Zobacz temat - [R200] Zbiornik Oleju i Intercooler
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] Zbiornik Oleju i Intercooler

Freedy - Wto Kwi 05, 2011 11:03
Temat postu: [R200] Zbiornik Oleju i Intercooler
Witam .
Mam dwa pytania , pierwsze odnośnie pojemności zbiornika oleju , Chciałbym wiedzieć ile można go wlać , gdyż chciałem wymienić ... Bo ten który jest nie nadaje się do niczego.

Drugie moje pytanie tyczy się intercoolera , mianowicie zamieszczę poniżej zdjęcia jak to u mnie wygląda ... A pytanie brzmi , czy te węże są dobrze podłączone , bo jak oglądałem inny silnik to było to podłączone na odwrót .






[ Nie ma u mnie po prostu turbo , tak jakby coś było z intercoolerem lub turbiną , nie wiem co było robione w tym samochodzie bo nie dawno go kupiłem ]

szoso - Wto Kwi 05, 2011 11:05

Freedy napisał/a:
Mam dwa pytania , pierwsze odnośnie pojemności zbiornika oleju , Chciałbym wiedzieć ile można go wlać , gdyż chciałem wymienić ... Bo ten który jest nie nadaje się do niczego.

nie zbiornika a miski olejowej, wchodzi 4,8l
przewody od IC masz założone odwrotnie ale to nie przeszkadza

adamsky - Wto Kwi 05, 2011 11:10

na początek wymienił bym ten górny wąż od IC bo taka rzeźba nie dość że ładna nie jest to może mieć dużą nieszczelność.
Górny wąż od IC do kolektora, dolny idzie do tej metalowej rury a potem do turbo.
Przydałoby się sprawdzić sprężanie... choć na jałowym nic Ci to nie da...a co się dokładnie dzieje gdy przekraczasz 2k obr/min ?
słyszysz jakieś syczenie, dziwne odgłosy ?

Remigiusz - Wto Kwi 05, 2011 11:59

Freedy, Co do oleju tak jak pisze szoszo :razz: Śmiało możesz lać bez patrzenia 4,5litra potem reszta bo bagnacie sprawdzić ile brakuje :razz:

Co do węży to jest obojętnie jak są połączone :wink: 420 i 620 miały tak jak ty masz a 220 miało na odwrót ale to obojętne jest :wink: Ja tez taka rzeźbę miałem w swojej byłej 220 SD :razz: Wymienił bym tylko ta rurę PVC na rurę z ALU oraz kupił opaski takie to ciężarówek bo te przy takich rzeźbach nie długo trzymają na autostradzie :roll:

Resztę zostaw jak jest :wink:

yushi - Wto Kwi 05, 2011 12:36

Rozumiem, że jeśli ktoś nie ma u siebie takiej rzeźby, to nie musi wymieniać opasek?
Możesz podesłać jakiegoś linka poglądowego na te opaski, bo jakoś nie mogę skojarzyć jakie masz na myśli.

Remigiusz - Wto Kwi 05, 2011 12:40

O takie :


foto kolegi michu1123 :mrgreen: z wątku:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=379704

yushi - Wto Kwi 05, 2011 14:52

:shock: no tak, widać różnicę :wink:
Jednak podtrzymuję pytanie- czy zalecane jest również w moim przypadku zamontowanie tych opasek? U mnie jest normalny wąż, który jakiś czas temu wymieniałem.

Remigiusz - Wto Kwi 05, 2011 15:09

yushi, Jak nie masz rzeźby nie wymieniaj :wink: Ja w 45 tez mam te chude opaski jeszcze i się trzyma :wink: Grube mam tez ale braku czasu ich wymienić :wink:
Freedy - Wto Kwi 05, 2011 18:42

adamsky8811 napisał/a:
na początek wymienił bym ten górny wąż od IC bo taka rzeźba nie dość że ładna nie jest to może mieć dużą nieszczelność.
Górny wąż od IC do kolektora, dolny idzie do tej metalowej rury a potem do turbo.
Przydałoby się sprawdzić sprężanie... choć na jałowym nic Ci to nie da...a co się dokładnie dzieje gdy przekraczasz 2k obr/min ?
słyszysz jakieś syczenie, dziwne odgłosy ?


Po przekroczeniu 2k obrotów słychać jak ciągnie powietrze , ale tak jakby go coś dławiło po dostaniu tego powietrza , tak jakby łapał lewe powietrze ... (Może IC jest dziurawy ?! -tego jeszcze nie wiem , dopiero jutro się dowiem .)

Co do tych węży i opasek to muszę się rozejrzeć za jakimiś zamiennikami po swoim mieście, może coś takiego dostane .

(Odnośnie oleju , wlałem 4,2l i jest odpowiednio na mierniku ,jak będzie ubywać to się doleje.)

Rozan99 - Sro Kwi 06, 2011 01:00

Najlepszy sposób na sprawdzenie szczelności układu ssącego to:
1.Ściągasz górną obudowę filtra powietrza
2.Zatykasz otwór przepływomierza powietrza (najlepiej jak jest ktoś do pomocy i np. pianką zakrywa otwór i trzyma ręką żeby było szczelnie)
3.Odkręcasz czujnik przepływu powietrza na kolektorze ssącym i w ten otwór podajesz ciśnienie ze sprężarki (ja mam coś na wzór tego czujnika wkręcane w jego miejsce tylko zamiast wpinać kabel to mam wspawany cypelek do którego podłączam wężyk i w wężyk daję ciśnienie. Możesz coś wykombinować samemu żeby szczelnie tam podać ciśnienie)
4.Słuchasz czy ciśnienie nigdzie nie uchodzi. Jeśli gdzieś będzie nieszczelność (np rura czy intercooler) to wychwycisz to odrazu w którym jest to miejscu. Jeśli układ ciśnienie trzyma to wszystko masz szczelne ;)
Pozdr ;)