Zobacz temat - [R45 2.0 diesel]Spalanie i zmiana biegów
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45 2.0 diesel]Spalanie i zmiana biegów

matekk4 - Nie Kwi 10, 2011 20:19
Temat postu: [R45 2.0 diesel]Spalanie i zmiana biegów
Witam . Posiadam Rovera 45 2.0 diesel sedan . Chciałbym się dowiedzieć jak jezdzić ekonomicznie , a nie zarzynać silnika . Jakie obroty uzyskiwać . Przy jakich obrotach zmieniać biegi na wyższy i przy jakich redukować na niższy . Ile mniej wiecej spala taki samochód .
Jugol - Nie Kwi 10, 2011 20:27

Proponuję na początek użyć opcji szukaj :taa: Jest kilka tematów jak jeździć dieslem.

[ Dodano: Nie Kwi 10, 2011 21:27 ]
....i zmień tytuł tematu zgodnie z zasadami tego kącika: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=62373

matekk4 - Nie Kwi 10, 2011 20:43

Szukalem , ale nie znalazlem o tyhc biegach . To mnie najbardziej interesuje .
adamsky - Nie Kwi 10, 2011 20:46

Jugol napisał/a:
....i zmień tytuł tematu zgodnie z zasadami tego kącika:

Jugol na admina ! :P
matekk4 napisał/a:
Szukalem , ale nie znalazlem o tyhc biegach

jak szukałeś i nie znalazłeś to kłamiesz, albo nie czytałeś co było napisane...
eko jazda to przedział 2,0 - 2,5 k obr.min -> zmiana biegu.
mi tak idzie i spalanie w normie ;)
a jak trza wypalić syf to się przyciska.

matekk4 - Nie Kwi 10, 2011 20:48

Niepokoi mnie torche to , że 2.5 obrotów uzyskuje bardzo szybko . Nigdy nie jeździlem wczesniej dieslem . Może tak powinno być .
Jugol - Nie Kwi 10, 2011 20:51

matekk4 napisał/a:
Niepokoi

to tylko się cieszyć, może ktoś wcześniej pomapował i masz dół w nim jak trzeba :ok:

matekk4 - Nie Kwi 10, 2011 20:53

pomapował ? Wiem przepraszam , ale jestem w tym temacie laikiem i nie wiem za wiele . Ten samochód to moj pierwszy , nie chce uczyc się na wlasnych błędach .
Jugol - Nie Kwi 10, 2011 20:59

...może masz wgraną mocniejszą mapę 113KM- o to mi chodziło, skoro jesteś laikiem to poczytaj sobie tematy o swym R w usterkach, poradach- dobra kopalnia wiedzy :ok:
A spalanie jak zawsze jest uzależnione od stylu jazdy, ale jak Ci nie pali więcej niż 8l/100km, to raczej wsio w normie jest :ok:

matekk4 - Nie Kwi 10, 2011 21:00

On ma 101 koni . Nie mam komputera pokladowego nie bardzo wiem ile pali .
Jugol - Nie Kwi 10, 2011 21:05

Mój też miał, ale teraz ma 113 :taa: , własnie m. in. z powodu słabego dołu, auto zaczynało jechać w okilicach 2000obr, teraz jest zupełnie inaczej, ale o tym możesz poczytać w dziale: tuning mechaniczny ;)
matekk4 - Nie Kwi 10, 2011 21:12

Z tego co zauważylem . zaczynam jechac powoli startuje . Wrzucam dwójke zaraz mam 30 na liczniku i okolo 2 tys obrotow musze zmienic na 3 potem chwilka i mam kolo 50 na liczniku . po miescie jezdze mniej wiecej na 3 biegu z predkoscia kolo 40-50 przy 2 tys obrotow (nie cale) . na 4 biegu juz moge jechac kolo 60 70 a na 5 wiecej . tak z moich obserwacji .
Jugol - Nie Kwi 10, 2011 21:15

....a to będziesz miał małe spalanie :taa: :mrgreen:
matekk4 - Nie Kwi 10, 2011 21:16

dlaczego ? slyszalem oponie , że do 100 km / h ten samochod nie pali dużo . tylko zalezy ile dla kogo znaczy nie duzo :)
adamsky - Nie Kwi 10, 2011 21:19

bo jeździsz... EKO :mrgreen:

[ Dodano: Nie Kwi 10, 2011 22:19 ]
szkoda że nie mam jakiegoś 1.4 na gazie... latałbym do odcinki :P

Krzysi3k - Pon Kwi 11, 2011 09:27

Jak chcesz ekonomicznie jeździc to zmieniasz bieg przy 2000 rpm, dość szybko się rozpędzasz (wciskasz gaz na 3/4) do swojej zamierzonej prędkości i potem ze stałą prędkością jedziesz :)
Najwięcej paliwa idzie na rozpędzanie.
PS. Możesz zmieniać bieg przy powiedzmy 1700 obrotów, spalanie niższe, ale uwalisz samochód ;)

azer - Pon Kwi 11, 2011 09:34

Krzysi3k, za niskie obroty. Z tego co pamiętam to zmiana obrotów przy 2500 i tak jak piszesz pedał na 3/4 :) Jazda w obrotach 1500-2500 na możliwie największym biegu.
Krzysi3k - Pon Kwi 11, 2011 09:52

azer, no jak za niskie ;) Ja jak się nigdzie nie spiesze to zawsze jeżdże 1500-2000 rpm :)
azer - Pon Kwi 11, 2011 09:53

teoria eco mówi o zmianie biegu przy 2500 (o ile dobrze pamiętam). Szybciej nabierasz prędkości mniejszym kosztem niż kulając się do 2000
Krzysi3k - Pon Kwi 11, 2011 09:59

azer, o 2500 rpm w benzynie i 2000 rpm w dieslu :)
A i hamuj silnikiem, ja zawsze hamuje jak się da ;)

[ Dodano: Pon Kwi 11, 2011 10:59 ]
Cytat:
Zasady jazdy w stylu ECO:

1. Jedź na najwyższym możliwym biegu, na najniższych możliwych obrotach.
2. Włączaj wyższy bieg najpóźniej po osiągnięciu 2500 obr./min w silniku benzynowym lub 2000 obr./min w silniku Diesla.
3. Przyspieszaj – jeśli warunki drogowe na to pozwalają – dynamicznie, wciskając pedał gazu do ¾ głębokości.
4. Nie jedź na luzie – jeśli planujesz zatrzymanie lub spowolnienie ruchu, tocz się na biegu, bez naciskania pedału gazu.
5. Uruchamiaj silnik bez (wciskania pedału) gazu.
6. Nie grzej silnika zbyt długo, już po 30 sekundach olej zapewni odpowiednie smarowanie.
7. Gaś silnik, jeśli przewidujesz, że zatrzymanie potrwa dłużej niż 30 sekund.
8. Wyłączaj zbędne odbiorniki prądu. Klimatyzacji używaj z umiarem.
9. Bądź przewidujący – unikaj zbędnych przyspieszeń i hamowań.
10. Unikaj zbędnego obciążenia.
11. Ograniczaj opory toczenia i aerodynamiczne, dbaj o właściwe ciśnienie w oponach. Dbaj o właściwy stan techniczny auta (silnik, zawieszenie).
12. Planuj podróż – czy jest konieczna, czy trasa jest optymalna, czy samochód jest najlepszym środkiem transportu? Unikaj jazdy na dystansie poniżej 4 km.
Należy zawsze pamiętać, że w sytuacji zagrożenia na drodze zapominamy o powyższych zasadach i robimy wszystko aby nie doszło do kolizji czy wypadku.

azer - Pon Kwi 11, 2011 10:30

:ok:
sliwson - Pon Kwi 11, 2011 19:29

A jakie powinno być ciśnienie w kołach żeby było najlepsze na lato w roverze 45? Ja mam 2.6 z przodu i 2.2 z tyłu.
Krzysi3k - Pon Kwi 11, 2011 19:33

sliwson, no i git :)
Jugol - Wto Kwi 12, 2011 00:35

sliwson napisał/a:
Ja mam 2.6 z przodu i 2.2 z tyłu

2,4 przód, 2.2 tył