Zobacz temat - [r214Si] POMOCY nie chce się wkręcać na wysokie obroty
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r214Si] POMOCY nie chce się wkręcać na wysokie obroty

Raju - Nie Mar 06, 2011 13:17
Temat postu: [r214Si] POMOCY nie chce się wkręcać na wysokie obroty
Witam szukałęm w temacie na forum ale nic konkretnie nie wyjasnia tej przypadłości

Silnik nie chce sie wkręcać na wysokie obroty na 1,2 jeszcze jakos tak ale im wyżej tym gorzej na 4 to ledwo 120 a na 5 biegu 130 i wskaźniki stoją auto nie przyszspiesza.

Dzieje sie to zarówno na gazie jaki benzynie. Ostatnio miałem HGF wszystko poprawnie zrobine nowe kable świece wymieniłęm też czujnik temperatury cieczy, pali na raz choć jak przymroziło to przez chwile jak by sie dłąwił na zimnym i nie chciał jechać

Już nie wiem co może na komputer pojechać? choc wolal bym sam cos podziałać
CZY TO Przepływomierza? wiec co może być przyczyną? cos pozatykane czy co?

leszczu - Pon Mar 07, 2011 10:13

Raju napisał/a:
CZY TO Przepływomierza?

W tym silniku niema przepływomierza. :razz:
Kiedy filtr paliwa i powietrza wymieniany ??

Grzem - Pon Mar 07, 2011 10:35

[R45 1,4 16V 2001]
A sprawdzałeś dźwignią na przepustnicy pomijając linkę? Ja miałem tak linkę załaożoną , że ledwo 4200 obrotów dawała. Zanim się połapałem też mi po głowie różne scenariusze chodziły. Mechanik po prostu zdjął linkę z zaczepu i nie raczył potem sprawdzić poprawności jej regulacji(naciągu) i ot cały ambaras. :lol:

Raju - Wto Mar 08, 2011 15:59

filtr nie wymieniany ale to raczej nie to bo na gazie mam to samo

z linka też raczej nie bo na luzie wkreca sie normalnie pozniej im wyższy bieg tym mniej mocy

jade do mechanika dzis bedziemy grzebac i zobaczymy w czym szkopuł

ADI-mistrzu - Wto Mar 08, 2011 22:43

Silnik się wykręca bez biegu bo potrzebuje mniej energii do tego...
Dla przykładu, jak jedziesz na 5 biegu to za chiny ludowe nie dociągniesz obrotów do odcinki. Dlatego na luzie w połowie wciśniętego pedału można do niej dolecieć.

Otwórz maskę i spróbuj otworzyć maksymalnie przepustnicę, motylek powinien być równolegle do wlotu powietrza.

bandieta - Sro Mar 09, 2011 12:00

Raju napisał/a:
filtr nie wymieniany ale to raczej nie to bo na gazie mam to samo

z linka też raczej nie bo na luzie wkreca sie normalnie pozniej im wyższy bieg tym mniej mocy

jade do mechanika dzis bedziemy grzebac i zobaczymy w czym szkopuł


tak jak ci pisze ADI-mistrzu to jest normalne ;)
zanim zaczniesz szukac dziury w calym i wymienisz z mechanikiem pol auta, zrob prosty test
1 - do odcinki
2 - do odcinki
3 - do odcinki -> powinno byc oklolo 150 km/h, jesli tak masz to wszystko ok

ADI-mistrzu - Czw Mar 10, 2011 06:41

Nawet niema co testować, trzeba od razu najpierw sprawdzić czy coś dolotu powietrza nie blokuje.
rovek - Czw Mar 10, 2011 19:18

A może alternator? Kolega w polonezie ostatnio miał na wykończeniu i za cholere nie dało sie go wcisnąć powyżej 4tys obrotów, oczywiście im wyższy bieg tym ciężej mu było jechać.
osarro - Czw Mar 10, 2011 19:24

nie wiem czy to może być to ale gdzieś na youtube widziałem podobny efekt ( koleś przyspieszał i na każdym biegu nie osiągał więcej niż 4000-5000 rpm ) sporo było wpisów że sprzęgło zwalone chociaż według mnie nie powinno mieć wpływu.
Raju - Nie Mar 20, 2011 22:37

kurde nie wiem juz sam co jest
bylem na kompie wszystko sprawne co prawda badal jak auto stalo w miejscu
wymienilem filtr paliwa bo myslalem ze moze to ale ostatnio zauważylem też ze na gazie lepiej jedzie niz na benzynie.

Jak stoi po nocy to na zimnym nie chce jechac wogole przez jakis moment szarpie i nie reaguje na pedał gazu.

Na 3 150 hehe dobre
ja 130 to predkosc maksymalna na 5
widzialem ten filmik na YT jak to sprawdzic ciekawe ale to by chyba sie tez objawialo na innych biegach?