Zobacz temat - [R214i 96'] Silnik krokowy wariuje
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [R214i 96'] Silnik krokowy wariuje


cejvark - Pon Mar 07, 2011 17:30
Temat postu: [R214i 96'] Silnik krokowy wariuje
Cześć. Mój problem polega na tym ze wariuje mi silnik krokowy. Na luzie potrafi dobić do 3 tysięcy a później spaść do około 900, czasami w trakcje jazdy po naciśnięciu sprzęgła jest to samo


jakie mogą być tego przyczyny? Czy możliwe ze jakieś błędy na kompie czy silnik do wymiany ?

leszczu - Pon Mar 07, 2011 17:55

Dla mnie to wygląda na wieszająca się przepustnicę. Wyczyść ją i przesmaruj jeszcze linkę gazu. :wink:
cejvark - Pon Mar 07, 2011 18:17

nie nie. Przepustnica jest w porządku. Samochód samoistnie dodaje gazu a następnie schodzi z obrotów, i z tego co dojrzałem, to właśnie bolec z silnika krokowego popycha przepustnicę
ADI-mistrzu - Pon Mar 07, 2011 18:19

Przepustnica do smarowania i czyszczenia jak wspomina kolega, silnik krokowy niema możliwości podbicia obrotów nawet do 2tys.

Linkę gazu lepiej wytrzeć niż smarować, na sucho lepiej chodzi a smar spowoduje zę syfki i to co się wyciera pozlepia się i może znowu blokować.

[ Dodano: Pon Mar 07, 2011 18:19 ]
Bolec silnika? Ale dla silnika krokowego jest oddzielny kanał dolotowy...

Może kolektor masz nieszczelny i lewe powietrze łapiesz.

cejvark - Pon Mar 07, 2011 19:46

Kolektor mam dziurawy, fakt. A mówię o takim małym bolcu, który wypycha no tego cyngwajsa od przepustnicy którym można też linką sterować
ADI-mistrzu - Pon Mar 07, 2011 20:20

Ale tam niema niczego takiego, przepustnica jest sterowana tylko z linki gazu.
Jak możesz to zrób zdjęcie swojej przepustnicy, może od poloneza masz.

Więc najpierw załataj kolektor, potem poszuka się dalej.

cejvark - Pon Mar 07, 2011 23:19

Zrobiłem dwa zdjęcia przed chwilą. W kółeczku zaznaczyłem ten "bolec" o którym mówiłem, który wydaje mi się, że sie wysuwa i odpycha przepustnicę



ADI-mistrzu - Wto Mar 08, 2011 07:44

Hm... chyba to silnik poloneza bo i jak widzę kolektor dolotowy masz metalowy.
Seryjny silnik w tych autach wygląda tak:

Tzn czy masz 8 zaworową jednostkę więc głowicę nieco węższą także.

Tomi - Wto Mar 08, 2011 09:00

ADI-mistrzu napisał/a:
Hm... chyba to silnik poloneza bo i jak widzę kolektor dolotowy masz metalowy.
Seryjny silnik w tych autach wygląda tak:
[url=http://obrazki.elekt...umb.jpg]Obrazek[/url]
Tzn czy masz 8 zaworową jednostkę więc głowicę nieco węższą także.


Metalowe kolektory są w wersji 8v. ale ten kolektor wygląda mi na kanciakowego 8v z jednopunktowym wtryskiem.

ADI-mistrzu - Wto Mar 08, 2011 22:39

I krokowiec steruje bezpośrednio przepustnicą a nie ma kanału dolotowego oddzielnie?

[ Dodano: Wto Mar 08, 2011 22:39 ]
Dobra, spojrzałem na jakąś aukcję z 8V i kolektor jest metalowy, ale silnik krokowy jest taki sam jak w 16V.

Więc najprościej, niech autor zrobi zdjęcie całego silnika, wtedy będzie wiadomo.

cejvark - Sob Mar 12, 2011 16:49

oto serduszko mojego


PS. W którym miejscu jest klakson ?


ADI-mistrzu - Sob Mar 12, 2011 20:23

No dobrze, ale to nie jest 8V tylko 16V...

Druga sprawa że nie spojrzałem że temat jest w "kanciak", dlatego dziwiłem się co to za silnik :razz:

Niestety jak jest z krokowcem w tej wersji nie wiem... Może potencjometr przepustnicy się uszkodził i tak się dzieje.

hertz25 - Nie Mar 13, 2011 07:14

cejvark napisał/a:
PS. W którym miejscu jest klakson ?
jak sie niemyle to za przednim zderzakiem od strony kierowcy