|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214si] Nie odpala, proszę o porady :)
Boncky - Sro Mar 16, 2011 19:25 Temat postu: [R214si] Nie odpala, proszę o porady :) Witam, znajoma ma rovera 214 si 1.4 16V auto miało przekładany silnik z 2 miechy temu. Przez dwa miesiące jeździła bez problemu. Auto postało 3 dni bez ruszania i już nie odpala. Na pierwszy strzał poszedł prąd. Kable były w stanie agonalnym więc wymieniłem razem ze świecami, palec i kopułka nowa. Z cewki leci prąd i kopie nieźle ] rozrusznik kręci ale niestety nie odpala. Przy odłączonym czujniku temp. też nie odpala, krokowiec wyczyszczony - nie zacina się. Przepustnica czysta - pracuje ok.
Przewody ciśnieniowe sprawdzone, filtr powietrza wymieniony, próba odpalenia bez filtra też nic.
na świece oczywiście też idzie iskra.
po przekręceniu słychać pompkę w baku, dolałem nawet dla pewności 10l benzyny.
Po wyciągnięciu dziś starych świec były suche i to mnie tylko zastanawia bo po takim żyłowaniu powinno je zalać
Co mogę jeszcze sprawdzić bez większych ingerencji ?
czujnik wału korbowego ? - da się jakoś sprawdzić bez wymiany?
cewka za słaba ? - jakiś pomiar ?
pompa paliwa ?
ps: auto ma instalację gazową, ale odpala zawsze automatycznie na benzynie, nie da się przełączyć na odpalanie na gazie
bonus89 - Sro Mar 16, 2011 19:29
Każda instalacja ma awaryjne odpalanie na gazie, poszukaj w instrukcji obsługi. A według mnie wina leży gdzieś po stronie immo jeśli silnik był zmieniany. Czy razem z silnikiem zmieniany był komputer? W komputerze zapisany jest kod z koła zamachowego i przy zmianie silnika albo zmieniamy razem z kompem i pilotami od immo albo zostawiamy stary zamach.
[ Dodano: Sro Mar 16, 2011 19:29 ]
Aha i czy po przekręceniu kluczyka na zapłon słychać jak pompka paliwa rusza?
Boncky - Sro Mar 16, 2011 19:34
bonus89 napisał/a: | Każda instalacja ma awaryjne odpalanie na gazie, poszukaj w instrukcji obsługi. A według mnie wina leży gdzieś po stronie immo jeśli silnik był zmieniany. Czy razem z silnikiem zmieniany był komputer? W komputerze zapisany jest kod z koła zamachowego i przy zmianie silnika albo zmieniamy razem z kompem i pilotami od immo albo zostawiamy stary zamach.
[ Dodano: Sro Mar 16, 2011 19:29 ]
Aha i czy po przekręceniu kluczyka na zapłon słychać jak pompka paliwa rusza? |
auto przez dwa miesiące odpalało ok więc te immo właśnie nie do końca mnie przekonuje, czy w jakiś prosty sposób można ten temat wyeliminować ?
tak pompka po przekręceniu zaciąga, słychać ją
bonus89 - Sro Mar 16, 2011 19:40
Boncky, Ale skoro zamach nie był przekładany ani komp, dopiero teraz mogło mu odbić, były historie na ten temat że po kilku dniach, po paru odpaleniach. Mi tu immo najbardziej pasuje
Boncky - Sro Mar 16, 2011 19:45
bonus89 napisał/a: | Boncky, Ale skoro zamach nie był przekładany ani komp, dopiero teraz mogło mu odbić, były historie na ten temat że po kilku dniach, po paru odpaleniach. Mi tu immo najbardziej pasuje |
jak sprawdzić szybkim sposobem ?:)
bonus89 - Sro Mar 16, 2011 19:49
niestety nie znam takiego Chyba że zadziała awaryjne wyłączanie immo poprzez kod ale nie wiem jak to ma się w tym przypadku jeśli chodziło by o zamach tutaj masz rozkodowywacz
http://www.mgrovercodes.com/
Boncky - Sro Mar 16, 2011 20:07
bonus89 napisał/a: | niestety nie znam takiego Chyba że zadziała awaryjne wyłączanie immo poprzez kod ale nie wiem jak to ma się w tym przypadku jeśli chodziło by o zamach tutaj masz rozkodowywacz
http://www.mgrovercodes.com/ |
dzięki za rady, zaraz poleci "pomógł" może ktoś coś jeszcze ma do dodania, bo chce żeby to jutro wyjechało
[ Dodano: Sro Mar 16, 2011 20:07 ]
ok ze świeżych informacji, był tam sobie silnik z poloneza... rozwalił się i włożyli taki jak matka natura przykazała czyli 1.4 16v z nim przełożyli komputer, kluczyki, alarm - mówiąc krótko cały osprzęt i koło zamachowe było z nowym silnikiem.
Więc trochę chyba teraz to wyklucza immo
bonus89 - Sro Mar 16, 2011 21:14
no fakt, zmienia postać rzeczy. A może filtr paliwa by sprawdzić? a przy okazji próbować odpalić na gazie. Możesz mniej więcej określić jaką instalacje gazową (jakiej firmy komputer) posiada w tym roverku? I najlepiej foto centralki sterującej LPG
Boncky - Sro Mar 16, 2011 21:27
bonus89 napisał/a: | no fakt, zmienia postać rzeczy. A może filtr paliwa by sprawdzić? a przy okazji próbować odpalić na gazie. Możesz mniej więcej określić jaką instalacje gazową (jakiej firmy komputer) posiada w tym roverku? I najlepiej foto centralki sterującej LPG |
teraz niestety nie ma szans, instalacja jakiś włoski wynalazek, bez papierów... jutro pobawię się z immo w synchronizację i wymianę baterii, sprawdzę filtr paliwa i ciśnienie paliwa, nic więcej nie zostało, iskra jest, paliwo - jutro się upewnię. Jak nie odpali to go potnę
themartino - Sro Mar 16, 2011 22:03
nie wiem czy to pomoże ale u mnie też były problemy z odpaleniem i pomogło dopiero wyczyszczenie czujnika na wale.
Boncky - Czw Mar 17, 2011 09:08
themartino napisał/a: | nie wiem czy to pomoże ale u mnie też były problemy z odpaleniem i pomogło dopiero wyczyszczenie czujnika na wale. |
czujnik wału korbowego ? dostane się do niego z góry czy kanał ?
[ Dodano: Czw Mar 17, 2011 09:08 ]
pytanie: immo w 200 co odcina ? benzynę - nie pompuję pompa w baku, czy wtryski nie puszczają benzyny ?
themartino - Czw Mar 17, 2011 10:16
Boncky napisał/a: | czujnik wału korbowego ? | niestety sam dokładnie nie wiem, taką informacje dostałem od mechanika że to był czujnik na wale i tylko tyle wiem
Boncky napisał/a: | pytanie: immo w 200 co odcina ? benzynę - nie pompuję pompa w baku, czy wtryski nie puszczają benzyny ? | nie daje prądu do rozrusznika
Boncky - Pon Mar 21, 2011 23:07
themartino napisał/a: | Boncky napisał/a: | czujnik wału korbowego ? | niestety sam dokładnie nie wiem, taką informacje dostałem od mechanika że to był czujnik na wale i tylko tyle wiem
Boncky napisał/a: | pytanie: immo w 200 co odcina ? benzynę - nie pompuję pompa w baku, czy wtryski nie puszczają benzyny ? | nie daje prądu do rozrusznika |
ok, dziś sprawdzę resztę, obstawiam zbyt małe ciśnienie na pompie paliwa, zobaczymy...
[ Dodano: Pon Mar 21, 2011 23:07 ]
ok, więc, co się okazało, pompka jeszcze się włączała ale niestety już nie pompuje, szlag ją trafił, odkręciłem wężyk z filtra, stacyjka w pozycje 2 i nic a powinno być siiiik do zrównania ciśnienia w układzie. To jest nauczka za jeżdżenie na końcu rezerwy, teraz nawet przy przekręcaniu nie drgnie, siadła całkowicie.
Pozdrawiam
|
|