Zobacz temat - [R75] Test wentylatora
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Test wentylatora

Cieszyn - Nie Maj 08, 2011 00:53
Temat postu: [R75] Test wentylatora
Witam
Wałkowane milion razy, ale dzisiaj byłem ogladać Rovery i chciałem sprawdzić czy działa wentylator. Pewnie źle coś zrozumiałem, bo po 'teście' w żadnym aucie ten wentylator nie działa... :p

Włączyłem auto
ustawiłem temperature na LO
sprawdziłem na niskich obrotach dmuchawy i na wysokich
ogólnie zimne powietrze leciało.
poszedlem do silnika i patrze się przez grill, a tam sa 2 chyba wentylatory na chlodnicy i one sie nie krecą..
włączyłem tryb auto na klimie i dalej nic sie nie kreci...

Czy to nie te wentylatory? Niech mi ktoś wytlumaczy jak to sie robi, zebym sie przy nastepnym samochodzie już nie zbłaźnił :P

MateuszG - Nie Maj 08, 2011 07:00

Być może włączyłeś LO , ale trzeba wcisnąć przycisk ECON aby przełączyć się na klimatyzacje. Jeżeli Pali się napis ECON na panelu , oznacza to grzanie z silnika, brak tego napisu na panelu oznacza włączoną klimatyzacje.
dukat11 - Nie Maj 08, 2011 08:02

Cieszyn, w R75 jest jeden wentylator. Jeśli klima się włącza to sprawny wentylator powinien działać min na pierwszym biegu. Jeśli nie działa to co najmniej szczotki do wymiany.
Cieszyn - Nie Maj 08, 2011 10:17

Włączyłem na LO faktycznie. czyli nie wlaczac na LO tylko np na 16 stopni?

Nie włączyłem przycisku econ, ale włączyłem przycisk Auto.. Wtedy temp zmienila sie z LO na 16 i zaczal tam cos pracowac.

Czyli rozumiem ze dobrze patrze i spoglądając przez srebrny grill powinienem widzieć kręcące się łopatki wentylatora? to nie jest osobny wentylator? albo z tyłu chłodnicy?

dukat11 - Nie Maj 08, 2011 10:22

Cieszyn napisał/a:
zyli rozumiem ze dobrze patrze i spoglądając przez srebrny grill powinienem widzieć kręcące się łopatki wentylatora? to nie jest osobny wentylator? albo z tyłu chłodnicy?


LO to tylko maksymalne chłodzenie, Jeśli nie masz ECONO to tym bardziej wentylator powinien chodzić. AUTO to po prostu automatyczne sterowanie klimą

jupik - Nie Maj 08, 2011 11:11

Najlepiej nacisnąć przycis do odparownia przedniej szyby powinien uruchomić się kompresor klimatyzacji i wentylator
skrzypol - Nie Maj 08, 2011 11:28

jupik napisał/a:
Najlepiej nacisnąć przycis do odparownia przedniej szyby powinien uruchomić się kompresor klimatyzacji i wentylator


Dokładnie jest to najprostszy sposób sprawdzenia działania wentylatora!
Jeśli się nie włącza to negocjuj cenę za auto bo takie wentylatory nie dość, że ciężko je kupić to są drogie. Miałem ten problem u siebie, ale z dwóch złożyłem jeden i śmiga :)

dukat11 - Nie Maj 08, 2011 11:44

skrzypol napisał/a:
Jeśli się nie włącza to negocjuj cenę za auto bo takie wentylatory nie dość, że ciężko je kupić to są drogie. Miałem ten problem u siebie, ale z dwóch złożyłem jeden i śmiga :)


Kupić łatwo tylko koszt ok 1tyś złoty

Cieszyn - Nie Maj 08, 2011 11:54

Z tego co rozumiem, robiłem dobrze. A to znaczy ze w obu przypadkach jest walony wentylator (chyba niemożliwe)? Gosciu mówił, że wentylator normalnie sie włącza jak jest ciepło, w korku...

Ustawiłem coś takiego, co widać na czerwono, temp LO na obu strefach
potem wcisnąłem jeszcze raz auto (niebiesko)
rozumiem, ze zamiast tego (czerwono + niebiesko) moglem wcisnąć tylko odparowanie szyby (zielono?)
I sprawdzam ten wentylator zaznaczony na innym zdjeciu? który ani drgnął? Temperatura była ok 9st

Sory ale chce na prawde dokladnie to zrozumiec, bo już raz to sprawdzałem i nie wyszło, a piszecie dość oszczędnie. Nie przyjmuje do wiadomości, że mój wybrany samochód który chce kupić jest zepsuty;)

A przy okazji. Czy przednia szyba zaraz po ruszeniu autem powinna zaczac mocno parować? Pogoda była dość dżdżysta ;) W każdym razie u mnie w aucie (stary, w którym jest już wilgoć, często parują szyby) nic nie parowało, a tam jak wsiedliśmy od razu zaparowaly przednie szyby.

maziciel - Nie Maj 08, 2011 12:00

W korku wentylator mogl sie wlaczyc. Zapewne dziala tylko na trzecim biegu i uruchomil sie przy temperaturze 112 stopni.
Wlacz tylko odparowanie szyb - jak wentylator nie wlacza sie to znaczy, ze jest uszkodzony.

Jak padalo to mialo prawo szybko zaparowac. Sprawdz filtr kabinowy znajdujacy sie na podszybiu - moze kwalifikowac sie do wymiany. Zasyfiony i mokry przyspiesza parowanie szyb.

Za wentylator starguj ile sie da i wymien na nowy.
Sprawdz czy klima dziala podczas jazdy, bo na postoju nie bedzie dzialac z racji uszkodzonego wentylatora.

skrzypol - Nie Maj 08, 2011 12:31

dukat11 napisał/a:
skrzypol napisał/a:
Jeśli się nie włącza to negocjuj cenę za auto bo takie wentylatory nie dość, że ciężko je kupić to są drogie. Miałem ten problem u siebie, ale z dwóch złożyłem jeden i śmiga :)


Kupić łatwo tylko koszt ok 1tyś złoty


heh to widzę, że się polepszyło z dostępnością, bo jak ja szukałem to ciężko było znaleźć coś a jak już się znalazło coś to cena była podobna(odstraszająca), ale właśnie to ona mnie zmobilizowała do zrobienia z dwóch jednego (jeden spalony wirnik drugi mój uszkodzone magnesy) założyłem nowe szczotki przykleiłem magnesy i działa jak na razie... Uszkodzony wentylator to częsta przypadłość w R75

dukat11 - Nie Maj 08, 2011 12:33

skrzypol, ja mam już 2 lata od voyagera.

Cieszyn, Uszkodzony wentylator w R75 to standard, szczególnie w dieslu.

skrzypol - Nie Maj 08, 2011 12:40

dukat11 napisał/a:
skrzypol, ja mam już 2 lata od voyagera.


no właśnie też miałem zamiar taki kupić bo widziałem już posta i zdjęcia na ten temat, ale drugi (spalony) silnik od R75 dostałem za darmo i postanowiłem coś z tego wykombinować i się udało, jak znowu padnie (oby nie) to następny będzie od voyagera...

Cieszyn - Nie Maj 08, 2011 12:42

Akurat oglądałem benzynę. A jeśli działa tylko na trzecim biegu to szybko to padnie? czy tak będzie sobie śmigał?
dukat11 - Nie Maj 08, 2011 12:44

Cieszyn napisał/a:
Akurat oglądałem benzynę. A jeśli działa tylko na trzecim biegu to szybko to padnie? czy tak będzie sobie śmigał?


Benzyna ma tylko dwa biegi i może być spalony rezystor lub cały wentylator

skrzypol - Nie Maj 08, 2011 12:46

Cieszyn napisał/a:
Akurat oglądałem benzynę. A jeśli działa tylko na trzecim biegu to szybko to padnie? czy tak będzie sobie śmigał?

Jeśli działa to dobrze, zawsze wiesz, że nie jest zatarty, spalony, czy z uszkodzonymi magnesami, a nawet jak coś sie zepsuje to ten gość naprawia dobrze i max za 120zł takie silniki (mojego nie naprawił bo nie miał magnesów)
http://allegro.pl/naprawa...1598142021.html

maziciel - Nie Maj 08, 2011 12:51

Pierwsze benzyny mialy 3 biegi, dopiero pozniej wprowadzono wentylator dwubiegowy - inny silnik i dolozony rezystor. Napisz lepiej, z ktorego roku jest to autko i czy przypadkiem nie widac rezystora za smiglem wentylatora. Jesli widac to raczej w nim tkwi problem.
Cieszyn - Nie Maj 08, 2011 14:10

rocznik 99. I tak na prawde nie widziałem jak ten wentylator się kręci.. po prostu Tak powiedział sprzedający, że się kręci.
maziciel - Nie Maj 08, 2011 15:41

Zagrzej auto do 112 stopni i sprawdz czy dziala - jesli nie dziala to wentylator jest kompletnie kaput i pewne jest przegrzanie silnika. Jesli dziala to starguj jak najwiecej i kup wentylator od Voyagera.
apples - Nie Maj 08, 2011 15:54

Cieszyn napisał/a:
Sory ale chce na prawde dokladnie to zrozumiec, bo już raz to sprawdzałem i nie wyszło, a piszecie dość oszczędnie.
W tych linkach http://forum.roverki.eu/v...p=494732#494732 jesteśmy bardziej wylewni. Miłej lektury :wink:
UEDSquadron - Pią Mar 22, 2013 20:40

Nie chcę zakładać nowego tematu a mam pytanie: czy śmigła wentylatora są identycznej średnicy w cdt i v6 ?
xROnx - Pią Mar 22, 2013 23:06

UEDSquadron, tak
dany1107 - Wto Kwi 23, 2013 17:49
Temat postu: Wentylator.
Witam.Wyczytałem tu i jeszcze na innym forum żeby sprawdzic wentylator trzeba włączyc klime lub odparowywanie szyby, a co jesli mam pustą klime i chciałbym sprawdzic czy on działa,Kupiłem MG ZT 2.0 Diesela. Był w nim walniety termostat i sie nie dogrzewał, Już go wymieniłem i teraz wskazówka jest zawsze w polowie.Jesli chodzi o chłodnice to jak sie przejadę troszke i temp pójdzie w góre to górny wąż i zbiorniczek sa zawsze gorące a dolny zimny, no chyba że sinik pracuje na postoju to wtedy dolny też sie robi ciepły.Jak mogę sprawdzic czy on działa bez klimy?Prosze o jakies wskazówki i pomoc.Pozdrawiam.
Legwan1989 - Wto Kwi 23, 2013 18:44

A ja mam inne pytanie, zauważyłem że podajecie numer biegu na którym akurat pracuje wentylator na podstawie temperatury. Gdzieś w innych tematach znalazłem zakresy temperatur dla poszczególnych biegów:
Włączanie wentylatora - 3 biegowy
1. bieg - 100°C do 105°C
2. bieg - 106°C do 111°C
3. bieg - 112°C do 119°C

A jak określacie temperaturę ? U mnie jest tylko ta skala po lewej stronie licznika więc mogę powiedzieć tylko że zawsze zatrzymuje się w połowie zakresu :D

rafalmis1 - Wto Kwi 23, 2013 20:06

Legwan1989, trzymasz słupek do kasowania licznika, do czasu aż wyskoczy cyferka 0. Następnie klikasz w słupek tyle razy aż dojdziesz do nr. 19 i zostawiamy na tej pozycji. Po momencie zacznie migacz ON/OFF i na off klikasz słupek. Automatycznie wróci do pozycji 19 i wówczas klikasz słupek tyle razy aż dojdziesz do pozycji nr. 7. Czekasz i nagle pojawi się dokładna temperatura chlodziwa ;)
dany1107 - Sro Kwi 24, 2013 15:16
Temat postu: Went.
Witam. Zrobiłem jak napisałeś. i mi pokazuje coś takiego:
_ _7.0 _ _ _090
_ _7.1 _ _ _220
_ _7.2 _ _2765
_ _7.3 _ _ _112
_ _7.4 _ _ _116
.Czy wszystko jest ok? I która to wartosc od temperatury?Pozdro

Pieta - Sro Kwi 24, 2013 17:48

Cytat:
_ _7.0 _ _ _090

to jest temperatura płynu

7.0 "_ _ _021" Temperatura płynu chłodzącego silnik = 2,1 st.C
7.1 "_ _ _130" Temperatura zewnętrzna = 13,0 st.C (dokładność wskazań 5
st.C)
7.2 Prędkość silnika (Aktualne obroty/min.)
7.3 Prędkość pojazdu (Aktualna prędkość w km/godz.)

Legwan1989 - Sro Kwi 24, 2013 18:00

To dany1107, robił sobie testy jadąc ponad stówkę i do tego spisywał to na kartke ? :mrgreen:
dany1107 - Sro Kwi 24, 2013 19:39
Temat postu: Wenty.
Pieta .Dzieki bardzo.

Legwan1989 . Wracałem z pracy i mi się przypomniało o tym. Dlatego w czasie jazdy, lekki hardcore.Hehe. :mrgreen: :mrgreen: .
A teraz pytanie. To skoro wentylator załącza się dopiero przy ponad 100'c jak go doprowadzic do tej temp skoro max w czasie jazdy to 92'c. Pałowac go na postoju? Jakieś pomysły? Pozdro.

rafalmis1 - Sro Kwi 24, 2013 19:50

Odpal samochód, włącz test i czekaj aż się nagrzeje. Na postoju powinno złapać 100 stopni
dany1107 - Sro Kwi 24, 2013 20:30
Temat postu: Wenty.
Dzięki bardzo. Jutro się za to zabiorę. Jestem ciekaw czy zadziała to ustrojstwo.
gustav.pl - Czw Kwi 25, 2013 13:32

dany1107 napisał/a:
? Jakieś pomysły?

Przejedź się trochę, to szybciej nabierze optymalnej temperatury(90'C), a później już na postoju patrz przy ilu stopniach włączy się wiatrak.
Pozdro.

dany1107 - Czw Kwi 25, 2013 20:55
Temat postu: Wentyl.
Dziś sprawdziłem u mojego brata bo też ma MG z tym samym silnikiem.Klima mu działa bo dziła, ale po wciśnieciu odparowywania przedniej szyby jak i klimy zaraz sie włącza wentylator,mimo że klime ma też prawie pustą. Więc obstawiam że chyba jendak czeka mnie zdięcie przodu i naprawa wiatraka.Co sadzicie panowie?
michas2509 - Pon Kwi 29, 2013 13:48

A ja mam pytanie w tym samym temacie: jeżeli wentylator wogóle się nie włącza na żadnym biegu to może być wina tylko rezystora czy to raczej silnik padł?? W momencie kiedy niby ma się włączyć drugi bieg słychać dzwięk ale wentylator się nie kręci. CZeka mnie wymiana całego wentylatora czy tylko jakiejść części??

[ Dodano: Pon Kwi 29, 2013 14:48 ]
a zapomniałem Rover 75 1.8 benzyna 99 rocznik

apples - Pon Kwi 29, 2013 14:39

michas2509 napisał/a:
jeżeli wentylator wogóle się nie włącza na żadnym biegu to może być wina tylko rezystora czy to raczej silnik padł??
Jeśli na żadnym to nie jest wina rezystora. Przy uszkodzonym rezystorze nie będzie uruchamiać się na 1 biegu.
michas2509 - Pon Kwi 29, 2013 14:48

Ok dzięki czyli czeka mnie sprawdzenie całego wentylatorta.
Qrka_Wodna - Nie Cze 09, 2013 22:57

Cześć
Mam pytanie:
W zeszłym roku kupiłem nowy silnik wentylatora wraz z puszką sterującą(2 biegowy). Zamontowałem i wszystko ładnie działa. Jednak wczoraj miałem taką sytuację:
Klima włączona (auto) jeżdżę po mieście a tu nagle wskazówka od temperatury podniosła się do góry - nie max ale podniosła się. Za moment spadła do połowy skali. Potem znowu do góry. Nigdy na maxa. Włączyłem sobie na zegarach żebym widział dokładnie jaka temperatura panuje. Więc gdy wskazówka podniosła się wyżej temperatura była ok 115'C. Zatrzymałem się na najbliższym parkingu wyłączyłem silnik i podniosłem maskę do góry. Wentylator chodził... ale wg mnie tylko na I biegu. W czym problem?

rafalmis1 - Pon Cze 10, 2013 05:36

Qrka_Wodna, jak płyn w zbiorniczku?? Robiłeś cos przy układzie chłodzenia? Mi to wygląda na zapowietrzony układ
Qrka_Wodna - Pon Cze 10, 2013 08:23

rafalmis1 napisał/a:
ak płyn w zbiorniczku?? Robiłeś cos przy układzie chłodzenia?

Gdy zatrzymałem się na parkingu to po jakimś czasie jak troche ostygł to lekko odkręciłem korek to płyn się wydostał więc dokręciłem z powrotem korek.
Ale wcześniej kiedyś tam musiałem odkręcic zbiorniczek bo mi przeszkadzał i lekko mi się przechylił i mimo tego że korek był dokręcony mocno to był lekko się wylał ze zbiorniczka...
Czy to może świadczyc o tym że korek nie trzyma? Łapie "lewe" powietrze i też przy okazji przy odwróceniu zbiorniczka cieknie płyn?