Zobacz temat - [R45] Blokuje się tłoczek tylnego hamulca
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Blokuje się tłoczek tylnego hamulca

demerzel - Czw Maj 12, 2011 17:38
Temat postu: [R45] Blokuje się tłoczek tylnego hamulca
Tak jak w temacie - problem dotyczy tylnego prawego koła. Pierwszy raz zauważyłem problem kilka miesięcy temu podczas wymiany klocków bardzo ciężko wkręcał się tłoczek, początkowo byłem gotów się poddać i pojechać do jakiegoś warsztatu ale w końcu udało się go ruszyć z tym, że wymagało to dużego wysiłku - spociłem się solidnie przy tej operacji ;) Z drugiej strony klocki wymienił mi mechanik przy okazji wymiany piasty i na moje oko tamten tłoczek wkręcał on bez specjalnego wysiłku, a na jakiegoś mocarza nie wyglądał :) Po krótkim czasie od wymiany klocków zauważyłem na podjeździe do garażu, że auto nie stacza się samo w kierunku ulicy z górki jakby było na hamulcu i faktycznie po podniesieniu auta na podnośniku okazało się, że jednego koła prawie nie mogę obrócić. Po zdemontowaniu klocków i dotarciu do tłoczka znowu był problem z jego wkręceniem - po potraktowaniu go WD-40 pozwolił się cofnąć, lżej się też wkręcał. Wczoraj problem się powtórzył w tym samym kole (felga się nagrzała przy tym) więc powtórzyłem operację z tym, że zamiast WD-40 użyłem smaru - wykręciłem trochę tłoczek tak aby móc posmarować jego ścianki i wkręciłem ponownie. Póki co jest dobrze ale chciałbym się dowiedzieć czy ktoś z forumowiczów walczył z podobnym problemem i czy według Waszej wiedzy moja metoda rokuje jakąś trwałą poprawę czy to raczej tylko odsunięcie problemu w czasie?
BoloSr - Czw Maj 12, 2011 18:32
Temat postu: Re: [R45] Blokuje się tłoczek tylnego hamulca
miałem u sibie podobny problem i skonczylo sie na zestawie naprawczym do hamulca tylnego po tloczek sie nie cofal :(
trza bylo wymontowac zacisk i go rozebrac :(
na cylinderku powstala gruba warstwa rdzy ktora uniemozliwial powrot cylinderka i przez to gumka na nim sie porwala i trzeba bylo to wymienic oraz zlikwidowac rdze z cylinderka :)
teraz w weekenda bede wymienial klocki to sprawdze jak to wyglada po te reanimacji :)

demerzel - Czw Maj 12, 2011 22:13
Temat postu: Re: [R45] Blokuje się tłoczek tylnego hamulca
BoloSr napisał/a:
trza bylo wymontowac zacisk i go rozebrac :(
trzeba bylo to wymienic oraz zlikwidowac rdze z cylinderka :)

Czy dobrze zrozumiałem, że całkiem wykręciłeś tłoczek oczyściłeś go i ponownie wkręciłeś ten sam? Jeśli tak to co z płynem hamulcowym - wyciekł po wykręceniu tłoczka? Były potem jakieś problemy z uzupełnieniem go, zapowietrzenie czy coś tego typu - jakieś niespodzianki na które należy się przed demontażem przygotować?

BoloSr - Pią Maj 13, 2011 06:41
Temat postu: Re: [R45] Blokuje się tłoczek tylnego hamulca
demerzel napisał/a:
BoloSr napisał/a:
trza bylo wymontowac zacisk i go rozebrac :(
trzeba bylo to wymienic oraz zlikwidowac rdze z cylinderka :)

Czy dobrze zrozumiałem, że całkiem wykręciłeś tłoczek oczyściłeś go i ponownie wkręciłeś ten sam? Jeśli tak to co z płynem hamulcowym - wyciekł po wykręceniu tłoczka? Były potem jakieś problemy z uzupełnieniem go, zapowietrzenie czy coś tego typu - jakieś niespodzianki na które należy się przed demontażem przygotować?


niestety ale trza zdemontowac zacisk caly a po tej operacji trzeba uklad odpowietrzyc

demerzel - Pią Maj 13, 2011 09:54
Temat postu: Re: [R45] Blokuje się tłoczek tylnego hamulca
BoloSr napisał/a:
niestety ale trza zdemontowac zacisk caly a po tej operacji trzeba uklad odpowietrzyc
Pamiętasz może na jaką wysokość można wykręcić tłoczek, żeby nie wykręcić go całkiem i uniknąć wycieku płynu hamulcowego, a mieć jakiś ogląd sytuacji w jakim stanie jego powierzchnia?
BoloSr - Pią Maj 13, 2011 20:28
Temat postu: Re: [R45] Blokuje się tłoczek tylnego hamulca
demerzel napisał/a:
BoloSr napisał/a:
niestety ale trza zdemontowac zacisk caly a po tej operacji trzeba uklad odpowietrzyc
Pamiętasz może na jaką wysokość można wykręcić tłoczek, żeby nie wykręcić go całkiem i uniknąć wycieku płynu hamulcowego, a mieć jakiś ogląd sytuacji w jakim stanie jego powierzchnia?


tego nie mam pojecia bo umnie mechanior wyciagnol calosc i potem skladal do kupy :)

faecd - Sob Maj 14, 2011 09:36

demerzel, nie kombinuj tylko po bozemu rozbierz zacisk, oczysc wszystko, wymien cyliderek, nasmaruj smarowidlami dedykowanymi do ukladow hamolcowych i bedize dobrze.


Co do Twoich obaw o plyn hamulocwy to bierze sie Moszki i zaciska przewod hamulcowy przed zaciskiem, spuszcza sie plyn z zacisku, wykonuje wymiane pozniej najzywczansiej w swiecie dolewasz plynu ham do ukladu plus odpowietrzanie.

Oczywiscie operacje to wykonujemy na obudwu kolach tylnych!

demerzel - Pon Maj 16, 2011 17:40

faecd napisał/a:
nasmaruj smarowidlami dedykowanymi do ukladow hamolcowych i bedize dobrze.
...dolewasz plynu ham do ukladu plus odpowietrzanie.

Jakie to są dedykowane smarowidła do układu hamulcowego i jak się go odpowietrza?

bartek24 - Sro Maj 18, 2011 13:43

przedewszystkim musisz wyczyscic z tych wszystkich smarow i wd 40 bo za chwile beda do wymiany wszystkie gumy w zacisku (one nie sa olejoodporne), wypoleruj tez sobie tloczek papierem np 2000 i wkrecaj go potem przy uzyciu plynu hamulcowego jaki jest w ukladzie (dot 4)
po uzyciu wd40 lub tego tylu srodkow one parcieja i puchna wiec nic dobrego juz moze z nich nie byc, a zacisk nie bedzie sprawny. gumy te sa tylko odporne na dzilanie plynu hamulcowego zalecanego przez producenta.
pozdrawiam

Jugol - Sro Maj 18, 2011 14:54

demerzel napisał/a:
Jakie to są dedykowane smarowidła do układu hamulcowego i jak się go odpowietrza?


smar syntetyczny, smar miedziany
odpowietrzasz tak ( jak masz ABS ) : LP-PT-PP-LT

demerzel - Sro Maj 18, 2011 16:42

Dzięki za wszystkie podpowiedzi :)
Wiem już coś więcej niż na początku ale pojawiło się kilka nowych pytań:
Po użyciu kilka miesięcy temu WD-40 nie zauważyłem żadnych negatywnych (wizualnie) szkód dla uszczelki, smar działa już jakiś tydzień - bawić się teraz w czyszczenie skoro całość działa poprawnie czy czekać na powrót niepokojących objawów i wtedy rozmontować cały zacisk? Wiem, że nikt tu przyszłości nie wywróży ale ciekaw jestem czy są powody, by się spieszyć czy dalej jeździć - jak Wy byście postąpili?
Druga sprawa to odpowietrzanie. Jugol, podał kolejność w jakiej należy odpowietrzać hamulce, a może ktoś powie na czym polega sam zabieg - gdzieś coś się odkręca, coś naciska...? Jeśli tak to co i gdzie?

Jugol - Sro Maj 18, 2011 17:08

Odkeca się 3/4 obrotu odpowietrznik, który się znajduje przy zacisku, tłoczku, a naciska się pedał hamulca. Do odpowietrzania potrzebne są dwie osoby, jedna naciska pedał hamulca, druga w tym czasie popuszcza odpowietrznik i po chwili go dokręca. Wtym czasie pedał hamulca schodzi w dolne położenie i trzeba go tak trzymać do momentu , aż osoba odpowietrzająca nie dokręci odpowietrznika.
demerzel - Czw Maj 19, 2011 09:21

Jugol napisał/a:
Odkeca się 3/4 obrotu odpowietrznik, który się znajduje przy zacisku, tłoczku, a naciska się pedał hamulca. Do odpowietrzania potrzebne są dwie osoby, jedna naciska pedał hamulca, druga w tym czasie popuszcza odpowietrznik i po chwili go dokręca. Wtym czasie pedał hamulca schodzi w dolne położenie i trzeba go tak trzymać do momentu , aż osoba odpowietrzająca nie dokręci odpowietrznika.

Po czym poznam, że układ został prawidłowo odpowietrzony, ewentualnie czy bez jeżdżenia rozpoznam, że nadal jest zapowietrzony?

Jugol - Czw Maj 19, 2011 21:05

demerzel napisał/a:
Po czym poznam, że układ został prawidłowo odpowietrzony, ewentualnie czy bez jeżdżenia rozpoznam, że nadal jest zapowietrzony?

Przy odpowietrzaniu najlepiej założyć przezroczysty wężyk na odpowietrznik a jego drugi koniec zanurzyć w przezroczystym pojemniku z płynek hamulcowym i osoba która zajmuje się popuszczaniem i dokręcaniem odpowietrznika obserwuje kiedy przestaną w wężyku pojawiać się bąble powietrza. Jak przestaną ( na wszystkich kołach ) układ jest odpowietrzony, a poczujesz to na pedale hamulca, będzie twardy i przestanie schodzić do dołu jak przy zapowietrzonym układzie.

demerzel - Czw Maj 19, 2011 21:27

Jugol napisał/a:
Przy odpowietrzaniu najlepiej założyć przezroczysty wężyk na odpowietrznik a jego drugi koniec zanurzyć w przezroczystym pojemniku z płynek hamulcowym i osoba która zajmuje się popuszczaniem i dokręcaniem odpowietrznika obserwuje kiedy przestaną w wężyku pojawiać się bąble powietrza. Jak przestaną ( na wszystkich kołach ) układ jest odpowietrzony, a poczujesz to na pedale hamulca, będzie twardy i przestanie schodzić do dołu jak przy zapowietrzonym układzie.

Dzięki za konkretne rady :)

Jugol - Czw Maj 19, 2011 21:32

demerzel napisał/a:
Dzięki za konkretne rady


Tego dzięki mam pół szafy :spoko: , na forum tech. klika się pomógł ;) Odpowietrz te hample i napisz jak jest :)

greg-si - Czw Maj 19, 2011 21:44

Warto przy odpowietrzaniu jak zalewa się od nowa zacisk postukać w niego kluczem lekko tak aby powietrze wylazło bo gdzieś czasami potrafi zostać.
Jugol - Czw Maj 19, 2011 21:49

...i pamiętaj o uzupełnianiu- lukaniu do zbiorniczka płynu ham. , żebyś znów nie zapowietrzył !! !! !!
demerzel - Pią Maj 20, 2011 13:15

Jugol napisał/a:
demerzel napisał/a:
Dzięki za konkretne rady


Tego dzięki mam pół szafy :spoko: , na forum tech. klika się pomógł ;) Odpowietrz te hample i napisz jak jest :)

OK, żeby szafa się nie popsuła od przepełnienia, a statystyki rosły ku pokrzepieniu serc - kliknąłem gdzie trzeba :)