|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [214i]Wymiana paska klinowego alternatora
JeCiu - Czw Kwi 14, 2011 12:20 Temat postu: [214i]Wymiana paska klinowego alternatora Witam Przeglądałem poprzednie tematy na temat wymiany lecz nic dokładnego i czego szukam nie było.
A problem u mnie polega na zdjęciu paska.
Alternator wyciągnąłem i chciałbym wymienić pasek lecz problem zaczyna się,ze szukając nie mogę zależ śruby do poluźnienia paska od wspomagania bo bez tego zdjęcie paska od alternatora jest nie realne.
I moje pytanie czy by mógł ktoś mnie nakierować gdzie mogę znaleźć śrubę do poluźnienia?
keczu - Czw Kwi 14, 2011 21:22
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001477
Manualny napinacz paska wspomagania ,sruba napinajaca nr. 14.
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001478
Napinacz automatyczny ,nie ma sruby , trzeba kluczem 13mm zlapac za ten odlew w ksztalcie sruby (obok rolki prowadzacej) i odchilic caly napinacz.
Pozdr.
PTE - Pią Kwi 15, 2011 07:43
keczu napisał/a: |
Napinacz automatyczny ,nie ma sruby , trzeba kluczem 13mm zlapac za ten odlew w ksztalcie sruby (obok rolki prowadzacej) i odchilic caly napinacz. |
Można go dla wygody pozostawić w pozycji odchylonej umieszczając w specjalnych otworach np. cienki śrubokręt
keczu - Pią Kwi 15, 2011 09:24
W przypadku wymiany paskow nie potrzeba blokowac napinacza, zadne to udogodnienie. Pomaga to natomiast przy odkrecaniu calego napinacza bo rolka zaslania jedna ze srub mocujacych .
JeCiu - Sob Kwi 16, 2011 18:15 Temat postu: [214i]Wymiana paska klinowego alternatora Witam dziękuje za zainteresowanie się mym problemem a jeszcze mam pytanie do poluźnienia paska od wspomagania dojść od strony ściągniętego koła od strony pasażera czy od góry z spod klapy?
keczu - Nie Kwi 17, 2011 13:26
Od dolu (czyli ze zdjetym kolem) bedzie lepszy dostep do napinacza.
bonus89 - Nie Kwi 17, 2011 13:30
ja się męczyłem bo napinacz mechaniczny paska od wspomagania kierownicy się zaciął, drugiego dnia spróbowałem sposobem który widziałem kiedyś na tym filmiku w necie, i zmiana 2 pasków od wspomagania i do laternatora zajęła mi na kanale jakieś 20 minut bez napinania, luzowania itp. O to filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=eMFo05Rd8zc
i takim samym sposobem zrobiłem
mincur - Pon Maj 30, 2011 21:52
bonus89 napisał/a: | ja się męczyłem bo napinacz mechaniczny paska od wspomagania kierownicy się zaciął |
nie będzie się zacinał pod warunkiem że poluzujesz śrubę nr 19.
bonus89 - Pon Maj 30, 2011 23:14
mincur, no niestety nic to u mnie nie dało, tak się zaciął że ta blokada która niby tą śrubę ma trzymać się wyłamała
neo88 - Sro Sie 10, 2011 17:36
Mam pytanie odnośnie poluzowania paska wieloklinowego alternatora.
Mam automatyczny napinacz i odchylam sruba 13mm w strone sciany grodziowej pasek trochę sie poluzni po czym znow jest tak samo mocno napiety. Co zrobic zeby poluzował sie na stale?
keczu - Sro Sie 10, 2011 18:15
neo88 napisał/a: | Co zrobic zeby poluzował sie na stale? |
A po co? Po to jest automatyczny napinacz zeby go napinal...automatycznie l. Chyba ze chodzi o wymiane lub demontarz to mozna go zablokowac odchylajac do pewnego stopnia w tej "nakretce" co nasadzasz klucz jest otwor .Trzeba ustawic z drugim otworem od tylu napinacza i wsadzic jakis gwozc albo cos podobnego. Przy wymianie samego paska nie ma potrzeby blokowania napinacza.Pozdr.
remo_78 - Wto Lip 29, 2014 21:40
odkurzę temat stary jak świat, ale najwięcej w nim szczegółów znalazłem odnośnie wymiany pasków. Walczę od dwóch dni z wymianą paska od alternatora. Udało mi się zrzucić ten od pompy/klimy i przełożyć ten od alternatora. Udało mi się założyć ten od klimy/pompy i docisnąć napinacz. Ale za diabła nie mogę poradzić sobie teraz właściwym naciągnięciem na rolki dłuższego paska od alternatora. Rolkę odkręciłem wysunąłem ale co dalej i tak pasek nie chcę naciągnąć się na te rolkę. Jakaś łopatologiczna wskazówka co po kolei bo mnie już krew zalewa i wizja trzeciego wieczoru pod samochodem mnie już nie bawi.
ash - Pią Sie 22, 2014 12:36
remo_78 Może kupiłeś za krótki pasek do wersji bez klimy?
|
|