|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Klima czy wentylator?
flinso - Sro Kwi 20, 2011 20:51 Temat postu: [R75] Klima czy wentylator? witam jestem nowy na forum, przeczytałem większość postów i nic nie mogę znaleźć na mój problem. mianowicie włączając klimę cały czas leci ciepłe powietrze nawet jak ustawie na LO dzieje się tak podczas jazdy jak i postoju. wentylator nie włącza się podczas pracy klimy na auto jak i na ekonomy lecz po wyłączeniu auta ten wentylator na chłodnicy chodzi około minuty chyba na pełnych obrotach więc nie powinien być popsuty. czy ktoś coś doradzi może to jakiś przekaźnik
VMatas - Sro Kwi 20, 2011 21:03
No chyba daleko nie większość postów
http://forum.roverki.eu/v...p=494750#494750
Boncky - Sro Kwi 20, 2011 21:20
drogą dedukcji :
jesteś nowy więc auto masz krótko, pewnie z klimą nic nie robiłeś, więc pierw zacznij od sprawdzenia szczelności i uzupełnienia klimy ( nabicia) jeżeli to nic nie zmieni będziemy się męczyć dalej, ale obstawiam że masz pustą klimę i nie ma czym dmuchać...
flinso - Sro Kwi 20, 2011 21:24
klimę nabijałem wczoraj i była sprawdzana szczelność wszystko ok.wczoraj przez kilka godzin klima chodziła idealnie ale dziś po południu przestała działać cały czas ciepłe powietrze dodam jeszcze że gruba rurka jest ciepła a cienka taka letnia
kris-tofer - Sro Kwi 20, 2011 21:50
flinso napisał/a: | dodam jeszcze że gruba rurka jest ciepła a cienka taka letnia | odwrotnie powinno być, zawór rozprężający?
Boncky - Sro Kwi 20, 2011 22:13
albo coś narobili przy nabijaniu mi tak w vectrze załatwili, kris może mieć rację, tutaj chyba tylko serwis typowo pod klimę i szukanie usterki. Te klimy są mało awaryjne
VMatas - Czw Kwi 21, 2011 06:51 Temat postu: Re: [R75] klima czy wentylator?
flinso napisał/a: | wentylator nie włącza się podczas pracy klimy na auto jak i na ekonomy lecz po wyłączeniu auta ten wentylator na chłodnicy chodzi około minuty chyba na pełnych obrotach więc nie powinien być popsuty. czy ktoś coś doradzi może to jakiś przekaźnik |
Jednak nie pomijałbym sprawdzanie i wentylatora, bo z tego co napisał kolega flinso wygląda że pierwszy bieg może być walnięty. Czy nie było tak, że po nabiciu klima pracowała ok w trakcie jazdy, a na postoju już nie?
kris-tofer - Czw Kwi 21, 2011 09:01
no i wentylator obowiązkowo sprawdzić wg schematów opisanych na innych tematach dostępnych tu: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=54757
apples - Czw Kwi 21, 2011 10:31
flinso napisał/a: | dodam jeszcze że gruba rurka jest ciepła a cienka taka letnia | Brak 1 biegu wentylatora. Zbyt duże ciśnienie czynnika który nie jest schładzany.
flinso - Czw Kwi 21, 2011 19:23
tylko że 2 bieg też się nie włącza dopiero jak się układ nagrzeje to włącza się 3 bieg. jak sprawdzić ten wentylator nie rozkręcając całego przodu? po nabiciu klimy wszystko chodziło lecz po nocy przestała chodzić
jupik - Czw Kwi 21, 2011 20:32
flinso napisał/a: | tylko że 2 bieg też się nie włącza dopiero jak się układ nagrzeje to włącza się 3 bieg. jak sprawdzić ten wentylator nie rozkręcając całego przodu? po nabiciu klimy wszystko chodziło lecz po nocy przestała chodzić |
Tylko że 1.8 ma 2 biegowy wentylator.Skąd masz informacje że 1 i 2 bieg nie chodzą a chodzi 3?
apples - Czw Kwi 21, 2011 21:03
flinso napisał/a: | jak sprawdzić ten wentylator nie rozkręcając całego przodu? | Co chcesz sprawdzić? Czy pracuje na 1 biegu? Jeśli tak, to wystarczy że na uruchomionym silniku wciśniesz Auto na panelu ATC i wentylator automatycznie powinien wystartować na 1 biegu. Pozostałe info szukaj w linku kris-tofer.
automechanik - Pią Kwi 22, 2011 05:10
Sprawdż presostat (czujnik ciśnienia wysokie niskie) odpowiada on za włączanie i wyłączanie wentylatora skraplacza i samej sprężarki.
Włączenie klimatyzacji powoduje uruchomienie w pierwszej kolejności sprężarki, następnie po przekroczeniu ciśnienia około 13,4 atm uruchamia się wentylator schładzając czynnik który skrapla się oddając ciepło pobrane przez parownik w kabinie.
Kiedy ciśnienie nadal rośnie a zwiększające się obroty wentylatora nie są w stanie schłodzić czynnika presostat wyłącza sprężarkę do momentu spadku ciśnienia.
Przy zbyt niskim ciśnieniu w układzie także wyłącza sprężarkę chroniąc ją przed awarią.
Sprawdż też czy masz prawidłową ilość czynnika R 134a.
Przy pracującej klmatyzacji ciśnienie po stronie niskiego ciśnienia 2,4atm
po stronie wysokiego ciśnienia 13,4atm.
Przy niepracującej około 5atm. Te wartości można przyjąć za prawidłowe dla większości aut niezależnie od pojemności układu.
Zbyt mała ilość czynnika (niskie ciśnienie spoczynkowe) = słaba wydajność klimatyzacji
zbyt duża ilość częste włączanie i wyłączanie sprężarki przerywana praca = również słaba wydajność.
[ Dodano: Pią Kwi 22, 2011 06:10 ]
Jeśli chodzi o sprawdzanie szczelności to metoda podciśnieniowa stosowana w stacjach do obsługi klimatyzacji nie daje stuprocentowej gwarancji że układ jest szczelny,
ponieważ układ pracuje na nadciśnieniu a i uszczelnienia inaczej się zachowują.
Metoda gwarantująca pewność to ciśnieniowa próba szczelności suchym azotem.
krzysztof.m - Pon Maj 16, 2011 11:49
Witam serdecznie wszystkich szczęśliwych i tych trochę mniej posiadaczy tego pięknego samochodu. Pierwszy raz biorę udział w dyskusji więc proszę o wyrozumiałość gdy popełnię jakiś błąd , ale do tematu. Miałem problem z klimatyzacją. Tak jak koledze leciało tylko ciepłe powietrze , wentylator się nie załączał , czynnik naładowany, testy wszystkie przeprowadzone przez klimaludków i nic.
Diagnozy :
- uszkodzony moduł komfortu
- czujnik ciśnieniowy
- sterownik wentylatora
- wiele innych rzeczy
Test na klima troniku nie 00 ŻADNYCH BŁĘDÓW
T4 nie widząc modułu komfortu nie potrafi sprawdzić klimatyzacji ( taka opinia fachowca )
przeczytałem wszystkie porady , szukam i nic . ciągle nic .
licząc ile muszę wydać zacząłem " na piechotę " od przeglądu i pomiarów całej elektryki.
wentylator mostkowany na czujniku działa - pierwszy sukces
z drugiego akumulatora podałem plus na sprężarkę i kolejny sukces działa klima tylko że wszystko na "krótko"
Doszedłem do skrzynki z bezpiecznikami i okazało się że na przekaźniku niema masy.
Pojechałem do Fachowca z informacjami które zebrałem myśląc że pójdzie gładko już ale fachura mówi że " na pewno czujnik kabinowy " i na 100 % walniety jest moduł komfortu czyli grube setki z kieszeni.
Wróciłem do domu i dalej zacząłem szukać prześwietlając pojedynczo kable i co sie okazało !!!
wiązka kabli idąca po prawej stronie od skrzynki z przekaźnikami dotykała tego plastikowego nadkola, przetarł się przewód masowy idący do przekaźnika!!!!
Połączenie przewodu i wszystko działa jak lala. Uważajcie proszę na diagnozy " FACHOWCÓW" bo też się za głowę łapałem a okazało się że to totalna pierdoła.
|
|