 11, 2011 14:33
Mam dużo materiałów na kompie głównie z angielskich forum i stron. Musiałbym to wszystko przewertować. Być może, że takie egzemplarze wynikały raczej z przekładki silnika, itp a nie fabrycznego montażu.
[ Dodano: Pią Mar 11, 2011 14:33 ]
Faktycznie doczytałem, i te samochody miały wymieniane silniki lub pompy paliwa i coś jeszcze, także sorki
Koju - Pią Mar 11, 2011 14:34
pgrad napisał/a: | Mam dużo materiałów na kompie głównie z angielskich forum i stron. Musiałbym to wszystko przewertować. Być może, że takie egzemplarze wynikały raczej z przekładki silnika, itp a nie fabrycznego montażu. |
Nie będę się spierał ale wypytałem kilka osób na forum z tymi właśnie silnikami i potwierdzają to co napisałem wyżej wiec coś w tym musi być
Ja w moim aucie sprawdzałem przepływke z ciekawości i nic nie wywnioskowałem (bez czy z nie ma różnicy)
Jeśli masz jakieś dane techniczne na ten temat to możesz coś zapodać,sam jestem ciekawy jak to fabryka określiła.
szoso - Pią Mar 11, 2011 14:58
bo nie ma się o co spierać
w 400 do końca produkcji wszystkie silniki diesla miały przepływkę, która sterowała wyłącznie egr
mi_sza1 - Pią Mar 11, 2011 19:24
Czyli z tego wynika, że mozna zamiast zaślepiać EGR odpiąc przepływomierz, bądz całkiem sie go pozbyć, a bedziemy mieli ten zawór zawsze zamknięty?
Koju - Pią Mar 11, 2011 21:06
mi_sza1 napisał/a: | Czyli z tego wynika, że mozna zamiast zaślepiać EGR odpiąc przepływomierz, bądz całkiem sie go pozbyć, a bedziemy mieli ten zawór zawsze zamknięty? |
Odepnij przepływke i sprawdź czy idzie podciśnienie na EGR gdy zdejmiesz nogę z gazu na jałowym.
|
|