Zobacz temat - Sprawdzenie Rovera na hamowni.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Offtopic - Sprawdzenie Rovera na hamowni.

Tommek - Pon Maj 16, 2011 18:39
Temat postu: Sprawdzenie Rovera na hamowni.
Witam,
mam okazję sprawdzenie mojego Rovera na hamowni, więc chciałbym się spytać czy już ktoś z was to robił ? Najbardziej obawiam się o chłodzenie, czy wytrzyma to uszczelka.
Głównie chciałbym porównać jak jedzie na PB i LPG, bo mam instalkę jeszcze na gwarancji, a wydaje mi się że Alaska nie daje rady.

azer - Pon Maj 16, 2011 18:49

bez przesady, aż takie obciążenie dla samochodu to nie jest...zadbaj aby był nagrzany silnik tylko przed testem
Kozik - Pon Maj 16, 2011 19:22

Tommek napisał/a:
a wydaje mi się że Alaska nie daje rady.


alaska do 1,4 jest na styk, ja w 1,8 mam dwie alaski :D

Krzysi3k - Pon Maj 16, 2011 19:32

http://www.youtube.com/watch?v=V8wryojyKW8
Wytrzymał mój :)

Raptile - Pon Maj 16, 2011 19:34

Krzysi3k, ładnie ;) fajne fele ile chcesz ? :D Plame zostawiles ;)
Krzysi3k - Pon Maj 16, 2011 19:35

Milard :D
kepo - Pon Maj 16, 2011 19:35

a czemu na jutubie piszesz krzyśku mg zr skoro to r25? ;P
Krzysi3k - Pon Maj 16, 2011 19:39

W sumie z R25 została mu tylko tylna blenda (bo ładniejsza) i poduszka, którą i tak zamierzam zmienić :mrgreen:
Tommek - Pon Maj 16, 2011 19:55

Kozik napisał/a:

alaska do 1,4 jest na styk, ja w 1,8 mam dwie alaski :D

do silnika 8v (75KM) na pewno, ale spece mówią, że alaska jest max do 90 KM, a ja mam 103 KM; poza tym reduktor powinien mieć zapas na ok 20-30 KM. Może przekona mnie wykres z hamowni. Jak nie to jazda do gaziarza i niech mi wymieni przynajmniej reduktor na jakiś Zavoli Zeta N. Nie chcę, żeby zbyt uboga mieszanka zniszczyła mi głowicę.

Kozik - Pon Maj 16, 2011 20:07

Tommek, ja w swoim 1,4 16V miałem jedną alaskę ale musiałem ją wyciągnąć na 1.6 bo nie dawała rady
dobryziom - Pon Maj 16, 2011 21:30

tylko jak już chcesz wydać pieniądze to jedź na obciążeniówkę żeby wykres był coś warty bo kolega Krzysi3k chyba wydał kasę na wróżby :(
Krzysi3k - Pon Maj 16, 2011 21:50

dobryziom, wykres z obciążeniówki niczym nie różnił się od tego z dynometa :)
dobryziom - Wto Maj 17, 2011 09:15

Krzysi3k napisał/a:
dobryziom, wykres z obciążeniówki niczym nie różnił się od tego z dynometa :)


oprócz tego ze masz wynik w zależności od jakie są przekłamania na rolkach od 5 do 25% zależnie od mocy hamowanego wozu... mam porównanie na 3 różnych hamowniach w warszawie na obciążeniowe różnica przy moim turbo sięgnęła 8% niestety na niekorzyść :p

Pływak - Wto Maj 17, 2011 09:19

Z tego co widzę Krzysi3k robił pomiar na obciążeniówce Maha. Co do dynometa to jest loteria raz Ci może pokazać ok innym razem całkiem co innego zbyt wiele czynników wpływa w tym pomiarze na wynik....
dobryziom - Wto Maj 17, 2011 09:26

Pływak napisał/a:
Z tego co widzę Krzysi3k robił pomiar na obciążeniówce Maha. Co do dynometa to jest loteria raz Ci może pokazać ok innym razem całkiem co innego zbyt wiele czynników wpływa w tym pomiarze na wynik....


obciażeniowki z prawdziwego zdarzenia w polsce są 3 sztuki a to zadna z nich... tu jest loteria....

Pływak - Wto Maj 17, 2011 09:38

W takim razie gdzie można się na taką hamownie wybrać?
dobryziom - Wto Maj 17, 2011 09:55

w warszawie np. VTG
Krzysi3k - Wto Maj 17, 2011 09:58

No ta :D bede jechal przez cala Polske na hamownie zeby mi pokazalo 2KM wiecej :P Nie sadzicie ze przesadzacie? Toz tu nie trzeba aptekarskiej dokladnosci, nie jestem producentem samochodow :)
Pływak - Wto Maj 17, 2011 09:59

dobryziom napisał/a:
w warszawie np. VTG


Czyli wychodzi na to, ze mam taką koło kilometr od chaty :mrgreen:

dobryziom - Wto Maj 17, 2011 11:36

Krzysi3k napisał/a:
No ta :D bede jechal przez cala Polske na hamownie zeby mi pokazalo 2KM wiecej :P Nie sadzicie ze przesadzacie? Toz tu nie trzeba aptekarskiej dokladnosci, nie jestem producentem samochodow :)


Masz racje po 2 KM też bym nie jechał ale przede mną był CRX Turbo ostatni wykres 328KM i miał bardzo smutna minę jak się okazało ze jest niecałe 260KM… niestety luzowanie naciągów przesuwanie wykresów dla poprawy dobrego samopoczucia klienta jest najważniejsze :) do tego dochodzi jakość dużej ilości hamowni…

tomason - Wto Maj 17, 2011 15:43

Jakie koszta sa zwiazane z hamowaniem roverka?
dobryziom - Wto Maj 17, 2011 15:55

tomason napisał/a:
Jakie koszta sa zwiazane z hamowaniem roverka?


takie jak kazdego samochodu na jedna oś zaleznie od hamowni 50-150pln w VTG w cenie masz jeszcze AFR oraz Boost w przypadku turbo.