Zobacz temat - [R75] Sprawdzenie działania instalacji radia High-Line
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Car-audio, nawigacje, radia CB - [R75] Sprawdzenie działania instalacji radia High-Line

xROnx - Sro Mar 23, 2011 17:01
Temat postu: [R75] Sprawdzenie działania instalacji radia High-Line
Mam problem z radiem w moim aucie.
Kupiłem je już w takim stanie jaki jest teraz. Poprzedni właściciel poinformował mnie że radio nie działa że padł procesor i trzeba wymienić bo naprawa jest nieopłacalna. M.in to było powodem zmniejszenia ceny za auto - ale to już tak na marginesie.
Na początku zakupiłem sam wyświetlacz - czyli to co jest w konsoli środkowej.
Po podłączeniu dalej nic. Kompletnie żadnej reakcji na naciskanie któregokolwiek guziczka. Potem dobrałem się do czarnej skrzynki w bagażniku obok koła zapasowego. Okazało się że w tej wnęce gdzie jest koło zalegała woda. Kostka oraz radio jest pokryte śladami rdzy. Drugi moduł ten od TV nie był pokryty rdzą. Po badaniu miernikiem wywnioskowałem że radio niestety utopiło się i do niczego się już nie nadaje...
Jednak 100% pewności nie mam czy tylko to jest walnięte w moim aucie.
Aby zapobiec wydawaniu kolejnych złotówek na zakup kolejnych modułów do tego sprzętu chciałbym sprawdzić je. Tzn pomyślałem czy byłaby możliwość podłączenia zwykłego (nawet tego roverkowego philipsa ver. harmony) żeby sprawdzić czy w ogóle coś mi zagra w aucie czy odczyta jakąś CD z muzyką. A może jest możliwość podłączenia zwykłego radia - po zastosowaniu odpowiedniej kostki.
W załączniku widzicie stan obecny wyjętego przeze mnie radia oraz schemat z RAVE opisującego co wchodzi w skład całego sprzętu.

VMatas - Wto Kwi 05, 2011 13:33

Sam nie mam takiego radia z Navi - ale i dobrze, bo według mnie umiejscowienie radia i czytników w bagażniku to trochę nonsens.
Według Rave w tym przypadku z Navi radio musi być w bagażniku, więc tak łatwo go nie zastąpisz, a żeby wypróbować coś innego to trzeba odpowiednie kostki i td - nie będzie to takie proste. Lub trzeba przeciągnąć przewody do konsoli środkowej dla głośników, wtedy można będzie wstawić dowolne inne radio(zasilanie można wziąć na miejscu). Jeżeli chcesz zachować Navi, to wtedy niestety musisz wymienić ten moduł w bagażniku - nie widzę innego prostego wyjścia.
Moim osobistym zdaniem nawigacja na przykład z Garminem jest o wiele lepsza - no ale jak się chce zachować wygląd konsoli to inna sprawa - wtedy trzeba ten problem zwalczyc.

xROnx - Wto Kwi 05, 2011 14:01

VMatas napisał/a:
Moim osobistym zdaniem nawigacja na przykład z Garminem jest o wiele lepsza

Wiem o tym bo mam navi Garmina - ale taką osobną kupioną w sklepie.
Tak się właśnie zastanawiam czy brnąć w to wszystko dalej czy może np zamienić ten sprzęt w zwykły ale nie ten podstawowy tylko na wersje Symphony z radiem Alpine.
Tylko teraz powstaje pytanie: czy ta instalacja co jest pociągnięta w moim R75 do wersji z navi i TV podejdzie pod system Symphony z radiem Alpine ? :shock:

VMatas - Wto Kwi 05, 2011 14:21

Głośniki zostają głośnikami - tylko odpowiednia kostka, pociągnięcia kabelków do środkowej konsoli z bagażnika i sprawa będzie załatwiona. Jeżeli zająć się jeszcze poważniej i montować wzmacniacz można byłoby zastanowić się nad kompletna wymiana kabli od głośników, ale to już jak się będzie chciało.
Osobiście mam standardowe nowoczesne radio ALPINE CDT-103BT i jestem zadowolony z niego i z dźwięku. Wygląd konsoli nie jest taki organiczny jak w przypadku oryginałów, no ale da się z tym żyć:) Dla sprzętu audio 10 lat to jednak dużo czasu, więc nawet nie zastanawiałem się czy szukać jakiegoś oryginału (u mnie już nie było standardowego Harmony jak kupiłem). Harmony i jakość to w ogóle inna bajka, ale Symphony też już nie chciałem:) Jako nawigacji używam Garmina i nigdy nie wymienię tego systemu na jakiś inny - bo u nich mapy są najlepsze i najdokładniejsze nawet dla rożnych zakątków.

marynabiala - Pon Kwi 18, 2011 22:15

Ja wlasnie mialem radio Symphony Alpine zreszta sprzedalem za 150 zl z kodem a zalozylem od podstaw nawigacje z monitorem 16:9 . Wiec orginalnie do radia Symphony dochodza dwie plaskie kostki -czyli glosniki , zasilanie , oraz 3 kostki to co pamietam - zolta , zielona i jeszcze jakis kolor zapaomnialem . Natomiast u ciebie wystepuje kostka 17 pin BMW . Ta kostke bys musial rozlaczyc a do drugiej czesci kostki zastosowac piny plaskie tzn przejscie z 17 pin na 2 kostki plaskie sa na Allegro okolo 10 lub 15 zl i masz juz zasilanie i wyjscia na glosniki - wszystko pasuje i zgadza sie .Radio bedzie gralo natomiast jest jeden problem - brak anteny , ktora jest w kole zapasowym i musisz ciagnac kabel do konsoli . Natomiast nie bedziesz mial sterowania w kierownicy bo do tego radia Symfony sa podlaczone wlasnie te male kostki mini- iso . U mnie te kostki zostaly jedynie pod jeden kabelek bialo-czerwony w zolte kropki podlaczylem nawigacje pod K-BUS - czyli komunikacje z komputerem pokladowym bo mnialem tylko bialy wyswietlacz . Dodatkowo musialem sie podlaczyc pod modol ABS , zeby navi ruszyla choc uwazam , ze moglem sie podlaczyc pod blokade zamka centralnego . Dlatego , ze tam jest sygnal -poniewaz mozna zaprogramowac automatyczne zamykanie zamkow przy przekroczeniu odpowiedniej predkosci - wiadomo przez T4 . Pragne dodac ,ze mialem przy tej navi radio Philips - jakosc nedza w stosunku do Symhony , Dlatego kupilem na EBAY UK radio BM54 BECKER za 18 F wyrzucilem koncowki hybrydowe i wstawilem koncowke mocy 4x22W - jakosc dla mnie super , a przy okazji moge wybrac CD lub CD po odchyleniu panela w monitorze
xROnx - Pon Kwi 18, 2011 23:15

Pytanie do ludzi mających Radio TV/Navi. Czy będzie działać radio i zmieniarka gdy nie będzie podłączony moduł TV w bagażniku?
marynabiala - Wto Kwi 19, 2011 13:59

Nie pamietam juz , ale powinno dzialac pod warunkiem , ze jest podlaczony czytnik MK nawigaci poniewaz on ma RGB i TV ma RGB - to co pamietam , to odlaczalem TV i bylo menu oprocz TV
xROnx - Sob Kwi 30, 2011 20:29

Dzisiaj zrobiłem kolejny już test.
Podjechałem na szrot gdzie mieli kompletny zestaw z R75 z navi/tv
podłączyliśmy sam tuner radiowy... echo. żadnego dźwięku nawet pierdnięcia.
Potem podłączyliśmy dodatkowo tuner TV. I to samo. Wychodzi na to że to jakaś grubsza sprawa. Szczerze powiem że nie mam już siły walczyć z tym całym osprzętem. Prawdopodobnie trzeba by było rozpruć wszystko i po kolei sprawdzać... a na końcu okazało by się że trzeba wymienić wszystko łącznie z wiązką...
Zastanawiam się nad podłączeniem radia Alpine Symphony bez opcji navi tylko nie wiem jaka rzeźba mnie by ewentualnie czekała. Jest pełno postów na forum o tym jak przerobić wszystko na wersje z Navi/TV... a u mnie na odwrót :) Chyba tego jeszcze nie było.
ALE wnioskując z
marynabiala napisał/a:
Wiec orginalnie do radia Symphony dochodza dwie plaskie kostki -czyli glosniki , zasilanie , oraz 3 kostki to co pamietam - zolta , zielona i jeszcze jakis kolor zapaomnialem

wyglada na to że te dwie płaskie kostki to są takie same kostki(biała i niebieska)co idzie do wyświetlacza alpine w wersji z tv/navi - dobrze rozumiem?
Teraz myślę nad jednym: czy jeśli mam walniętą wiązkę - co np może być powodem nie działania mojej obecnej wersji Highline, to czy będę w stanie podłączyć Alpine Symphony?

marynabiala napisał/a:
zastosowac piny plaskie tzn przejscie z 17 pin na 2 kostki plaskie sa na Allegro okolo 10 lub 15 zl i masz juz zasilanie i wyjscia na glosniki - wszystko pasuje i zgadza sie

masz na myśli to?
http://allegro.pl/zlacze-...1553638976.html

marynabiala napisał/a:
Natomiast nie bedziesz mial sterowania w kierownicy bo do tego radia Symfony sa podlaczone wlasnie te male kostki mini- iso

Hmm. Mam teraz podłączone radio z BMW - takie za 69pln i tam mam jedynie podłączenie tej kostki dużej (17PIN) i mam sterowanie w kierownicy...

Punx - Sob Maj 12, 2012 15:04
Temat postu: Utopione radio
Witam,

mnie jakiś czas temu spotkała podobna przygoda, radio zostało lekko podlane wodą, gdyż poprzedni właściciel auta wspaniałomyślnie pozalepiał (wygłuszał ?) komorę koła zapasowego jakąś cienką matą, a że zima była bardziej mokra niż śnieżna to mi się tam nazbierało trochę wody, tak że dół radia podczas jazdy po dziurach został zamoczony. Efekt:

- działa TV, także głos w TV
- działa NAVI, także głos w navi
- NIE działa radio - nie łapie fal FM, na AM są mega trzaski

kolega elektronik rozebrał radio i twierdzi że spalone są jakieś kondensatory i głowica, bez schematu nie ruszy.

Czy jest szansa na zdobycie schematów elektronicznych od radia Siemensa Type NO: 22DC785/60T, Part NO: XQC 100440 ?

Nie wiem co to za model, wszyscy piszą o ALPINE symphony, harmony lub o Harman/Kardon, a u mnie na blachach jest naklejka od Siemensa ?!

Proszę o pomoc.

[ Dodano: Sob Maj 12, 2012 15:04 ]
Udało się naprawić radio i to praktycznie grosze, początkowo chciałem kupi używany egzemplarz, ale jedyne jakie znalazłem były spoza PL i to za koszmarną kwotę ok 1000pln!, na allegro znalazłem ofertę naprawienia, wyszłoby z przesyłką w obie strony ok 300-400pln, pojeździłem po Wrocławiu przez 2 tyg po różnych zakładach elektroniki/car audio i już miałem zrezygnować, ostatecznie zostawiłem radio w takim komisie/naprawie i po tygodniu poszukiwania przez właściciela zakładu specyfikacji, postanowił zaryzykować i naprawić bez schematów. Działa! Kosztowało mnie to tylko 40pln!

fliku - Sob Lis 30, 2013 15:50

Witam, daj namiary na magika.