Zobacz temat - [Civic 2.0 TD]Spadek mocy przy małej ilości paliwa (DIESEL)
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Civic 2.0 TD]Spadek mocy przy małej ilości paliwa (DIESEL)

mathew - Sro Kwi 27, 2011 20:59
Temat postu: [Civic 2.0 TD]Spadek mocy przy małej ilości paliwa (DIESEL)
Witam
Zauważyłem, że pod koniec paliwa - jeszcze przed rezerwą odczuwalny jest spory spadek mocy, silnik dłużej się wkręca, słabiej ciągnie i generalnie jest słabo, a na dodatek CZARNO przy depnięciu.
Jak doleje natomiast ropy to nie ten samochód- ciągnie, wkręca się dobrze i nie kopci nawet przy ostrym bucie.

Nie wiem w czym jest rzecz, tankuje zawsze na BP i zawsze do pełna.
Czy WY też tak macie przy swoich roverkach ?

Jugol - Sro Kwi 27, 2011 22:30

U mnie nie ma różnicy, czy mam zalane pod korek, czy jadę na rezerwie, trochę to dziwny objaw :hm:
Paul - Sro Kwi 27, 2011 22:34

Cytat:
Czy WY też tak macie przy swoich roverkach ?
W życiu ! ...
Jak filtr paliwa wygląda (tzn. kiedy wymieniany) ?? Może przy resztkach paliwa coś się przytyka?

adamsky - Sro Kwi 27, 2011 23:12

Paul napisał/a:
Może przy resztkach paliwa coś się przytyka?

słyszałem kiedyś historię o myszkach które zagnieździły się baku, lubiały pływać w ropie i się nią żywiły, a gdy jej zaczynało brakować zdenerwowane tym faktem postanawiały przytykać pompkę paliwa...
Sprawdźmathew, tak jak mówi Paul, być może filtr paliwa już jest stary, brudny itp. warto też przy okazji pokusić się o sprawdzenie filtra powietrza.

Pimpa - Czw Kwi 28, 2011 12:06

hmm, a nie syczy z baku jak otwierasz wlew paliwa żeby zatankować?? Duże podciśnienie w baku może skutkować m. innymi spadkiem mocy...
mathew - Czw Kwi 28, 2011 22:20

Z baku nie syczy także odpowietrzanie CHYBA ok . . .
Myszki powiadasz. . . ciekawe jak się tam znalazły w tej historii :P
Filtr paliwa zmieniany przy poprzedniej wymianie oleju czyli niecałe 10 kkm.
Nie wiem sam do końca jak to jest bo dziś do końca wykorzystałem paliwo i nie było najgorzej z tymi objawami-nawet się nie nasilały, ale objawy które wymieniłem zdarzyły się nieraz stąd mój post.
Ktoś rzucił mi hasło, że może woda w baku, żeby kupić jakiś dodatek do ropy który wytrąca wodę.
Nie wiem czy jest jakaś zależność, ale pompa paliwa mi trochę cieknie-muszę ją uszczelnić - może nie odpowietrza paliwa jak należy , bo słabsze ciśnienie na pompie z powodu mniejszej ilości paliwa chyba nie wchodzi w grę. . .

Jugol - Czw Kwi 28, 2011 23:21

mathew napisał/a:
Nie wiem czy jest jakaś zależność, ale pompa paliwa mi trochę cieknie-muszę ją uszczelnić - może nie odpowietrza paliwa jak należy , bo słabsze ciśnienie na pompie z powodu mniejszej ilości paliwa chyba nie wchodzi w grę. . .


Uszczelnij pompę, paliwo w końcu drogie , a tak asfalt zasilasz ;) Może po prostu tu tkwi problem, a te objawy przy niskim stanie paliwa w zbiorniku, to tylko zbieg okoliczności. Rób pompę i napisz jak się jeździ :ok:

mathew - Sro Maj 18, 2011 21:27

Pompa doszczelniona. Będę obserwował zachowanie silnika przy niższym poziomie paliwa. Przed ostatnim tankowaniem było wszystko OK.
Być może był to powód spadku mocy, a może jakieś kiepskie paliwo.
A co polecacie do "przeczyszczenia wtrysków itd. . . słyszałem o środkach, które dodaje się przy tankowaniu, które wytrącają wode i inne zanieczyszczenia, które mogły znaleźć się w paliwie i ile to ew. kosztuje?

pgrad - Czw Maj 19, 2011 17:08

U mnie też wyraźnie samochód był słabszy na rezerwie. Było tak w 420D i w 45 też tak było. Zrobiłem mały zabieg. Kupiłem drugi korek wlewu paliwa i przewierciłem go na wylot wiertłem 1,5 mm i od tamtej pory problemy zniknęły i teraz na rezerwie też ma kopa. Weź odkręć korek wlewu paliwa i przejedź się, to sam zobaczysz czy jest jakaś różnica.