Zobacz temat - [R45 iDT] Wentylatory pracują przy 90st.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45 iDT] Wentylatory pracują przy 90st.

adamsky - Sro Maj 04, 2011 10:43
Temat postu: [R45 iDT] Wentylatory pracują przy 90st.
Jestem 4 dzień po wymianie rozrządu, alternatora.
Na trasie z Wrocławia na Mazury zauważyłem, że nawiew nie wieje ciepłym powietrzem.
Wskazówka temperatury we wzorowej pozycji, temperatura 90st. płyn w normie, korek trzyma ciśnienie, ściskając węże od chłodnicy żadnej poprawy nie ma.
Teraz pytanie bo po 150km na trasie, otwieram maskę, wentylatory zasuwają oby dwa na pełnych obrotach, a silnik - pokrywa i osprzęt - zimne.
Ma ktoś jakiś pomysł na to ? Może to pompa ?
Przeglądałem tematy pokrewne ale odpowiedzi nie znalazłem.
Będę wdzięczny za pomoc bo wracając dzisiaj w nocy trochę zmarzłem ;/

Kozik - Sro Maj 04, 2011 10:47

adamsky8811, możliwe że masz zapowietrzony układ, ja miałem też podobnie. Miałem górny stan płynu w zbiorniczku, odpowietrzył mi się dopiero jak wyssałem płyn do połowy zbiorniczka.

[ Dodano: Sro Maj 04, 2011 10:46 ]
oczywiście żegby się odpowietrzył to trzeba ogrzewanie na full ustawić

[ Dodano: Sro Maj 04, 2011 10:47 ]
adamsky8811 napisał/a:
a silnik - pokrywa i osprzęt - zimne.


no to u mnie zimne nie były

szoso - Sro Maj 04, 2011 10:50

diesel się sam odpowietrza, warunek to sprawny korek zbiorniczka wyrównawczego
adamsky8811 napisał/a:
Może to pompa ?

to nie pompa wody

Remigiusz - Sro Maj 04, 2011 10:52

Mozę linka od nagrzewnicy spadła i się nie otwiera zawór :wink: Ale jak płyn w normie i wentylatory chodzą to czujnik padnięty jest albo nie podpięty lub uszkodzony kabelek :neutral: Jest to ten duży czujnik na gorze kolanku kolo 1. cylindra
leszczu - Sro Maj 04, 2011 11:41

Ja bym obstawial czujnik. :wink:
adamsky - Sro Maj 04, 2011 11:44

dziwne jest to, że dwie godziny po odbiorze auta od mechanika zaczęło się to dziać... czujnik temperatury gdzie się znajduje ? jestem w robocie i nie mam tutaj RAVE`a, a zanim będę w domu to mnie noc zastanie. Można jakoś sprawdzić jego sprawność ? Rezystancja etc?;>
voth - Czw Maj 12, 2011 22:58

Jakiś postęp w tej sprawie? Tak się zastanawiam czy gdyby czujnik temp był walnięty to czy aby wskazówka na zegarach nie przekłamywała.
Remigiusz - Czw Maj 12, 2011 23:05

voth, Do zegarow jest inny czujnik niz dla ECU i wentylatora :wink:
voth - Czw Maj 12, 2011 23:42

Remi Ty nigdy nie spisz :D

Z tego wynika że Haynes mi sciemnia. W wolnym tłumaczeniu:
Wskaźnik temperatury jest napędzany regulowanym napięciem 5 volt (poprzez przełacznik zapłonu i bezpiecznik). Sensor kontroluje masę wskaznika i zawiera termistor. Kiedy czynnik chłodzący jest zimny , oporność sensora jest wysoka, przepływ prądu przez wskaźnik jest ograniczony więc wskazówka wskaźnika znajduje się na pozycji niebieskiej. W momencie kiedy temperatura czynnika wzrasta oporność sensora maleje , przepływający prąd rośnie i wskazówka przemieszcza się w górny zakres skali. Dalej pisza ze to jest typ sensora NTC Negative Temperature Coeficient thermistor, który jest w kontakcie z cieczą chłodzącą.

Remigiusz - Pią Maj 13, 2011 16:32

voth, Spie :wink:

Haynes opisuje czujnik plynu ale nie czujnik temp. dla zegarow :) Czujnik plynu jest na gorze taki gruby dwu Pinowy kontakt, a poniżej tego czujnika na dole kolanka jest drugi mniejszy czujnik na tablice który ma przedłużone wyjście kabelkiem czarnym i taka bardziej wąską wtyczkę.

[ Dodano: Pią Maj 13, 2011 16:32 ]
Czujnik temp. silnika ten dwu-piniowy można sprawdzić Multimetrem tutaj są wartości jego jakie powinien mieć:

2400 Ohm przy 17°C spada do 300 przy ~ 85°C

Prosił bym kogoś żeby to wstawił na stronę klubowa :!: :!: Bo już kilka razy to było szukane :wink:

voth - Pon Maj 16, 2011 21:27

Dzięki Remi . Na pewno się przyda. A ja się zawsze zastanawiałem do czego ten mały czujniczek jest. Faktycznie Haynes milczy na ten temat.

No to tylko zostaje zapowietrzenie układu albo przycięcie zaworka nagrzewnicy. Przecież 2 czujniki na raz by nie padły a skoro była właściwa temperatura płynu, to musi grzać nie ma bata.

adamsky - Pon Maj 16, 2011 21:51

voth napisał/a:
No to tylko zostaje zapowietrzenie układu

było już tyle razy pisane - diesel się odpowietrza sam... :)
sprawdź ten zaworek nagrzewnicy.

[ Dodano: Pon Maj 16, 2011 21:51 ]
a wracając do mojego problemu to na razie auto użytkuje kto inny gdyż ja niemożnością prowadzenia pożyczyłem auto :)

voth - Pon Maj 16, 2011 22:42

Hehe , to że dieselek się sam odpowietrza to ja akurat wiem.Kwestia czasu i sprawności elementów. Coś czuję że Twój problem pewnie już sam się rozwiązał pod nieobecność właściciela ;)

PS u mnie wszystko cacy. Tak mnie ten temat zainteresował po prostu.

Krzysi3k - Wto Maj 17, 2011 09:23

A u mnie właśnie jak temperatura cieczy chłodzącej miała 105 stopni (komp był podłączony) to wentylator nawet nie drgnął... Kiedyś odpinałem ten czujnik i jeden wentylator cały czas pracował...
Remigiusz - Wto Maj 17, 2011 12:31

Krzysi3k, W RAve pisze ze ECU obserwuje sygnal czujnika temp. nawet 4min. po wyciągnięciu kluczyka, jeżeli w tedy temp. przekroczy 112° to włącza wentylatory na 8min. lub aż do punktu aż spadnie na 106°C :wink:

Ogólnie wentylatory się maja włączyć dopiero przy 112°C i wyłączyć przy 106°C :wink:

Krzysi3k - Wto Maj 17, 2011 13:46

Aa, czyli wszystko ok :mrgreen:
Remigiusz - Sro Cze 29, 2011 15:24

W Roverkach bez klimy jest to przy 104°C i wyłączenie przy 98°C :wink:

[ Dodano: Sro Cze 29, 2011 15:24 ]
Podaje jeszcze wartości czujnika na deske:
Przy ciepłym silniku i wskazówka po środku wartość wynosi: 45 Ohm'ow

adamsky - Sob Sty 26, 2013 15:07

Mam znowu problem zarówno z chłodzeniem jak i ogrzewaniem.
Pacjent : R45 iDT
Przegrzewa się silnik oraz nie ma ogrzewania.

Termostat wymieniony, płyn wymieniony.
Linki od nagrzewnicy chodzą tak jak należy. Zaworek sprawdzony od nagrzewnicy.
Górny wąż chłodnicy oczywiście gorący, dolny zimny.
Dół chłodnicy zimny. Płyn w zbiorniczku zimny, rurki od/do nagrzewnicy zimne.
Auto przegrzewa się pod obciążeniem, wentylatory działają, czujnik po odpięciu załącza wentylatory.
Po odpięciu węża na wejściu do nagrzewnicy, płyn zimny, ściągając wąż za zaworkiem nagrzewnicy po ok 50-100ml przestał wylatywać płyn chłodniczy.
Skończyły mi się pomysły i forum już przeglądałem na pokrewnych tematach.
Macie jakieś wskazówki? Ręce mi opadają już i czuje mega frustracje. :cry: :cry:


Anybody?

[ Dodano: Sob Sty 26, 2013 15:05 ]
Mały update :

Wymieniłem czujnik temperatury i auto teraz trzyma temperaturę, silnik się nie przegrzewa.
Przejrzałem forum i postanowiłem przepłukać układ wodą z octem i samą wodą - nagrzewnicę.
Przy płukaniu końcowym samą wodą całego układu, odpaliłem auto i po 15 minutach z nawiewów zaczęło lecieć przyjemne ciepłe powietrze ( lecz nie gorące ). Z uśmiechem na twarzy, spuściłem wodę i zalałem płynem chłodniczym. Oczywiście zimno fest i nie było obiegu płynu w układzie, górny wąż od chłodnicy gorący, dół zimny, przy nagrzewnicy też zimno.
Podejrzewam że to pompa wody aczkolwiek nagrałem film bo z okolic pompy wspomagania słychać dźwięki.
Filmik - http://www.youtube.com/watch?v=QuoXeIWVI_Q

Może ktoś potwierdzić moje wnioski, które wyciągnąłem? I co to mogą być za dźwięki na filmiku??

[ Dodano: Sob Sty 26, 2013 15:07 ]
Aaaa... mogłem nagrać również jeszcze jedną rzecz.
Mianowicie nie pamiętam jak było w poprzedniej mojej 45, ale w zbiorniczku wspomagania, płyn sobie "tańcuje". bulgocze i i widać że nie stoi w miejscu.

azor77 - Sob Sty 26, 2013 16:50

adamsky, najprościej ocenić czy pompa wody pracuje to, odkręcić korek zbiorniczka wyrównawczego i zobaczyć czy płyn się przelewa cienkim górnym przewodem, jak nie to pompa kaput.
adamsky napisał/a:
jak było w poprzedniej mojej 45, ale w zbiorniczku wspomagania, płyn sobie "tańcuje". bulgocze i i widać że nie stoi w miejscu.

Tak ma być :wink:

szoso - Sob Sty 26, 2013 17:43

azor77 napisał/a:
najprościej ocenić czy pompa wody pracuje to, odkręcić korek zbiorniczka wyrównawczego i zobaczyć czy płyn się przelewa cienkim górnym przewodem, jak nie to pompa kaput.

ale nie na zimnym silniku, zaczyna się przelewać dopiero na gorącym

azor77 - Sob Sty 26, 2013 17:50

szoso napisał/a:
ale nie na zimnym silniku, zaczyna się przelewać dopiero na gorącym


Tak to dziwne bo u mnie zawsze się przelewa zimny/gorący.
Może mam coś nie tak :?:

adamsky - Sob Sty 26, 2013 18:03

Hmmm no to po pompie na bank bo się nie przelewa.
A oglądaliście filmik?? Macie jakieś podejrzenia co to może być?

szoso - Sob Sty 26, 2013 18:09

nie wiem, może to ja mam coś popsute, ale we wcześniejszych autach też tak miałem, że przelew działał dopiero przy wysokiej temperaturze, mogę nagrać filmik ;)

[ Dodano: Sob Sty 26, 2013 18:09 ]
adamsky napisał/a:
Hmmm no to po pompie na bank bo się nie przelewa.

no już leć kup i wymieniaj
adamsky napisał/a:
A oglądaliście filmik?? Macie jakieś podejrzenia co to może być?

może coś w alternatorze

adamsky - Sob Sty 26, 2013 18:11

szoso,
Dzięki ;) Szybko i rzeczowo.
Można samemu to ogarnąć ? i wymaga to jakis mega zdolności albo szczególnych warunków?

szoso - Sob Sty 26, 2013 18:13

adamsky napisał/a:
Można samemu to ogarnąć ? i wymaga to jakis mega zdolności albo szczególnych warunków?

co ogarnąć, alternator?

azor77 - Sob Sty 26, 2013 18:15

szoso, może niech jeszcze ktoś się w tym temacie wypowie bo poniekąd jak miałem 1.4 Si to też na zimnym się przelewało ale wiadomo to inny silnik :roll:
adamsky - Sob Sty 26, 2013 18:20

szoso,
Altka to wiem że można samemu ogarnąć - pytałem o pompę wody

szoso - Sob Sty 26, 2013 18:22

azor77 napisał/a:
szoso, może niech jeszcze ktoś się w tym temacie wypowie

oczywiście bo też bym chciał wiedzieć jak to powinno być, niech dieslowcy sprawdzą :)

[ Dodano: Sob Sty 26, 2013 18:22 ]
adamsky napisał/a:
pytałem o pompę wody

z pompą to myślałem, że wychwycisz aluzję :P

adamsky - Sob Sty 26, 2013 18:26

szoso, Frustracja blokuje mój zmysł wyczuwający sarkazm :p
szoso - Sob Sty 26, 2013 19:04

poczytałem sobie, ten cienki wężyk na zbiorniczku to jest nadmiar, płyn chłodniczy po nagrzaniu zwiększa objętość i nadmiar idzie do zbiorniczka wyrównawczego, tak to działa
http://autowiedza.republika.pl/chlodzenie_sil.html pkt2 Uwagi

[ Dodano: Sob Sty 26, 2013 19:04 ]
adamsky jeśli u ciebie się silnik przegrzewa to sprawdź drożność tego przewodu cienkiego na zbiorniczku, może faktycznie pompa zdechła

azor77 - Nie Sty 27, 2013 14:06

szoso, tak zgadzam się z tym linkiem który zamieściłeś ale to są ogólne wiadomości na temat budowy układu chłodzenia.

Proponuję zajrzeć tu http://www.roverki.pl/zro...ch-serii-k.html
wiem to K seria ale to, tylko woli wyjaśnienia jak zachowuje się płyn w układzie chłodzenia na małym i dużym obiegu.
a tu jest układ L- seria http://zapodaj.net/419541b6bb1fc.jpg.html

Ale na rozum jeśli pompa pracuję to, wytwarza jakieś ciśnienie i wywołuje ruch płynu w układzie więc, musi płyn albo iść na zbiorniczek wyrównawczy albo na nagrzewnice jeśli jest otwarta. :roll:

adamsky - Nie Sty 27, 2013 18:16

No w sumie to bardzo dobre info. Zapamietam je z króccem na zbiorniczku. Wg tej teorii wiem na pewno już że to pompa wody się zepsuła i będzie ją trzeba wymienić.
Na początku, przed wymianą termostatu miałem duże obawy przed hgf a wtedy kolorowo by nie było:)

Damian_Pietras - Pon Sty 28, 2013 11:12

WITAM ! Z wymiana pompy nie ma wiekszego problemu.
Trzeba zdemontować alternator i polużnić (lub wyjąć ) śruby mocujące klimę bo nie odkręcisz jednej śruby , robilem to latem zeszlego roku i nie pamietam czy je wyjmowałem czy poluźnilem ale napewno ogarniesz temat , ogólnie nic strasznego , bez pospiechu ok 2godz i zrobione. Z Odpowietrzeniem też nie miałem żadnego problemu. Kilka dni i poziom w zbiorniczku się ustabilizowal.





Pozdrawiam i powodzenia !








http://www.fotosik.pl/pok...239af1909c.html

adamsky - Pon Sty 28, 2013 11:15

Damian_Pietras, No jeżeli możesz to wrzuć bo w pracy nie mam dostępu do RAVE`a a w domu muszę ogarnąć lapka bo nie ładuje systemu i czeka mnie reinstal.
Damian_Pietras - Pon Sty 28, 2013 11:27

proszę bardzo ;-)
adamsky - Pon Sty 28, 2013 11:41

Damian_Pietras, Dzięki ! :)