Zobacz temat - [R 200] 1.4 8v (98r) Wąż chłodniczy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R 200] 1.4 8v (98r) Wąż chłodniczy

Sebas84 - Pią Mar 25, 2011 19:55
Temat postu: [R 200] 1.4 8v (98r) Wąż chłodniczy
Witam

Pękł mi wąż od chłodnicy, ten największy co idzie u góry równolegle do chłodnicy. Kleiłem już 3 razy i za każdym razem puszcza. Jak silnik osiąga normalną temperaturę to pod wpływem temperatury przecieka. Kleiłem, taśmą wodoodporną, poxilitną, poxipolem, taśmą sylikonową.
Ma ktoś pomysł co z tym zrobic? Czym skleic? Mogę kupic, najlepiej uźywany tylko nigdzie nie mogę znaleśc. Chyba że ma ktoś sprzedac? :cool:

slawo - Pią Mar 25, 2011 22:23

Witam,

tak doraźnie to może pokryj klejem a następnie nałóż kawełek (5cm-10cm) dętki rowerowej, taka od roweru górskiego 26"x1,75-2,5 powinna wejść na ciasno.
Do czasu znalezienia nowego węża powinno wystarczyć.

pozdrawiam,
Sławek

leszczu - Sob Mar 26, 2011 16:14

http://moto.allegro.pl/ro...1518130290.html :wink:
Sebas84 - Sob Mar 26, 2011 18:40

Dzięki, chętnie bym go kupił, tylko czy podejdzie do 1.4 8v???
tomo63 - Sob Mar 26, 2011 19:12

Z tego co widzę na pewno nie będzie pasował do 16V, a chłodnice są chyba takiesame w 8V i 16V
olof1 - Nie Kwi 24, 2011 09:26
Temat postu: klejenie węża?
Nie klej i nie kupuj używanych. Miałem ten sam problem ale zamówiłem nowy w TOMATEAM. Nr PCH115731. Cena 123 zeta. Kurier był po 20 godzinach. J est to część oryginalna.
przemo80 - Nie Kwi 24, 2011 18:18

Ja tez mysle ze nowa jest lepsza,bo nie bedziesz mial problemu z utrata cisnienia,przy tym z gotujaca sie woda w silniku.pozd.
tomo63 - Nie Kwi 24, 2011 21:23

Popieram poprzedników. Jak masz możliwość kupuj nówkę, bo stary zaraz będzie pękał. Coś o tym wiem niestety.
Duchu12 - Sob Wrz 03, 2016 19:42

Witam, temat stary ale może ktoś coś podpowie.

od ponad roku użeram się z problemem pękających przewodów wodnych układu chłodzenia.
Ciągłe dolewanie, łatanie, łączenie doprowadza do szału.
Moje pytanie brzmi, gdzie można kupić "w Polsce" ww nowe (nie używane) przewody do rower 200 1,4 8v. Dzwoniłem do Tomateam kilka razy ale wiecznie nikt nie odbiera. (nie wiem może urlop)

Ostatnio wymieniłem chłodnicę, termostat, korek, zbiornik.

Są może jakieś zamienniki z innych aut? Pomocy!

sknerko - Wto Wrz 06, 2016 08:34

wymień uszczelkę głowicy i węże na używki nowych nie dostaniesz. tam jest takie ciśnienie że węże powinny być jak tyłek modelki powiedziałbym "jedrne" ;P a jak tobie pękają to pewnie są twarde jak kamienie czyli masz uszkodzoną uszczelkę głowicy lub pękniętą głowicę. zrób test na CO2 w układzie chłodzenia (testery na allegro za ok20 pln)
Duchu12 - Wto Wrz 06, 2016 09:13

Dwa lata temu robiona była uszczelka. I od tamtego czasu przewody pękają.
sknerko - Wto Wrz 06, 2016 09:23

Została źle zrobiona lub głowica jest pęknięta a nie została wtedy sprawdzona lub nie wyszło na sprawdzeniu bo pękła przy dokręcaniu.

[ Dodano: Wto Wrz 06, 2016 09:23 ]
Rok jeździłem polonezem z tak spartolona uszczelką, dałem robić jeszcze raz i jak ręką odjął. węże miałem twarde jak rury stalowe

Duchu12 - Wto Wrz 06, 2016 09:43

U mnie przewody są miekkie.
sknerko - Wto Wrz 06, 2016 09:51

To czemu pękają? sprawdź je jak pojeździsz trochę i będzie gorący na odpalonym silniku a nie po zgaszeniu.

[ Dodano: Wto Wrz 06, 2016 09:51 ]
a i pewnie masz jeszcze zaworek w kolektorze ssacym, mi właśnie w Freelanderze najprawdopodobniej się zaciął i ciśnieniem wywalił uszczelkę głowicy, tak że płyn poszedł w olej.

Duchu12 - Wto Wrz 06, 2016 10:05

Tak właściwie to poprzedni właściciel coś grzebał przy dolocie. Jeden przewód uszczelniany był silikonem. Wieczorem wyślę zdjęcie. A przewody cały czas są miękkie. Na gorocym i na zimnym silniku. I pytanie jak można sprawdzić ten zaworem, gdzie go znaleźć?
sknerko - Wto Wrz 06, 2016 10:28

zaworek jest w kolektorze ssącym, jest na wejściu wężyka od zbiorniczka wyrównawczego taka kulka i ja trzeba koniecznie wywalić, oczywiście kolektor trzeba zdjąć do tego.
jest jeszcze jedna możliwość (na innym forum to było opisane) ktoś założył złą uszczelkę kolektora ssącego. bo są dwa rodzaje jest taka gumowa, takie oringi połączone gumkami i taka w całości z tworzywa chyba jakiegoś i ta druga nie może być w starszych silnikach.

[ Dodano: Wto Wrz 06, 2016 10:28 ]
chociaż ty masz 8V to nie jestem pewien czy uszczelka kolektora jest taka jak w 16V

iktorn73 - Sro Wrz 07, 2016 19:48

W 8V jest chyba ta całościowa a w 16V gumowe oringi, przynajmniej ja tak mam w R45 2001r. 16V
Duchu12 - Sob Wrz 17, 2016 18:44

Dziś walneła uszczelka pod głowicą. Koszt naprawy zapewne zbyt wysoki by opłacało się robić.
seraph - Sob Wrz 17, 2016 19:58

Dzisiaj to ona po prostu dokonała żywota, a walnięta to pewnie była od dawna i Ci spaliny pompowały węże.
Opłacalność zawsze zależy od stanu reszty Roverka. Zawsze można też wymienić silnik, ale nie ma pewności w jakim ten nowy będzie stanie.

sknerko - Sob Wrz 17, 2016 20:03

jak głowica cała to wymiana powinna zamknąc sie w 600pln 300 robota i 300 za uszczelki chyba że jeszcze śruby to 150 więcej, w moim Freelanderze(16V) wymiana wyszła 1000pln z planowaniem śrubami Kamax i wszystkimi uszczelkami silnika.