Zobacz temat - [R200 75KM] nierówna praca silnika i problem z ABS
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 75KM] nierówna praca silnika i problem z ABS

xytras - Pon Kwi 11, 2011 20:31
Temat postu: [R200 75KM] nierówna praca silnika i problem z ABS
Witajcie ponownie !! !

Po pewnym czasie mojej nieobecności na tutejszym forum, proszę znowu o pomoc.

W samochodzie teścia niestety był HGF - wymieniona uszczelka, wymienione zawory na jednym z cylindrów, oczywiście nowy olej itd...

Wszystko byłoby ok - gdyby nie to że po wymianie auto szarpie, trudno powiedzieć jak było poprzednio - niestety teściu zmarł i nie wiem czy tak było czy nie....

Bynajmniej teraz na wolnych obrotach wyraźnie słychać nierówną pracę silnika, a przy przyspieszaniu lekko szarpie...tzn nie przyspiesza płynnie ale takimi lekkimi skokami.

Nie zaglądałem do filtra powietrza i świec ale jutro zajrzę .... czy to może być coś poważniejszego ? czyszczenie silnika krokowego ?? kolektor wydechowy czy ssący ?? ?

czytałem gdzieś na forum że to jakiś czujnik ale należy wymienić caly komp ?? ?

Proszę o poradę...


Druga sprawa dotyczy ABS - wiem że klocki są do wymiany w aucie... ale czy zużyte klocki mają wpływ na działanie ABSu - tzn od czasu do czasu gdy lekko próboję hamować czuję pod pedałem hamulca bicie jak przy włączaniu się ABS-u - czym to może być spowodowane - mówię o naprawdę przyhamowywaniu, nie nagłym i silnym naciśnięciu hampla...

może ktoś się spotkał z takim problemem - proszę o pomoc...

pistolet - Pon Kwi 11, 2011 20:41

Sprawdź kable i świece to na pewno.
Jeśli chodzi o ABS to prawdopodobnie pęknięty pierścień, albo uszkodzony czujnik.

[ Dodano: Pon Kwi 11, 2011 21:41 ]
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=51616 < tu o ABS

xytras - Pią Kwi 22, 2011 09:47

świece i kable sprawdzone - nadal szarpie przy ok. 2000 obrotów - szczególnie na zimnym silniku, na rozgrzanym jakby mniej ...

silniczek krokowy ?? ? komputer?? czujnik temperatury ?? co to może być - dodam że przed HGF tak się nie działo

przemo80 - Pią Kwi 22, 2011 17:26

Witam chcialbym sie podpiac pod temat tez mam taki maly problem z ABSm i mam napewno pekniety pierscien.Ten pierscien jest do wymiany czy trzeba wymienic caly przegub?
pistolet - Pią Kwi 22, 2011 19:30

Samego pierścienia niestety nie wymienisz. Niektórzy próbują spawać, ale najlepszym rozwiązaniem jest wymiana całego przegubu.

[ Dodano: Pią Kwi 22, 2011 20:30 ]
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=51616

przemo80 - Pią Kwi 22, 2011 20:50

[quote="pistolet"]Samego pierścienia niestety nie wymienisz. Niektórzy próbują spawać, ale najlepszym rozwiązaniem jest wymiana całego przegubu.

Dzieki :grin:

leszczu - Sob Kwi 23, 2011 17:52

xytras napisał/a:
czujnik temperatury ??

Ja bym szedł w te stronę. Sprawdź go sobie. :wink:

xytras - Czw Maj 05, 2011 08:55

leszczu19901 napisał/a:
xytras napisał/a:
czujnik temperatury ??

Ja bym szedł w te stronę. Sprawdź go sobie. :wink:


może mi ktoś powiedzieć jak to sprawdzić ? wczoraj go wymontowałem - płynu mi trochę wyleciało mam nadzieję że to ten czujnik który jest tutaj przy tych rurkach koło wentylatora ?

silnik krokowy też przeczyściłem - ale nie wiem co dalej... może będe musiał zmienić wszystkie kable, świece i aparat zapłonowy ?? dostanę to bez problemu - ale dziwne że szarpie w dolnych przedziałach obrotów tak do 2000 potem problem zanika ...

leszczu - Czw Maj 05, 2011 09:23

xytras napisał/a:
może mi ktoś powiedzieć jak to sprawdzić ?

Tutaj masz jak go sprawdzić. :wink:
http://www.roverki.pl/por...st-sprawny.html

xytras - Czw Maj 05, 2011 09:31

no fajnie a technicznie jak to przeprowadzić - grzać wodę i sprawdzać termometrem temperature - włożyć czujnik do wody i sprawdzać wtedy styki ??

Aby sprawdzić działanie czujnika należy zmierzyć rezystancję występującą pomiędzy jego stykami.

Prawidłowe wartości:

•0°C - 5,9 kohm
•20°C - 2,5 kohm
•40°C - 1,18 kohm
•60°C - 0,6 kohm
•80°C - 0,33 kohm

leszczu - Czw Maj 05, 2011 09:37

xytras napisał/a:
no fajnie a technicznie jak to przeprowadzić - grzać wodę i sprawdzać termometrem temperature

No nie wiem. :mrgreen:
Taki czujnik sprawdza kiedy jest założony na samochodzie. :wink:

xytras - Czw Maj 05, 2011 09:41

no fajowo - ktoś rozpykał podziałke od temperatury na zegarze ?? która to jaka temperatura??? bo jakoś tego nie widzę ..

jest jakis zamiennik na szybko by sprawdzić czy to właśnie czujnik - rozumiem że taki czujnik to w tylko tomateam do dostania ?? ?

leszczu - Czw Maj 05, 2011 09:42

xytras napisał/a:
rozumiem że taki czujnik to w tylko tomateam do dostania ?? ?

Nie chyba powinieneś dostać w jakimś innym sklepie. :wink:

xytras - Wto Maj 31, 2011 08:14

hej dziękuję wszystkim - po wymianie kabli, świec oraz palca z rodzielaczem - szarpanie znikło...

odnośnie ABS-u faktycznie pęknięty był pierścień - też zostało naprawione.

tomasz2203 - Nie Lis 02, 2014 10:10
Temat postu: Re: [R200 75KM] nierówna praca silnika na biegu jałowym
Witam ! mam problem i prosze o pomoc!!!
Chodzi o mojego Roverka 200 1.4 16V 98 rok.
Poszła mi uszczelka ( HGF ) i pękła głowica.
Kupiłem 2 głowicę została splanowana i założona z nową uszczelką jak i poskładana przez mechanika .
Roverek odpalił bez problemu na ssaniu chodzi ok.Jak zejdzie z ssania to silnik pracuje nierówno .
Głowica na pewno dobra .Co to może byc .prosze o rady.
Swiece i kable juz podmieniane byly i nic nie dalo .Czasami wejdzie na wysokie obroty i trzeba kluczykiem gasic jak odpale to znowu pali na niskich i nierówno chodzi .


Dziekuje za porady.Temat uważam za zamkniety-mechanik nie zalożyl węzyka do kolektora ssącego od podcisnienia do komputera.Samochód łapał lewe powietrze i nie czytał komp silnika.
Teraz chodzi jak pszczola dziekuje

robsson78 - Nie Lis 02, 2014 14:45

Na początku zrobił bym adaptację przepustnicy bo to nic nie kosztuje. Informacje znajdziesz na forum.
Potem moje podejrzenie pada na czujnik TPS albo samą przepustnicę.
Może mechanik coś pomylił z wtyczkami ?

Bulii - Sro Lis 19, 2014 22:26

Ogolnie mam ten sam problem z abs a powod jest taki ze na jednym kole wymienialem przegub i kupilem z abs a na drugim jakis pseudo mechanik zalozyl bez. Sprawa ta sama przy 10km/h zaczyna dzialac abs
ruszti - Pią Lis 21, 2014 12:09

Bulii napisał/a:
na drugim jakis pseudo mechanik zalozyl bez.

Odpowiedź na twoje pytanie, musi być przegub z pierścieniem abs inaczej będzie się dzialo to co sie dzieje.

Felipe987 - Pią Lis 21, 2014 15:54

I ja męczę się z nawiedzonym ABSem :/ Ostatnio, przy zmianie kół, zauważyłem, że pierścienie od ABSu są mocno skorodowane. Miejscami korozja odstaje płatami i przy obracaniu piastą dotyka do czujnika. Czy takie coś może też być powodem samoczynnego włączania się ABSu? Z przodu pierścienie nie wyglądały na pęknięte. Czy czyszczenie szczotką drucianą lub jakimś papierkiem im nie zaszkodzi?
ruszti - Pią Lis 21, 2014 17:07

Tak, brudny czujnik , pordzewiałe(w takim stopniu) pierścienie mogą powodować takie objawy, przeleć druciakiem je. Przynajmniej zobaczysz czy faktycznie są całe czy może jakiś ząb jest ukruszony.
Bulii - Pią Lis 21, 2014 18:02

Znaczy ja wiem ze musze zmienic napisalem tylko ze moze byc taki tez powód :)