|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Pasek wielorowkowy - chyba od wspomagania
bibson3 - Sob Lut 26, 2011 15:51 Temat postu: [R416] Pasek wielorowkowy - chyba od wspomagania Witam.
Właśnie zerwał mi się (tzn pękł wzdłuż na 2 części a zerwała się jedna z nich) pasek wielorowkowy, nie ten na alternatorze tylko ten za nim, więc jest to chyba na pompie wpomagania o ile dobrze widziałem. Pytanie moje brzmi czy dla wersji bez klimatyzacji było więcej niż jeden rodzaj takich pasków czy tylko jeden? Jeśli jeden to w takim razie ten będzie dobry:
http://www.tomateam.pl/sk...al=paski&c=1522
Jeżeli zerwie się ten pasek całkowicie to auto będzie jeździć bez wspomagania czy całkowicie zablokuje kierownice?
Pozdrawiam - Łukasz
driftdreamer - Sob Lut 26, 2011 18:57
Tak to jest na pompie ale ten o którym mówisz jest klinowy, a nie wielorowkowy.
bibson3 napisał/a: | Pytanie moje brzmi czy dla wersji bez klimatyzacji było więcej niż jeden rodzaj takich pasków czy tylko jeden? |
klimatyzacja nie ma nic do tego paska, ten na alternatorze jest wielorowkowy i tam moze byc do auta z klima lub bez gdyz ten pasek napedza sprezarke klimy.
bibson3 napisał/a: | Jeżeli zerwie się ten pasek całkowicie to auto będzie jeździć bez wspomagania czy całkowicie zablokuje kierownice? |
Nie zablokuje, nie bedzie wspomagania a jak wiesz sa samochody bez, osobiscie nie radze jezdzic.
ten jest dobry do altka "Pasek wielorowkowy (5PK738) GATES" ale potrzebujesz do pompy wspomagania, chyba na tomatem nie ma z tego co widze.
bibson3 - Sob Lut 26, 2011 22:38
Dzięki, masz racje, nie zwróciłem uwagi że to klinowy a nie wielorowkowy natomiast na alternatorze też mam klinowy a co do jazdy na pękniętym to nie pytałem bo chce tak jeździć cały czas tylko w razie "W". Chodzi o to czy mogę jeździć autem do czasu aż wymienię pasek, dzięki Twojej odpowiedzi wiem że tak, tylko "co najwyżej" stracę wspomaganie.
Teraz pytanie za 100pkt. gdzie dostane ten pasek? Nigdzie w internecie go nie mogę znaleźć szukać w motoryzacyjnych pod hasłem "pasek klinowy do rovera" czy raczej zdjąć stary i udać się do sklepu z paskami klinowymi do elektronarzędzi np.?
Dzięki, pozdrawiam
driftdreamer - Nie Lut 27, 2011 10:36
bibson3 napisał/a: | natomiast na alternatorze też mam klinowy |
tak klinowy ale wielorowkowy.
bibson3 napisał/a: | tylko "co najwyżej" stracę wspomagani |
no wlasnie wiec lepiej nie ryzykować.
bibson3 napisał/a: | Nigdzie w internecie go nie mogę znaleźć |
ja znalazłem taki http://allegro.pl/land-ro...1461255881.html
to jest 3PK755 zobacz jaki masz u siebie może będzie ten sam bibson3 napisał/a: | czy raczej zdjąć stary i udać się do sklepu z paskami klinowymi do elektronarzędzi np.? |
to najlepsze rozwiązanie, myśle że w tak dużym mieście jak Poznań znajdziesz w pierwszym większym sklepie motoryzacyjnym.
bibson3 - Pon Lut 28, 2011 10:59
Kolejne pytanie z serii za 100pkt jak zdjąć to draństwo? nie doszukałem się żądnej śruby, prowadnicy ani nic co mogłoby wskazywać na regulacje napięcia paska. Zatem jak go zdjąć?
Czerwony to pasek, od lewej: pompa wspomagania, ta środkowa nie wiem (pewnie to właśnie ona jest napinaczem) no i ta po prawej to wspólne koło pasowe wychodzące z rozrządu.
darek_wp - Pon Lut 28, 2011 12:01
Przy podstawie pompy wspomagania jest śruba do regulacji naciągu. Musisz ją wykręcić to poluzujesz pasek.
bibson3 - Pon Lut 28, 2011 22:25
Jak zwykle okazaliście się niezastąpieni dzięki.
Dla potomnych:
-Rover 416Si 1.6 16V 111KM pasek ma symbol 3PK753 za gates'a zapłaciłem 22zł
-zdejmuje się odkręcając dwie śruby na środkowy kole pasowym z rysunku powyżej. śruba na osi koła pasowego to klucz 14 "fajka" natomiast śruba napinająca o prostokątnym (nie sześciokątnym :O) łbie bez problemu daje się odkręcić nasadkową 10
Pozdrawiam - Łukasz
patric62 - Wto Maj 10, 2011 23:08
Witam Was. (R214i 97r)
Nadszedł czas wymiany i u mnie. Niestety przy odkręcaniu śruby napinającej rolkę,rolka sie nie luzuje=/ zauważyłem ze przy kwadratowym łbie od tej długiej śruby jest taka metalowa nakładka,która uniemożliwia odkręcenie tej śruby,poniewaz klinuje sie=/przez gwint od rolki sie wykręca ale nie wychodzi dolem bo przeszkadza ta nakładka co powoduje ze tam w środku sie zaczyna wyginać=/
Dodam tez,że mimo to ściągnąłem pasek od wspomagania siła,wiec do mechanika się nie wybiorę bo nie jest w stanie go nałożyć z powrotem=/
Jesli pisze nie jasno to rano poprawie..dzis juz padam z nog;p
Błagam..pomóżcie!!!
Pozdrawiam
sTERYD - Sro Maj 11, 2011 06:17
a poluzowałeś tą śrubę w środku rolki? Jak nie poluzowałeś, to rolka się nie przesunie nie ważne ile będziesz kręcił tą kwadratową.
patric62 - Sro Maj 11, 2011 08:18
Myślałem nad tym, ale tam jest tak malo miejsca nawet by nasadke włożyć więc stwierdziłem ze ta sruba jest tylko do odkrecenia samej rolki;p Ale dzieki.. zaraz ide kombinowac dalej:)
[ Dodano: Sro Maj 11, 2011 09:18 ]
Za nic w świecie nie mam do tej śruby od rolki dojścia=/
Jest tam 2,może 3cm i nawet nasadka nie wchodzi,klucz plaski (tam jest chyba 13) nie trzyma dobrze bo jest za szeroki (sruba ta jest troche schowana),"oczka" tez tam nie włoze. Niby taka latwa robota a same problemy mam=/;p
Macie jaki dobry pomysł na to?:)
|
|