Zobacz temat - [MG ZS] Głowica do 1.8 16v
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [MG ZS] Głowica do 1.8 16v

BoloSr - Czw Mar 31, 2011 12:39
Temat postu: [MG ZS] Głowica do 1.8 16v
Witam sie pytam :(
Okazalo sie HGF niestety nie mam w aucie ale peknieta glowice :(
Czy ja da sie uratowac czy nie to sie okaze dzisiaj wieczorem :(
Ale mam inne pytanie da sie inna glowice zapodac do 1.8 16v czy tylko od 1.8 16v trzeba szukac i to musi byc od 45 czy moze byc od innego Rovera a mam podejsc do mojego MG ZS 120 (czyli benzynaika 1.8 16v :) .

Bumelant - Czw Mar 31, 2011 12:51

Kompletnie niezrozumiale pytanie :) Dowolna glowica do K - serii 1.8 (moze byc z 45/75/ZS/landrover etc.)

http://allegro.pl/listing...owica+rover+1.8

BoloSr - Czw Mar 31, 2011 12:56

Bumelant napisał/a:
Kompletnie niezrozumiale pytanie :) Dowolna glowica do K - serii 1.8 (moze byc z 45/75/ZS/landrover etc.)

http://allegro.pl/listing...owica+rover+1.8


czyli mam byc glowica od 1.8 i juz nie inna ?? ?
a co sie stanie jak zapodamm glowice od 1.4 albo 1.6 16V ?? ??

bonus89 - Czw Mar 31, 2011 13:28

BoloSr napisał/a:
a co sie stanie jak zapodamm glowice od 1.4 albo 1.6 16V ?? ??
wydaje mi się że te głowice są takie same, ale co ten temat robi w tuningu mechanicznym? Nie powinien być czasem w poradach technicznych?
BoloSr - Czw Mar 31, 2011 13:42

bonus89 napisał/a:
BoloSr napisał/a:
a co sie stanie jak zapodamm glowice od 1.4 albo 1.6 16V ?? ??
wydaje mi się że te głowice są takie same, ale co ten temat robi w tuningu mechanicznym? Nie powinien być czasem w poradach technicznych?


dobrze ci sie wydaje ze sa ponoc takie same a ja bym wolal wiedziec dokladnie co i jak :)

Bumelant - Czw Mar 31, 2011 14:46

16v sa wszystkie takie same procz vvc - tam jest wiekszy zawor juz - sprobuj swoja uratowac - przeciez chyba nie upaliles az tak dziada :mrgreen: mnie sie udalo zabic silnik ale naprawde to jest sztuka i nie bylo to wynikiem HGF. Proponowalbym narazie oddac do dobrego zakladadu do regeneracji, oszacowania, testu szczelnosci i dopiero kupowac - drugi obieg tez nie wiadomo co trafisz a nowa jest droga....
BoloSr - Czw Mar 31, 2011 15:26

Bumelant napisał/a:
16v sa wszystkie takie same procz vvc - tam jest wiekszy zawor juz - sprobuj swoja uratowac - przeciez chyba nie upaliles az tak dziada :mrgreen: mnie sie udalo zabic silnik ale naprawde to jest sztuka i nie bylo to wynikiem HGF. Proponowalbym narazie oddac do dobrego zakladadu do regeneracji, oszacowania, testu szczelnosci i dopiero kupowac - drugi obieg tez nie wiadomo co trafisz a nowa jest droga....



poszla wlasnie do goscia co to robi i zobaczymy co z tego wyniknie :)
a jak ma sie sprawa zaworow 1.4 1.6 i 1.8 one sa rozne ?? ?

BoloSr - Czw Mar 31, 2011 17:47
Temat postu: Silnik 1.8 16v a silnik 1.8 VVC
Witam i sie zapytam specow jak ma sie sterowanie silnika 1.8 VVC w stosunku do 1.8 16v ?? ?
Da sie tego VVC odpalic na kompie od 1.8 16v ?? ?? czy trza kompa tez przekladac ?? ?

bonus89 - Czw Mar 31, 2011 17:49

BoloSr napisał/a:
Da sie tego VVC odpalic na kompie od 1.8 16v ?? ?? czy trza kompa tez przekladac ?? ?
Odpalić może się uda ale nic więcej. Kompa trzeba przekładać i nie ma innej opcji
bonus89 - Czw Mar 31, 2011 17:50

zazwyczaj nie opłaca się robić głowic, lepiej kupić używkę i oddać na gwarancji rozruchowej do sprawdzenia kanałów wodnych
BoloSr - Czw Mar 31, 2011 17:55

bonus89 napisał/a:
BoloSr napisał/a:
Da sie tego VVC odpalic na kompie od 1.8 16v ?? ?? czy trza kompa tez przekladac ?? ?
Odpalić może się uda ale nic więcej. Kompa trzeba przekładać i nie ma innej opcji


czyli sama glowica to nie wszystko

BoloSr - Czw Mar 31, 2011 17:57

bonus89 napisał/a:
zazwyczaj nie opłaca się robić głowic, lepiej kupić używkę i oddać na gwarancji rozruchowej do sprawdzenia kanałów wodnych


ze co ?? ?

bonus89 - Czw Mar 31, 2011 18:04

sama głowica to kropla w morzu :P bo chyba troche przewodów się różni też i wiązke by się przydało. Także niestety to nie takie hop siup :P
BoloSr - Czw Mar 31, 2011 18:07

bonus89 napisał/a:
sama głowica to kropla w morzu :P bo chyba troche przewodów się różni też i wiązke by się przydało. Także niestety to nie takie hop siup :P


no wlasnie to mnie ciekawi jakbym musial kombinowac z glowka to sie zastanawiam czy nie dalo by sie zapodac gory od vvc :rotfl: ale jak trzeba niezle to kombinowac to wloze tylko zwykla glowke 16v :(

bonus89 - Czw Mar 31, 2011 19:01

BoloSr napisał/a:
ale jak trzeba niezle to kombinowac to wloze tylko zwykla glowke 16v :(
Jeśli nie masz przynajmniej 2-3k funduszu to wsadzaj zwykła głowe, bo VVC o ile w ogóle uda Ci się znaleźć potem modzenie z wiązką kompem a i obróbka także koszta realne to tak w tych granicach niestety
bonus89 - Czw Mar 31, 2011 19:03

nie robi się głowic jeśli gdzieś w środku kanał wodny jest pęknięty bo potem to wyjdzie ponownie. Najlepiej kupić nową głowice gdzieś i poprosić o gwarancje rozruchową na sprawdzenie i wtedy ją oddać gdzieś gdzie porządnie sprawdzą ją na wode koszt ok. 100zł ale sprawdzą czy nie ma mikropęknięć
BoloSr - Czw Mar 31, 2011 19:05

bonus89 napisał/a:
BoloSr napisał/a:
ale jak trzeba niezle to kombinowac to wloze tylko zwykla glowke 16v :(
Jeśli nie masz przynajmniej 2-3k funduszu to wsadzaj zwykła głowe, bo VVC o ile w ogóle uda Ci się znaleźć potem modzenie z wiązką kompem a i obróbka także koszta realne to tak w tych granicach niestety


2-3 to ja wydam na zwykla glowke :(
bo za czesci do HGF wydalem juz prawie 800 do tego mechanior 450 i teraz okazalo sie glowica do bani a za glowice do 1.8 kpl wolaja 1200 czyli juz mam 2500 a sam silnik 1.8 VVC mozna kupic za 1200 zeta wiec kombinuje czy tego nie podmienic ale to sa koszta 2 razy wieksze niestety :(

BoloSr - Czw Mar 31, 2011 19:07

bonus89 napisał/a:
nie robi się głowic jeśli gdzieś w środku kanał wodny jest pęknięty bo potem to wyjdzie ponownie. Najlepiej kupić nową głowice gdzieś i poprosić o gwarancje rozruchową na sprawdzenie i wtedy ją oddać gdzieś gdzie porządnie sprawdzą ją na wode koszt ok. 100zł ale sprawdzą czy nie ma mikropęknięć


to juz mam tak jedna na oku tzn sprawdzonego sprzedawce mam ale on wola za kpl glowice 1200 i sie zastanawiam co mam robic :( bo w sumie nie mam jeszcze infa co z moja glowica jest do konca :(

ADI-mistrzu - Czw Mar 31, 2011 19:09

A czym takim głowica VCC różni się od zwykłej? Nie ma przypadkiem różnicy tylko w wałkach rozrządu ?
flapjck1 - Czw Mar 31, 2011 20:08

jest vvc ktore jest sterowane dwoma zaworami i kontrolowane czujnikiem, do tego ida dodatkowe kable, niby idzie je dosztukowac ale trzeba miec kompa odpowiedniego do tego
Bumelant - Czw Mar 31, 2011 21:02

Polecam:

http://kengine.dvapower.com/

Prawie wszystko co warto widziec :mrgreen: masz tam rozmiary zaworow.

bonus89 - Czw Mar 31, 2011 21:26

BoloSr napisał/a:
to juz mam tak jedna na oku tzn sprawdzonego sprzedawce mam ale on wola za kpl glowice 1200
To mu powiedz żeby próbował sprzedać dalej, głowice w dobrym stanie kupisz za 500zł MAX z rovera 200, 400, 600, 25, 45 ważne żeby była K seria czyli 1,4 1,6 i 1,8 jest ich troche na allegro....
bonus89 - Czw Mar 31, 2011 21:30

BoloSr napisał/a:
a sam silnik 1.8 VVC mozna kupic za 1200 zeta
Nie wierze, pokaż

[ Dodano: Czw Mar 31, 2011 22:30 ]
BoloSr napisał/a:
o za czesci do HGF wydalem juz prawie 800 do tego mechanior 450 i teraz okazalo sie glowica do bani a za glowice do 1.8 kpl wolaja 1200 czyli juz mam 2500
Nie wiem jak Ty to robisz ale za komplet wszystkich uszczelek i śrub na allegro do K serii wołają ok 300zł a głowica MAX 500zł 1.4 1.6 i 1.8 więc skąd ta suma?
faecd - Czw Mar 31, 2011 21:33

BoloSr, sprawdzenie szczelnosci glowicy kosztuje bynajmniej w szczecinie 50zl- 100zl

Ja znalalzem gdzie robia to za 50zl.

Ja na Twoim miejscu bym kupil uzywke na allegro od silnika K serii obojetnie czy 1,4 czy 1,6 czy 18. Grunt (oczywistosc) by byla 16V.

W razie czego mozesz wymieniec zawory na te ktore masz w tej swojej, do tego robisz planowanie, wymieniasz uszczelniacze zaworowe i docierasz zawory i glowiczka jak nowa:)

U mnie po takim zabiegu auto smiga az milo :)

Pierwsze 100km po zlozeniu silnika dzis peklo :) jest miodzio :)

BoloSr - Pią Kwi 01, 2011 06:13

bonus89 napisał/a:
BoloSr napisał/a:
a sam silnik 1.8 VVC mozna kupic za 1200 zeta
Nie wierze, pokaż

allegro i szukasz znalazlem 2 w tej cenei i sa w wkeiszej tez :)

[ Dodano: Czw Mar 31, 2011 22:30 ]
BoloSr napisał/a:
o za czesci do HGF wydalem juz prawie 800 do tego mechanior 450 i teraz okazalo sie glowica do bani a za glowice do 1.8 kpl wolaja 1200 czyli juz mam 2500
Nie wiem jak Ty to robisz ale za komplet wszystkich uszczelek i śrub na allegro do K serii wołają ok 300zł a głowica MAX 500zł 1.4 1.6 i 1.8 więc skąd ta suma?


to co jest na allego to jakos mnie sie nie widzi zamowielem u Tomiego calosci:
uszczelka glowicy 108,
uszczelka kol. dolotowego i wydechowego 19, 28,
uszczelka pok zaworow 50,
uszczelniacz walka rozrzadu 4 sztuki po 30,
filt oleju 18,
sruby glowicy 182,
pasek rorzadu 82,
olej i plyn chodniczy 180
dodtkowe koszty 40
wiec sobie policz ile to jest a glowice za 500 to jakos naallegro nie potrafie znalesc :(

BoloSr - Pią Kwi 01, 2011 06:15

bonus89 napisał/a:
BoloSr napisał/a:
to juz mam tak jedna na oku tzn sprawdzonego sprzedawce mam ale on wola za kpl glowice 1200
To mu powiedz żeby próbował sprzedać dalej, głowice w dobrym stanie kupisz za 500zł MAX z rovera 200, 400, 600, 25, 45 ważne żeby była K seria czyli 1,4 1,6 i 1,8 jest ich troche na allegro....


no widzisz znalazlem jedna tak fajna glowice na ktorej gosciu napisa ze do 1.4 i 1.6 ale ja do niego zadzwonilem to stwierdzil ze do 1.8 to ona podejdzie ale moze byc slapszy ale zaworow tam nie wsadzi sie z 1.8 a czemu to mi nie pwoiedzial :(

bonus89 - Pią Kwi 01, 2011 07:39

głowica od 1.6 i 1.8 PODOBNO różni się lekko wałkami rozrządu (taki mit polonezowski że lepiej było założyć głowe z 1.6) ja właśnie z 1.6 kupiłem, w zwykłym 1.8 zawory są takie same, może on myślał o VVC? Możesz kupić głowice z freelandka 1,8 i też jest taka sama
BoloSr - Pią Kwi 01, 2011 07:41

bonus89 napisał/a:
głowica od 1.6 i 1.8 PODOBNO różni się lekko wałkami rozrządu (taki mit polonezowski że lepiej było założyć głowe z 1.6) ja właśnie z 1.6 kupiłem, w zwykłym 1.8 zawory są takie same, może on myślał o VVC? Możesz kupić głowice z freelandka 1,8 i też jest taka sama


to co on myslal to mnie ze tak powiem nie interesuje ja powiedzialem to co potrzebuje :)
tylko znjadz glowice w przyzwoitym stanie i w cenie tak jak co niektorzy podaja 500 zeta jakos nie widze takich cen :(

bonus89 - Pią Kwi 01, 2011 07:43

BoloSr, podzwoń po szrotach, ja też swojej nie znalazłem na allegro ale gość wystawiał sporo części z rovera, dzwoniłem i pytałem czy posiadają kompletną głowice aż się trafiła
BoloSr - Pią Kwi 01, 2011 07:47

bonus89 napisał/a:
BoloSr, podzwoń po szrotach, ja też swojej nie znalazłem na allegro ale gość wystawiał sporo części z rovera, dzwoniłem i pytałem czy posiadają kompletną głowice aż się trafiła

no dobra ale to mam pokowac glowice od 1.4 czy liepiej szukac faktycznie od 1.8 16v

bonus89 - Pią Kwi 01, 2011 08:16

możesz od 1.4 BoloSr, troszke trzeba podzwonić ja swoją głowice KOMPLETNĄ z wałkami zaworami pokrywą itd itd nawet z rolkami zapłaciłem 250zł i zawory niektóre nie trzymały co mi nie przeszkadzało bo je zmieniałem
daniolas - Sro Lis 18, 2015 22:39

czy dobrze rozumiem z tego linka http://kengine.dvapower.com/ ze zawory w 1,4 sa mniejsze maja rozmiar 31mm a 1,6 i 1,8 maja rozmiar 34 mm chyba ze to chodzi o otwory ssace. MOja glowica nienadaje sie do regenerjacji. Szukam innej glowy. Znalazlem od 1,4 juz splanowana sprawdzona cisnieniowo i szczelnosciowo i gosciu daje gwaracje. Tylko juz sam nie wiem czy jest taka sama czy czyms sie rozni.
dawid257 - Czw Lis 19, 2015 15:30

daniolas, mam do sprzedania głowice od 1.6 ze sprawnego silnika z nowymi popychaczami hydraulicznymi 16szt... była już planowana co prawda ale myśle że jeszcze sie nadaje do założenia.. jest kompletna z kołami i wałkami
MultecFSO - Czw Lis 19, 2015 18:50

Głowica w 1.4/1.6 i 1.8 jest taka sama, wymiary zaworów również. Większe są tylko w VVC.
Zwróć uwagę na zastosowany napinacz paska rozrządu w głowicy którą masz na oku, żeby nie kupić pod manualny (starszy typ). Generalnie interesują Cie głowicę od 1999 w górę.

Co do tego czy głowica jest zdatna, to planowaniem można ukryć to że w wyniku przegrzania materiał jest miękki (głębokie rowki wokół komór spalania) i po paru tysiącach kilometrów zacznie przedostawać się woda do cylindra...

daniolas - Czw Lis 19, 2015 21:16

kurde moge miec glowice od rovera 416 ale napinacz jest maualny czyli nie moge takiej miec moj napinacz sie nie przykreci ?

[ Dodano: Czw Lis 19, 2015 21:16 ]
rozni sie napinaczem otworem z tego co wiem. A nie mozna zastosowac napinacza maualnego ? i poskladac ?

leszczu - Sob Lis 21, 2015 13:24

daniolas napisał/a:
A nie mozna zastosowac napinacza maualnego ? i poskladac ?

Można, tyko potrzebujesz nowego napinacza i nowy pasek.

BigBoyPL - Sob Lis 21, 2015 13:57

Pytanie czy opłaca się taką starą głowicę kupować i to jeszcze do 75 jak masz napisane w profilu.
daniolas - Sob Lis 21, 2015 18:29

ponoc glowice sa te same, nie ma róznicy, który rok, róznią się tylko napinaczami, więc czemu starą głowicę?
MultecFSO - Nie Lis 22, 2015 20:21

Nie ponoć tylko są. To jest dokładnie to samo, tylko różnica jest w usytuowaniu i rozmiarach gwintów do mocowania napinacza.
daniolas - Pon Lis 23, 2015 18:11

Kolega rozwial wszystkie wadpliwosci :)