Zobacz temat - [R620] Wyciek oleju - pomoc
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Wyciek oleju - pomoc

Piter_W - Sro Mar 16, 2011 17:55
Temat postu: [R620] Wyciek oleju - pomoc
Witam
Mam problem i to dosc istotny mianowicie silnik wyrzuca mi olej odma przy obrotach powyzej 2000-2500 ponizej nic sie nie dzieje co moze byc przyczyna?

empe - Sro Mar 16, 2011 18:04

Cieknie z tyłu silnika po wężu na turbinę?
Pewnie zawór odmy - rozbierz, wyczyść, wymień opaski metalowe, poskładaj i sprawdź czy jest ok ;)
Jeżeli nic to nie da to pewnie trzeba będzie go wymienić :/

No chyba, że silnik jest już w takim stanie, że powyżej pewnych obrotów ma przedmuchy i wyrzuca olej odmą. Dymi na niebiesko? Pali olej?

Piter_W - Sro Mar 16, 2011 18:17

Odma nie jest podlaczona pod turbine wisi swobodnie, olej wyrzuca do banki ale tylko przy obrotach powyzej 2500
empe - Sro Mar 16, 2011 18:43

Odma powinna być podłączona przez wspomniany przeze mnie zawór do rury ssącej/dolotowej turbiny.
Silniki turbodoładowane mają [przynajmniej teoretycznie] prawo wyrzucać odrobinę oleju przez odmę, dlatego niektórzy stosują różne oil catch tank/separatory odmy/oleju itp. jak zwał tak zwał.
Jeżeli nie wali sporych ilości oleju w dolot to zrób jak mówię, wyczyść ten zawór i poskładaj wszystko jak było. Uszczelnij opaskami i powinno być ok. Ten zawór reaguje dynamicznie na zmieniające się ciśnienie w skrzyni korbowej i dolocie upuszczając niepotrzebne gazy żeby nie powstawało tam niepotrzebne nadciśnienie.

A jeżeli wyrzuca olej w sporych ilościach to raczej nie wróży nic dobrego pewnie pierścienie się kończą :/

Piter_W - Sro Mar 16, 2011 18:48

po przejechaniu 5 km wyrzucilo mi dobry litr oleju heh dzieki za pomoc wiem na czym stoje
empe - Sro Mar 16, 2011 18:55

A co się działo wcześniej gdy to wszystko było poskładane?
Hmmm litr to sporo ale... jestem ciekaw czy to właśnie nie przez brak tego zaworu tak się dzieje.
Zawór jest zamknięty i otwiera się tylko wtedy gdy w skrzyni korbowej powstanie zbyt duże ciśnienie więc powinien też blokować w jakimś sensie przedostawanie się tamtędy oleju.

Piter_W - Sro Mar 16, 2011 19:01

Co sie dzialo wczesniej nie wiem samochod zakupilem w sobote z komisu wlasciciel owego komisu poinformowal mnie tylko ze samochod wyrzuca niewielkie ilosci a poprzedni wlasciciel nie chcial zeby mu pryskalo na silnik heh a ta odma ma tak byc
empe - Sro Mar 16, 2011 19:11

Jednym słowem druciarstwo ;) W takim razie co jest wsadzone w miejsce tego zaworu? Bo jak została dziura to auto zasysa cały kurz i brud z ulicy wprost do silnika :D

Pewnie było tak: zawór się zabrudził, zaczęło ciec po tej rurze na turbinę to gość zamiast to wyczyścić i poskładać zrobił jak w starych fiatach 125 i wywalił rurkę do butelki :lol:

Ja bym to wszystko doprowadził do porządku, złożył do kupy i już. Jak nie masz tam wsadzonej jakiejś szmaty/korka/śruby czy czegoś w tym stylu :grin: to wyczyść ten zawór jak mówiłem i poskładaj to wszystko na nowych opaskach i będzie git.
Jak nie wiesz o co chodzi to jutro postaram się zrobić fotkę żeby pokazać o co chodzi :P

Remigiusz - Sro Mar 16, 2011 19:52

Piter_W, Nie wkładaj tego bron boże z powrotem bo tobie Turbine rozwali :!: :!:

Jak wylatuje ponad 1lirt to cos jest nie tak, tak moga jedynie male ilości wylatywać oleju i tyle. Ja mialem w 220 oraz 25 i teraz 45 odme jak ty i tak tylko delikatnie wywala olej.

Cos silnikiem jest nie tak :evil:

empe - Czw Mar 17, 2011 13:40

Remi55 może mieć rację 1 litr oleju w dolocie to przy obrotach wirnika turbiny ryzykowna opcja ale bardziej martwiłbym się tym, że jak wypluje olej to się zatrze z powodu jego braku ;P
Myślę, że silnik możesz mieć do remontu, pewnie pierścieni już nie ma bo co innego może powodować takie plucie olejem? Uszczelniacze zaworowe? :shock:

Remigiusz - Czw Mar 17, 2011 14:41

empe, Jak podłączy z powrotem odmę i jeden litr mu zacznie silnik zasycać to dostanie auto po prostu samoczynny zapłon :evil:

A po drugie przy większych obrotach taka ilość jak wpadnie do Turbo rozerwie łopatki :neutral: Najlepiej odkrecic klawiaturę i zobaczyć czy jest w środku uszczelka cala :wink:

A co jeszcze może zrobić to jak silnik jest na wolnych obrotach odkrecic korek oleju i zobaczyć czy zyga w tedy olejem i czy duże ciśnienie z niego dmucha i sprawa będzie jasna :wink: