Zobacz temat - [200 BRM 1.8 VVC 00r] Wyciek przy pokrywach rozrządu.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [200 BRM 1.8 VVC 00r] Wyciek przy pokrywach rozrządu.

d64 - Nie Kwi 24, 2011 21:08
Temat postu: [200 BRM 1.8 VVC 00r] Wyciek przy pokrywach rozrządu.
Witam

Po wymianie rozrządu nastąpił wyciek widziane przy pokrywach. Wałki zostały ponownie uszczelnione, ale wyciek nadal występuje. Co może mieć jeszcze na to wpływa ?

keczu - Nie Kwi 24, 2011 22:27

Jakiej firmy uszczelniacze zamontowales?
d64 - Pon Kwi 25, 2011 11:15

Nie mam pojęcia. Zostawiam takie sprawy mechanikowi na głowie. Mam ustaloną sytuację iż części mają być oryginalne lub dobre zamienniki. A co kolega poleca ? Może zasugeruje coś mechanikowi.
keczu - Pon Kwi 25, 2011 18:56

d64 napisał/a:
A co kolega poleca ? Może zasugeruje coś mechanikowi.

Nic konkretnego nie polecam. Ale wymienialem 3 razy te uszczelniacze przy roznych okazjach akurat w moim R45 i byly to uszczelniacze FAI. Tylko ze czesc uszczelniaczy FAI robi Corteco czyli raczej nie gorna polka. Zakladalem na trzy rozne sposoby ( z siliconem ,bez ,smarujac wczesniej lub moczac w oleju -zwykle lekko tylko smaruje siliconem zew. czesc uszczelniacza i lekko olejem krawedz uszczelniajaca) ale juz wszystkich sposobow sie chwytalem :roll: i za kazdym razem predzej czy pozniej cieklo. Zamowilem orginalne i problem z glowy. Pierwszy raz mialem taki klopot z uszczelniaczami. Co prawda w Seicento kolegi przekladalismy silnik na 1.2 z Punto to silnik mial wymienione wszystkie uszczelniacze na wlasnie Corteco i w tym przypadku akurat na wale korbowym lecial od poczatku, a byl nie uszkodzony itd. Kupilem uszczelniacz FAI i na nim tez napisane Corteco :roll: na razie oki. Wiec te dwie firmy odpadaja bo to to samo. Jak cos to polecam orginal, byly duzo twardsze od zamiennikow. :/ Problemem tez moze byc wyciety rowek na walku przez pracujacy uszczelniacz, trzeba montujac nowy trzeba troche siliconu na zew. pow. i minimalnie do konca go nie dopchnac. Ja swoich nie dopchnalem do konca tak na wszelki wypadek bo na wydechowym mam minimalny rowek . wkuzajace bylo to ze to te pod rozrzadem , po drugiej stronie uszczelniacze FAI trzymaja bez problemu.Pozdr.

[ Dodano: Pon Kwi 25, 2011 17:56 ]
Zakladam ze Twoj mechanik wie ze ta sa kierunkowe uszczelniacze. :wink:

d64 - Wto Kwi 26, 2011 11:57

Dzięki za info. Myślę że ma tego świadomość iż są kierunkowe. Ale tak jak napisałeś mogą być małe rowki i to jest przyczyną. 128800 przejechane i olej 5W50.
marcinmarcin - Sro Kwi 27, 2011 11:22

To ja tylko dodam od siebie że do VVC generalnie zalecane jest półsyntetyczne 10W-40
d64 - Sro Sty 11, 2012 14:59

Właśnie mój mechanik ostatnio wspomniał że wypadało by się przesiąść na 10W przy najbliższej wymianie oleju. I chyba tak postąpię.

[ Dodano: Sro Sty 11, 2012 14:59 ]
Niestety uszczelka pod głowicą była do wymiany. 30 tyś wytrzymała. Dlaczego tak mało nie wiem.