|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Wahacze i inne
tomason - Wto Mar 08, 2011 22:09 Temat postu: [R620] Wahacze i inne Koledzy, po wymianie wachaczy(dolnego+sworznie) zaczelo skrzypiec jakis czas temu jednak teraz przestalo. Teraz skrzypi w drugim (pewnie wahacz dolny lub cos podobnego )
I jeszcze jedno, Gdy rano odpale silnik to wszystko elegancko, ale jak zgasze i za chwile wlacze to swieci mi sie kontrolka absu, wyskaczyl blad pressure accumulator(?chyba dobrze napisalem) Czy musze koniecznie wymienic pompe absu? A i po wymianie oleju jak i zaspawaniu miski olejowej zauwazylem, ze przy wysokich obrotach bierze olej(uszczelniacze zaworow czy tez i pierscienie trzeba wymieniac?) Przepraszam za chaotyke gdyby kogos to razilo Pozdrawiam
Uwaga od moderatora: pisze się 'wahacz'.
Perez - Sob Mar 12, 2011 13:20
Jeżeli chodzi o skrzypienie to opisz czy to przy skręcaniu kół, czy podczas pokonywania nierówności.
Jeżeli chodzi o branie oleju to pytanie jaki był poprzednio, a jaki teraz wlałeś.
Z ABSem Ci nie pomogę, bo się nie znam.
tomason - Sob Mar 12, 2011 14:51
Skrzypi przy nierownosciach jadąc powoli i jak poruszam autem na boki.
Wczesniej byl Castrol 15w40 a teraz 10w40.
Perez - Nie Mar 13, 2011 01:04
Olej móżliwe, że zaczął Ci brać, bo zmieniłeś z minerala na półsyntetyk.
Jeżeli chodzi o skrzypienie to sprawdź gumy stabilizatora, wystarczy je zdjac i przesmarowac.
tomason - Nie Mar 13, 2011 08:12
Mozna cos zrobic jeszcze z tym braniem oleju?
empe - Nie Mar 13, 2011 09:18
Dymi na niebiesko przy ostrej jeździe? Dużo znika tego oleju na 1000km przebiegu? Generalnie to niewiele poza wymianą oleju możesz zrobić bez remontu
Sprawdź kompresję na garach to powinno pomóc w ocenie stanu silnika
Perez - Nie Mar 13, 2011 15:13
empe napisał/a: | Sprawdź kompresję na garach to powinno pomóc w ocenie stanu silnika |
Tak jak kolega, a na krótszą metę możesz wrócić do minerala, bo jego zalewa się właśnie do już troszkę zużytych silników.
carlo - Nie Mar 13, 2011 21:46
Odnośnie skrzypienia.......
Miałem podobny problem i okazało się że skrzypi sworzeń wahacza dolnego.
Sworznie mam chyba orginalne zero luzu ale chyba teflon czy cóż się wytarł.
Dorażnie polecam zaaplikowanie jakiegoś smaru poprzez przebicie igła gumowej osłony sworznia i wstrzyknięcie.
W póżniejszym oczywiście czasie wymianę sworznia.
tomason - Nie Mar 13, 2011 22:08
Sworznie mialem wymienione i wlasnie po wymianie zaczelo skrzypiec Jaki koszt sprawdzenia kompresji? Oczywiscie dymi na niebiesko przy wysokich obrotach 4,5 tys wzwyż
Perez - Pon Mar 14, 2011 01:13
To raczej już lekko przytarty silnik, pierścienie pewnie już nie wytrzymuja.
Jeszcze powinieneś na tym sporo pojeździć, tylko pilnuj stanu oleju.
Kolegom, którym skrzypią sworznie dolne zwrotnicy radzę od razu jechać do warsztatu, bo to ostatnia oznaka tego, że zaraz możemy być bez koła.
tomason - Pon Mar 14, 2011 09:26
Mnie juz kolo strasznie latalo wiec powymienialem ale jeszcze moze pojade na szarpaki Dzieki za rady Pozdrawiam
I jeszcze jedno, jezeli teraz zaleje mineral to nic sie nie stanie? Jezeli juz lac to jaki?
Perez - Sob Mar 26, 2011 10:56
Ja jeździłem na Castrolu High Milage i nie narzekałem. Jednak nie wiem jaki miało to wpływ na silnik bo auto sprzedałem z przebiegiem 316kkm.
KRYS - Sob Mar 26, 2011 16:42
Lepiej wlać minerała 15w50 shell-a
A tak na marginesie jak silnik sie kończy to może swapik
Już za kilkaset złoty mozesz miec f20z1 lub f20a4 albo drożej h22
Perez - Sob Mar 26, 2011 21:29
Kolega będzie rozbierał Accorda z F22 (150KM) po remoncie, jeżeli nie będzie wrzucał do siebie to pewnie będzie na sprzedaż, a pasuje niemalże Plug&Play.
tomason - Sob Mar 26, 2011 22:50
Gdyby pieniazki dopisaly to napewno swapik bym zrobil
|
|