Zobacz temat - [R45] HGF - Rozrząd - Dławienie się silnika.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] HGF - Rozrząd - Dławienie się silnika.

Hrabia - Czw Kwi 28, 2011 22:41
Temat postu: [R45] HGF - Rozrząd - Dławienie się silnika.
Siemka.

Postaram się pisać jasno.

Auto po wymianie uszczelki po HGF.
Wszystko złożone w kolejności odwrotnej do rozłożenia.

Po odpaleniu z wielkim trudem;
- Silnik terkocze jak c360 chodzi jak na jeden gar.
- po wyjęciu rurki z kolektora (ta cienka wchodząca do pompy hamulcowej) wbija na obroty i chodzi na chyba wszystkie cylindry.
- nienaturalnie twardy pedał hamulca
- strzela w przepustnicę
- po wejsciu na 3000-3500 obrotów... zaczynają spadać... i silnik gaśnie. Ponowny rozruch... gdy zatrybi to słychać pracującą pompę paliwa do momentu wejścia na wyższe obroty.
Wtryski strzelają parami - czyli ok.

Jakieś sugestie?

Rozrząd ustawiany na znaki (wałki + koło pasowe) już nawet sprawdzałem ustawienie wałków na +180 stopni w stosunku do koła pasowego. Identyczne zachowanie silnika.

I jeszcze pytanko... czy na kole zamachowym jest sens szukania jakiegoś znaku do zgrania czy tylko te trzy 2x walek i koło pasowe?

[ Dodano: Czw Kwi 28, 2011 23:41 ]
No dobra.
Ta rurka i hamulec to się domyśliłem co i jak.
Dziś oddałem "Zofię" do miejscowego szamana od aut.
Miał ktoś z Was problemy z podłączeniem się do kompa Bosch? Kiedyś jednemu magikowi się udało... dziś już nie.

hudy23_1985 - Pią Kwi 29, 2011 21:03

a koła na wałka rozrządu nie były ściągane może są pomylone tez tak miałem
Hrabia - Wto Maj 03, 2011 10:29

A jaka jest różnica między jednym a drugim?
Osobiście mie widziałem żadnej.
Ale ja to jestem "lajkonik w tych sprawach :)

[ Dodano: Wto Maj 03, 2011 11:29 ]
Ponawiam:
Czy wałki i koła zębate rożnią się od siebie? Jeśli tak to jak rozpoznać który jest który?

hudy23_1985 - Wto Maj 03, 2011 11:03

koła są takie same
mają po takie dwa odwory w które wchodzi czpień z wałków rozrządu
przy jednym otworze pisze EX a przy drugim IN
I tak
na walku ssącym załóż tak aby czpień w wałka był w odworze IN
A na wydechowym trzepień i otwór z napisem EX

zaraz poszukam fotek i zapodam

[ Dodano: Wto Maj 03, 2011 12:03 ]
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=48837 i tu masz to samo

Hrabia - Wto Maj 10, 2011 09:36

hudy23_1985, oczywiście miałeś rację :)
Choć tematy o rozrządzie przeglądałem 2 dni i trafiałem na zamienione koła to walczyłem sam ze sobą... myśląc że jesli założę koło odwrotnie to i tak będzie 180 stopni. A tu kuku :)

Żeby temat nie umarł to jeszcze jedno pytanie.
I tu też wertowałem co się tylko da włącznie z pismem świętym ;)
Jaki interface do tego samochodu? (przyp. R45 1.8 benzyna 2000r.)
Chodzi o odczytanie i skasowanie błędów.
Gniazdo o ile się zorientowałem to ODB... żadno tam ODBII lub EODB jak kto woli.
Na alledrogo brak takich interface-ów.
Elmem już robiłem podejście i zonk. Nie łyka.

[ Dodano: Wto Maj 10, 2011 10:36 ]
Bosh... jestem kretynem. Gdzie do tej pory miałem oczy? Pewnie że nie ma prawa się zgadzać jesli koło będzie odwrotnie :) :oops:

faecd - Wto Maj 10, 2011 14:11

Hrabia, <facepalm>

jak rozbierales kola to przeciez bylo sobie oznaczy, zauwazyc ex in, to takie logiczne!!!

Dobrze, ze po nauczce juz zawsze bedizesz o tym pamietal! ;)

hudy23_1985 - Wto Maj 10, 2011 17:21

Fajnie ze mogłem pomóc
sam to przerabiałem z tatą rok temu
:mrgreen:
Co do kompa to tylko roverkowy komp
poszukaj dobrze nie pamietam ktos na forum posiada taki sprzet

Hrabia - Wto Maj 10, 2011 19:56

faecd, Jak to mawiają... ślepi w karty nie jarają ;)
Nie wiem łaj ale do samego końca wmawiałęm sobie uparcie że nawet jeśli koło zamontuję przekręcone to i tak będzie ok... ale to trzeba mieć fish eye żeby nie zagtrybić że punkty na trzpień nie leżą w tej samej lini co otwór śruby :) Gdyby tak było to wiadomo 180 stopni :))) A tak nauczka na całę życie :)