Zobacz temat - [r214] Problem z obrotami silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r214] Problem z obrotami silnika

olof1 - Nie Mar 06, 2011 09:18
Temat postu: [r214] Problem z obrotami silnika
podczas przyspieszania silnik zaczyna przerywać. zbiera się ale mocno szarpie samochodem. :?:
leszczu - Nie Mar 06, 2011 09:56

Świece. kopułka, przewody i palec do sprawdzenia/przeczyszczenia/wymiany. :wink:
olof1 - Nie Mar 06, 2011 12:18

A czy filtry paliwa mogą mieć coś z tym wspólnego :?: :?:
pistolet - Nie Mar 06, 2011 12:46

Filtr paliwa jak byl dawno nie wymieniany, jak najbardziej. Jak bedziesz zamawial filtry wg katalogu Filtrona, to uwazaj bo jest tam blad maly. Wg katalogu powinien pasowac filtr PP829, jednak ma on inną średnicę gwintu i trzeba kupić PP942.
olof1 - Nie Mar 06, 2011 13:03

Dzięki bardzo cenna informacja
ADI-mistrzu - Nie Mar 06, 2011 13:10

Szarpanie samochodem najczęściej spowodowane jest wypadaniem zapłonu.
Czyli do sprawdzenia:
- świece (wykręcasz, oglądasz, czyścisz szczotką drucianą, ustawiasz przerwę na 0.9mm)
- przewody (zapalasz silnik w nocy i patrzysz czy specjalnie iskry nie przeskakują)
- Rozdzielacz zapłonu (tutaj można pilniczkiem wyczyścisz palec rozdzielacza, a jeszcze lepiej za 25zł kupić nowy komplet i wymienić)
- Cewka zapłonowa (może być wilgotna przez co iskry czasem przeskakują po niej a nie w przewodach. Mozę też dostawać powoli przebić, wtedy tylko wymiana. Na razie polecam wykręcić ją i przenieść w jakieś wyże miejsce)

Pozdrawiam

pistolet - Nie Mar 06, 2011 13:11

Na pewno zaoszczędzi Ci to parę złotych. Ja jak wymieniałem filtry wszystkie to opierałem się właśnie na katalogu firmy Filtron, i tak jak wiele innych osób narobiłem sobie dodatkowy koszt drugiego filtra paliwa. Trochę offtopa zrobię, ale jak byś chciał wymieniać pozostałe filtry to filtr powietrza to AP 138, filtr oleju OP 580/7, filtr kabinowy K 1017 (jak nie masz klimy to starego filtra nie będzie w puszce).
olof1 - Nie Mar 06, 2011 13:52

Jutro zacznę od elektryki.Jeżeli będą efekty to opiszę to w tym poście.Na razie nie zamykam tematu.Dzięki wszystkim klubowiczom za cenne uwagi.Pozdrawiam.
rovek - Pon Mar 07, 2011 15:22

Zacznij od filtra powietrza i jego obudowy. Jeśli będzie łapał lewe powietrze to będzie sie dusił, jeżeli masz zapchany filtr też będzie sie dusił.
ADI-mistrzu - Pon Mar 07, 2011 18:22

Jak obudowa filtra złapie lewe powietrze to się zdusi? A gdzie tam, nawet nie zauważy się różnicy, dopiero za przepustnicą jak coś się dzieje to można to zauważyć. (chyba ze filtr powietrza zapchany, to wtedy i przed)