Zobacz temat - [416] KOLEKTR SSĄCY seria 400
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [416] KOLEKTR SSĄCY seria 400

mike82 - Sob Maj 14, 2011 12:09
Temat postu: [416] KOLEKTR SSĄCY seria 400
Witam,

Czy do Rovera 416 rocznik 1996, który ma plastikowy kolektor ssący można znaleść kolektor metalowy?.

Nie moge znaleść nic na ten temat na forum, może ktos pomoże.

Z góry dziękuje.

leszczu - Sob Maj 14, 2011 18:32

mike82 napisał/a:
Czy do Rovera 416 rocznik 1996, który ma plastikowy kolektor ssący można znaleść kolektor metalowy?.

Raczej nie. :/ Tylko plastik. :wink:

sobrus - Pon Maj 16, 2011 09:10

A konkretnie nylon. DuPont zrobił to ze spawanego wibracyjnie Zytelu z 30% wzmocnieniem włóknem szklanym specjalnie dla tego silnika.
http://www2.dupont.com/Au...es/case146.html

mike82 - Pon Maj 16, 2011 17:27

widze ze kolega Sobrus ma lpg w swoim roverku.
Jaki kolega ma kolektor ssacy?
Bo mnie wlasnie chodzi o montaz lpg a nie chcial bym zakładać sekwencji tylko zwykła instalacje, a do zwyklem instalacji lpg wymagany jest metalowy kolektor ssacy a moze raczej zalecany ze wzgledu na "wybuchy" ktore mogą kolektor plastikowy rozsadzic.

adamsky - Pon Maj 16, 2011 17:32

mike82 napisał/a:
widze ze kolega Sobrus ma lpg w swoim roverku.
Jaki kolega ma kolektor ssacy?

nie rób jaj...
weź się go zapytaj na PW a nie....
jakbym miał pytanie co Jugol ma zrobione w R45 iDT to bym do niego PW pisał...

demerzel - Pon Maj 16, 2011 17:35

Mam co prawda R45 1.8 który oryginalnie też ma plastikowy kolektor ale mój ma metalowy - nie wiem skąd się tam wziął, taki kupiłem. Akurat mnie się to chyba nie przydało, bo założyłem instalację gazową sekwencyjną i chyba materiał z jakiego jest wykonany kolektor jakichś większych zmian w jej działanie nie wnosi. Ale jakoś to ładniej wygląda, tak solidniej :)
sobrus - Wto Maj 17, 2011 07:06

Mam oczywiście plastikowy kolektor i sekwencję.
Plastikowy kolektor może być używany tylko z sekwencją, bo inaczej może go rozerwać.
Metalowy kolektor był o ile pamiętam w najsłabszej wersji silnika 1.4 8V albo w polonezie.

Adrian - Wto Maj 17, 2011 16:32

sobrus napisał/a:
był o ile pamiętam w najsłabszej wersji silnika 1.4 8V albo w polonezie

No i dodatkowo w silnikach 1,8 z VVC

[ Dodano: Wto Maj 17, 2011 17:32 ]
mike82 napisał/a:
nie chcial bym zakładać sekwencji tylko zwykła instalacje

Nie rób tego. Tylko sekwencja.

demerzel - Wto Maj 17, 2011 18:18

AdrianWWL napisał/a:
sobrus napisał/a:
był o ile pamiętam w najsłabszej wersji silnika 1.4 8V albo w polonezie

No i dodatkowo w silnikach 1,8 z VVC

W moim aucie jest silnik 1.8 ale bez VVC - ktoś musiał kiedyś coś kombinować - są jakieś powody, żeby wymieniać kolektor, może się tam coś popsuć?

AdrianWWL napisał/a:
[ Dodano: Wto Maj 17, 2011 17:32 ]
mike82 napisał/a:
nie chcial bym zakładać sekwencji tylko zwykła instalacje

Nie rób tego. Tylko sekwencja.

Co do instalacji to też uważam, że sekwencyjna będzie najlepszym wyborem - w okolicach 2000zł można zamontować zestaw STAG300+ z wtryskiwaczami MJ (reduktory są w podobnych cenach więc też można jakiś przyzwoity wybrać bez podbijania ceny całego zestawu - trzeba się tylko o niego upomnieć przed montażem)