Zobacz temat - [Rover 45] silnik diesla pytania
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Rover 45] silnik diesla pytania

Konar - Czw Maj 19, 2011 17:32
Temat postu: [Rover 45] silnik diesla pytania
Mam pytanie, otóż mam problem z wyszukaniem kilku informacji na temat diesli Powertrain wykorzystywanych w R45. Akurat w tym przypadku mówię o silniku 2.0 101KM ale to mniemam z informacji ten sam motor co i 113KM.

Najważniejsza kwestia, czy tu jeszcze mówimy o pompie rotacyjnej czy o podatnym na pierdnięcie komara common-rail? Chyba pompowstryski odpadają :lol:
Czy turbina to jest ze zmienną geometrią łopatek czy nie?
Jak te silniki znoszą chrzczone polskie paliwo?

Można je jakoś porównać do pancernego vagowskiego 1.9TDi w odmianie AGR I AHF?

voth - Czw Maj 19, 2011 18:43

101 i 113 km to te same silniki tylko ze zmienioną mapą.

Pompa jest rotacyjna VP 30 a pada tak samo jak w VAGach ;)

Turbina bez zmiennej geometrii

A kadłub pancerny

Konar - Czw Maj 19, 2011 19:36

Czyli nie to, żebym chciał zarzynać silnik opałem, ale nie muszę bać się kosztownego padania wtrysków jak w CR :wink: . Jak z trwałością reszty osprzętu silnika, podobna wytrzymałość jak u Vaga? No i znając życie mam tu już dwumasę, tym samym jak z jej żywotnością?
borek88 - Czw Maj 19, 2011 21:13

jesli sie nie myle to w 75 jest dwumasa tu nie ma ale sprzeglo w okolicach 200kkm lubi siadac
silnik raczej wytrzymaly
co niektorzy narzekaja na pompe ale nawet gorsze paliwo jakos nie ma wplywu wystarczy pamietac o filtrze
skrzynia jesli ktos lubi z piskiem startowac tez podobno siada
bolaczki to przeplywka
i sporadycznie cieknaca pompa wspomagania

Konar - Pią Maj 20, 2011 07:46

Jak na razie to ja same pozytywy widzę w tym samochodzie, aż jestem pod wrażeniem. 200kkm wydaje się być akceptowalne dla sprzęgła. Jeszcze możecie mi powiedzieć czy naprawy dla normalnego mechanika to jaka wyższa szkoła jazdy czy każdy rozgarnięty sobie poradzi?
Jakieś różnice między R45 przed i po lifcie w 2004?

Na marginesie od razu zapytam o rdze, jak ona właśnie się ma do R45?

adamsky - Pią Maj 20, 2011 09:05

Konar napisał/a:
Jeszcze możecie mi powiedzieć czy naprawy dla normalnego mechanika to jaka wyższa szkoła jazdy czy każdy rozgarnięty sobie poradzi?

jak jest rozgarnięty to sobie poradzi i się nauczy kilku rzeczy :)

Konar napisał/a:
Jakieś różnice między R45 przed i po lifcie w 2004?

w silniku? żadne. auto przeszło FACElifting..

Cytat:
Na marginesie od razu zapytam o rdze, jak ona właśnie się ma do R45?

nadkola z tyłu się zdarzają..
czasem jak Ci woda podejdzie pod koło zapasowe to tam też można ją znaleźć... ale ogólnie tragedii nie ma z blachą.

Jugol - Pią Maj 20, 2011 18:41

Konar napisał/a:
Na marginesie od razu zapytam o rdze, jak ona właśnie się ma do R45?


Mój ma 11lat i pojawiła się raptem w dwóch miejscach: łączenie błotnika ze zderzakiem przód jakiś 1cm2, i dolny narożnik drzwi kierowcy również około 1cm2. Jeśli chodzi o podwozie, to Angole dobrze go zabezpieczyli- zero rudej.

magneto - Pią Maj 20, 2011 20:54

Konar napisał/a:
Na marginesie od razu zapytam o rdze, jak ona właśnie się ma do R45?

u mnie nie ma żadnej rdzy.Auto ma 11lat.
Konar napisał/a:
czy naprawy dla normalnego mechanika to jaka wyższa szkoła jazdy czy każdy rozgarnięty sobie poradzi?

nie wiem czy każdy sobie poradzi bo silnik jest praktycznie bezawaryjny.
Auto nie stwarza żadnych problemów pomimo 230 tyś km.
O pompie wtryskowej nie wspominam bo lubi sie zawiesic.
Nie martwi mnie to jednak bo fachowiec ktory ją ogarniał powiedział że moje auto ma najechane więcj kilometrów niż pokazuje licznik.
Ze sprzęgłem mimo takiego przebiegu też nie mam problemów.

Dzisiaj rozleciał mi się sworzeń wahacza dolnego ale to inna bajka.

Jednym słowem silnik nie do zajechania

Konar - Sob Maj 21, 2011 00:02

Cieszy mnie to bardzo. Wszędzie już dwumasy i CR, a tu miła niespodzianka. Jeszcze skorzystam i zapytam o spalanie w cycklu miasto, trasa i mieszanym? Jak z nagrzewaniem sie zimą. Co ciekawego można powiedzieć o dynamice, momenty 240NM, a ile do 100km/h?
adamsky - Sob Maj 21, 2011 06:29

Konar, http://www.roverki.pl/rov...techniczne.html
Konar - Sob Maj 21, 2011 09:38

To jeszcze coś co mi się nasunęło na myśl. Mianowicie ceny części jakieś przykładowe, bo to jeszcze mnie strasznie interesuje, a wiadomo budżet studencki napięty jest.
magneto - Sob Maj 21, 2011 10:35

Konar napisał/a:
ceny części jakieś przykładowe, bo to jeszcze mnie strasznie interesuje

Np. sworzeń wachacza dolnego 555 -59pln w lokalnym sklepie do dostania od ręki
Filtry paliwa i powietrza w tym samym sklepie tańsze niz do vw1.9tdi
Jednym słowem wszystko dostępne za niewielkie pieniądze

Konar napisał/a:
spalanie w cycklu miasto, trasa i mieszanym?

miasto7.5 - 7.8 trasa przy sredniej 120km/h 5.4 ale wszystko zależy od kierowcy

Konar napisał/a:
Jak z nagrzewaniem sie zimą.

przy mrozach -15 po około 10 km jest już przyjemnie

borek88 - Sob Maj 21, 2011 11:56

ogrzewanie to dla mnie chyba byl najwiekszy minus
rozwiozlalem ta zakladajac webasto
z minusow dla mnie to jeszcze to ze przy szybiej jezdzie powyzej 120 robi sie dosc glosno w kabinie
i na autostradzie dosc mocno mnie to denerwuje
co do mocy autu wystarcza jest dosc zwinne
po wymianie wtryskow w moim wypadku na te ze starszego modelu l-series rover sd/sdi do 99r (z seri 200 400 i 600) to sie robi mala rakieta jest spory przyrost mocy (nie mierzylem jaki) ale i przyspieszenie i predkosc max

yushi - Nie Maj 22, 2011 08:10

borek88 napisał/a:
po wymianie wtryskow w moim wypadku na te ze starszego modelu l-series rover sd/sdi do 99r (z seri 200 400 i 600)

Duży koszt i dużo zachodu taka wymiana?
Spalanie po wymianie wzrosło, czy spadło?

Jeśli chodzi o Roverka, to ja już w swojego sporo pieniążków wpakowałem. Błędem przy wyborze było to, że przez ponad rok czasu stał gdzieś na podwórku nieużywany. Później musiałem przez to wymieniać części, których normalnie się nie wymienia, jak np. chłodnica oleju...

marcinZG - Nie Maj 22, 2011 11:46

borek88 napisał/a:
ogrzewanie to dla mnie chyba byl najwiekszy minus
rozwiozlalem ta zakladajac webasto

Od jakiego auta, gdzie je zmiesciles i czy jest o tym watek na forum? :mrgreen:

Krzysi3k - Nie Maj 22, 2011 12:59

Toż tyle razy o wtryskach z SDi było mówione :P
borek88 - Nie Maj 22, 2011 17:17

Cytat:
chłodnica oleju...

ja nawet nie wiem gdzie to jest;p
yushi napisał/a:
borek88 napisał/a:
po wymianie wtryskow w moim wypadku na te ze starszego modelu l-series rover sd/sdi do 99r (z seri 200 400 i 600)

Duży koszt i dużo zachodu taka wymiana?
Spalanie po wymianie wzrosło, czy spadło?

Krzysi3k napisał/a:
Toż tyle razy o wtryskach z SDi było mówione :P


tak jak krzysiek mowi trzeba poszukac koszt dosc nie duzy zalezy jak wtryski znajdziesz
podkladek chyba tez nie musisz koniecznie wymieniac wiec to koszt miedzy 100a250zl
roboty tez nie duzo
chyba Krzysi3k, byl tego prekursorem u nas wiec poszukaj jego postu w tematach dotyczacych tuningu diesla i tam byl link do angielskiej strony gdzie wszystko ladnie bylo zobrazowane przez foto

marcinZG napisał/a:
borek88 napisał/a:
ogrzewanie to dla mnie chyba byl najwiekszy minus
rozwiozlalem ta zakladajac webasto

Od jakiego auta, gdzie je zmiesciles i czy jest o tym watek na forum? :mrgreen:


gdzies tam temat zalozylem gdzies pisalem ale nic pozytecznego raczej nie znajdziesz
opieralem sie o inne fora gownie golfa i gdzies jeszcze na astry znalazlem ciekawy opis
ale koniec koncow to dosc prosta sprawa wiadomo zabawy jest
najwieksze problemy mialem z tym czy moge zamontowac pompke paliwa inaczej niz mowila niemiecka instrukcja i mimo ze wiekszosc mowila ze nie to dziala ladnie:D
a webasto pochodzilo z golga 4 zamontowane w 2003r lub 04 nie pamietam mam wszystkie papiery niemieckie
prawdopodobnie kupilem to od kolesia co handluje autami i wyciagli zeby wiecej kasy z auta wyciagnac bo ludzie nie chca placic za takie opcje w uzywanych autach
w pelnej zimie nie stosowane ale przy porannych przymrozkach do gdzies 5-6 stopni na minusie to 20min i z nawiewu cieplo
niby w golfie 20minut w duze mrozy starczalo ale jednak nasze rovery maja problemy z nagrzewaniem wiec moge w to uwierzyc
pewnie zapytasz o spalanie instrukacja mowi cos w okolicy 0,49litra na godzine przy obciazeniu i 0.3 jakos inaczej nie wiem o co kaman ale i tak to wielkie nic podlog tego co oferuje nam w mrozy
podstawa to webasto musi byc analogowe (nie mylic ze sterownikiem bo ja tak na poczatku myslalem;p ze jak elektroniczny nastawnik to webasto nie jest analogowe;p)