|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [200]problem z układem zapłonowym
Harry - Pią Kwi 08, 2011 21:42 Temat postu: [200]problem z układem zapłonowym Gdy jest sucho jest wszystko ok, ale jak jest wilgotno i pada to auto staje się mułowate i potrafi zgasnąć, po czym trzeba długo kręcić, żeby odpalił, ale jak otworze lekko przepustnice to szybciej odpali. Natomiast gdy pada deszcz, jest ilgotno to po rozgrzaniu nie ma już takich problemów W czym może być problem ?
wymieniłem
- świece
- przewody WN
- palec
- kopułka
- czujnik temp. sprawny, na kompie zero błędów, po odłączeniu czujnika wyskakuje błąd
- przepustnica przeczyszczona
- silniczek krokowy wydaje mnie śie sprawny, gdyż nei falują obroty itp. ale skoro głównie na ssaniu takie problemy to może być jego wina
- cewka też sprawna, bo po wjechaniu w kałuże auto nie gaśnie, dodatkowo uszczelniłem sylikonem, ale ona sama w sobie jest szczelna
leszczu - Sob Kwi 09, 2011 11:52
Czujnik położenia wału.
Harry - Sob Kwi 09, 2011 12:09
ale gdyby był to czujnik wału to w ogóle bym nie mógł odpalić,
a on zawsze od pierwszego razu pali, dopiero po przejechaniu potrafi zgasnąć i ma problemy z odpaleniem,ale jak go sam przydusze to raz za pierwszym odpali a raz trzeba kręcić
leszczu - Sob Kwi 09, 2011 12:20
To go sprawdź.
AdrianWWL napisał/a: | Jak na ciepłym macie problemy z odpalaniem, to szwankuje czujnik położenia wału. Jak go sprawdzić? Gdy pojawią się problemy z odpaleniem rozgrzanego samochodu, polejcie go (znaczy się czujnik ) wodą . Autko powinno wtedy odpalić. |
Harry - Sob Kwi 09, 2011 12:48
ale jak jest ciepły wszystko jest dobrze, jak jest zimno też odpala za pierwszym razem
jak jest wiglotno to jest cyrk, jak jest sucho to nie ma, i teraz nie wiem ktore przewody moga być odizolowane
Matyjak - Sob Kwi 09, 2011 23:16
Mam podobne problemy jak kolega Harry. Wcześniej wystarczyło wysuszyć kable WN, ale później je wymieniłem i zdarzają mu się nadal takie cyrki. Co prawda rzadziej ale jednak.
Adrian - Nie Kwi 10, 2011 08:32
Matyjak,
Jeśli kable są OK (a z nowymi często są problemy), to pozostaje cewka do wymiany.
Harry napisał/a: | ale gdyby był to czujnik wału to w ogóle bym nie mógł odpalić |
To już w końcowym stadium niesprawności czujnika. W początkowym są problemy z gaśnięciem i odpalaniem na ciepłym silniku.
ADI-mistrzu - Nie Kwi 10, 2011 08:41
Mi tak się działo przy umierającej cewce, dostawała przebić wewnętrznych, przez co co jakiś czas auto stawało się mułowate, czasem szarpało a pod koniec stadium to miał problem z utrzymaniem się na obrotach na sprzęgle i wciśniętym gazem.
Pewnego wieczoru nie ruszył już ze świateł...
Trudno było wpaść na to że to cewka, bo z wykręconymi świecami dawała iskrę, ale widocznie już tak słabą, że w cylindrze już nie przeskakiwało.
Wsadziłem z BMW V6 (bo jaka to cewka jest obojętne, z malucha też pojedzie) i problem rozwiązany, do tego przeniosłem ją w okolice serva i jeżdżę już sporo bez jakichkolwiek problemów
Harry - Nie Kwi 10, 2011 09:12
no bo właśnie to mnie dziwi,ze iskra jest, cewka sama w sobie jest szczelnie zamknięta, więc
ADI-mistrzu napisał/a: | Wsadziłem z BMW V6 (bo jaka to cewka jest obojętne, z malucha też pojedzie) i problem rozwiązany, do tego przeniosłem ją w okolice serva i jeżdżę już sporo bez jakichkolwiek problemów |
to wiem, tylko że nie mam na probe żadną cewkę
AdrianWWL napisał/a: | W początkowym są problemy z gaśnięciem i odpalaniem na ciepłym silniku. | ale jak podchodzę do auta to normalnie odpal czy zimny czy ciepły, dopiero jak chce ruszyć to czuje,że jest mułowaty i wtedy gaśnie i muszę lekko przepustnice otworzyć, żeby szybciej odpalił
zobaczymy za jakiś czas co z tego wyjdzie, spróbuje tą cewkę wymienić
|
|