Zobacz temat - [R75] Pompa CR CP1 - paliwo w oleju?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Pompa CR CP1 - paliwo w oleju?

Pieta - Pią Kwi 22, 2011 11:29
Temat postu: [R75] Pompa CR CP1 - paliwo w oleju?
Zauważyłem, że powiększył mi się poziom oleju. Woda odpada, ponieważ nie ubywa i było by widać na korku lub bagnecie.
Podejrzewam, że ropa dostaje się do skrzyni korbowej.
Pomyślałem, że może lać z pompy wtryskowej poprzez uszczelnienia.

Moje pytanie dotyczy smarowania pompy CR. O ile wiem nie jest smarowana olejem silnikowym, więc wewnątrz pompy nie ma możliwości mieszania oleju z paliwem?
Czy jest możliwość, że paliwo przedostaje się przez uszczelniacz wałka pompy i dalej do silnika?

Czy ma ktoś doświadczenie z demontażem pompy wysokiego ciśnienia. Czy przy wyjmowaniu jej z koła łańcuchowego trzeba koło czymś przetrzymać aby nie spadło na dół?

Jeżeli nie przeciek paliwa z pompy to może wtryski puszczają i leją na postoju do cylindrów?

Dodam, że silnik dobrze chodzi, nie dymi itd.

Rowan - Pią Kwi 22, 2011 22:05

Pieta, moim zdaniem nie ma żadnej, ale to żadnej fizycznej możliwości, aby paliwo przedostało sie z pompy do układu smarowania.
Pieta - Sob Kwi 23, 2011 10:12

Rowan, też tak myślałem.
Druga możliwośc to lejące wtryski. Ale również nie zauważyłem jakiejś negatywnej zmiany w pracy silnika. Z komina również nie dymi. Wczoraj zrobiłem test przelewowy i leją równo (bardzo małe różnice). Taki test pewności nie daje, ale zawsze coś.
Czytałem też, że mogą lać po wyłączeniu silnika, poprostu nie domykają się.

Rowan - Sob Kwi 23, 2011 10:28

Pieta, no tak, ale to nadal nie dowodzi temu, że paliwo przedostaje się do oleju. Bo jesli leją, to do komory spalania. Także to nie ma nic do rzeczy. Na Twoim miejscu sprawdziłbym odme. A jeszcze możesz wykonać taki test, odkręć korek wlewu oleju i wtedy sprawdzić stan, bo możliwe, że ciśnienie wypycha pod bagnet, jeśli jest przytkana odma.
automechanik - Sob Kwi 23, 2011 15:07

Paliwo przy lejących wtryskach niestety przedostaje sie z komory spalania do miski olejowej rozcieńczając olej i podnosząc jego stan.
szemet33 - Sob Kwi 23, 2011 15:19

ale wtedy by kopcił na siwo, miałem tak i jeden wtrysk lał
Pieta - Sob Kwi 23, 2011 19:04

Auto mi nie kopci. Na przelewach wszyskie wtryski leją równo. Dlatego myslałem, że z pompy wysokiego ciśnienia jakimś zposobem się przedostaje.
Dziadek - Sob Kwi 23, 2011 21:47

Ja na twoim miejscu zrobiłbym jak pisał Rowan- tzn. odkręć korek wlewu i odczekaj kilkanaście minut.
Miałem tak kiedyś w Fordzie.Ciśnienie podnosiło poziom oleju.
Dla pewności możesz jakimś wężykiem pobrać trochę oleju z miski i sprawdzić organoleptycznie czy jest rozcieńczony.
Takie rzeczy mogą się dziać w mocno sfatygowanych silnikach,gdzie pierścienie i gładź cylindra są po przejściach.

Pieta - Wto Kwi 26, 2011 11:07

Odkręciłem korek i poczekałem chwilę. Poziom nie opada. Odmę wymieniałem na nową jakieś 30tys km temu, więc nie podejrzewałem aby odma była winna.

Na wolnych obrotach troszkę dmucha z wlewu oleju. Spaliny nie idą, olejem nie pluje. Czy u was w CDT/I też troszkę dmucha, czy spokój?

apples - Wto Kwi 26, 2011 11:34

Pieta napisał/a:
Czy u was w CDT/I też troszkę dmucha, czy spokój?
U mnie delikatnie też dmucha.


Cały czas wzrasta Ci poziom oleju?

Pieta - Wto Kwi 26, 2011 11:44

Zauważyłem w czwartek, że przybyło około 5-6mm od ostatniego sprawdzania (2 tygodnie temu).
Dziś ten sam poziom, ale w weekend nie jeździłem.
Bagnetu nie wywala, przedmuchy przez korek wydaja się normalne.
Pojeżdżę, będę obserwował co się dzieje.

apples - Wto Kwi 26, 2011 11:52

Pieta napisał/a:
Pojeżdżę, będę obserwował co się dzieje.
Nie bardzo. Masz rozrzedzony olej, więc i smarowanie mniejsze.


Osobiście sprawdziłbym ciśnienie na cylindrach, a następnie wtryskiwacze na maszynie.


Jednak obstawiałbym uszczelniacz pomp CR.

Pieta - Wto Kwi 26, 2011 12:00

apples napisał/a:
Pieta napisał/a:
Pojeżdżę, będę obserwował co się dzieje.
Nie bardzo. Masz rozrzedzony olej, więc i smarowanie mniejsze.


Osobiście sprawdziłbym ciśnienie na cylindrach, a następnie wtryskiwacze na maszynie.


Jednak obstawiałbym uszczelniacz pomp CR.

Na zewnątrz pompa CR sucha. Myślisz, że przez uszczelniacz wałka pompy może puszczać?

[ Dodano: Wto Kwi 26, 2011 12:00 ]
apples napisał/a:
Osobiście sprawdziłbym ciśnienie na cylindrach, a następnie wtryskiwacze na maszynie.

Polecisz jakiś zakład w trójmieście. Może do Pezal (serwis boscha)

apples - Wto Kwi 26, 2011 12:03

Pieta napisał/a:
Na zewnątrz pompa CR sucha. Myślisz, że przez uszczelniacz wałka pompy może puszczać?
Tak. Jeżeli wtryski nie leją i masz prawidłową kompresję na cylindrach to jedyną opcją jest uszkodzony uszczelniacz wałka pompy.

Poszukaj na forach BMW czy nie mieli podobnego problemu w tym silniku.

[ Dodano: Wto Kwi 26, 2011 12:03 ]
Pieta napisał/a:
Polecisz jakiś zakład w trójmieście. Może do Pezal (serwis boscha)
Niestety ale nikogo z czystym sumieniem nie polecę.
Pieta - Wto Kwi 26, 2011 12:54

dzwoniłem do Pezal
sprawdzenie wtryskiwaczy 50zł/szt
sprawdzenie kompresji 150zł
montaż demontaż 200zł

apples - Wto Maj 10, 2011 10:29

Pieta i co ustaliłeś?
voth - Czw Maj 12, 2011 22:32

W Pezalu to nawet kąta wtrysku nie potrafią ustawić. Nie mówiąc o podpięciu pod KTSa. Sam ustawiałem na oko i stwierdzili że kąt statyczny jest ok i nic nie poradzą :D
Pieta - Sob Maj 14, 2011 10:49

apples napisał/a:
Pieta i co ustaliłeś?


Jak wspominałem wcześniej sprawdziłem wtryski metodą przelewową, wszystko było ok.
Potem dałem do sprawdzenia wtryski na stole probierczym. Okazało się, że jeden wtrysk nie domykał się i po zgaszeniu silnika kapało z niego.
Zregenerowałem za 200 zł. Do teraz przejechałem na nim ~800km i oleju nic nie przybywa i wydaje się, że po problemie.

koza-06 - Sob Maj 14, 2011 11:34

[quote]Zregenerowałem za 200 zł. Do teraz przejechałem na nim ~800km i oleju nic nie przybywa i wydaje się, że po problemie.

Pieta a czy mógłbyś podać namiar na firme która Ci to robiła,o ile uważasz że jest warta polecenia. :roll: