|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Nie działają kontrolki, BCU, AC i inne
sebol11 - Pią Kwi 22, 2011 09:06 Temat postu: [R75] Nie działają kontrolki, BCU, AC i inne Witam!!! Jakiś czas temu pisałem na forum ,że nie działa mi światło w kabinie i centralny zamek.
Koledzy na forum polecili mi sprawdzenie modułu komfortu BCU.
Chcąc go sprawdzić zdjąłem obudowę i podłączyłem a następnie nasłuchiwałem ,który przekaźnik jest od centralnego zamka.Położyłem rozebrany-podłączony moduł na chwilę na podłodze i poszedłem z drugiej strony do zamka i w tym momencie pies wskoczył przez otwarte drzwi wylewając napój stojący na progu prosto na podłogę a w tym i moduł...
Włączyły się wycieraczki i opuściły szyby...
Po chwili zauważyłem ,że nie działają kontrolki od kierunków,przecwmgelnych itp.,na panelu climatronic po włączeniu klimatyzacji pokazuje się error.
Kupiłem nowy BCU z takim samym oznaczeniem ale nic się nie zmienia oprócz tego ,że udaje mi się zamknąć i otworzyć okna oraz działają wycieraczki.
Proszę pomóżcie!!!!
Co mogło się stać?
[ Dodano: Pią Kwi 22, 2011 10:06 ]
myślicie ,że jak wymienię panel/moduł klimatyzacji i świateł to zacznie mi wszystko działać normalnie?
SeniorA - Pią Kwi 22, 2011 10:07
sebol11, zrób może jeszcze test klimatyzacji , będzie więcej wiadomo.
sebol11 - Pią Kwi 22, 2011 13:57
test klimy zrobiłem i żaden błąd nie wyskoczył-było "0"
[ Dodano: Pią Kwi 22, 2011 11:29 ]
nawiew i wszystko inne działa bez problemu i dopiero gdy wcisnę w celu włączenia klimatyzacji "econ" pojawia się "er"...
[ Dodano: Pią Kwi 22, 2011 14:57 ]
właśnie odkryłem ,że po odłączeniu od modułu komfortu pierwszej-najmniejszej kostki działa wszystko poza climatronikiem na którym ciągle pojawia się er.Dokąd prowadzi ta najmniejsza kostka?
VMatas - Pią Kwi 22, 2011 16:02
Przy takich problemach wypadałoby mieć RAVE, bo za każdym pomysłem inaczej trzeba pytać i długo czekać..
Sama mała kostka C0662 prowadzi do:
1. ATC (panel klimy)
2. Silniczek klapki poboru powietrza z zewnątrz - ze środka;
3. Sensor- evaporator;
4. Rezystory lub tranzystor mocy dmuchawy w kabinie;
5. Switchpak air conditioning - jakiś komutator ATC? Łączy się bezpośrednio do ATC i więcej nigdzie.
To wszystko. Podejrzewałbym panel klimatyzacji chyba. Tak jak to 1.8, to webasto niema - więc najpierw ATC.
SeniorA - Pią Kwi 22, 2011 16:53
Tu raczej trzeba zająć się magistralą k-bus , przyciskiem od recyrkulacji powietrza i obwodem ogrzewania tylnej szyby ( przekaźnik R2 w komorze silnika,bezpieczniki). Ustawiłbym temperaturę na 20 st.C , włączył nawiew z zewnątrz i wyłączył ogrzewanie tylnej szyby.Sprawdzić też jak reaguje układ na włączanie i wyłączani recyrkulacji powietrza i ogrzewania tylnej szyby.Opisz czy wszystko działa poprawnie.
[ Dodano: Pią Kwi 22, 2011 17:53 ]
VMatas napisał/a: | Podejrzewałbym panel klimatyzacji chyba |
sebol11 napisał/a: | test klimy zrobiłem i żaden błąd nie wyskoczył-było "0" |
VMatas - Pią Kwi 22, 2011 17:34
Test klimy chyba nie pokazuję błędów K-bus (ale nie jestem pewny) - a jak raz możliwość takiej usterki w ATC miałem w głowie, bo na problem z K-bus wszystko to jest podobne. Nie myślę, że obwody poza ATC, takie jak silniczek lub ogrzewanie tylnej szyby mogą mieć taki wpływ. To raczej usterka samego ATC.
sebol11 - Pią Kwi 22, 2011 18:36
Dzięki panowie zaraz biorę się za sprawdzanie.
Z dodatkowych obserwacji:
Odłączyłem panel klimy i nic to nie pomogło-na desce nic się nie świeci.
Odłączyłem środkową kostkę a tym razem zostawiłem tą małą i deska znowu działa poprawnie ale klimy wciąż brak.
Odłączyłem więc całkowicie BCU i na desce cały czas wszystko ładnie pokazuje ale klimy nie ma...
[ Dodano: Pią Kwi 22, 2011 19:36 ]
SeniorA napisał/a: | Tu raczej trzeba zająć się magistralą k-bus , przyciskiem od recyrkulacji powietrza i obwodem ogrzewania tylnej szyby ( przekaźnik R2 w komorze silnika,bezpieczniki). Ustawiłbym temperaturę na 20 st.C , włączył nawiew z zewnątrz i wyłączył ogrzewanie tylnej szyby.Sprawdzić też jak reaguje układ na włączanie i wyłączani recyrkulacji powietrza i ogrzewania tylnej szyby.Opisz czy wszystko działa poprawnie.
| [/quote]
Sprawdziłem co mogłem z wymienionych rzeczy i nie jest dobrze
-przekaźnik R2 podmieniłem z innym i bez zmian
-ogrzewanie tylnej szyby nie zapala się (tylko pika)
-włączył nawiew z zewnątrz nie zapala się (tylko pika)
-po wciśnięciu "auto" włącza się klima a co za tym idzie wyświetla się "er" ale sam nawiew działa
ps.co to jest k-bus i jak to sprawdzić?
VMatas - Pią Kwi 22, 2011 18:50
K-bus to magistrala wymiany danymi pomiędzy rożnymi modułami auta. Nie chcę się mi źle wróżyć, ale wygląda na usterkę ATC. Spróbowałbym odłączyć przewód biało-czerwono-żółty od ATC - to właśnie jest przewód K-bus. To może nic nie dać, ale spróbować można.
Czy prawidłowo rozumie, że na ATC jak tylko on jest włączony zawsze świeci się Err? I pod tym rozumiesz "klimy brak"?
sebol11 - Pią Kwi 22, 2011 18:58
Nie do końca.Do momentu gdy jest w stanie "econ" normalnie ustawiam temperaturę ale jak tylko przejdę w tryb klimatyzacji to od razu wyświetla się "er"...
[ Dodano: Pią Kwi 22, 2011 19:58 ]
nawet jak w ogóle odłącze ATC to nic się nie zmienia i nie mam kerunków itp.na tablicy.Po odłączeniu kabla mogę wejść w tryb klimy i nie wyskakuje "er" tylko ,że wtedy to i tak nie mogę nią sterować bo nie jest w tym momencie podłączona.
VMatas - Pią Kwi 22, 2011 19:12
Czyli wygląda że coś jeszcze jest nie tak, nie tylko z ATC. Szukałbym T4, bo inaczej to pies to wie co jest Tak zapytam - pies jeszcze żyje?
No a poważnie to trudno coś poradzić - możliwie że któryś z modułów zakłóca K-bus. Aha, spróbuj odłączyć LSM - moduł świateł i zobacz co będzie. Jeżeli masz byle jakie Navi też wszystko odłącz - K-bus ma połączenie z Navi też.
SeniorA - Pią Kwi 22, 2011 19:50
a jaką temperaturę zewnętrzną pokazuje wyświetlacz ?
[ Dodano: Pią Kwi 22, 2011 20:50 ]
jeszcze , czy kontrolki kierunkowskazów działają przy włączonych awaryjnych ?, czy włącza sie i wyłącza sprężarka klimy przy pracującym silniku i właczonej klimie ? , czy świeci się kontrolka otwartych drzwi przy włączonym zapłonie ( II poz)
sebol11 - Pią Kwi 22, 2011 20:14
SeniorA napisał/a: | a jaką temperaturę zewnętrzną pokazuje wyświetlacz ?
[ Dodano: Pią Kwi 22, 2011 20:50 ]
jeszcze , czy kontrolki kierunkowskazów działają przy włączonych awaryjnych ?, czy włącza sie i wyłącza sprężarka klimy przy pracującym silniku i właczonej klimie ? , czy świeci się kontrolka otwartych drzwi przy włączonym zapłonie ( II poz) |
temperaturę pokazuje chyba dobrą,po odłączeniu BCU awaryjne migają jak jest podłączony to nie,sprężarka klimy chyba w ogóle się nie załącza,kontrolka otwartych drzwi się świeci
SeniorA - Pią Kwi 22, 2011 21:54
brak migania awaryjnych świadzczy o braku komunikacji K-bus między modułem świateł a zegarami, a nie działanie kompresora ,mówi o braku przejścia między przewodami mgistrali K-bus i CAN-Bus. Czy nie byly zmieniane zegary w aucie ? , bo one są takim węzłem w przekazywaniu informacji.Myślę,że bez Testbooka nie rozwiażesz problemu, bo awaria moze być skutkiem przerwy w obwodach lub zwarcia w jednym z urządzeń z których sterownik pobiera informacje.Ale jak BCU był zalany pod prądem (teraz doczytałem), to pewnie jest uszkodzony któryś współpracujący moduł.
VMatas - Sob Kwi 23, 2011 07:03
Już wcześniej pisałem że coś zakłóca K-bus - według mnie któryś z modułów "trzyma" K-bus i nie ma normalnej komunikacji. Zatem proponowałem odłączyć wszystko co się da i zobaczyć co się dzieje - może uda się coś wywnioskować. Faktycznie to nawet to najprostsze radio Harmony i zmieniarkę CD, bo też są połączone do K-bus. No i rozglądałbym się za T4, bo to raczej inaczej się nie da rozwiązać.
sebol11 - Sob Kwi 23, 2011 09:21
Dzięki wielkie koledzy za rady.Po świętach podjadę podłączyć go pod komputer.
Wesołych świąt Wam życzę
myszoreks - Wto Kwi 26, 2011 19:12
dziwny przypadek
sebol11 - Wto Kwi 26, 2011 19:28
Wszystko się wyjaśniło.
Samochód stał w serwisie o specjalizacji Rovera na Młodnickiej gdzie próbowali dobrać jakiś moduł (dzień po awarii) gdyż nie mieli o takich samych numerach.Następnego dnia odebrałem auto i stwierdzili ,że moduły są dobre tylko problem leży w moim samochodzie.Udało mi się znaleźć w końcu ten właściwy moduł ale dalej było bez zmian o czym napisałem na forum.
Dzisiaj zadzwoniłem do Mariusza żeby umówić się na T4 ale powiedział ,że komputerem problemu się nie zdiagnozuje i miałem go po majówce wstawić do Niego.
Postanowiłem jeszcze przejrzeć RAVE. Natknąłem się na rysunek i opis wtyczki i zaczęła mnie zastanawiać ilość kabli na rysunku których było 3 czy 4 a u mnie dochodziło ich ok 10.
Pobiegłem do samochodu sprawdziłem i trafiłem Panowie na Młodnickiej podłączyli mi do BCU zamiast wiązki K-BUS wiązkę od zmieniarki CD ,którą wymontowałem dawno temu...
Jeden problem rozwiązany.Teraz mogę już wykluczyć wadę BCU ,która wpływała na centralny zamek gdyż po wymianie modułu centralny wciąż nie działa i dalej jestem w czarnej d... .
Teraz to już nie mam pomysłu...
Co to jeszcze może być z tym centralnym i oświetleniem kabiny???
VMatas - Wto Kwi 26, 2011 19:44
Panowie kupują inne BCU i tym rozwiązują problem. Wygląda na to, że coś w BCU zdechło.
sebol11 - Wto Kwi 26, 2011 19:48
ale BCU mam nowe i dalej nie mam światła w kabinie i nie działa mi centralny.Zastanawiam się nad wymianą zamka od strony kierowcy ale nie wiem czy to dobry pomysł bo co on ma do światła w kabinie
VMatas - Wto Kwi 26, 2011 19:53
I do zamka centralnego, i do światła w kabinie jest BCU. Wygląda że jest z nim coś nie tak - pewnie byłe nowe w rękach tamtych panów stało się nie nowym po nieprawidłowym podłączeniu za pierwszym razem…
SeniorA - Wto Kwi 26, 2011 20:31
sebol11 napisał/a: | Panowie na Młodnickiej podłączyli mi do BCU zamiast wiązki K-BUS wiązkę od zmieniarki CD ,którą wymontowałem dawno temu... | wydaje się mało prawdopodobne (inne wtyczki). Zadzwoń do Michała Krzemińskiego w CDM Autoelektonika W-Wa Instalatorów 9 tel. 722 900 000 , może zechce zdiagnozować swoim sprzętem.
sebol11 - Wto Kwi 26, 2011 20:55
SeniorA napisał/a: | wydaje się mało prawdopodobne (inne wtyczki). |
Właśnie wtyczki są identyczne jutro zrobię fotę i wkleję na forum.Sam je dzisiaj podmieniałem i zresztą w RAVE też je gdzieś namierzyłem.
sebol11 - Sro Kwi 27, 2011 17:26 Temat postu: [R75] Urwane przewody w wiązce w prawym nadkolu Witam!!! Śledziłem dalej wiązki w celu zalezienia powodu niedziałania zamka centralnego i natknąłem się na urwane kable pod maską.Wychodzą one z wiązki ,która idzie w prawym nadkolu.Z tej wiązki wychodzą również kable od:klimy,czujnika abs ,kontroli trakcji.Od czego mogą być te kable?
Uploaded with ImageShack.us
SeniorA - Sro Kwi 27, 2011 17:49
sebol11 napisał/a: | Od czego mogą być te kable? | moim zdaniem urwana jest wtyczka do pompy tempomatu , czyli przewody od tempomatu ( czarny, braz, brąz/niebieski , brąz/biały)
sebol11 - Sro Kwi 27, 2011 19:02
kolory się zgadzają czyli nie mam czym się martwić bo nie mam tempomatu
Dzięki wielkie.
Szkoda tylko ,że nie namierzyłem problemu zamka...:/
SeniorA - Sro Kwi 27, 2011 19:16
ale zakończ i zaizoluj przewody
sebol11 - Sro Kwi 27, 2011 19:50
SeniorA napisał/a: | ale zakończ i zaizoluj przewody |
Tak też zrobiłem-dzięki.
Z tym centralnym to jeszcze myślę nad wymianą wiązki-może pomoże
[ Dodano: Sro Kwi 27, 2011 20:50 ]
czy niedziałający czujnik abs może mieć wpływ na centralny zamek i oświetlenie kabiny? czy jakiś sterownik poza BCU za to odpowiada?
sebol11 - Pon Maj 16, 2011 12:11 Temat postu: [R75] Przewody masowe w kabinie - zielona masa Koledzy czy zielona masa może mieć wpływ na działanie centralnego zamka,oświetlenia kabiny itp.? Okazało się ,że mam wodę pod nogami kierowcy i przy wyciąganiu dywanu do suszenia zauważyłem ,że masa na dole przy słupkach (po stronie kierowcy jak i pasażera) jest zielona.Odkręciłem ją i psiknąłem "KONTAKTEM".Czy to wystarczy?
Może lepiej odciąć te blaszki ,wyczyścić i na nowo zarobić?
Uploaded with ImageShack.us
Dziadek - Pon Maj 16, 2011 13:39
Coś takiego zawsze grozi wzrostem oporności,a co za tym idzie napięcie może wariować. Jeśli dobrze oczyściłeś i zabezpieczyłeś,to powinno być już OK,ale ja w takich sytuacjach dodatkowo pryskam na całość bezbarwnym akrylem,żeby sytuacja się nie powtarzała.
sebol11 - Wto Maj 17, 2011 13:44 Temat postu: [R75] 8,9V zamiast 12V w zapalniczce. "Bawię" się dalej w poszukiwaniu przyczyny niedziałający urządzeń w samochodzie i dzisiaj gdy mierzyłem miernikiem napięcie w niedziałającej zapalniczce samochodowej wyszło mi 8,9v.Czy to jest normalne?
sTERYD - Wto Maj 17, 2011 23:22
a mierzyłeś napięcie między plusem w zapalniczce, i masą gdzieś tam, czy masę też z zapalniczki brałeś??
Zdarza się, że masa w tych gniazdkach jest trochę oporowa (podgrzewanie co jakiś czas nie pomaga, a w dodatku, to tylko poniklowana blacha stalowa), ale wtyczki do tych gniazdek są odpowiednio dociskane i nie ma z tym większych problemów.
Jeśli mierzyłeś z masą gdzieś obok, to pewnie ten dzyndzel od plusa też jest zaśniedziały. Pomaga szczotka druciana do oczyszczania kształtek miedzianych wewnątrz przed lutowaniem
sebol11 - Czw Maj 19, 2011 19:58
dzisiaj jest już tylko 0.30 to samo jest w przycisku do sterowania centralnym:/ Masa jest ok problem jest z "+".Po wpięciu kabelka o akumulatora w szarą wtyczkę jest normalnie 12v.
Gdzie kończy się ten czerwony przewód bo wydaje mi się ,że może być dużo więcej takich wadliwie działających urządzeń
[ Dodano: Czw Maj 19, 2011 20:58 ]
Trochę zabawy miernikiem i problem centralnego oraz światła w kabinie rozwiązany Szkoda tylko ,że kupiłem bez sensu BCU
sTERYD - Czw Maj 19, 2011 22:52
to może pochwal się cóż tam naprawiłeś, żeby potomni wiedzieli co może kraść volty z zapalniczki
sebol11 - Sob Maj 21, 2011 11:42 Temat postu: [r75]Padnięta skrzynka z bezpiecznikami? Witam Panowie!!!! Wreszcie jakieś dobre wieści:) Otóż znalazłem problem niedziałającego światła w kabinie oraz zamka centralnego.Sprawdzając miernikiem doszedłem ,że w oświetleniu kabiny jest tylko 4v.Po podłączeniu innego kabelka w celu sprawdzenia wszystko wraca do normy i działa Idąc tym tropem doszedłem do skrzynki z bezpiecznikami i tam również jest tylko 4v.Podpinając się pod wiązkę przy samej wtyczce w skrzynce znowu wszystko jest ok.Pod bezpiecznikiem również 4v i pod wtyczką to samo.Po rozebraniu skrzynki żadnej śniedzi nie widać ani innych uszkodzeń.Co to może być? Czy to oznacza ,że padła mi skrzynka?
SeniorA - Sob Maj 21, 2011 15:25
sebol11 napisał/a: | .Co to może być? | sebol11, w R75 stosowana jest magistrala danych K-BUS , CAN-BUS , NAV -BUS i przewody, za pomocą których przesyłane są sygnały cyfrowe nie mogą być uważne za źródło prądu.Sygnały cyfrowe oparte są na mniejszych napieciach np. CAN-L 1.5 -2.5V a CAN -H na 2.5-3.5V. Do zasilania wszystkich modułów jest 12 V.
sebol11 - Sob Maj 21, 2011 17:16
jak na razie podpiąłem się pod bezpiecznik od klaksonu i jest ok.W poniedziałek wymienię skrzynkę.
sebol11 - Pon Maj 23, 2011 13:50 Temat postu: [r75]pilot a bcu Witam!!! Ostatnio miałem problemy z samochodem które już rozwiązałem ale został mi jeszcze jeden-ostatni.Otóż wymieniałem uszkodzony bcu na identyczny (wszystkie oznaczenia się zgadzają) ale nie działa mi na nim pilot do otwierania i zamykania drzwi.Czy BCU może mieć coś z tym wspólnego? Próbowałem robić synchronizację i nie pomaga...
apples: Po raz ostatni scaliłem tematy. Kontynuuj w tym wątku.
Następnym razem zanim założysz nowy temat użyj funkcji Szukaj lub przejrzyj Workshop Manual ROVERki.pl.
[ Dodano: Pon Maj 23, 2011 14:50 ]
Ok chociaż wydaje mi się ,że to jest temat oddzielny od wcześniejszego problemu...
apples - Pon Maj 23, 2011 13:52
sebol11 napisał/a: | Ok chociaż wydaje mi się ,że to jest temat oddzielny od wcześniejszego problemu... | Mi natomiast nie. Dotyczy cały czas tego samego problemu. Jeżeli uważasz jednak inaczej możesz dopisać się do istniejącego jakiegoś tematu z podobnym problemem, a jest ich kilkanaście na forum.
sebol11 - Wto Maj 24, 2011 13:31
tak myślę ,że po tym zwarciu w starym BCU mógł się spalić sterownik od pilota gdyż mimo podpięcia na chwilę starego BCU pilot wciąż nie działa a przed tym całym zwarciem mimo niedziałającego centralnego pilot reagował trąbieniem i mryganiem awaryjnych a teraz cisza.Muszę jakoś sprawdzić ten sterownik obok ręcznego...
sikor00 - Wto Lis 08, 2011 10:34
Uzupełnię tamat :
Kod pilota jest zapisany w BCU i najlepiej kupować BCU razem z pilotem (lub płytką która jest w obudowie kluczyka) od jednego auta wtedy centralny z pilota będzie działał.
|
|