Zobacz temat - [620] Oszczędna jazda. Czy mój silnik należy do .....
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [620] Oszczędna jazda. Czy mój silnik należy do .....

mariuszlol23 - Pią Mar 18, 2011 16:42
Temat postu: [620] Oszczędna jazda. Czy mój silnik należy do .....
Witam.
Paliwo coraz droższe więc postanowiłem uprawiać Eco driving.

Zacząłem przewidywać na drodze, jeżdżę płynniej, bez zbędnych przyspieszeń i hamowań. Sprawdzam co jakiś czas ciśnienie w oponach, nie worze w samochodzie zbędnych rzeczy.

Zastanawia mnie tylko kwestia hamowania silnikiem. Np. jeśli dojeżdżam do sygnalizacji i świeci się czerwone, na 5 bez gazu, to samochód naprawdę nie pali nic paliwa?
Czytałem o tym, ale wszędzie piszą, że dotyczy to nowoczesnych silników. Wiec czy silnik w Roverku 620 Sdi należy do tych silników, czy u nas lepiej jechać na luzie?

Znacie jeszcze inne metody lub je stosujecie, pozwalające na oszczędną jazdę?

tomason - Pią Mar 18, 2011 23:13

Wiem ze w benzynie odcina sie doplyw paliwa hamujac silnikiem, ale z tego co slyszalem (moze to bzdura) w dieslach lepiej wrzucic na luz :)
Drool - Pią Mar 18, 2011 23:50

W benzynie odcina się dopływ paliwa, ale tylko do pewnego momentu (chyba 2000 lub 1500 obrotów) potem komputer znowu zapodaje paliwko żeby autko nie gasło. Niestety nie wiem jak to jest w dieslach. Wydaje mi się, że powinno być podobnie ale nie jestem pewien.
mariuszlol23 - Sob Mar 19, 2011 12:51

Bo teraz nie wiem, czy bardziej opłaca się jeździć na luzie, czy na biegu bez gazu.
iambasta - Sob Mar 19, 2011 13:04

ja staram sie hamowac silnikiem na swiatlach, redukcja, puszczam powoli gaz, az zatrzymam auto. spalanie w miescie ostatnio 9,7 litrow gazu. miasto - Kraków, ale udawalo mi sie omijac najwieksze korki. pozatym faktycznie stusuje eco driving i po 60km/h juz mam 5 bieg,staram sie biegi zmieniac przed 3000obrotow.

mysle ze to bardzo dobre spalania.
w tracie z 3 doroslymi osobami mialem identycznie spalanie, ok 9,7litra i jestem bardzo zadowolony

tomason - Sob Mar 19, 2011 22:15

iambasta, w benzynie przy 60 na 5 to zajedziesz skrzynie i silnik sie meczy!! Trzeba jezdzic pomiedzy 2 a 2,5 tys. obrotow tak jest najoszczedniej
Drool - Sob Mar 19, 2011 23:03

iambasta, mnie nigdy jeszcze nie udało się osiągnąć takiego spalania w mieście. Jeżdżę w miarę spokojnie jednak lubię szybko przyspieszać i często kręcę silnik dużo wyżej niż 2500 tyś obrotów :twisted: . Kiedyś robiłem sobie testy hamowania silnikiem i dojeżdżania na luzie. Zalałem do pełna i pierwsze 100 km jeździłem tak a potem dolewka i drugi sposób. Szczerze mówiąc nie odnotowałem żadnej różnicy. Normalnie hamuję silnikiem bo tak się nauczyłem ale sam nie wiem czy pozwala to zaoszczędzić.
kruszan - Sob Mar 19, 2011 23:26

Temat na czasie i pytanie dobre, hmm w nowszych autkach z komputerem rzeczywiście widać na wskazaniu 0,00 przy hamowaniu silnikiem, dojeżdżaniu na biegu - ale czy nasze SDI to ta sama bajka ? ciekawy aż, jestem
iambasta - Nie Mar 20, 2011 14:05

hehe mam teraz problem ze skrzynia, ale mam nadzieje ze to nie jest powiazane.
przy ok 65km/h jak zmieniam na 5 bieg mam ok 1500 obrotow mysle ze to nie jest tragicznie, i nie szkodliwie dla samochodu, slucham silnika i wyczuam kiedy jest oki.
Ale zgadzam sie ze jazda 2000 - 2500 obrotow jest najoszczedniej na piatym biegu.

jazda na gazie jest zludna bo teraz w zimie trzeba poczekac az sie silnik zagrzeje na benzynie i dopiero wtedy przelaczyc na gaz, co za kazdym razem daje te kilka kilometrow na benzynie. ale i tak od kad jezdze na eko drivingu to jesli auto mi spala powyzej 13 litrow gazu od razu jade na przelad i szukam co jest nie tak :) .

Z tym ze naprawde udaje mi sie omijac korki, a jazda po miescie jezdzie po miescie nie rowna :)

tomason - Nie Mar 20, 2011 14:13

nie wolno jezdzic na tak zawyzonym biegu :D ja mam 5 dopiero przy 80 km/h
Perez - Nie Mar 20, 2011 17:58

iambasta, uprawiasz EcoDriving na gazie? Jaką masz instalację?
tomason, popieram. Jak będziecie jeździć na wysokich biegach przy niskich obrotach to zakatujecie dół silnika. Kręcąc wysoko silnik, bez względu na położenie pedału przyspieszania katujecie górę (która w tych silnikach się reguluje bez problemu). Wyższe obroty to również lepsze smarowanie silnika. Pamiętajcie, że te silniki mają wysoko moment obrotowy i przez to nie powinno się jeździć na tak niskich obrotach. Wiadomo, że jak jedziemy ze stałą prędkością to można sobie dla oszczędności wrzucić 5, ale przy każdym przyspieszeniu należy dokonać redukcji.

Raptile - Nie Mar 20, 2011 19:32

SDi----> Bioester Stacja bliska oznaczenie "bio100"

SDi przyzwoite spalanie 1.5-2 tys obr

Spalanie u mnie w mrozy 5.9l

Pawkaz - Nie Mar 20, 2011 19:50

Raptile chcial bym takie spalanie :mrgreen: Przy obecnej temperaturze i krotkich odcinkach nie schodze ponizej 10 litrow
empe - Nie Mar 20, 2011 20:07

Tak to jest z SDi.
W przeciągu 2 pierwszych tygodni marca zrobiłem 870km na około 55 litrach więc średnie spalanie wyszło około 6,4l/100km :P
Mniej więcej pół na pół miasto/trasa.

A co do odcięcia wtrysku paliwa podczas puszczenia gazu w czasie jazdy to SDi też tak ma, żeby to sprawdzić wystarczy przejechać się wolno po placu/parkingu. Włącz 1 bieg i rusz z miejsca, 2 bieg i rozpędź auto do jakichś może 20 kilku km/h, żeby było ponad 1000 obrotów i puść pedał gazu. Auto zacznie zwalniać więc nie dostaje ropki a po osiągnięciu okolic 950 obrotów komputer/pompa jakby sam doda gazu żeby silnik nie zdechł i będzie się starał utrzymać równą prędkość, oczywiście może zacząć szarpać :P

Marrkus - Nie Mar 20, 2011 21:39

Może i nie koniecznie hamowanie silnikiem SDi oszczędza paliwo (nikt nie jest w stanie potwierdzić...) ale na pewno oszczędza klocki hamulcowe czyli jednak na + :mrgreen:
Brt - Nie Mar 20, 2011 21:43

kruszan napisał/a:
w nowszych autkach z komputerem rzeczywiście widać na wskazaniu 0,00 przy hamowaniu silnikiem, dojeżdżaniu na biegu - ale czy nasze SDI to ta sama bajka ? ciekawy aż, jestem


tak ... też tak mają ... powyżej chyba 1300 obr. przy puszczonym gazie spalanie będzie = 0 :ok:

tomason napisał/a:
ale z tego co slyszalem (moze to bzdura) w dieslach lepiej wrzucic na luz

to bzdura ;) .... żyj na luzie, jedź na biegu :ok: :) ... dojeżdżasz do czerwonego, puść gaz, oszczędzisz paliwo i hamulce, a w górach zjeżdzaj na tym biegu na którym podjeżdzasz .... też oszczędzisz i hamulce i paliwo :ok: :)

tomason - Nie Mar 20, 2011 22:14

Ja osobiscie hamuje silnikiem :D
mariuszlol23 - Nie Mar 20, 2011 22:35

Dzięki chłopaki za pomoc :P
Czyli puszczanie pedału gazu jest korzystne i samochód nie spala nic, ale tylko powyżej 1.3 tys obrotów.

Mówicie, że nie wolno jeździć na zbyt wysokim biegu, przy małej prędkości.
Jaki więc jest najbardziej korzystny, ekonomiczny zakres obrotów dla silnika?

Perez - Pon Mar 21, 2011 00:41

mariuszlol23, to zależy od silnika montowanego w Twoim aucie. Generalnie najmniej szkodliwa jest jazda powyżej momentu obrotowego, ale w niektórych silnikach po prostu się nie da, bo moment jest za wysoko. Jeżeli chodzi o diesla to Ci w tym nie pomogę.
sobrus - Pon Mar 21, 2011 08:05

iambasta napisał/a:
jazda na gazie jest zludna bo teraz w zimie trzeba poczekac az sie silnik zagrzeje na benzynie i dopiero wtedy przelaczyc na gaz, co za kazdym razem daje te kilka kilometrow na benzynie.


to akurat częściowa prawda, zależy od auta. W roverkach serii K zazwyczaj przełączy sie na gaz zanim ruszysz lub max po kilkuset metrach. Ale np w Omedze V6 ten kilometr-dwa w mróz faktycznie trzeba przejechać (zakładając że ruszymy od razu po zapaleniu).

Co do hamowania silnikiem to nie do końca jest tak fajnie, czasem lepiej dać na luz i nie wytracać tak bardzo energii (bo potem sie przyda). To zależy od sytuacji. Generalnie moim zdaniem nie chodzi o to żeby jak najwięcej hamować silnikiem, tylko jak najmniej hamować hamulcami :)

PS. A czy w silnikach diesla nie jest tak, że są częściowo smarowane paliwem?

Brt - Pon Mar 21, 2011 09:23

Cytat:
PS. A czy w silnikach diesla nie jest tak, że są częściowo smarowane paliwem?

pompa jest smarowana paliwem, ale nawet jak puścisz gaz i nie idzie paliwo do wtryskiwaczy, to pompa ma smarowanie, bo generalnie cały czas pracuje.

mariuszlol23 napisał/a:
Jaki więc jest najbardziej korzystny, ekonomiczny zakres obrotów dla silnika?
w SDi zazwyczaj starałem sie trzymać obroty silnika na wysokich biegach od 1500 w górę. Wiec taką naormalną trasę ze zwalniaczami do 70 km/h mozna bez żadnych redukcji spokojnie przejechać. Oczywiscie jak potrzebujesz ostrzej przyspieszyć, to redukuj na 4 i cegła na gaz ;)
_papa_ - Pon Mar 21, 2011 21:41

stosując się do kilku zasad ecodrivingu można jechać szybko i oszczędnie. Ja zauważyłem, że mój hondorover pali więcej gdy się go meczy na zbyt niskich obrotach (poniżej 1,5k) niż piłuje do 4-5k obr. A najbardziej ekonomicznie jest w zakresie 2-2,5k jak to koledzy wcześniej napisali.
Mój rekord to 8l/100km na LPG, oraz 9,7l LPG podczas trasy sierpc-mielno ok. 340km w mniej więcej 3,5 godziny. :smile:

Moja 1 złota zasada brzmi: Wyprzedzanie wolniejszego pojazdu powinno trwać jak najkrócej. W benzynie odpowiednio zredukuj, a dieslu, jak to brt zabawnie powiedział: "cegła na gaz" i czekaj na moment.
Druga: Zawsze hamuj silnikiem, nawet gdy widzisz, że w aucie przed tobą ktoś ciśnie stop (pewnie cierpi na nadpobudliwość prawej stopy :wink: jak zdecydowana większość kierowców) w zdecydowanej większośzi przypadków po puszczeniu gazu twoje auto zwolni na tyle, że nie będziesz musiał używać hamulca.

Trzecia: Nigdy nie pałuj zimnego silnika. O ile w benzynie nie zwiększy to znacznie spalania, to w dieslu wprost przeciwnie i to bardzo znacznie.

No i ostatnia: (trochę dyskusyjna) z moich doświadczeń wiem, że przy zwiększonym natężeniu ruchu dwa pojazdy podróżujące z różnymi prędkościami zazwyczaj docierają na miejsce w tym samym czasie.

KRYS - Wto Mar 22, 2011 00:23

Ja tylko dodam ze autko musi być sprawne - nic go nie hamuje (np tłoczki w zaciskach co nie odbijają)
Czyste filtry , płyny zmieniane regularnie.
Auto pozbawione zbędnego balastu - (łąńcuchy w bagażniku w lipcu :mrgreen: )
Zmniejszone opory toczenia poprzez możliwie najwęzsze opony dobrze napompowane.
Zauwazyłem jeszcze ze średnica koła (felga+opona) im większa tym bardziej trzeba deptać przy ruszaniu a więc zoptymalizowanie tej wartosci pomoze osiągnąć zmniejszenie spalania.

Zastanawia mnie czy daną trase pokonac szybko i w krótszym czasie czy 90km/h i odpowiednio dłuzej silnik musi pracować

sobrus - Wto Mar 22, 2011 07:21

Przy wyższych prędkościach rosną znacznie opory powietrza i zużycie paliwa też rośnie.
Ale to jest indywidualne dla każdego auta, zależy od współczynnika oporu powietrza i silnika.