Zobacz temat - [45] KODY BLEDOW rozszyfrowanie, pomoc w sprawie pompy ;-)
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [45] KODY BLEDOW rozszyfrowanie, pomoc w sprawie pompy ;-)

aa66 - Pon Maj 02, 2011 10:14
Temat postu: [45] KODY BLEDOW rozszyfrowanie, pomoc w sprawie pompy ;-)
Witam, proszę o rozszyfrowanie kodów błędu według tego co znalazłem sprawa wygląda tak jak opisałem poniżej może jednak ktoś ma szersza wiedzę w tym temacie.

ROVER 2.0 IDT przebieg 228 tys km 2000r

p1404 - coś z egr (może ktoś poradzi czy wystarczy czyszczenie?)
p1221 - na forum znalazłem ze 1222 to problem z elektromagnesem , czy ten błąd to coś podobnego?
p1621 - coś z immobiliserem (zima często wyciągałem aku)
p0121 - coś z gazem (kiedyś wjechałem w dużą kałuże i przez ok 10 min pedał gazu nie reagował) później wszystko ok
p0251 - wiadomo ze coś z pompa jednak nie wiadomo co dokładnie ;-/

Auto odpala w miarę bez problemów , przekracza 4 tys obr , jednak 1 i 2 bieg wydaje mi się ze dość słabo się rozpędza, nie ma problemów żeby rozpędzić się np do 160km/h

jednak na 4 i 5 biegu podjeżdżając pod większą górkę gdy mam 2,4-3tys obr auto wyraźnie zwalnia mimo ze chyba powinno w tym zakresie miec wyrazniejszego kopa.

Dość mocno tez jest wyczuwalna "turbo dziura" miedzy 1-8-2,4 tys obr na 5 biegu na prostej drodze w tym zakresie aby auto zaczęło się rozpędzać trzeba czekać dość dłuższą chwile albo zredukować.

Spalanie nie wzrosło lub wzrosło niewiele posiadam go 1,5 roku podczas jazdy 50/50 miasto/trasa, (jazda raczej do 3 tys obr) spalanie jest rzędu 5,4-5,9l

Proszę o ewentualne sprecyzowanie opisu błędów ewentualnie czy powinienem się szykować na naprawę pompy czy może sam sterownik?

P.s przeczytałem większość tematów na forum znam historie jugola co mnie tylko bardziej niepokoi ;-/

Jugol - Pon Maj 02, 2011 13:41

p0121 - problem w 90% dotyczy wiązki potencjometra gazu- lubi się przecierać, na forum lub stronie klubowej masz tutka jak się do niej dobrać i ja naprawić- poprawić.

p0251- tu może być kilka powodów, sterownik, elektrozawór, wiązka pompy.

Pozostałe sprawy, które opisałeś poniżej, to normalka w tym aucie- silniku, jego turbodziura niestety taka jest. Spalanie masz ok.

Najrozsądniej byłoby Ci podjechać do PHJOWI do Nowego Miasta nad Wartą- jest kawałek, ale on ma T4 i ogarnia ROVERki, chyba że masz kogoś bliżej z T4, to przy okazji podaj namiary na niego.

P.S.
Rocznikowo i przebiegowo, możemy sobie rękę podać ;)

aa66 - Pon Maj 02, 2011 14:53

Właśnie od kiedy jestem na forum to "wzoruje" się na twoich postach bo masz identycznego roverka ;-D. Będąc przejazdem u kumpla popiołem pod komp diagnostyczny i to wyskoczyło... (kumpel głownie zajmuje sie podstawowa mechanika pojazdów a komp dodatkowo do kasowania błędów wiec nie bardzo ogarnia). Nie chcialbym tylko aby któregoś pięknego wyjazdu za granice się okazało ze roverem "zdechnie" jak ma to miejsce w wielu przypadkach gdzie problemem jest któryś z elementów pompy ;-/ i wolałbym zrobić co trzeba za czasu. Spróbuje po przeczyszczać co się da w domowych warunkach i później będę się martwił dalej.

Jeszcze takie pytanie, błędy pokasowałem i nie wiem czy teraz te błędy od pompy powinny się ponownie pojawić czy może komp teraz ich nie wykryje aż do momentu ponownej usterki?

Przed kasowaniem palił się check engine ale to od momentu kiedy wjechałem w kałuże ;-/

Komputer diagnostyczny kolegi to:
Tester diagnostyczny LAUNCH X-431
Jednak ma go od niedawna i pewnie nie potrafi wykorzystać polowy funkcji, pytanie brzmi czy tym sprzętem można wyczytać jakieś istotne informacje potrzebne do zdiagnozowania problemu z pompa?

Jugol - Pon Maj 02, 2011 19:04

Według tego co piszą o tym cudzie, to ROVER jest wymieniony jako marka którą toto widzi, ale aż tak głęboko w tym nie siedzę, żeby powiedzieć czy to jest cacy, czy też be. Wiem, że jedyny słuszny komp to T4 :ok:
A co do pytań w sprawie pompy vp-30, żeby wiedzieć o niej wszystko- to tylko stół diagnostyczny. Pompę musisz oddać wymontowaną ( w niektórych serwisach Bosch'a wymontują Ci ją , ale za odpowiednią kasę ), i po takiej diagnostyce, powiedzą Ci o niej wszystko, a nawet więcej - jedyna opcja.

adamsky - Sro Maj 04, 2011 10:11

Jugol napisał/a:
w niektórych serwisach Bosch'a wymontują Ci ją , ale za odpowiednią kasę
a w serwisach Boscha przy wymontowaniu pompy od razu sterownik pompy będą wymieniać :)