|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Czy muszę wymienić rozrząd?
marian14 - Nie Mar 27, 2011 14:10 Temat postu: [R75] Czy muszę wymienić rozrząd? Witam wszystkich serdecznie.Od niedawna jestem posiadaczem R75 kol.czarny.przebieg 189tkm,salonowy i sewisowany.W książce serwisowej mam zaznaczoną wymianę pasków przy przebiegu 103tkm w roku 2004.Ponieważ coś zaczęło mi stukać w rejonie rozrządu stad pytanie czy wymieniać go.Dodam,że rocznie robię 2 góra 3tkm.Praktycznie samochód używam od święta.Stuki,które się pojawiły występują tylko na gorącym silniku.Doradźcie co robić.Pozdrawiam.
Aragorn - Nie Mar 27, 2011 14:48
...ja bym proponował podjechać do mechanika niech zdejmie obudowę rozrządu i niech choć zerknie w jakim stanie to wszystko jest czy na oko nie widać zużycia ale wymiana jest konieczna bo wymienia się co 4 lata ....więc jazda to loteria
marian14 - Nie Mar 27, 2011 15:25
Mechanicy chyba mają alergie na V6 BMW bo gdy zobaczą R75 to nie chca rozmawiać.Sam bym zobaczył,ale jestem laik.Zna ktoś mechaniora z okolic Konina?
Cieszyn - Nie Mar 27, 2011 16:07
v6 nie jest od bmw?
Aragorn - Nie Mar 27, 2011 16:09
KV6 to nie produkcja BMW a własna konstrukcja Rovera (dokładniej Powertrain) ale fakt że u kowala się tego motoru nie da naprawić
pajda - Nie Mar 27, 2011 16:11
marian14, Primo to KV6 nie jest produkcji BMW, jest to konstrukcja ROVER'a. Jesteś z wlkp i nie wiesz, że w tym terenie działa PHJOWI ? zadzwoń dowiesz się wszystkiego 0504045682, Nowe Miasto nad Wartą. Pomiędzy Poznaniem, a Jarocinem.
Boncky - Nie Mar 27, 2011 17:43
obojętnie w jakim stanie jest rozrząd, to złota zasada że jak kupujesz auto to powinieneś go wymienić a szczególnie że masz wbite 2004, 7 lat?:D sporo... na rozrządzie się nie oszczędza bo się potem płaci za remont silnika i jest "a nie mówiłem" zmień choć by ze względu na wiek, a hałas może być z koła pasowego czy czegoś innego
marian14 - Nie Mar 27, 2011 17:46
Dzięki.Skontaktuję się z PHJOWI.Nie wiem skąd mi się wzięło to BMW.Chyba coś gdzieś czytałem.Pozdrawiam
kris-tofer - Pon Mar 28, 2011 09:59
marian14, pewnie czytałeś o 2,0 CDT(i) czyli dieslu produkcji BMW, mogło Ci się pomylić.
marian14 - Pon Mar 28, 2011 16:46
Teraz jestem w domu.Oczywiście CDTi.Powiedzcie proszę jak samemu najprościej sprawdzić te stuki tzn.co mam odkręcić żeby namierzyć przyczynę.Mam chęci,wypasiony zestaw kluczy i tylko wiedzy brakuje,chociaż czytając wszystkie posty na forum coraz więcej kumam.
Boncky - Pon Mar 28, 2011 18:55
marian14 napisał/a: | Teraz jestem w domu.Oczywiście CDTi.Powiedzcie proszę jak samemu najprościej sprawdzić te stuki tzn.co mam odkręcić żeby namierzyć przyczynę.Mam chęci,wypasiony zestaw kluczy i tylko wiedzy brakuje,chociaż czytając wszystkie posty na forum coraz więcej kumam. |
ściągasz obudowę z rozrządu ( plastikowa czarna) odpalasz i nasłuchujesz, jak trzeba zwiększyć obroty, ktoś depnie a Ty nasłuchujesz, potem można zrzucić łańcuch/pasek i sprawdzić napinacze i koło pasowe, kręcisz rękami i słuchać szum, luz, zgrzyt, nie ma żadnej filozofii, ale radzę po prostu na słuch bo jeszcze źle coś założysz i będzie zgrzyt;]
kris-tofer - Pon Mar 28, 2011 21:45
z tego co się orientuję, to w KV6 jest kilka pasków, bo mamy w sumie 4 wałki rozrządu, po dwa z każdej strony, także nie wystarczy zdjąć tylko jednej pokrywy. Z resztą mi się wydaje, że do sprawdzenia rozrządu trzeba mechanika, a i jak ktoś wcześniej pisał wymień go od razu, bo jak któryś pasek strzeli, to będziesz szukał drugiego silnika...
Boncky - Pon Mar 28, 2011 22:11
kris-tofer napisał/a: | z tego co się orientuję, to w KV6 jest kilka pasków, bo mamy w sumie 4 wałki rozrządu, po dwa z każdej strony, także nie wystarczy zdjąć tylko jednej pokrywy. Z resztą mi się wydaje, że do sprawdzenia rozrządu trzeba mechanika, a i jak ktoś wcześniej pisał wymień go od razu, bo jak któryś pasek strzeli, to będziesz szukał drugiego silnika... |
założyłem że to jest oczywiste jak chce się bawić niech się bawi
http://www.youtube.com/watch?v=2fFx8SPiTSc - silnik do wglądu albo Rave i jak masz wolną sobotę możesz szukać:) wymienić rozrząd i tak powinien więc można przy okazji mechanikowi zlecić jak rozbierze wszystko, szukanie hałasu.
kris-tofer - Pon Mar 28, 2011 22:22
Boncky, z Twojego posta wywnioskowałem, że piszesz o 1,8 Boncky napisał/a: | ściągasz obudowę z rozrządu |
nie nie czepiam się, wszystko już OK
marian14 - Czw Kwi 07, 2011 19:14
Pięknie wszystkim dziękuję za pomoc. Kupuje rozrząd i szukam mechaniora.Pozdrawiam.
[ Dodano: Czw Kwi 07, 2011 20:14 ]
Jestem po wymianie rozrządu.Trwało to dwa dni.Robił mi znajomy mechanik,którego mogę wszystkim polecić.Pracuje w nowo otwartym zakładzie www.wulkanizacja-slupca.plNa stronie znajdziecie zdjęcia z wymiany rozrządu.Przy okazji wyczyścił kolektor,odgrzybił i nabił klimę.Wszystko na wysokiej klasy nowym sprzęcie.Oczywiście również sprawdził błędy.Teraz roverek cichutko chodzi,aż chce się jeździć.Polecam.
|
|