|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Wyciek oleju
ko2dead - Pon Maj 16, 2011 20:52 Temat postu: [R75] Wyciek oleju Witam
Od momentu kupna mojego R75 (2 lata temu) zauważyłem, plamę oleju od spodu między silnikiem a skrzynią (automat)... wszystko fajnie, olej ubywał bardzo powoli, dolewałem mniej więcej 0,5 litra na 2 miesiące. Ostatnio jednak po wymianie oleju zauważyłem, że pod samochodem potrafi pojawić się plama, a między silnikiem a skrzynią pojawiają się kropelki olejowe... brrr.
Mam pytanko do kolegów znających się na fachu...
Rozumiem, że siadła jakaś uszczelka... jak się ona konkretnie nazywa?, bo na Allegro nie mogłem znaleźć nic podobnego. Jakie są koszty takiej wymiany?
Z góry dzięki
maziciel - Pon Maj 16, 2011 21:12
Simmering polosi skrzyni. Koszt ok. 120-150zl za oryginal w serwisie w Babicach, wymiana tez cos kolo tego. Nie pamietam dokladnie, bo paragon oddalem nowemu wlascicielowi auta.
krist - Wto Maj 17, 2011 15:41
Uszczelka półosi to koszt w granicach 50zl:
http://midparts.com.pl/pl...r-japonski/1202
Gorzej jak cieknie z konwertera, albo pompy. Tam tez są uszczelnienia.
ko2dead - Wto Maj 17, 2011 19:27
Dzięki za info. Powinienem więc kupić uszczelkę półosi skrzyni. Krist, na tym linku, który podałeś jest napisane, że ta uszczelka pasuje do modeli z 2001-2004, a mój rover-ek jest z 2000... czy więc będzie pasowała?
Poza tym mój mech oszacował koszty robocizny na 450zł, bo trzeba wymontować całą skrzynię i stwierdził, że trzeba wymienić olej w skrzyni.
A ten konwerter i pompa... kurczę Julek, mam nadzieję, że da się to jakoś sprawdzić przy jednym demontażu.
krist - Wto Maj 17, 2011 21:36
Do wymiany uszczelnień półosi raczej nie trzeba wyciągać skrzyni. Wystarczy wydrzeć półosie (co z resztą też trzeba zrobić przy wyciąganiu skrzyni).
Musisz przede wszystkim zlokalizować wyciek. Jeżeli cieknie z konwertera / pompy to nie tyle trzeba wyjąć skrzynie co jeszcze, możliwe, że lekko ja rozebrać.
Nie wiem jak to jest w 2,5, ale w CDT jest BARDZO mało miejsca i trzeba mocno nagimnastykować się, żeby wydrzeć skrzynie, dlatego koszt robocizny nie jest mały. No i trzeba trochę rozebrać zawieszenie. To też żadna przyjemność.
Skrzynia we wszystkich R75 była taka sama. Półosie też chyba nie zmieniały się, więc nie widzę powodów, dla których nie miały by pasować te do których link Ci wysłałem. Ale możesz zadzwonić i się upewnić.
A wyciek najłatwiej zlokalizować w tym momencie. Jak zaczniesz rozbierać to wszystko będzie uwalone w oleju i wtedy trzeba będzie wyciągnąć uszczelkę na stół w ciemno.
|
|