Zobacz temat - [416Si 99' LPG] ciśnienie na cylindrach
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [416Si 99' LPG] ciśnienie na cylindrach

driftdreamer - Czw Mar 24, 2011 22:16
Temat postu: [416Si 99' LPG] ciśnienie na cylindrach
Witam dzisiaj zmierzyłem ciśnienie w swoim roverku i wyszło:
14 / 11,5 / 12,5 / 14

Czy ten wynik coś wam mówi? jaki powinien być prawidłowy, wszędzie po 14??
Proszę o pomoc
autko ostatnio trochę zamula i nierówno pracuje na wolnych.. czy to może być powód?
jakie macie ciśnienia w swoich R??
Pozdro

wpietruszewski - Pią Mar 25, 2011 09:03

Mam te same objawy, nierówna praca silnika, na diagnozie wymienili: uszczelka i zawory.
U mnie ciśnienie na wolnych obrotach skacze od 43-46, nie wiem natomiast do czego te liczby się odnoszą, może do całkowitego ciśnienia czyli 4x12. Z tego co mówił mi diagnostyk uszczelka to jest na pewno do wymiany i prawdopodobnie skoki w ciśnieniu to zawory.

driftdreamer - Sob Mar 26, 2011 14:16

to jak z tym ciśnieniem wypowie się ktoś??
merh - Sob Mar 26, 2011 14:30

tak. wg mnie i mojej wiedzy za duza roznica powiedzy garami. wychodzi na to,ze masz przedmuch na wewnetrznych cylindrach (2,3) .
driftdreamer - Wto Mar 29, 2011 16:32

merh napisał/a:
wychodzi na to,ze masz przedmuch na wewnetrznych cylindrach (2,3) .

co to znaczy?

roverkowicze piszcie jakie są u was ciśnienia i jakie powinno być prawidłowe?
no i najważniejsze jak temu zaradzić? ten koleś co mierzył ciśnienie mówił o robieniu głowicy, twierdził że tragedii nie ma i jak nie bierze oleju to żeby jeszcze jeździć i nie pakować się w koszta(oczywiście decyzja należy do mnie).

bluegory - Wto Mar 29, 2011 21:12

ewidentnie uszczelka pod głowica przepuszcza miedzy 2-3 cylinder. ciśnienie wszędzie powinno być takie samo, pewnie 14 jak w 1 i 4 cylindrze.
Kot - Wto Mar 29, 2011 22:52

ja bym sprobowal delikatnie dokrecic glowice... moze pomoze ale naprawde delikatnie zrob tez jeszcze wczesnej pomiar z proba olejowa, moze to pierscienie puscily ...
driftdreamer - Sro Mar 30, 2011 21:30

bluegory napisał/a:
ewidentnie uszczelka pod głowica przepuszcza miedzy 2-3 cylinder

czyli co po hgf-ie mechanik słabo dokręcił głowice?? oczywiście dokrecal bez dynamometru
hgf robiony dwa lata temu i teraz to by mialo sens, od razu po tym roverek nie jezdzil tak jak wczesniej i taki glosny sie zrobili, a wczesnie zapierda... jak szalony :grin:
Kot napisał/a:
ja bym sprobowal delikatnie dokrecic glowice...

ja sie tego nie podejme raczej
Kot napisał/a:
zrob tez jeszcze wczesnej pomiar z proba olejowa, moze to pierscienie puscily ...

nie mam pojecia o czym mowisz?? :wink:

dzieki za wypowiedzi w końcu jakieś konkrety

merh - Pią Kwi 01, 2011 21:18

nie wierze w przepuszczanie pierscieni do tego stopnia.a dokrecanie bez dynamometru to w stodole nie u mechanika.głowice w takim silniku?!
driftdreamer - Nie Kwi 03, 2011 09:24

No więc gadałem w piątek z gościem który robi głowice mówił że nie ma takiej możliwości żeby uszczelka przepuszczała i nic nie pomoże jej delikatne dokręcenie. Mówił że próba olejowa podpowie czy to właśnie góra/dół przepuszcza, he wspominał też że niektórzy nie robią prób olejowych gdyż boją się o rozpieprze... przyrządu wstrzykując za dużo oleju :grin:
merh napisał/a:
a dokrecanie bez dynamometru to w stodole nie u mechanika

pozostawiam to bez komentarza :/

areek - Nie Kwi 03, 2011 19:40

czyli co po hgf-ie mechanik słabo dokręcił głowice?? oczywiście dokrecal bez dynamometru
hgf robiony dwa lata temu i teraz to by mialo sens, od razu po tym roverek nie jezdzil tak jak wczesniej i taki glosny sie zrobili, a wczesnie zapierda... jak szalony :grin:
Kot napisał/a:
ja bym sprobowal delikatnie dokrecic glowice...

ja sie tego nie podejme raczej
Kot napisał/a:
zrob tez jeszcze wczesnej pomiar z proba olejowa, moze to pierscienie puscily ...

nie mam pojecia o czym mowisz?? :wink:

hi
co z tego, ze w szopie, co z tego , ze bez dynamometra - jezdzil 2 lata i dalej smiga

driftdreamer - Nie Kwi 03, 2011 20:18

no tak w sumie racja :wink:
mechanik to mój znajomy jest dobry w tym co robi, tylko w swoim warsztacie brakuje mu tylko tego klucza :grin:

slax - Pon Kwi 04, 2011 11:10

Ja bym delikatnie dokręcił, nic się silnikowi nie stanie a możesz tylko zyskać. zdaje się kolega Opracwa coś kiedyś o tym pisał
polofix - Pon Kwi 04, 2011 15:11

slax napisał/a:
Ja bym delikatnie dokręcił, nic się silnikowi nie stanie a możesz tylko zyskać. zdaje się kolega Opracwa coś kiedyś o tym pisał

nie w takim przypadku. dokręcić można jak np na zimnym silniku coś się dzieje z płynem i nic więcej. o ile się nie mylę to odkręcało się chyba 180st i dokręcało nieco więcej. ale jak stracił kompresję i to nic raczej nie pomoze.ryzykujesz jedynie urwaniem szpilki.

driftdreamer - Pon Kwi 04, 2011 18:20

tak samo mowił ten gościu od głowic że to niemożliwe żeby uszczelka przepuszczała. Zrobie ta próbe olejową i dam znać, jak na razie nie widze sensu pakowania kasy w remont bo tragedii nie ma.
pozdro

polofix - Pon Kwi 04, 2011 18:39

w 1,6 cylindry sa bardzo blisko siebie.takze przedmuch jest tez bardzo mozliwy.