|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 75KM] nierówna praca silnika i problem z ABS
xytras - Pon Kwi 11, 2011 20:31 Temat postu: [R200 75KM] nierówna praca silnika i problem z ABS Witajcie ponownie !
Po pewnym czasie mojej nieobecności na tutejszym forum, proszę znowu o pomoc.
W samochodzie teścia niestety był HGF - wymieniona uszczelka, wymienione zawory na jednym z cylindrów, oczywiście nowy olej itd...
Wszystko byłoby ok - gdyby nie to że po wymianie auto szarpie, trudno powiedzieć jak było poprzednio - niestety teściu zmarł i nie wiem czy tak było czy nie....
Bynajmniej teraz na wolnych obrotach wyraźnie słychać nierówną pracę silnika, a przy przyspieszaniu lekko szarpie...tzn nie przyspiesza płynnie ale takimi lekkimi skokami.
Nie zaglądałem do filtra powietrza i świec ale jutro zajrzę .... czy to może być coś poważniejszego ? czyszczenie silnika krokowego kolektor wydechowy czy ssący ?
czytałem gdzieś na forum że to jakiś czujnik ale należy wymienić caly komp ?
Proszę o poradę...
Druga sprawa dotyczy ABS - wiem że klocki są do wymiany w aucie... ale czy zużyte klocki mają wpływ na działanie ABSu - tzn od czasu do czasu gdy lekko próboję hamować czuję pod pedałem hamulca bicie jak przy włączaniu się ABS-u - czym to może być spowodowane - mówię o naprawdę przyhamowywaniu, nie nagłym i silnym naciśnięciu hampla...
może ktoś się spotkał z takim problemem - proszę o pomoc...
pistolet - Pon Kwi 11, 2011 20:41
Sprawdź kable i świece to na pewno.
Jeśli chodzi o ABS to prawdopodobnie pęknięty pierścień, albo uszkodzony czujnik.
[ Dodano: Pon Kwi 11, 2011 21:41 ]
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=51616 < tu o ABS
xytras - Pią Kwi 22, 2011 09:47
świece i kable sprawdzone - nadal szarpie przy ok. 2000 obrotów - szczególnie na zimnym silniku, na rozgrzanym jakby mniej ...
silniczek krokowy ? komputer?? czujnik temperatury co to może być - dodam że przed HGF tak się nie działo
przemo80 - Pią Kwi 22, 2011 17:26
Witam chcialbym sie podpiac pod temat tez mam taki maly problem z ABSm i mam napewno pekniety pierscien.Ten pierscien jest do wymiany czy trzeba wymienic caly przegub?
pistolet - Pią Kwi 22, 2011 19:30
Samego pierścienia niestety nie wymienisz. Niektórzy próbują spawać, ale najlepszym rozwiązaniem jest wymiana całego przegubu.
[ Dodano: Pią Kwi 22, 2011 20:30 ]
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=51616
przemo80 - Pią Kwi 22, 2011 20:50
[quote="pistolet"]Samego pierścienia niestety nie wymienisz. Niektórzy próbują spawać, ale najlepszym rozwiązaniem jest wymiana całego przegubu.
Dzieki
leszczu - Sob Kwi 23, 2011 17:52
xytras napisał/a: | czujnik temperatury |
Ja bym szedł w te stronę. Sprawdź go sobie.
xytras - Czw Maj 05, 2011 08:55
leszczu19901 napisał/a: | xytras napisał/a: | czujnik temperatury |
Ja bym szedł w te stronę. Sprawdź go sobie. |
może mi ktoś powiedzieć jak to sprawdzić ? wczoraj go wymontowałem - płynu mi trochę wyleciało mam nadzieję że to ten czujnik który jest tutaj przy tych rurkach koło wentylatora ?
silnik krokowy też przeczyściłem - ale nie wiem co dalej... może będe musiał zmienić wszystkie kable, świece i aparat zapłonowy dostanę to bez problemu - ale dziwne że szarpie w dolnych przedziałach obrotów tak do 2000 potem problem zanika ...
leszczu - Czw Maj 05, 2011 09:23
xytras napisał/a: | może mi ktoś powiedzieć jak to sprawdzić ? |
Tutaj masz jak go sprawdzić.
http://www.roverki.pl/por...st-sprawny.html
xytras - Czw Maj 05, 2011 09:31
no fajnie a technicznie jak to przeprowadzić - grzać wodę i sprawdzać termometrem temperature - włożyć czujnik do wody i sprawdzać wtedy styki
Aby sprawdzić działanie czujnika należy zmierzyć rezystancję występującą pomiędzy jego stykami.
Prawidłowe wartości:
•0°C - 5,9 kohm
•20°C - 2,5 kohm
•40°C - 1,18 kohm
•60°C - 0,6 kohm
•80°C - 0,33 kohm
leszczu - Czw Maj 05, 2011 09:37
xytras napisał/a: | no fajnie a technicznie jak to przeprowadzić - grzać wodę i sprawdzać termometrem temperature |
No nie wiem.
Taki czujnik sprawdza kiedy jest założony na samochodzie.
xytras - Czw Maj 05, 2011 09:41
no fajowo - ktoś rozpykał podziałke od temperatury na zegarze która to jaka temperatura??? bo jakoś tego nie widzę ..
jest jakis zamiennik na szybko by sprawdzić czy to właśnie czujnik - rozumiem że taki czujnik to w tylko tomateam do dostania ?
leszczu - Czw Maj 05, 2011 09:42
xytras napisał/a: | rozumiem że taki czujnik to w tylko tomateam do dostania ? |
Nie chyba powinieneś dostać w jakimś innym sklepie.
xytras - Wto Maj 31, 2011 08:14
hej dziękuję wszystkim - po wymianie kabli, świec oraz palca z rodzielaczem - szarpanie znikło...
odnośnie ABS-u faktycznie pęknięty był pierścień - też zostało naprawione.
tomasz2203 - Nie Lis 02, 2014 10:10 Temat postu: Re: [R200 75KM] nierówna praca silnika na biegu jałowym Witam ! mam problem i prosze o pomoc!!!
Chodzi o mojego Roverka 200 1.4 16V 98 rok.
Poszła mi uszczelka ( HGF ) i pękła głowica.
Kupiłem 2 głowicę została splanowana i założona z nową uszczelką jak i poskładana przez mechanika .
Roverek odpalił bez problemu na ssaniu chodzi ok.Jak zejdzie z ssania to silnik pracuje nierówno .
Głowica na pewno dobra .Co to może byc .prosze o rady.
Swiece i kable juz podmieniane byly i nic nie dalo .Czasami wejdzie na wysokie obroty i trzeba kluczykiem gasic jak odpale to znowu pali na niskich i nierówno chodzi .
Dziekuje za porady.Temat uważam za zamkniety-mechanik nie zalożyl węzyka do kolektora ssącego od podcisnienia do komputera.Samochód łapał lewe powietrze i nie czytał komp silnika.
Teraz chodzi jak pszczola dziekuje
robsson78 - Nie Lis 02, 2014 14:45
Na początku zrobił bym adaptację przepustnicy bo to nic nie kosztuje. Informacje znajdziesz na forum.
Potem moje podejrzenie pada na czujnik TPS albo samą przepustnicę.
Może mechanik coś pomylił z wtyczkami ?
Bulii - Sro Lis 19, 2014 22:26
Ogolnie mam ten sam problem z abs a powod jest taki ze na jednym kole wymienialem przegub i kupilem z abs a na drugim jakis pseudo mechanik zalozyl bez. Sprawa ta sama przy 10km/h zaczyna dzialac abs
ruszti - Pią Lis 21, 2014 12:09
Bulii napisał/a: | na drugim jakis pseudo mechanik zalozyl bez. |
Odpowiedź na twoje pytanie, musi być przegub z pierścieniem abs inaczej będzie się dzialo to co sie dzieje.
Felipe987 - Pią Lis 21, 2014 15:54
I ja męczę się z nawiedzonym ABSem Ostatnio, przy zmianie kół, zauważyłem, że pierścienie od ABSu są mocno skorodowane. Miejscami korozja odstaje płatami i przy obracaniu piastą dotyka do czujnika. Czy takie coś może też być powodem samoczynnego włączania się ABSu? Z przodu pierścienie nie wyglądały na pęknięte. Czy czyszczenie szczotką drucianą lub jakimś papierkiem im nie zaszkodzi?
ruszti - Pią Lis 21, 2014 17:07
Tak, brudny czujnik , pordzewiałe(w takim stopniu) pierścienie mogą powodować takie objawy, przeleć druciakiem je. Przynajmniej zobaczysz czy faktycznie są całe czy może jakiś ząb jest ukruszony.
Bulii - Pią Lis 21, 2014 18:02
Znaczy ja wiem ze musze zmienic napisalem tylko ze moze byc taki tez powód
|
|